Giant Rapid 4 városi/cruiser/fitnesz

2 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
  • Modellév:
    2014
    (frissítve: 2013.10.)
  • Listaár: 190.000 Ft

HASONLÓ városi/cruiser/fitnesz TERMÉKEK



1-2 (2 vélemény)
Rendezés

gpgeza avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Fék, váltó, hajtás: nem találtam semmi kifogásolhatót, tette a dolgát, pontosan, gyorsan. 

Kerék, felni: Féltem tőle, hogy nem fogja bírni a jó minőségű magyar kerékpárutakat, de pozitívan csalódtam.

 

 

Hátrány

Villa: Azért emeltem ki, mert 20 km után kattogó hangot hallottam menet közben, de nem derült ki honnan jött, míg a villát ki nem cserélték. Azóta az is rendben működik.

Nyereg, nekem az elején kényelmetlen volt, de egy géles nadrág és egy pozíció beállítás segített ezen a kérdésen is :)

Tapasztalat

Munkába járásra vettem (22 km egy irányba) és nem csalódtam benne.

 

Villa: Azért emeltem ki, mert 20 km után kattogó hangot hallottam menet közben, de nem derült ki honnan jött, míg a villát ki nem cserélték. Azóta az is rendben működik.

Nyereg, nekem az elején kényelmetlen volt, de egy géles nadrág és egy pozíció beállítás segített ezen a kérdésen is :)

Összegzés: Nekem teljesen bevált ez a gép. Furcsa volt egy MTB után az országúti felépítmény, de könnyen hozzá lehet szokni, és ha aszfalton akarsz tekerni ez a legjobb választás.

Csak ajánlani tudom

Ennyiért vettem
170000
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szilveszter avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Fék: egy kellemes optimum,  nem V, vagy tárcsa, de méreteihez képest (na és a 100kg tömegemhez....) megfelelő. Komolyabb lejtőn nagy tempóval kicsit izgulok mindig, de csak itt-ott tarkítja utamat a Gödöllői-dombság, az általánosan bejárt terület pedig inkább sík vidék, így jól használható, erre tökéletesen elegendő.

 

  • Váltórendszer, hátsósor: az áttételezés szempontából nekem nem teljesen ideális, ezen változtatni fogok. 13-as kerékkel fog indulni a hátsó koszorú, így elöl többet fogom nyúzni feltehetőleg az 52-es hajtást,  ez által jobban ki tudom majd használni az egész áttételezési tartományt. Nyilván ez kondi kérdése is, így nem méretezésbeni probléma a jelenlegi felállás sem, csak magamra szabom. A SORA váltó hátul hosszúkanalas a 3 tányéros hajtómű okán, de így sem rossz, ami viszont ,,érdekes", hogy nem lehet ráállítani felsőgörgőt a koszorúra, mert rossz helyen van a fül a szabályozóalátéten... Egyrészt a pontosságot, gyorsaságot befolyásolja, másrészt ami viszont nekem fontosabb, nem mindegy hány fogat húz a lánc. Értelemszerűen több fog hatékonyabb terheléseloszlás, azaz kissebb kopás. Ezt rövidebbre szabott lánccal orvoslom, ami viszont büntetehet, ha egyszer véletlenül tovább váltok majd keresztbe az ésszerűnél..

 

  • Gumi: eredetileg egy nagyon könnyű 25-ös KENDA KRITERIUM volt rajta egy 23-25 vékonyka KENDA belsővel. Igen könnyű és jól gyorsítható párosítás.(persze kell egy jó felni is ami adott) Nagyjából a külső 2800 km-t ment el alattam, -ezen a ponton sem a kopás vetett véget közös túráinknak, hanem a repedések. A nyomást tekintve max 120 PSI-vel használható, én elöl 80 hátul 100-ra fújtam mindig, de vagy ez az egy tél,  vagy a súlyom elnyűtte. Igazából ez is renben van. Volt aki sokkal kevesebbet jósolt neki, én elégedett vagyok. Most kapott egy pár CST 28-ast (ami  szintén 25mm!!! csak vastagabb az anyaga és sokkal masszívabbnak hat, jobban ellenáll ezeknek a ... utaknak, persze nehezebb is de nekem ez nem mellbevágó) egy 25 -32-es belsővel ami azért lényeges, mert ez is vastagabb anyag, így együttesen számomra egy  strapabíróbb és kényelmesebb futóművet hordoz magában. 

 

  • Felni:  jól bírta eddig. Az első 200 vagy 300km után kicsit ráhúzattam a küllőket centírozáskor, (súlyomra hangolva) azóta a kissebb 8-asokat is sikerült megúszni és nem is pattant el egyik sem. Ha már felni megemlítem, hogy az agyakkal sem volt probléma. Kicsit tartottam egy esetleges tengely balesettől, de még eddig nem sikerült őket legyógyítani.

 

  • Lánc: az origi KCM Z7 nagyjából 1600km-ig volt a Rapid 4-en, de nem lett volna szabad megvárni amíg ilyen csúnyán lógnak rajta a görgők. Épp kezdte enni a 830-sort, de inkább pontosítok és azt mondom, hogy a 6. fogaskereket, mivel a jelenlegi összállításban ezt használom a legtöbbet. Pontosan azért mert az 52-őn is járatom és a középsépő 42-őn is. Hosszabb időbe telt, de végül is még összekopott az új lánc (Sram 830) és a SRAM fogaskoszorú. Mindig a 6.ugrott vagy 100km keresztül, de ,,kinőtte".. Egyébként a saját márkás láncával -vagyis a SRAM 830-al-szerintem jobban szuperál a sor, pontosabb a váltás érezhetően, attül függetlenül hogy előtte sem volt csiga lassúságú.

 

  • Nyereg: nekem nem jött be.. Megint csak a pilóta tömege a meghatározó,  így esetemben mivel sajgott a hátsóságom bringás nadrágban is a vékony és kemény nyergen, (nem az első 200 km-en szereltem át, tehát próbáltam hozzászokni) cseréltem egy komfortosabb treking nyeregre, amolyan  géles marketinges ,,izére", de a lényeg, hogy bejött és 60 km-t is tudok tekerni fájdalom nélkül. 

 

  • Kormány: talán a markolatot emelném ki ami kiszélesedik a kis szarvak irányába, ezzel lehetőséget adva egy ,,tenyeres"  kormányfogáshoz IS, így félig meddig fel tudunk venni egy más pozíciót, és ez a hosszabb túrák során áldásos cselekedet, kimondottan jól jön.(koskormány híjján, mivel ez nem egy outi)

 

  • Váz:  a többi alkotórésszel jól harmonizál, jól csillapít, kedvező tömegegyensúlyt teremt  a megfelelő nyereg és kormánymagassság beállításával. A kormánymagasság az alátétek variálhatóságával adott opció. (megjegyzem nekem csak a nyereg magasságát kellett állítani)

 

  • Pedálok: szintén taposópedálra, de valamivel nagyobb alufelületűre cseréltem. Az eredeti nekem kicsi volt és a műanyag ,,elkékült" a lábam alatt. Persze ezekkel a manőverekkel, némileg növeltem a szamaram tömegét, de nem lehetek grammániás, ha magamból indulok ki..
Hátrány

128-ért nem igen, ár-érték arányban rendben van a Rapid 4.

Tapasztalat

Összességében egy olyan kerékpárt kerestem erdetileg, ami ideális egy gyors vágtára, de akár egy hosszabb túra során sem kényelmetlen.

 

Nagy kritériumként fogalmazódott meg bennem, hogy ne vegyen el sok energiát, könnyű legyen tartani egy kellemes 25-26km/órás utazótempót, és ha el akarok menni akár 30-40 km-re  ne érezzem azt hogy lehetetlen.. Ezzel párhuzamosan lényeges volt a váz, azon belül a nyereg és a kormánymagasság egyensúlya az ideális testömegelosztással, viszonylag kényelmes testtartással. A csuklóimat nem terheli agyon, az ülepem sem sajog, és mellette nyujtott lábbal tekerek a 189cm testmagaságommal. Nem úgy mint valamikor régen egy 26"os montin, ahol is kis túlzással a számat rugdostam a térdeimmel.. 

 

Azt mondhatom, hogy némi testreszabás árán egy olyan kerékpárt találtam magamnak amivel elégedett vagyok jelen pillanatban. Természetesen azt, hogy hogyan ,,viselkedik" majd 3000km-után ez a Giant városi bringa.. Nem tudhatom. Eddig OK!  :o))

 

Erre ajánlom

Mindenre használom. Na jó terepre nem és a fél disznót nem ezen tolom haza, de egyébként tényleg jó.. Fürge, gyors, fordulékony, kényelmes,- tényleg élvezet vele hasítani is, vagy kényelmesen nézelődve túrázni, villámgyorsan elrohani vele a boltba, vagy szomszéd településre mert ott van dolgod.

 

Sokan keresik most az agyváltós bicajokat, mert hogy az igénytelenebb (gondozásmentesebb) és többet kibír. Jó ideig én is filóztam rajta, de döntésemet nem bántam meg. Ezt a váltót is lehet akár kettesével visszapakolni, ráadásul nagyon gyorsan, csak nem akkor kell rajta elgondolkodni, mikor már megáll az ember pl stoptáblánál.. Azt meg hogy takarítani kell a láncot, nem árt megszokni, ez egy ilyen story, ennek a precíz működésnek ára van.

 

MÁS: Lassan 40 éves leszek és különböző autókkal túl vagyok az 1.000.000 km.-en. Sokat vezettem mindig a munkámból kifolyólag, de itthon ahogy tehetem és az idő is engedi 2 keréken megyek mindenhová. Egyszerűen más.. Dög melegbe beülsz a klímás autódba és azt hiszed hogy, de jó.. Később fájó izületek, kiszáradt nyálkahártya, súlyfelesleg stb.. stb.. Itt nincs ilyen gond, felpattansz, tekered, azonnal ér a levegő is,-ez egy más érzés.. :o)

 

Csatolt képek
Giant Rapid 4  2012 városi/cruiser/fitnesz
82 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-2 (2 vélemény)
Rendezés
Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  

Váz

anyag:

ALUXX Aluminium


méretek:
  • XS
  • S
  • M
  • ML
  • L
  • XL

 
színválaszték:

fényes fekete


villa (merevvilla):

ALUXX Aluminium, Alloy OverDrive steerer


Meghajtás

hajtókar:

FSA Tempo Triple - 52x42x30


lánc:
KMC Z7
fogaskoszorú:
Sram PG-850
középrész:

FSA BB-7420ST - 116mm


első váltó:

Shimano Claris


hátsó váltó:

Shimano Claris


 
fokozatok száma:

3x8


pedál:

Wellgo w/ toeclip


Kerék

felni:

Giant S-R2


első agy:

Giant 24h


hátsó agy:

Giant 28h


külső gumi:

Giant P-R3 AC


Irányítás

váltókar:

Shimano ST-R221 rear and ST-R225 front 3x8 speed


kormány:

Giant Sport - 26.0


kormányszár:

Giant Sport - 26.0


nyereg:

Giant Performance Road


nyeregcső:

Giant Sport


Fék

 
féktest:

Tektro R359


 
fékváltó kar:

Shimano ST-R221, ST-R225 Claris


Giant logó

Giant márka bemutatás

”RIDE LIFE. RIDE GIANT.”

A Giant-ot a kerékpárgyártás központjában, Tajvanon alapította, King Liu, 1972-ben. A cég ekkor még más nagy márkáknak gyártott, majd 1981-ben saját márkás kerékpárokkal tör be az európai és észak-amerikai piacra. Mára több mint 12000 viszonteladó partnerrel rendelkezik világszerte.

A Giant első, jó minőségű, ugyanakkor elérhető árú chromoly vázai révén a bringások egy szélesebb köre ismerhette meg a kerékpározás egy egészen új szintjét. A cég a kezdetektől fogva fejleszti alumínium, és kompozit alapanyagait, az első elérhető árú karbon csöves kerékpár, az 1987-es Cadex 980 C is az gyár nevéhez fűződik.

A technológiai fejlesztésekben is az élen jár: neki köszönhető többek közt a kompakt országúti geometria 1997-es bemutatása (hátrafelé lejtő felsőcső, mely nagyobb merevséget, ezáltal jobb irányíthatóságot, és kisebb tömeget tesz lehetővé), mely rögtön két Tour De France dobogót is hozott, és 2004-től a Maestro felfüggesztési rendszer, mely egy hegyikerékpároknál alkalmazott teljesen fék-független rugózási megoldás.

1995-ben a márka megalapítja az első mtb csapatát, többek közt a legendás John Tomac és Rune Hoydahl részvételével. A márka versenyzői (pl. a Rabobank csapat) azóta is világbajnokságokat nyernek. De a legfontosabb, hogy nem csak versenyeket nyernek, hanem az életük részének a kerékpározást választó emberek szívét is. A Giant hiszi, hogy ez a választás hozzávezet a világ jobbá tételéhez.

A kínálatban a hagyományos mtb, országúti, trekking és városi kerékpárok mellett szerepelnek hibrid, azaz elektromos rásegítésű kerékpárok is. A hölgyekre is gondol a cég, nekik szánja a Liv/giant név alatt futó bringákat, mely a 3F (Fit-megfelelés, Forma, Funkció) elve alapján tervezve minden stílusban kínál választékot.

1-1 (1 kérdés)

Kérdések Statisztika
Giant Rapid 4 2013 ról mi a véleményetek?
32 válasz
utolsó: 2013. ápr.
1-1 (1 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Giant Rapid 4 termékkel kapcsolatban: