Continental Traffic külső gumi

28 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.03.)
  • Listaár: 6.500 Ft

HASONLÓ külső gumi TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 96%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jól sikerült, sokoldalú köpeny: nekem ezt jelenti a Continental Traffic. Aszfaltozott utakon és keményre döngölt földutakon éppen úgy helytáll, mint változatos terepeken. Lágyan rugózik, oldalfalai erősek, ezért rossz minőségű utakon is elfogadhatóan kényelmes és biztonságos.

Hátrány

Vastag oldalfalai miatt meglehetősen súlyos: felszerelve úgy működik, mint egy lendítőkerék. Gördülési ellenállás tekintetében nem emelkedik ki a hasonlóan széles köpenyek sorából. A korona keskenyebb csatornái apró kavicsokat stb. szedegetnek fel az útról. A fényvisszaverő csíkkal ellátott változathoz általában nehezebb hozzájutni.

Tapasztalat

Vásárlásnál, egyebek mellett, két lényeges dologra kell odafigyelni. Először is, jó ha tudjuk, hogy a nálunk forgalmazott Continental köpenyek többsége másodosztályú. Kisebb, alig észrevehető tökéletlenségek jellemzik az ilyen terméket (pl. szépséghibák, némi egyenetlenség), a biztonságos használatot azonban ezek nem befolyásolják. Másodszor, hogy a különböző időben gyártott köpenyek felépítése nem feltétlenül egyforma. Két pár 2,1″ szélességű Traffic külsőt vettem, az egyik gumi belső oldalán világosan felismerhető a szövetváz diagonális szerkezete, a másik három esetében selymes tapintású szálakból álló radiális övet is látni. Sajnos az eltérő felépítés valamelyest a köpenyek futási stb. tulajdonságait is befolyásolja. A radiális öv nélküli gumi pl. néhány grammal könnyebb, de kevésbé jó tartású. A jobb fajta köpeny belső oldalán nem csupán átlós, hanem a koronavonalra merőleges (keresztirányú) kordszálakat is látni.

A Traffic köpenyek keményebb gumikeverékből, megerősített oldalfalakkal készülnek. Jó nehéz az efféle külső gumi, cserébe viszont a rossz útviszonyokat, a durvább bánásmódot is elviseli. A köpeny futófelületét szabályosan elrendezett bütykökből álló blokkos mintázat díszíti. A korona középvonalában nagyobb rombusz-, illetve kisebb háromszög alakú bütykök sorakoznak, ezeket átlós, illetve keresztirányú csatornák választják el egymástól. Ha úgy tetszik, a korona középvonalának mintázata csatornákkal felszabdalt rombuszok ismétlődő sorozatának is felfogható. A futófelület széle felé ritkásabbak a kiemelkedő elemek, tágasabbak a csatornák. A korona két oldalán, illetve a vállakon, egy-egy sorban, háromszög alakú bütyök sorakoznak: a koronán kisebbek, valamelyest szétszórtabbak. Az ilyen mintázat országútra és terepre is jó; hátsó kerékre és elsőre is megfelelő. A keskeny, inkább irányító jellegű mintázatot viselő középső sáv a gördülési ellenállást mérsékli szilárd felszínen, a terepjáró képességet pedig az oldalsó felületek telítetlenebb, félig-meddig kapaszkodó jellegű mintája biztosítja.

A köpenyek vizsgáztatására késő ősszel és télidőben került sor. Elsősorban városi környezetben és országúton közlekedtem, de a Budai- és a Visegrádi-hegység hegyes-dombos tájain, illetve az Alföldön, Dabas, Kunpeszér és Tatárszentgyörgy környékének változatos terepein is megfordultam velük. Kipróbáltam őket sáros földutakon, kisebb fertőkben, homokon stb. Egy ízben a Duna partján, kaviccsal és félig szikkadt iszappal is kísérleteztem, csupán a hiteles beszámoló kedvéért. (Rendes körülmények között nem hajtok bele hasonló katyvaszba. Az eredmény előre megjósolható.) Két alkalommal hóban is volt alkalmam próbára tenni a gumikat.

A köpeny aszfaltozott utakon és keményre döngölt talajokon megfelelő teljesítményt nyújt. A középen futó, mintegy 20 mm széles telített mintázatnak köszönhetően jól gurul, száraz és vizes felületen egyaránt, és ha nem hajtjuk esztelenül, tapadásával, úttartásával sem lesz gondunk. Poros, illetve nyálkás felületen – kanyarodás közben, fékezésnél stb. – kevésbé magabiztos, viselkedése azonban ilyen helyzetekben is kiszámítható, némi gyakorlattal kézben tartható. A futófelület nagyobb sebességnél finoman duruzsol, a port, a vizet és a sarat visszafogottan szórja. A vaskos, erős oldalfalú köpeny előnyös tulajdonsága, hogy megfelelő nyomáson kellemesen rugózik, tompítja a rázkódásokat, kímélvén ezzel csuklónkat és fenekünket. Hátránya, hogy nem olyan fürge, mint a keskenyebb túra- és városi gumik.

A Traffic terepjáró sajátságai meglehetősen jók. Laza homokon lehet vele közlekedni, hasonlóképpen sáros, süppedős felszíneken. A laza, néhány centiméteres hótakaró sem jelent neki akadályt. Ha nem merül el teljesen, akkor nem is akad el, bár nehezebben irányítható. A korona közepének keskeny csatornái sárban stb. eltömődnek, a vállak környéke azonban megfelelően tisztul. A legnehezebb terepekhez (vízparti hordalékok és üledékek, mocsarak, lápok, feneketlen dágványok, futóhomok) még a 2,1″ szélességű köpenyek sem megfelelők. Vastag kavicsrétegen, lekvárszerű iszapon, futóhomokon stb. a kerekek elsüllyednek, a talaj annyira megfogja őket, hogy nem marad erő tekerni. A tésztaszerű sárral sem ajánlatos próbálkozni (kötöttebb talajokon képződik, futó esőben vagy eső kezdetén, illetve a fagyott felszín felengedése nyomán): ez a ragadós katyvasz mindenfajta gumin kifog. Meredek, csúszós kaptatók leküzdése a Traffic számára szintén nehéz feladat. Sárral, hóval borított meredélyeken, eső áztatta füves dombhajlatokon stb. biztonságosan felmászni, illetve leereszkedni félig-meddig szerencse kérdése. Ilyen körülmények között okosabb tolni a bringát, még akkor is, ha sikerül valamiképpen nyeregben maradni. Jeges úton, letaposott hóban szintén a kerékpár melletti gyaloglást tanácsolom.

Szilárd felszíneken a gyártó által ajánlott 3,5 bar tömlőnyomás rendszerint elegendő, testesebb bringásoknak, illetve súlyosabb csomagokkal közlekedőknek azonban kevés lehet. Az ajánlott legmagasabb érték 4,5 bar, de nyomós ok nélkül nem érdemes a gumikat ennyire felfújni. Négy bar fölött a Traffic gördülési ellenállása lényegesen nem javul, csak a szövetvázat terheljük fölöslegesen, illetve lemondhatunk a kényelmes rugózásról. A tömlőnyomás kis mértékű csökkentése
(–0,5 bar) elsősorban csúszós, illetve süppedős talajokon lehet indokolt. Javul a köpeny kapaszkodó képessége, illetve megnövekszik a felfekvési felülete, de ezzel együtt sajnos a gördülési ellenállása is megnő. A gyártó az ajánlott legkisebb tömlőnyomásról nem mond semmit, a józan ész szerint azonban 2,0–2,5 barnál alacsonyabb értékkel nem érdemes kísérletezni.

Mach1exe kerékabroncsaimra nehezen akartak felmászni ezek a köpenyek. Ennek ellenére segédeszköz nélkül is képes voltam felszerelni őket. A nehézséget a vastag oldalfalak okozzák, csak némi küzdelem árán lehet velük boldogulni. Egyébként a gumi pereme könnyedén a helyére talál, és megfelelő nyomáson a helyén is marad. Mielőtt elfelejteném: a forgásirányra vigyázni kell, a korona középvonalának rombusz alakú bütykeit ugyanis ennek megfelelően alakították ki. És még valami. A korona közepe – legfőképp az első kerékre szerelt köpenyé – apró köveket szedeget fel az útról, sőt néha vékony ágacskákat stb. is felkap. A kavicsok gyakran befészkelődnek a keskenyebb csatornákba, és nemigen lehet tőlük szépszerével szabadulni. Ha sok kövecskét gyűjt a köpeny, az a szükségesnél alacsonyabb tömlőnyomás jele lehet.

Kenda Klaw XT cross country köpenyeimmel országúton, hosszú távon 13–20 km/h sebességgel tudtam kényelmesen hajtani. Az aszfaltcowboyként hirdetett Continental Traffic sem tud ennél lényegesen többet (+2 km/h). A legnagyobb sebesség, amit sík úton, rövid távon, jótékony hátszél közreműködésével elértem: 45 km/h (Klaw), illetve 48 km/h (Traffic). A gördülési ellenállást a köpeny szélessége ezek szerint jobban befolyásolja, mint a futófelület mintázata. A szóban forgó köpenyek egyformán szélesek, a Klaw futófelületét azonban bütykös-bordás, kapaszkodó jellegű mintázat díszíti. Ami a tömlőnyomást illeti, a Klaw 4,0–4,5 barra fújva gurult a legjobban, a Traffic ezzel szemben megelégszik 3,5–4,0 bar értékkel.

Ami a Continental Traffic köpenyek tartósságát és defektállóságát illeti, az első 500 km megtétele után csak kedvező jelenségekről tudok beszámolni. Észrevehető kopást, repedezést stb. eddig nem tapasztaltam, és még defektet sem kaptam. Ezer-kettőezer kilométer után, illetve nyár végén, ha érik a királydinnye termése, már többet mondhatok.

 

Szerkesztés (az eredeti vélemény hozzáadva: 2012-01-31, 12:24)

„A csárdánál törpe nyárfaerdő sárgul a királydinnyés homokban...”

A minap pont arra jártam bringaúton. Néhány gyalogost kikerülvén bele egyenest az elaggott tenyészetbe. Ahogy visszaevickéltem az aszfaltra, legott jellegzetes kopogások adták hírül, hogy összeszedtem néhány talpas tövist. Négy-öt kerékfordulat, mire meg tudtam állni, addig be is kalapálódtak valamelyest a köpenyekbe. Mit tehet ilyenkor a bringás? Leveszi a sapkáját, megfürdeti fejét a hűsítő szélben, hogy legalább a gutaütés elkerülje. Aztán felméri a helyzetet: az első gumiban öt, a hátsóban egy tövis. Vége!

De nézz csak oda! A tövisek fityegnek, nem tudtak teljesen befúródni a köpenyekbe, megakasztotta őket a gumi meg a szövetréteg. Mázli kell egy ilyen esethez, sok körülmény kedvező együttállása (a tél nedvessége által kissé már megviselt tövisek, gyors cselekvés stb.), de nem árt, ha a köpenyek is ellenállnak egy ideig a szurkálásnak.

A gyártó egy szóval sem említi, hogy a Traffic defektvédelemmel lenne ellátva. Ennek ellenére úgy viselkedett, mintha felvértezték volna ilyennel. Korábbi köpenyeim, még a „defekttűrő” Schwalbe Land Cruiser is nyomban megadta magát hasonló helyzetben.

Szerkesztés vége

Szerkesztés (előző szerkesztés: 2012-03-07, 17:34)
Jóllehet 4723 kilométert hajtottam már velük, semmi új lényeges vonást nem sikerült felfedeznem a köpenyek természetével kapcsolatban, amit korábban ne vettem volna észre. Futófelületük lassan kopik: a hátsó kerékre szerelt köpenyen a futó kétharmada még megvan, az elsőn valamivel több. Két bütyköt az első köpenyen valami (alighanem üvegcserép) megvágott. Repedezésnek sehol nincsen nyoma. A kavicsok gyűjtögetése bosszantó: ha kiálló kövecske akad a csatornákba, kopogóst jár az aszfalton, míg ki nem hullik, vagy (türelmem fogytán) meg nem szabadulok tőle.
Az első defekt is megesett a 3990. km táján. Nem erdőn-mezőn történt a dolog, nem is az ország útján, hanem kerékpárúton. Szerencsétlenségemre éppen ottjártam előtt vágtak rendet az útszéli szedresben. Sötét este lévén, az út fordulóján széthányt gallyakat, törmeléket későn vettem észre. Dicséretére váljon a guminak, hogy számos szedertüske közül csak egy tudta átfúrni, és haza is tudtam hajtani szerelés nélkül.
A köpeny az alapértelmezett 3,5 bar nyomáson a megadott 2,1” (53,34 mm) helyett 2,17” (55 mm) széles.
Szerkesztés vége

Szerkesztés (előző szerkesztés: 2013-06-13, 22: 37)
Elérkezett, 6663 km gurulás után, a köpenyek felcserélésének ideje. A hátsó keréken szolgálatot teljesítő gumin a futófelület kb. háromnegyede elfogyott, az elsőn mintegy kétharmada. Becslésem szerint, ha nem történik valami grimbusz, 2500–3000 kilométert még kibír a mintázat. Azután még nagyjából ugyanennyit gurulhatok „kopaszon”, ha ugyan lesz kedvem és bátorságom kipróbálni. Az üvegcserepek pár helyen belevágtak az anyagba, a szövetvázat azonban a bemetszések nem érték el. Az egyik gumi oldalán – közelebbről vizsgálódva – egy-két apró, hosszanti irányú repedést is felfedeztem. Egyik sem érdemel különösebb figyelmet. Némi szilikonzsírral eltüntethető lenne, ha venném a fáradságot a kezelésre. A feliratok tartják magukat, habár az sem zavarna különösebben, ha lekoptak volna. A gumi oldalára ragasztott fényvisszaverő csík az illesztésnél (átlapolásnál) egy rövidke szakaszon elengedett. A fityegő darabot, bár meg is ragaszthattam volna, lenyisszantottam; folytonossági hiány emiatt nem keletkezett. Ez idáig összesen 3 defektet szedtem össze. Kettő szedertüskétől, egy valamiféle díszcserje vagy fa jól megtermett tüskéjétől származott.
A kényelmes utazáshoz, mint említettem valahol, nem szerencsés a gumikat kőkeményre fújni. Aszfalton, csomagok nélkül elöl 3, hátul 3,5 bar körüli nyomás elegendő. Városban, rövidebb utakon ennél kisebb (2,8 és 3 bar) nyomás is megfelelne. (Laza talajokon, hosszabb menetben, még a 3 bar is sok egy kicsit.) Az alsó határ egyébként valahol 2,8 bar körül van: itt már érezni a gördülési ellenállás növekedését.
Szerkesztés vége

Szerkesztés (előző szerkesztés: 2013-09-25, 19: 08)

Immáron 21585 kilométert gurultam a köpenyekkel. A mintázat még nem kopott el teljesen, a csatornák azonban a középső futósávon már oly sekélyek, hogy nem gyűjtenek többé kövecskéket és egyebeket. Az oldalfalakon mutatkozó hajszálrepedések nem sokasodtak, nem is terjeszkedtek.

Az utolsó beszámoló óta négy léket kaptam. Egyik alkalommal kettőt egymás után, ugyanattól az üvegszilánktól. Ezen álnok kis üvegdarab beágyazódott az első kerék köpenyébe, s csak hosszas keresgélés után találtam meg. Balszerencsémre csak a második eset után. Másik alkalommal belehajtottam egy királydinnye-tenyészetbe, s egyszerre két tövis is belefúródott a hátsó kerék köpenyébe. A tövisek talpa letörött, így aztán azon helyt nem is vettem észre a szerencsétlenséget. Gyanúmat csak az keltette fel, hogy a szokottnál gyakrabban kellett levegőt gyömöszölnöm a tömlőbe. A két tüskedugó hatékonyan elzárta a levegő útját. Végül – tunyaságom okán – még két hétig gurultam meglékelve.

A köpeny tulajdonságaival kapcsolatban semmi újat nem tudok mondani. Ki kell emelnem tartósságát, és a defektekkel szembeni ellenálló képességét. No meg jókora tömegét, ami miatt eléggé lusta a járgányom. Magam ellenben úgy megerősödtem ennek okán, hogy ha egyszer mégis könnyebb gumikat szerelek fel, lekörözöm a fürgébb taligák büszke tulajdonosait…

Ha eljön a búcsú ideje (ami vélhetően igen soká lesz, tekintettel a gumi szívósságára; no és van még tartalékom ugyanebből), igényeim szerint szélesebb és könnyebb külsőket választanék. A kínálat, sajnos, szűkös, és az árak sem túl kíméletesek.

Szerkesztés vége

 

Szerkesztés (előző szerkesztés 2018-08-06, 13:50)
Tizenegy évig; összesen 35259 kilométert gurultam e jeles köpenyeken. Ez idő alatt 19 léket kaptam.
 
A mintázat a hátsó gumi futófelületén teljesen lekopott, az első gumin még maradt némi nyoma. Az oldalsó bütykök többé-kevésbé épen megmaradtak. A futófelületen több kisebb-nagyobb bemetszés, üvegszilánkok okozta vágás éktelenkedik. A hátsó gumit valami ki is lyukasztotta. A 3–4 milliméteres léket sikerült befoltoznom, de már nem sokáig bírta volna. A gumik oldalán néhány kisebb és egy nagyobb hosszanti repedés keletkezett, és a fényvisszaverő csík ragasztása is eleresztett.
 
Vélekedésem szerint, ha nem lyukad ki a hátsó gumi, egy vagy két évig (míg nem bukkan elő a szövetváz) még használhattam volna e köpenyeket.
Szerkesztés vége

Erre ajánlom

Elsősorban túrázóknak: leginkább a hozzám hasonló természetjáró bringásoknak, akik főként szilárd burkolatú utakon közlekednek, de hosszabb utakat tesznek meg terepen is. A Traffic köpenyek aszfaltozott úton is elfogadható teljesítményt nyújtanak, és le lehet hajtani velük könnyű, valamint közepesen nehéz terepre, illetve laza, süppedős talajokra is.

Ennyiért vettem
5000
Csatolt képek
Continental Traffic  2013 külső gumi
Bütykös Traffic
Continental Traffic  2013 külső gumi
Oldalról
Continental Traffic  2013 külső gumi
Itt jártam...
113 olvasó 96%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Ajánlott felhasználás:
aszfaltra:
  •  
  •  
  •  
terepre:
  •  
  •  
  •  
 
méret:

26x1.9, 26x2.1


 
ajánlott nyomás (bar):

3.5


 
nyomás (bar):

max. 4.5


 
ajánlott kerék:

első vagy hátsó


 
hajtogatható változat:

nincs


 
defektvédelem:

nincs


 
tubeless változat:

nincs


 
oldalprizmás változat:

van


tömeg:

820g(26x1.9), 840g(26x2.1)


 
további információk:

A központi bordával ellátott futófelület sima és kényelmes futást biztosít az utcai kerékpározásnál. Kivételesen robusztus oldalfalának köszönhetően könnyedén megbirkózik a mindennapos igénybevétellel. Reflektoros oldalcsíkkal is kapható, a nagyobb biztonságért.


Continental logó

Continental márka bemutatás

„Német technológia 1871 óta”

A Continental több mint 100 éves tapasztalattal rendelkezik a kerékpár-gumiabroncsok gyártása terén, ami kiemelkedő vállalattá teszi. Ez az egyediség megmutatkozik a Continental kerékpárosok számára készült termékskálájában is. Németországban egyedüliként nem csak a tervezés, de a gyártás nagy része is helyben, a hesseni Korbach-ban lévő kétkerekű részleg technológiai és fejlesztőközpontjában történik, kézi technológiával.

Ez a szellem motiválja a mérnököket és a gyártásban résztvevőket arra, hogy folyamatosan fejlesszenek és új ötleteket dolgozzanak ki, mint amilyen például a Grand Prix TT valamint a Black Chili anyagkeverék. Újítások, amelyek hangsúlyozzák a korbachi gyár „kézi készítésű” technológiában való jártasságát.

A fejlesztésbe ölt idő és energia természetesen meghozza eredményét. 2011-ben tarolt a Black Chili. Mark Cavendish ilyen abronccsal lett országúti világbajnok, és a Tour de France zöld pólóját is elnyerte. Cadel Evans szintén ilyen alapanyagból készült Continental gumival szerezte meg a sárga pólót, Tony Martin pedig időfutam világbajnok lett.

Nem véletlen tehát, hogy az utcai és hobbi kerékpárosokon kívül számtalan mtb és országúti kerékpáros csapat is Continental gumiabroncsokkal szereli fel gépeit.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Continental Traffic termékkel kapcsolatban: