Az előző 2 kerékpárom egy monti és egy cruiser volt. Az emberek sajnos nem jönek rá vagy későn mint én hogy a 26" monti a hegyekbe vagy ugratni fiataloknak de semmiféleképen nem városi és túrázásra valók. Vastag bordázott gumik amik csak hátráltatják az embert. Kicsi váz lassabb is. A vátóról nem is beszélve. Karbantartás kopás killódás stb mind én is átéltem. Aztán jött az agyvátó őrület a cruisernél. Innen jött az ötlett milenna ha...
190cm magas vagyok és 85kg. Masszív strapabíró kerékpárt akartam. Ezért 60as vázmérettel rendeltem a Gepida Reptila 500-at. Elsőre nagyogy gyorsnak tünt a cruiser után. Vettem rá táskát kmórát. Eddigi végsebessége 47km/h de szinte mindennap 30felett mentem vele annyira élveztem. A gumik nagyon jók. 30cm hóban gond nélkül elmegy (barátom a 2,35 bordázsott gumival nem ment a hóbal inkább tolta) ahogy homokban minden terepen. A defektvédelem tényleg működik többször fogott már meg üveget. Viszont a belső nagyon gagyi!! Havonta pumpálni kellett mind2 kerékpárt mert hamar 1-2bár kiszökött belőlük. A feleség 300. is ugyan a külső belső. Nálla kezdődött először. Az illesztések mentén szétszakadt a belső, aztán kuka. A hátsón spontán kilyukadt. Majd az enyémen is detto. Ekkor vettem Continental belsőket a régieket kicibáltam belőle ne is lássam. Az új gumikat 3havonta elég fujtatni. Ja és a ks pumpa aminek praktikus kis helye van a csomagtartón már többször mentette meg az életem :) hála neki.
A csomagtartó hatalmas súlyokat elbír. A 2bicóval járunk bevásárólni ilyinkor nem kíméljük őket. Gond nélkül megy ilyenkor is ha hától meg van pakolva.
A váltó nagyon hatékony tényleg nem kell vele killódni. Bátran ajánlom mindenkinek próbálja ki. Én is meglepődtem 1be lejtőkön dombokon hegyeken gond nélkül fel megy. Akár 1ből 8ba is lehet váltani.
Az első lámpának nagyon nagy a fénye sötétbe szépen megvilágítja az utat. A hátsó állófényes és pluszba 2led az oldalán gondoskodik arrol ha jobbról balról jönnek akkor is lássanak. Egy gombnyomás és világít.
A fényezése metál. NYáron a napsütésben csillog-villog. Lehetne egy kicsit vagányabb szine is. Én feldobtam pár fehér cuccal. Az üllést is lecseréltem mert nem túrázásra való. 10km után már nyomja a combom belső részét mert túl széles. Ezért vettem egy keskenyebbet amivel még hatékonyabb lett a haladás.
A sárvédék is hatékonyak könnyüek. 1év után vettem észre hogy lehet állítani őket. Vezeti az áramot a hátsó lámpának. Hától külön prizma is van rajta.
A markolat csuklótámasztós. A kornyszá állítható ami jó is lenne ha nem nyikorogna és nem lenne holtjátéka. plusz még a kormánybefogó is mozog. Az sem segít hogy nekem sportosabbra van állítva így teljesen előre döntöm. Tehettek volna bele 1 1/8 ahead villát (elfér benne) mert így csak 1colos kormányt lehet bele rakni amit meg ritka beszerezni. Legközelebbi csere ez lesz.
Egy év alatt 3000km mentem vele. Lassan a láncot is cserélni kell mert kezd nyúlni.
Jó tanács: az áráról tudni kell hogy mikor vettem 165000ft volt a listaára de mivel 2011 dec. vettem ezért kifutó modellnek minősült így jutottam hozzá 20e. olcsobban. A feleségemé 145000ft volt listaára de ez is kifutónak minősült ezért 125000 volt a vége. Így a két biciklin sokat sproróltunk. Ha valaki most venne akármilyen gepida biciklit keressen rá az előző modellekre is. Így pénzt takaríthattok meg. A megmaradt pénzból tudtuk megvenni a tááskákat ami szintén nem olcsó + a km órákat. Így nem is volt kérdése melyik márkát vegyem. Szóba jött még a KTM a Hercules. Pl a KTM akkor volt 170e. ami csak 7seb volt. Nem egy kategória volt az 500 gepidával inkább a 300 volt egy szinten ami meg majdnem 50e volt olcsóbb.
A galériámba töltöttem fel egy csomó képet mivel a neten elég kevés kép található róla. Én is úgy vettem hogy csak illusztációs képek voltak. Azt se tudtam hogy fog kinézni...