- erős, masszív a Trotter váza,
- jól adagolható, megbízható fék,
- egyszerűen variálható kormánybeállítás,
- egyre inkább - bejön nekem - nyereg,
- pontos első váltó,
- elegáns fekete- szürke szinek,
- a hátsó váltó (5, 6 fokozatban) nem mindig pontos, utólag beállítva jó,
- a csomagtartó egyik hegesztése elengedett,
- a hátsó lámpa egyik LED izzója nem működik, szervíz sem tudja, hogy hogyan is kellene működnie pontosan
-az első rugós villát testsúlyhoz kell beállítani, gyárilag 80 kg-ra állították (szerszám sehol).
Pár napos, hetes túrázgatáshoz kerestem erős, masszív gépet, olyat amivel városban is közlekedhetek. Újdonság volt a Trotter első rugós villája, masszívnak tünt a váza, csomagtartója, dicsérték az agydinamót és az állóhelyi lámpát. Sokáig keresgéltem, nézegettem, próbáltam adatokat, tapasztalatokat gyűjteni. Nem sokat találtam. A gyári adatok talán nem a legfontosabbal - a kulacstartóval kezdődnek.
Rövid töprengés után döntöttem, az ára magas (lehet, hogy a fizetésem kevés?), de a következő 5-10, talán 15 évre éppen ilyent kerestem. Megvettem a Schwinn-Csepel Trotter-t.
Első próba (kb. 15 km): nyereg igazítás, kormánybeállítás (egyszerű és gyors), kerék pumpálás. Tapasztalat: könnyen szalad, pontosan vált, a villa merev, a nyereg kemény.
Második út( kb. 20 km): szépen fut, rossz útakon, aszfalt hibákon is kényelmesen halad a Trotter, a nyereg kezd beállni, nagyobb akadályoknál az első villa sokat tompít, kissebbeknél ráz (lágyítani kellene?).
Hétvége (40 km): a hátsó váltó (5,6 fokozat) pontatlan lett (irány a szervíz), a nyereg bevált.
A többit később .......
Folyt. köv.:
Már kb. 150 km-t bringáztam, sajnos nincs több időm. A törött csomagtartót garanciában kicserélték, a váltót a szervíz beállította.
Az első rugós villa beállítása nagy probláma, 5 különböző kerékpárszervíz és egy autós műhely sem tartott olyan szerszámot, ami jó lett volna. Interneten nézelődve és a kerékpárt méregetve a valószinüsíthető megoldás, a Beta 951-es 4-es imbuszkulcs (5 eFt) lesz.
Különben a gép szépen szalad, nekem rendkívül csendes (mint éjszakai suhanó árny), az agydinamó bekapcsolt lámpáknál is észrevétlen, nem érzem a terhelését.
Folytatás:
Még, vagy 100 km-t mentem.
Egyik pillanatról a másikra leeresztett a hátsó kerekem. Kerék szét, defekt keresés.
Nem volt szúrt lyukadás, a belső (Kenda Tube) szereléskori gyűrődés miatt kopott ki. A Kenda Tube belső gumi véleményeknél találtam hasonló hibát. Tehát nem egyedi probléma.
Hahó, gyáriak, Ti is olvassátok a véleményeket? A gumiszerelésnél jobban kellene figyelni.
Túrákra, városba (megbízható lakattal).