Könnyű --> mozgékony
Ez még az eredeti láncvillás változat, nem a nagyon szélesedő.
Shimano Acera hátsó váltó
Pontos váltás
Elfogadható ár
Shimano Tourney első váltó
Pár hét után korrigálandó fékek
Szűk első villa --> keskeny külső (kevésbé tolerálja a kátyús, vacak utakat)
Alacsony középcsapágy ház --> figyelni kell kanyarban a pedál helyzetére (a klipsz simán le tud érni, ha nem sikerül elsőre beletalálni a klipszbe, vagy alsó pedálállásnál tolni kell a bicót)
Az előzőből következően rövid hajtókar, nekem szokatlan volt, de pár hét alatt (azt hiszem,) megszoktam
A bicaj jellegéből adódóan sportosabb testhelyzet, kényelmetlen lehet egy city/trekking után (nem igazi hátrány, de ha valaki erre nem figyel, meglepődhet)
2022 tavaszán-nyarán már keresgettem valamit a Landriderem helyére, mert már háromszor volt hegesztve, negyedszer már nem akartam toldoztatni-foldoztatni (most épp a láncvillánál lyukadt ki). A Neuzer akkor jött szembe, amikor épp nem is gondolkoztam a dolgon, csak kormányt kerestem a Landriderre. Egy üzletben valaki megrendelte a bicajt, de aztán nem tetszett neki.
Egy próba és néhány napi gondolkodás után megvettem, a nyerget (nyeregcsövestől), a pedálokat és a markolatot nem kértem, a gumikat (valami Kenda izé, ha jól emlékszem) 37 mm-es Continental Ride Tourra cseréltettem. A Landriderről megmaradt a két 42-es Continental Ride Tour külső, nincsenek még agyonkopva, elvileg az első villába is simán befér (kipróbáltuk), bár a villanyak aljától tényleg csak 2-3 milliméter választja el (szerintem alkalomadtán reszelővel vagy akármivel ezen segíteni fogok).
Nagyon-nagyon meglepett a fürgesége, nem csak a Landridernél gyorsabb (naná, hi-ten acél vs. alumínium), de a cromo Breezernél is sokkal fürgébb (igaz, kisebb váz, kisebb kerekek). Az én városi bicajozós szokásaimnak pont megfelel: általában gyorsan odaérni bárhová, megállás/lassítás után gyorsan visszanyerni a sebességet egy fordulékony és mozgékony bicóval.
Feltettem rá egy csomagtartót - sajnos a csavarokat nem tudom betekerni, így ideiglenesen gyorskötözővel oldottam meg a dolgot, valószínűleg a festékréteg kicsit túlnyúlik a lyuk peremén, ezért nem kapja el a menetet.
Szóval jól megy, a fék utánállításra szorul, az első tripla tányért idővel lecserélem majd egy duplára, 46(48)/32-es elég lesz. A fékpofákat is majd valami komolyabbra cserélem alkalomadtán, addig hadd kopjanak. Olyan négy és fél hónapja használom. Most már kevésbé mozgékony a csomagtartó és a bazinehéz zár miatt, de még mindig sehol nincs a 17-18 kilós Landriderhez képest.
Idővel szerintem lecserélem a kormányszárat egy 35 mm-esre, csak kell még hozzá egy excenteres betét.
Jó kis bicó ez.
Városban tekeregni, melóba járni, némi kiegészítővel bevásárlásra, és a szabadidő hasznos eltöltésére.