belépő szintet megüti, nem Tora !!
-----
kihúzattam 130-asra, teljesen faja, nem is kell momentán májerebb
------
majd egy állítható egyszer...
nincs neki olyan
----------
legalábbis nem tapasztaltam azóta sem ideillő történést
-----------
belépő szintet megüti, nem Tora !!
-----
kihúzattam 130-asra, teljesen faja, nem is kell momentán májerebb
------
majd egy állítható egyszer...
nincs neki olyan
----------
legalábbis nem tapasztaltam azóta sem ideillő történést
-----------
Nagyon szép a Rock Shox Recon SL mozgása hidegben melegben egyaránt, Motorex 5w olaj van benne szépen teszi a dolgát kimozogja az útját és a szímeringek is jól zárnak, a sárnak is van hely, jól tűri porlehúzó is szépen teszi amit kell neki tárcsa nem tudom hogy bírja mert én nem azzal használom !
Nekem egyáltalán nem kezdet el kotyogni ,eddig bringázásom alatt és a becsúszok is jól bírják,
beállítócsavarok jók bár a visszaút csillapító tekerőt könnyen el lehet hagyni, karbantartást nem nagyon igényel fél évente 1x !
És még egy apróság a Rock Shox Dart 2 lockout rendszere tökéletesen jó Recon SL teleszkópba .!
Nem nagyon tapasztaltam !
Összeségében egy nagyon jóteleszkóp ami meg bízható és teszi a dolgát !
Sziasztok tudnátok segíteni nekem Van egy Rock Shox Recon SL ( 2008 ) Megindulásnál a telonál lefele menet mintha valahol hézag lenne vagy hiányozna valami van egy holtjátéka mikkor meg ki emelem az elejét kattanó hangot halok mintha nem lenne vissza út csillapítása a telonak Motorex 15 w olajat használtam a lábbak aljánál !
Ötlet?
http://www.kephost.com/image/FbiB
Sikerült megoldanom a problémát a levegős résznél volt a gond (Solo Air Spring) résznél a felsőrészénél a műanyag csúszkált hiába volt rajta zégergyűrű el tudott mozdulni ez okoztat a holtjátékot teló indulásánál egy alátéttel meg oldottuk hogy ne csúszkáljon így megszűnt minden tökéletesen működik !
http://www.kephost.com/image/FsWv
CC, XC ,Túrázás ,
- Rock Shox :) nagyon szép kidolgozás
- viszonylag könnyű (~1860 g)
- 70 kilómnak megfelelő merevség (185-ös G3 tárcsával)
- finom mozgás (Solo Air)
- jól felületkezelt becsúszók
- hatékony tömítések (kosz kint marad, levegő meg bent)
- talán a megindulása lehetne kicsit finomabb, de ezt nagyon befolyásolja, hogy milyen és mennyi olaj van a légkamrában.
- a híd hátulja bordás, tele tud rakódni sárral
- én ugyan nem sarazok, de valószínűleg egy combosabb gumi mellett nem sok hely maradna a matériának (2,2-es RaceKing mellett körbe kb. 1-1,5 cm)
Első komolyabb teleszkópom egy Dart után, összehasonlítani nem igazán lehet a kettőt. A mozgásával az árának tükrében nagyon meg vagyok elégedve, nem igazán éreztem még olyat, hogy valahol kevés lett volna. Rugóútját végig kimozogja, felütni még nem sikerült. Az apró, rövid ütéseket nehezebben mozogja ki, mint a nagyobb hullámokat, ez azért van, mert a megindulása kevésbé finom, mint egyébként a mozgása. Fox Float Fluid terápia alkalmazása a légkamrában csodát tesz! :) A szimmering-szivacsgyűrű kombó jól teljesít, kosz a becsúszóig még nem jutott el. 1 éve van meg, azalatt elővigyázatosságból 3-szor szedtem szét, egyébként nem igényelne ennyit (használtan vettem, ezért már beépítés előtt kitakarítottuk). Mások írták a teljesen kimozgott állapotnál hallott pici kotyogást, ez nálam is megvolt. Használatra nincs hatással; nekem az volt az oka, hogy egy rugalmas acél alátét megadta magát. Egy kis bakelit alátét betevése a rugó-assemblyt záró Seeger alá megoldotta a "problémát".
Nagy hidegben kicsit összeesik, mint minden más levegős villa. (hideg levegőnek kisebb a nyomása, ha n és V áll.)
A csillapítás állítócsavarjával nekem soha nem volt bajom, elég nehéz kihúzni, kétlem, hogy elhagynám. A remote lock bowdenrögzítő hernyócsavarját viszont elég könnyű elpattintani, arra érdemes vigyázni.
Erős fékezés közben néha rezonál a tárcsafék, de ezt ugyanúgy okozhatja a tárcsa is, mint a villa.
Ki akartam húzni 100-ról 120 mm-re a rugóutat, de furcsamód nem találtam benne spacert. A kb. 25 mm magas gumiütközőből kellett volna eltüntetni a nagyját, erre még nem került sor, ez egy későbbi műtét tárgya :)
Apró tipp: a gyári előírásnál 5 ml-rel érdemes túltölteni a csillapítást (120-ra), mert egyébként kiszámíthatatlan, hogy mikor van lock és mikor nincs.
XC, könnyű embereknek enyhébb durvulást is elviseli.
Nekem az acélrugós verzió van meg!
Ez az első komolyabb telóm: ezelőtt egy noname rugósvillám volt. Összehasonlítani nem lehet a kettőt! Semmivel sem rosszabb levegős testvérénél (max télen). Eddig még semmi problémám nem volt vele, nem igényel különösen nagy törődést (használat után száraz tiszta ronggyal a becsúszószárak letörlése), de ha meg akarjuk növelni az élettartamár, akkor nem árt neki elvinni minden évben legalább egyszer szervízbe.
XC, de enyébb durvulásokat is bír.
Rock Shox
SZÉP!!!!!!!!!!!!
Könnyű, 1850g
A mozgása jó, jól csillapít, időjárástól függetlenül.A telóutat maximálisan kimozogja, de mivel az enyém solo air, így ez beállítás kérdése is.
Sarat, port, koszt jól tűri.A szimeringek jól tömítenek.VAstag gumival nem ajnánlanám.Nem biztos,h maradna sárférőhely.
Avid BB5 fékkel,180-as tárcsával használom, és eddig nem tapasztaltam csavarodást, még lejtőzés közben sem,ahol azért dolgozik a fék, nah meg a teló is.
Már régóta használatban van a Recon SL, de hála a teflon bevonatnak, még meg sem kopott becsúszó.Kotyogás NINCS:
Nem túl szervízigényes villa, ami előnyére válik.Évente egyszer elég átnézetni.A minőségi szimeringek miatt utánafújni sem kell.
Mivel nem igazán állítgatom, így a csavarok minőségéről nem tudok nyilatkozni.
Talán a megindulása, mozgása nem olyan lágy mint egy olajos-rugós telónak.
Mindenféle terepen használom ezo a Rock Shox teleszkópot, de eddig nem kellett benne csalódnom.Aszfalton és terepen is kiválóan használható.Levegős, így könnyen testre szabható.Nem szervízigényes.A szimeringes teszik a dolgukat, és a becsúszó is nagyon tartós, nem kopik.Strapabíró kis teló, komolyabb lejtőn is simán le lehet vele jönni.Persze méteres ugratásokra nem ajánlom, bár lehet azt is megbírná, én azért nem próbálom ki :P
XC-re tökéletes.Aszfaltra, könyebb terepre.Bevállalósoknak enyhe DH.
A régi CAPA telómat cseréltem ki erre a modelre. Ég és föld a különbség. Az előző 0-fokban már megfagyott ez bírja a hideget is.Ha nem használod minden nap a kerékpárt akkor indulás előtt jó a telónak ha fejre állítják mert így rögtön beindul. Drágának tartottam, de mivel késő összel vettem így kedvező volt az ára. A rugóút nekem 100 mm-re van állítva rajta.
Levegős rugózási rendszere lévén finom a mozgésa, a hőmérséklet sem nagyon befolyásolja. Nekem a 10 centiből 8,5-9 centit simán kimozog ez a Rock Shox első teleszkóp. Elég nagy hely van a sárnak, a szimmeringek jól tömítenek, és hála a két zárórésznek, általában a bejutott szennyeződés is megáll a kettő között és nem megy el egészen a teló belsejéig. A becsúszók felületkezelése nagyon jó, nem kopik. 180 mm-es tárcsa egyáltalán nem csavarja a villát. A 8000 km használat alatt, még nem kotyogósodott ki és nem kopott meg a becsúszó. Én olyan 2-3 havonta ellenőrzöm a nyomását, de nem ereszti a levegőt.
A visszaút csillapítására szolgáló imbuszfejes beállító tekerentyűt, el lehet hagyni belőle.
A telólábon látható táblázatban szereplő nyomásértékeknek nem sok köze van a valósághoz, ha az alapján fújod fel, akkor ne csodálkozz, ha nem akar majd rugózni a Rock Shox Recon SL!
@2013.02.05. észrevehetően, egyre kevésbé akart rugózni, és olyan érzés volt, mintha felütne. Mire hazaértem, már minden egyes kátíúnál hatalmas csattanással jelezte, hogy valami nincs rendben.
Szervíz. A csillapításnál, egy O gyűrű elengedte magát és az összes olaj lefolyt alulra, ezért nem tudott rugózni. Minden szimmering, O gyűrű, szivacs cserélve + olaj is. (10.000 Ft)
Most megint vajpuha finomságú! (15000 km után adta meg magát!!!)
Szerintem nagyon jó kis teló ez a Recon Sl. Próbáltam már acélrugós Torát is mellette, de az annyira darabosan mozog, hogy nem is említhető egy lapon a kettő. A szezon elején olajcserés szervízt iktattunk be, akkor láttam, hogy a szimering mellett bejutó kosz nem megy tovább, mert elakad a szimmeringbe. Mostanában viszont a szokásos géptakarítások alatt tapasztaltam, hogy a vízzel való érintkezés után egy fél napig nem akar a lock visszamenni az alapállásba.
XC
Mozgása a teflonos becsúszóknak(32MM) és a soloair-nek köszönhetően vajpuhára is beállítható, de akár kőkeményre is belehet lőni.
telóutat kb 90-95ig mozogja ez a Rock Shox első teleszkóp
a gyári lábba 2.2-es racekinget raktam, és alig volt pár mm hely a fékhídnál.
a gyári szimering tökéletes, 2 évet simán bír.
tárcsafékkel nem próbáltam még
lassan 3 éves, és a szimering környékén kezd kikopni a teflonos rész.
fél évente szétszedem, olajat cserélek, kitakarítom.
az állítócsavarok jók, a visszaút állítókát el lehet hagyni elég könnyen.
nincs hátránya. talán az hogy kicsit vékonyka a váll, ezért bizonytalan vele az ember.
nagyon jó villa a Recon SL, én enyhébb dirtre használtam, tudom hogy nem arra való, de nekem megtette a hatását.
XC, CC, light dirt
Jó kis telo. Jo a csillapítás. Vajpuha mozgás. Árához képest nagyon jó mozgás...Szép szín Én cc re használom arra tökéletes
Sztem nincs.
Én bringával együtt vettem. Csak 80mm mozog ez a Rock Shox első teleszkóp de elég cc hez.
Cc Xc
eléggé finom a mozgása.a csillapitása is nagyon jó melegben ,higben még nem volt alkalmam kipróbálni.A telóutanak a 90 % kimozogja a Recon SL .na ha belemegyek sárba akkor az a 90% változik . ugy csak a 83 kb % meg egy kicsivel keményebben mozog .a szimeringek elég jók . A telót nem csabarja a 180 as magura tárcsa
kicsit darabosan indul be . de aztán már álom .
na hát eddig ez az első komolyabb telóm a Recon SL .és jóll teljesit.. az jó benne hogy levegős ,de olyan hülye pumpát adtak hozzá (használtan vettem )hogy azzal nem lehet felfújni
sima XC .és kezdő DIRT
Árához képest szerintem rendben van ez a Rock Shox első teleszkóp, ha nincs sok elvárás vele szemben. Útját kimozogja, szép és nincs vele gond. Ismerősöktől hallottam egy pár dolgot rs villákról, de nem hiszem, hogy ebben eltörne valami. Gyárilag előírt kenés szerintem nem elég az első 50 órához. Ha a lábba hígabb olajat teszünk, mint én a 7,5w-s motorexet, akkor is korábban rá kell nézni, vagy többet tárolni fejjel lefelé a villát, mert megint elég szépen kiment az olaj nagyrésze kiment belőle. Nem száraz volt, de elég ahhoz, hogy ilyen használat mellett egy idő után elkopjon. Olajzáró nincs benne, szóval ha átfolyik a perselyen(2 van ugye), akkor elvileg fel kéne töltenie a szivacsgyűrűt. Picit fura, hogy a szimeringről alig lehet leszedni az összegyűlt koszt, vagy ügyeskedni kell. Teljesítmény csak azért 4, mert végülis nincs benne semmi extra, de jó villa.
Tekerés előtt érdemes lehet fejjel lefelé fordítva tartani a bringát egy keveset, hogy feltöltődjön valamennyire a szivacsgyűrű, meg időnként a szimeringen összeszedett nagyobb méretű koszt finoman leválasztani, hogy ne nyomjuk be a porlehúzó alá(én szilikon olajjal kenem be aztán amit összeszedett azt letörlöm). Kevesebb levegővel már nem annyira tapadós ez a Rock Shox első teleszkóp és úgy se lehet lekoppantani. Második olajcsere után arra jöttem rá, hogy lehet ez érzékeny villa ha kisebb benne a nyomás, meg frissen tocsog az olajban. Még egy hátrány jött ki ezzel, hogy szervizelésnél a csillapítás oldali nyomórúdnál szervizelésnél elfolyt egy 10 ml olaj a felső részből a nyomórúd mellett. Jótanács: fejjel lefelé tartani és talán azért folyt ki, mert jobban ki lehet húzni mint a "rúgó" oldali nyomórúdét és talán azért folyhatott el mellette. Ez csak tipp, de másként nem nagyon folyhatott el, mert ugye normálisan nem csurog le, meg olajcsere óta ugyan úgy működik. Csillapítással a kompresszió is állítódik.
xc
Hobby XC, túrázás.
Könnyű, nagyon finom mozgáa van. A poplock nagyon jól működik., könnyen kezelhető. Jól illik a biciklimhez.Hidegben még nem próbáltam, de remélem jól működik.
Egyenlőre nem tapasztaltam, ár érték arányban nagyon jól bevált. Sajnos nincsen rajta bovden vezető.
Xc-re ajánlom.
Könnyű, nagyon finom mozgáa van (előtte egy suntour XCM-V3 volt) és könnyen állítható. Ja és RockShox :) Remote Lockout és okosan nem teljesen merev, ha esetleg elfelejtenéd unlock-olni akkor lejtőn nem fog ledobni :)
Eddig nincs.
Ha nem boltban vezsed akkor jutányos áron meg lehet szerezni.
XC, AM
Ebben az árkategóriában szerintem az egyik legjobb. Hidegben és melegben is hasonlóan viselkedik, nagyon finom a mozgása, bár kicsit nehezebben indul meg mint drágább társai, de ha jól tudom a levegősök ilyenek, szóval ezt így fogadtam el. Ezt úgy kompenzálom egyébként, hogy kicsit lejjebb engedem a nyomást benne, és akkor sokkal puhább, szerintem tökéletes. Mindig van nálam telópumba, és ha kell akkor pedig visszanyomom nagyonbb nyomásra. Pl. hegyről lefelé, hogy ne üssön fel. A telóútból átlagos használat mellett mindig marad kb. 5 mm kihasználatatlan rész, amit csak akkor használ ki, ha keményen odavágom valahová (ugrálva "pumpálom" próbálgatás céljából), de az nem tekinthető kihasznált résznek szerintem. Ennyi viszont úgy gondolom belefér.
Hatalmas sárban még nem voltam vele, mert óvom, de átlagos latyakos, kicsit saras időben lazán bírta a dolgot, bőven volt még hely a gumi és a villa között.
Egy 180mm-es tárcsával használom, a fék pedig egy Formula RX. Nem érzem rugalmasnak vele a telót, bár nagyobb kanyarokban olykor cicereg a fék, ami a rugalmasság jele, de ez véleményem szerint inkább a gyorszáras rendszer miatt van, nem pedig a teló hiányossága.
A levegőt nem eresztette még el sosem, nem kotyog kb. 1 év és 1000 km után. Ez az elvárható amúgy, fura lenne ha nem így lenne. Ha rendszeresen karban van tartva, akkor sokáig jó cucc marad. Évente olajcsere, átvizsgálás. Minden használat után érdemes letörölni a becsúszókat, és akkor a következő használatkor nem viszi be a ráragadt port, koszt, ezzel is kímélve. Sokat segít szerintem.
1 év használat alatt még nem igazán találtam olyan dolgot ami nagyon zavarna. Talán ami fura, hogy a lockolás kis nyomás mellett nem túl hatékony. Pl. most 50psi van benne, és így ha lockolom, akkor viszonylag kis nyomásra már elkezd bemozdulni. Lockol, szóval használható, csak ez fura volt. Nem olyan keményen lockol mint ha 80-100 psi van benne. De mivel 80kg vagyok, így nem fújom fel 100-ra csak azért, hogy keményen lockoljon. De ez nem igazán nagy hátrány amúgy, csak megemlítettem.
Nagyon sokat olvasgattam a telókról mielőtt megvettem. A másik vetélytárs a Marzocchi 44LO volt, végül mégsem amellett döntöttem, és így utólag nem is bánom. Bár nem tudom az milyen lett volna hosszú távon, viszont azt tudom, hogy ez nagyon jó, és bátran ajánlom mindenkinek!
A RockShox-ot Steve Simons és Paul Turner alapította. Paul motorkerékpárversenyzéssel is foglalkozott, dolgozott a Honda csapatának, és kerékpározott is. Felfedezte, hogy egy teleszkópokkal ellátott motorkerékpár sokkal jobban uralható, mint a merevvillás kerékpárok. 1989-ben piacra dobta az első teleszkópos kerékpár villát.
1990-ben Ned Overend egy teleszkópos villával ellátott kerékpárral már meg is nyerte a Cross Country világbajnokságot, innentől megállíthatatlanul nő a cég sikere.
1994 szeptemberében a RockShox kihozza a Judy XC és Judy SL villákat a forradalmi olajpatronos csillapítás technológiával, melyet azóta is elterjedten használnak. RockShox a világvezető a design, gyártás és eladás területén a felsőkategóriás kerékpár-lengéscsillapító rendszerek terén. 1998-ban már 10 saját elsőteleszkópja és 3 hátsó tagja volt a piacon, Boxxer, Deluxe, Indy, Jett, Judy, Mag, Quadra, Ruby és SID néven.
A világ első teleszkópos villáját megalkotó cég 2002 óta a Sram tulajdonában van. Rugós és levegős első és hátsó teleszkópokat, lockout távvezérlőket és karbantartási kellékeket gyárt mtb és aszfaltra szánt kerékpárokhoz.