Genesis Urban Comfort városi/cruiser/fitnesz

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév: 2014 (frissítve: 2014.07.)
  • Listaár: 150.000 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK




csabaijk avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Főként városi téli-nyári használatra és ritkán előforduló túrázásra kerestem bringát. Szempont volt az olcsó fenntarthatóság (ne kelljen évente láncot és racsnit cserélni, mert a 90 kg-ommal, és a nem öreg tatás bringázási stílusommal elég könnyű volt széttaposni ezeket), egyszerűség, és nem mellesleg hogy azért legyen vagány.

A bringa ezeket messzemenően teljesíti. Vannak hátrányai is, de ezeket az előnyei és az ára messzemenően felülírják.

Előnyök vázlatosan:

  • agyváltó pontos, egyelőre tartós, gyors, halk (5 fokozat, Shimano Nexus Inter-5 - fék nélküli, szabadon futó)
  • a váltó áttételezése tökéletes a városban (elég a hídra fel; lehet térdet kímélve bringázni, mert nem túl nagyok a különbségek a fokozatok áttételei között - próbáltam egy 3-as Nexust, annál szerintem nagyok a különbségek)
  • rapidfire váltókar (a tekergetőset nem szeretem)
  • jó váz (jól néz ki, merev)
  • a bringa stílusos, egységes (matt fekete; csak néhány, alig látszó, szürke, kis méretű felirat van rajta)
  • teleszkóp nélküli első villa fölött van közgyűrű (nem tudom a pontos terminológiát), ami lehetővé teszi utólag teló beszerelését anélkül, hogy 'hátradőlne' a váz
  • van sárvédő, ami illeszkedik a design-hoz (esőben nem jó sietni, mert vizes lesz a hátam (lehetne hosszabb is a sárvédő - de akkor nem nézne ki ilyen jól))
  • Egész jó nyereg, bár szokni kell
  • Viszonylag jó ár
Hátrány

Alapvetően jó bringa, csak picit 'zajos', de ezen is sokat lehet javítani néhány aprósággal

  • Leginkább az zavaró, hogy a váltó- és hátsó fékbowden, ami a házzal együtt a vázban van vezetve, zörög - hozzáütődik a váz belsejéhez. Sajnos ezt nem sikerült maradéktalanul kiküszöbölni - a lyukon semmit nem tudok begyömöszölni, purhabot nem akarok belefújni, mert akkor hogyan cserélek benne bowdent és házat. Kábelkötözővel lett megfeszítve, ami javított rajta, de nagyobb döccenőkön, nagyon rázós úton még mindig a csilingel picit.

Tud erre valaki jó megoldást? Ha igen, megírná? Biztosan mást is érdekelne, nem hiszem, hogy csak ennél a váznál van ilyen megoldás.

  • Egy kézzel fogva a kormányt az első sárvédő is "zajos" (berezonál) rossz úton - nem meglepő, korábbi bringámon is ilyen volt.
  • Nagyobb döccenőkön a láncvédőhöz verődik a lánc
  • A hozzáadott fékpofa kicsit kemény, de ez úgyis cserélve lesz 1-2 évente - a fék egyébként jó (a kar is és a féktest is)
  • Apróság, de a gumi is cserélve lesz, mert az könnyen megcsúszik: kanyarban az első jobban kúszik, mint amennyit szeretek elviselni; vizes kövön katasztrófa, majdnem kiterültem egyszer. Viszont jó, hogy nem kell küllőprizma, mert van rajta fényvisszaverő csík.
Tapasztalat

Egyelőre majdnem tökéletes a bringa. A szempontjaimat jobban teljesítő gépet ennyi pénzért nem kaptam. Picit sajnáltam, hogy csak multiban (Intersport) kapható, de a szervizük nagyon kellemes meglepetés volt (Szeged)!

Csere, módosítás, vásárolt kiegészítők:

  • 58 cm-es méretben nekem a stucni hosszú volt, cseréltem egy Bontrager SSR 75 mm-esre (10 fok, 31,8 mm, természetesen matt fekete) - ezzel sokkal jobb és direktebb is lett a kormányzás
  • hozzáadott a műanyag pedál is cserélve lett (Wellgo B087) - sajnos ebben az árkategóriában gagyi pedált adnak szinte mindenhez, a tapasztalataim szerint
  • első agy gyorszárja is cserés lett biztonsági okokból (Acor AQR-501)
  • sebességmérő: Bontrager Trip 2
  • U lakat: Abus Granit 460 230mm
  • Cateye TL-LD155 lámpákat  (vagy ennek elődeit) átraktam az előző bringámról (az első-hátsó prizma tartozék)

Hogy néhány 1000 km után mi lesz a véleményem, majd megírom 1 év múlva.

Erre ajánlom

Város, túrázás: erre tökéletes! Hegyvidékre csak más fogaskerekkel alkalmas (elől kisebb és/vagy hátul nagyobb).

Ennyiért vettem
130000
36 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

váz (trekking):

hydroforming Urban Geometry


anyag:

Aluminium 7005


méretek:
  • 45
  • 50
  • 54
  • 58

villa (merevvilla):

Alumínium Aero


Meghajtás

hajtókar:

Prowheel Chariot 244A, 44T


lánc:

KMC 410


fogaskoszorú:

Shimano SM-5S30, 18T


középrész:

CH-52-EN Cartridge


pedál:

Wellgo


Kerék

felni:

DBM-1 DW Aluminium CNC, 36H


első agy:

JOY TECH JY-751FQR


külső gumi:

CST C-1338, 700x40C, Semi Slick


 
agyváltó:

Shimano Nexus5


Irányítás

váltókar:

Shimano SL-5S50 Rapid Fire Plus


kormány:

Genesis Aluminium OS


kormányszár:

Genesis Aluminium OS


kormánycsapágy:

FSA N10, Semi Integrated


nyereg:

Genesis Urban


nyeregcső:

Genesis Aluminium 27.2 mm


Fék

 
féktest:

Tektro 837 Aluminium V- fék


fékkar:

Tektro TS374A


tömeg:

13,1 kg


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Genesis Urban Comfort termékkel kapcsolatban: