Küllemre elég tetszetős: fekete matt festés, feketére színezett alu felnik és sárvédők. Egyedül a teleszkóp fehér. Többen megnézték, megcsodálták - ezek szerint nem csak nekem tetszik... ;)
Kezdjük a váltójával: egy 7 sebességes Nexus van benne, amit imádok! Előtte 3 sebességes volt, de klasszis különbség van a kettő között! Sokat kell utánállítgatni, mivel két hónapja vettem, és nyúlik a bowden, de egyszerű a beállítás a két kis sárga jelzőcsík miatt, így szerszám nélkül is könnyedén beállítható. A láncot szerintem lazára hagyták a szaküzletben, így hátrébb húztam a hátsó kereket, meg spéci láncolajat (Rohloff) kapott - ennyi volt eddig a karbantartás.
A fék nem a legspécibb, de sík terepre tökéletes, nekem kicsit sokat kell állítgatnom, mert nyúlik a bowden és emelkedők miatt erősen használatban van - talán egy tárcsafék (a Spring 300-ason az van) elfért volna, de ez csak akkor, ha rendszeresen kell legyőzni kisebb-nagyobb emelkedőket (számszerűsítve: nekem napi szinten 70 méter szintkülönbséget kell legyőzni az állomástól a házunkig). Megnéztem: a komplett tárcsafék rendszer árából évtizedekre elegendő csere fékpofát tudok venni... ezért marad ez, ami.
Teleszkópom nem volt korábbi bringákon, ide se akartam, de gyárilag benne van - a magyar utakat ismerve nem baj, ha van... szépen bejáratódott, apróbbakat nem feltétlen, de a nagyobb döccenőket elnyeli. Összehasonlítási alap híján én elégedett vagyok vele!
A felszereltsége számomra tökéletes: a világítás, a csomagtartó, és a sárvédő is rendben van, egyik sem olyan gagyi cucc, amit azonnal lecserél az ember, ha meglátja...
Egyedül a lábtámasszal van gondom: állítottam rajta, de még így is néha súrolja a pedált, tekerés közben... abszolút egyet lehet vele élni, ezért nem fogom lecserélni. Lábbal odanyúlok, beljebb nyomom, tekerem tovább. Ennyi.
Összességében én elégedett vagyok vele: biztosan van feljebb, de amire nekem kell, arra tökéletes. Alapvetően ez egy jó ár-érték arányú bringa, amiből nem spórolták ki az anyagot. Agglomerációból Budapest belvárosi munkahelyre ingázásra használom napi rendszerességgel, kb. napi 10 km távra.
Városi használatra, ingázásra több, mint ideális.