- időjárás álló váltás
- szépen és gyorsan vált
- egyszerű beállítás
- állóhelyzetben lehet vele váltani
- szervízelése komplikáltabb, mint egy külső váltónak, de ha rendesen meg akarjuk tisztítani és újra kenni akkor még egy sima hátsóagynál is
- nehéz
- viszonylag nagyok a sebességek közti ugrások
- kicsit nehéz megszokni, hogy terhelés alatt ne váltsak :)
- ha emelkedőn megyek fel és könnyebb fokozatba váltok az a lendületet nagyon meg tudja törni, mivel egy pillanatra (a váltás idejére) abba kell hagyni a tekerést
- egyedi 13/32-es tengely, csak gyári csavarokkal lehet használni, csavarboltban ezt a méretet nem ismerik
Még csak pár tesztkört raktam bele (30-40 km), de eddig nagyon meggyőző. SS után nagyon élvezem, hogy van egy könnyebb fokozatom, jól esik néha rendesen pörgetni, illetve az emelkedők is jobban esnek így :) . Most a hosszúhétvégén raktam be a vázba, és igan csak nehezen vettem rá magam, hogy beállítsam, féltem tőle kicsit, de nem kellett volna aggódnom, egy-két youtube videot megnézve megy minden egyszerűen (sajnos a hozzáadott gyártói leírás nagyon gagyi, ha az alapján csinálnám még talán mindig csak szöszmötölnék vele). Ha valaki maga akarná beszerelni akkor egy inline barrel adjuster (sajnos nem vágom a magyar nevét: olyan bowden feszítő, amit a bowdenházba szerelve lehet betenni) jó ha van kéznél a szerelékeken kívül akkor ha azt a csavart használjuk fel tengelyanyaként a hajtásoldalon amelyik hosszabb és engedi kivezetni a váltóláncot, és nincsen bowdenfeszességállító a váltókaron, vagy valahol máshol. Sok videoban lehet látni egy görgőt amin a bowdent vezetik el: ez csak akkor kell ha nem végig bowdenházban vezetnéd el a bowdent, azonban ez nem része a szereléknek. Arra is érdemes odafigyelni, hogyha a HSJ905 bowdenház ütköztető kart akarjuk használni akkor nekem már nem maradt elég menet a tengelyen és a tengelyanyát csak félig tudtam becsavarni, így azonban ne használjuk, balesetveszélyes, lehetőleg legyen lehetőségünk felcsavarni az anyát teljesen (ezért is választottam a másik tengelyanyát).
A sok video közül azt választottam amelyik a 2. sebességben állítja be a váltót. Nagyon szépen működik, viszont figyeljünk az első pár 10 km-en arra, hogy nyúlik a bowden: itt jön be a képbe a már említett bowdenfeszesség állító a bowdenházban.
Ha van esetleg olyan aki szintén ezt a típust használja az legyen már olyan kedves, hogy leírja neki mennyire hangos a váltója, mert az enyém az 1. és a 2. sebességben szépen szól, viszont 3-asban tekerve ciripel, azonban mindhárom sebességbe kapcsolva a racsnihangok gyönyörűek. Tudom, hogy nem halkak az agyváltók, és csak kíváncsi lennék, hogy ez normális-e, egyébként nem zavar, mert szép ütemesen ciripel :) Illetve az áttét: SS-ben a 42-16-ot szerettem, így itt is maradt. Most nem tudom eldöntetni, hogy a megnövekedett súly miatt, de 2. sebességben (direct drive) mintha nehezebb lenne hajtanom, mint régen az SS-t.
Aki egy viszonylag gondozásmentes váltót keres városba, esetleg kisebb light-osabb túrákra.