Főként városi téli-nyári használatra és ritkán előforduló túrázásra kerestem bringát. Szempont volt az olcsó fenntarthatóság (ne kelljen évente láncot és racsnit cserélni, mert a 90 kg-ommal, és a nem öreg tatás bringázási stílusommal elég könnyű volt széttaposni ezeket), egyszerűség, és nem mellesleg hogy azért legyen vagány.
A bringa ezeket messzemenően teljesíti. Vannak hátrányai is, de ezeket az előnyei és az ára messzemenően felülírják.
Előnyök vázlatosan:
- agyváltó pontos, egyelőre tartós, gyors, halk (5 fokozat, Shimano Nexus Inter-5 - fék nélküli, szabadon futó)
- a váltó áttételezése tökéletes a városban (elég a hídra fel; lehet térdet kímélve bringázni, mert nem túl nagyok a különbségek a fokozatok áttételei között - próbáltam egy 3-as Nexust, annál szerintem nagyok a különbségek)
- rapidfire váltókar (a tekergetőset nem szeretem)
- jó váz (jól néz ki, merev)
- a bringa stílusos, egységes (matt fekete; csak néhány, alig látszó, szürke, kis méretű felirat van rajta)
- teleszkóp nélküli első villa fölött van közgyűrű (nem tudom a pontos terminológiát), ami lehetővé teszi utólag teló beszerelését anélkül, hogy 'hátradőlne' a váz
- van sárvédő, ami illeszkedik a design-hoz (esőben nem jó sietni, mert vizes lesz a hátam (lehetne hosszabb is a sárvédő - de akkor nem nézne ki ilyen jól))
- Egész jó nyereg, bár szokni kell
- Viszonylag jó ár
Alapvetően jó bringa, csak picit 'zajos', de ezen is sokat lehet javítani néhány aprósággal
- Leginkább az zavaró, hogy a váltó- és hátsó fékbowden, ami a házzal együtt a vázban van vezetve, zörög - hozzáütődik a váz belsejéhez. Sajnos ezt nem sikerült maradéktalanul kiküszöbölni - a lyukon semmit nem tudok begyömöszölni, purhabot nem akarok belefújni, mert akkor hogyan cserélek benne bowdent és házat. Kábelkötözővel lett megfeszítve, ami javított rajta, de nagyobb döccenőkön, nagyon rázós úton még mindig a csilingel picit.
Tud erre valaki jó megoldást? Ha igen, megírná? Biztosan mást is érdekelne, nem hiszem, hogy csak ennél a váznál van ilyen megoldás.
- Egy kézzel fogva a kormányt az első sárvédő is "zajos" (berezonál) rossz úton - nem meglepő, korábbi bringámon is ilyen volt.
- Nagyobb döccenőkön a láncvédőhöz verődik a lánc
- A hozzáadott fékpofa kicsit kemény, de ez úgyis cserélve lesz 1-2 évente - a fék egyébként jó (a kar is és a féktest is)
- Apróság, de a gumi is cserélve lesz, mert az könnyen megcsúszik: kanyarban az első jobban kúszik, mint amennyit szeretek elviselni; vizes kövön katasztrófa, majdnem kiterültem egyszer. Viszont jó, hogy nem kell küllőprizma, mert van rajta fényvisszaverő csík.
Egyelőre majdnem tökéletes a bringa. A szempontjaimat jobban teljesítő gépet ennyi pénzért nem kaptam. Picit sajnáltam, hogy csak multiban (Intersport) kapható, de a szervizük nagyon kellemes meglepetés volt (Szeged)!
Csere, módosítás, vásárolt kiegészítők:
- 58 cm-es méretben nekem a stucni hosszú volt, cseréltem egy Bontrager SSR 75 mm-esre (10 fok, 31,8 mm, természetesen matt fekete) - ezzel sokkal jobb és direktebb is lett a kormányzás
- hozzáadott a műanyag pedál is cserélve lett (Wellgo B087) - sajnos ebben az árkategóriában gagyi pedált adnak szinte mindenhez, a tapasztalataim szerint
- első agy gyorszárja is cserés lett biztonsági okokból (Acor AQR-501)
- sebességmérő: Bontrager Trip 2
- U lakat: Abus Granit 460 230mm
- Cateye TL-LD155 lámpákat (vagy ennek elődeit) átraktam az előző bringámról (az első-hátsó prizma tartozék)
Hogy néhány 1000 km után mi lesz a véleményem, majd megírom 1 év múlva.
Város, túrázás: erre tökéletes! Hegyvidékre csak más fogaskerekkel alkalmas (elől kisebb és/vagy hátul nagyobb).

