Sturmey Archer X-RD8 agyváltó

1 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3]
  • Modellév: 2016 (frissítve: 2016.12.)
  • Listaár: 61.990 Ft

HASONLÓ agyváltó TERMÉKEK



1-1 (1 vélemény)
Rendezés

linuxforum avatar
3 vélemény
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

325%-os áttétel

beépített dobfék

Hátrány

műanyag bovdentartó, ami könnyen törik

alacsony hatásfok

gyakori állítási igény

télen befagyhat

Tapasztalat

Egy Shimano 8-as görgőfékes agyváltós kerékpárom ellopása után az új biciklimbe kipróbáltam ezt hátsó agyat, mivel nagyobb az áttételi aránya, és árban hasonló volt.

A hatásfokról nincsen objektív mérési eredményem, csak az, hogy érzésre azóta jóval nehézkesebbnek érzem a tekerést. Tippre kb.: 10-20% hatásfokkülönbség lehet a két agyváltó között.

A váltó nagyon érzékeny a beállításra. Olyannyira, hogy a téli és nyári bovdenfeszesség eltérése is már hibás váltást eredményezhet. Ha hátsó gumit cserélek, és ki kell venni a kereket, a visszahelyezés után újra állítani kell. Az előző agynál nem is tudtam, hogy kell állítani a hátsó agyat. Megkaptam gyárilag, és annyi. Tette a dolgát.

A gumicsere amúgy is kockázatos ennél az agynál, mert a váltóbovdent tartó alkatrész műanyagból van, ami lehet, hogy húzó irányba elég erős, de rá merőlegesen pillanatok alatt törik. Ennek az a következménye, hogy kerékcserénél ha oldalról ütés éri - nálam érte -, akkor annyi.

Én Angliából tudtam csak új bovdentartót rendelni, de meglepő módon onnan is csak egyesével (több nem volt raktáron). Most a biztonság kedvéért mindig van egy tartalék is otthon.

A legdöbbenetesebb tapasztalásom azonban pár napja, egy -10 fokos reggelen volt, amikor elindulva a kerékpárral, nem lehetett váltani. Befagyott. Pedig nem is a szabad ég alatt áll, de úgy tűnik, erre is nagyon érzékeny. Nem csak besűrűsödött az olaj, vagy zsiradék, hanem mozdíthatatlanul befagyott, a nem is tudom melyik része. Ilyent sem tapasztaltam a másik agyváltóval, pedig minden nap használtam az a gépet is.

Az agyba épített dobféknek az előző görgőfékhez képest számomra nincs érezhető különbsége. Van, aki az előzőt mondja rosszabbnak, van aki az utóbbit. Horror történeteket olvastam arról, hogy a dobfék hogy kophat el, és veszíthet az amúgy sem túl nagy hatásfokából, de másfél éves hétköznapi városi használat során ezt nem tapasztaltam még. Normál fékezésekhez városban elégséges a fékerő. Első kerékre gyártanak nagyobb dobmérettel is féket, az pedig kimondottan jó! Kár, hogy hátsó agyba nem szerelnek akkorát.

Ha jól be van állítva a váltó, akkor jól teszi a dolgát. Terhelés alatt természetesen ezzel sem lehet váltani, mint a Shimanoval sem, de különben megfelelő.

Erre ajánlom

A hibái ellenére ajánlható városi használatra, mert az áttételi tartomány a budai hegyek kivételével megfelelő. A gyakoribb karbantartás mellett jól használható.

Ha valaki sportolási céllal veszi, annak a veszteség csak külön nyereség, hisz ennyivel több zsírt égethet ugyanazon út alatt.

Ennyiért vettem
kb 50 000
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-1 (1 vélemény)
Rendezés
 
további információk:

8 sebességes dobfékes agyváltó, lánckerékkel, váltóval, bowdennel és szerelékkel

  • Agytest anyaga: A356 Aluminum
  • Tengelyhossz: 185 mm
  • Lánckerék: 25T
  • Tömeg: 2170g

Áttételi tartomány: Gear Ratio

• Teljes áttétel - 325% • Fokozat 1 - 100% (Direct) • Fokozat 2 - 130% (Fokozat 1 + 30%) • Fokozat 3 - 148% (Fokozat 2 + 14%) • Fokozat 4 - 169% (Fokozat 3 + 14%) • Fokozat 5 - 192% (Fokozat 4 + 14%) • Fokozat 6 - 220% (Fokozat 5 + 14%) • Fokozat 7 - 250% (Fokozat 6 + 14%) • Fokozat 8 - 325% (Fokozat 7 + 30%)

Átlagos hajtáshoz 25T lánckerékkel ajánlott első hajtómű fogszám: 30-34T


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Sturmey Archer X-RD8 termékkel kapcsolatban: