- Fokozatmentes áttételváltoztatás
- Széles tartomány (360%)
- Tartósnak ígérkező konstrukció (alakzáró hajtáselemek nélküli erőátvitel, így elvileg bármekkora nyomatékot képes elviselni károsodás nélkül)
- Ebben a kategóriában elfogadható ár (Rohloff ~1000 euró)
- Beszerezhető idehaza is a Fallbrook NuVinci 360
- Tárcsafékes verzió is van, szabvány 6 csavaros tárcsának (vs. Rohloff egyedi 4 csavarosa)
- Nagy ellenállás
- Komoly tömeg (~2,5 kg, ebben a kategóriába oké, de egy külső láncváltós rendszer könnyebb)
- Gusztustalanul otrombán fostalicska minőségű a NuVinci 360 váltókarja
- Rossz minőségű gyári bowdenek (a gitárhúr szövés gitárra való, nem bringára)
- Nehéz beállíthatóság, rossz minőségű szerelvények
Gyakorlatilag maga a cucc hibátlan, ha az agytesten belüli dolgokat nézzük. Minden más selejt, vagy átgondolatlan, akárhány díjat is nyert. Egyébként nem bringán használjuk, hanem egy leghajtásos gépen, ami elég nagy nyomatékot tud, ezért döntöttünk ez mellett (szerencsére evvel kezdtünk, más csapatok jópár mezei Shimano, Sram, és öreg Torpedó agyváltót kinyírtak, majd ők is beruháztak ilyenre).
Láss (és persze lájkolj) minket itt: http://www.facebook.com/PneugeotTeam
A váltókarra nagyon büszke a gyártó. A vékony műanyagszál kitolásával a kis kerékpáros alatt nő majd lapul a hegy felfelé/lefelé váltva. Ez tényleg nagyon látványos és jópofa, de a "hegyet" mozgató aprócska műanyag fogaskerék és az ő mégapróbb tengelyének annál is apróbb befogatása hamar kitört a helyéről. Nomeg ha nincs utána markolat, akkor a váltókar markolós része is lejár a helyéről. Jó, bringán ilyen nincs, de ne a markolat tartsa már össze a váltót /:
A probléma, hogy nem helyettesíthető, legalábbis nem egyszerűen, mivel két bowdennel működik, egyik irányba egyik, másikba másik húz. Végülis mi úgy néz ki megoldottuk a problémát, de ez legyen műhelytitok...
A szerelvények minősége is elég gyatra a Fallbrook NuVinci 360-on, gagyi a bowden-befogatás (kis bizbaszt rá kel húzni a bowdenre, abban egy kis csavart meghúzni, és ez elvileg nem jönne így szét... elvileg...) ráadásul nehézkes a beállítás, hárman, angol szakot és külföldet megjárt/megélt emberként ültünk a használati útmutató felett és eléggé bekorlátozódott a szókincsünk (pedig magyarul volna mit cifrázni).
A gyári bowdeneket egyszer kötöttük be, nem lett pontos, de a ráhúzós kis bizbasznak a csavarja úgy megynomta, hogy el is görbült és használhatatlan volt, meg amúgy is ha picit megtörik már kuka, így váltottunk Shimano bowdenekre.
Nem tömegcentrikusan épített túrabringákra, első agydinamó párjaként erősítve a technikát, városi nyúzásra dombosabb helyekre, mert nem feltűnő, ellenben nagyon hasznos (bár nem hagynám kinn jó szívvel az utcán), és akár montikba is, ha fontos a külső váltók hiánya és a a széles egysebességes lánc miatti fokozott sár és egyéb dzsuva-tűrés +nagyobb hasmagasság.
A hagyományos 22/32/44 +11-32 körüli mtb tartományt azért nem fedi le teljesen.
Egyébként meg pneumobilra lelkes gépészmérnök jelölteknek, hogy ne a bizonytalan élettartamú agyváltókon múljon a gépük sikere.