- olajozásmentes szíjhajtás
- alfine váltás
- hidraulikus tárcsafékek
- korrekt geometria
- a gyári ülés nyekergett a pálcák illesztéseinél, azt cseréltem
Korábban egy saját építésű 8 sebis nexust használtam bő két évig, megmásztam vele a Kékest, voltam vele a Dolomitokban, kiválóan üzemelt, az agyváltó remek irány volt, innen mentem tovább a szíjhajtás felé, és hosszas gondolkodás után arra jutottam, hogy nem átalakíttatom a meglévő vázat, hanem megveszem a Cube-ot. Nekem nem a Pro, hanem a Race van, keskenyebb gumikkal, és egy picit sportosabb geometriával. Bő fél éve használom, leginkább aszfalton, hegyre fel, hegyre le, elsősorban sportolási, nem commuter célra, eddig hibátlan. A hajtómű, illetve a hátsó lánckerék valóban a Gates által gyártott műanyag kompozit, ettől fáztam, amikor megvettem, de azt mondták az én testsúlyommal (73 kg kb.) szerintük nem veszélyes, hogy törik, meg mondjuk ne ropogtassam hegymenetben, inkább pörgessem. Így egyelőre semmi baja, de valószínűleg hosszú távon azért lecserélem majd a hajtást és a lánckerekeket fém változatra.
Város, országút, extrém dolgokon kívül bárhova.