-Kenda
Elég vastagnak tűnik (26x2.35 méret) , szerintem átlag belsőkhőz képest elég jó.
Eddig még nem tapasztaltam.
Bár eddig nemsokat használtam , nagyobb hibát nem találtam rajta.
Túra , szolidabb dolgokra
-Kenda
Elég vastagnak tűnik (26x2.35 méret) , szerintem átlag belsőkhőz képest elég jó.
Eddig még nem tapasztaltam.
Bár eddig nemsokat használtam , nagyobb hibát nem találtam rajta.
Túra , szolidabb dolgokra
Ez errefelé a leg elterjedtebb belső. Ezért elég olcsó is.
Jó hosszú szelep. Magas felnibe is jó.
Elég jól bírja a magas nyomást a Kenda Tube.
A felütéseket nem bírja ez a Kenda belső. Nagyon könnyű vele 8bar-on is felütést kapni.. A hosszú presta szelep nem menetes, ezért mindig lóg a nagy szeleplyukú felniben. Elég vastag bordák vannak a belsőn, ezért foltozásnál nehéz leszedni simára az oldalát. 2folt után már durván eldeformálódik.
túrázgatni, de csak utcára.
Szereti a 3bart
Tartós tud lenni ha nem kap defektet
Én kenda félterep gumival és rodi freeway felnivel használom.
Nálam a felütést egész jól tűri
Télen és nyáron is jól müködik.
Olcsó az ára 5-600FT-ba kerül ez a Kenda belső gumi
Súlya nem veszélyes
Sajnos sürün kapok defektet de ez nem a gumi hibája hanem a rejtett ellenségé
Nem defektbiztos anyagból van:)
Bátran merem ajánlani mert olcsó is és megbizható is:)
kerékpározásra városban és túrán is.
Felütéses defektet nem kaptam még vele. Ennyi pozitív.
Másfél éve használom, 28as méretben, Beretta dupla felnivel, elől defektálló 40es Schwalbe CX Comp, hátul natúr 42es Smart Sam külsőkkel, 3-3,5 baron. A másfél év alatt a hátsót 4szer foltoztam, mindenki döntse el, hogy sok vagy kevés. Én még megbékélek vele. Viszont azzal már nem, hogy 4 bart nem képes megtartani a Tube. Belenyomom, 15-20 perc állóhelyzet múlva már csak 3 van benne. Azt viszont egy hétig tartja, csak az a 95 kilómhoz kevés. Nem a szelep a hibás, szerintem magasabb nyomáson túl porózus. Most éppen jobbat keresek, hogy lecseréljem.
70 kilós srácoknak és 55 kilós lányoknak
Ilyenről nem tudok,max eggy darabig tartja a levegőt.
Nem győztem pumpálni hetente.3-szor kaptam vele defektet rövid időn bellűl.5Ft-ot nem ér ez a Kenda belső gumi.
Újonnan vásárolt Trek biciklibe volt.Első-hátsó ugyanúgy gyárilag hibás volt.
Rugalmas anyag
Jól tűri a magas nyomást
Viszonylag lassan ereszt le
Nagyon könnyen lehet foltozni
Jól csillapít a Tube
Kenda köpennyel könnyen kaptam defektet, most Rubenát használok, ezzel nincs gond.
Egy ilyen Kenda belsőm már fel is robbant, annak ellenére, hogy az előírt nyomáson használtam.
Hamar elöregszik az anyaga
A szelep gumi borítású
Úgy vagyok vele, hogy csak akkor cserélek belsőt, ha már nagyon muszály (repedés vagy nem tartja a nyomást), akár 20 folt is lehet rajta. Kicsit többre számítottam, főleg a robbanás ami nagyon hátrányos volt. Inkább btwin vagy rubena.
Ma, kb. másfél év után az utolsó darab is megadta magát, sajnos nem tartott a nyomást.
Hobbi felhasználásra, vagy olyanoknak akik 1-2 évente cserélik a belsőt.
Kenda Shwim csepel külső köppennyel, használom és eddig összesen csak 5-6 defektem volt , , .Az anyagával és a tartósságával megvagyok elégedve ,már van rajta egy pár foltozás de jól bírja ennek ellenére a magasabb keréknyomást is ez a Kenda belső gumi.Java részt görönygyös ,rosszminőségű úton közlekedek, de eddig ez sem jelentett a gumi szempontjából problémát.
Egyik hátrányának tartom azt , hogy műanyag szelepes és már nem a fém ,leszorítógyűrüs fajta ez a Kenda belső gumi. Ennek hatására könnyebben elferdül ,elcsavarodik. Nehezen megy át a felniszallagba és a felnibe készített szelepnyíláson, ezért sokszor a beszereléskor igénybe kell venni egy kombinált fogót (legalábbis az enyémnél).
Mindenféle átlagos bringához, ahol nem a grammbuzuláson van a hangsúly.
3 éve nyúzom elég rendesen de még nemsikerült gyengepontot találni rajta
continental külső-kenda belső-defekstoppos lötty eddig verhetetlennek bizonyult
Olcsó és jó: megéri az árát. Meglehetősen időtálló. Jól tartja a levegőt. Szépen megragad rajta a folt.
A szelepház sajnos gumírozott, ezért a dupla falú kerékabroncsok némelyikével kényelmetlen használni: akad, szorul, könnyű visszanyomni az abroncsba stb.
Négy-ötféle belső gumim is volt már, a ritkább, illetve a különlegesebb fajták kivételével. Meggyőződésem, hogy egy nevesebb, költségesebb gumi sem nyújt lényegesen többet, mint az olcsó tömlő, kivéve persze a versenyekre és extrém sportokra szánt fajtákat. A gumik a falun parasztnak jó, városi meg nem ért hozzá kategóriában igencsak kiegyenlített mezőnyben versenyeznek. Így aztán van tere annak, hogy a bringás inkább ízlése, érzései alapján válasszon.
A Kenda Tube a jobb fajtából való tömlő ebben a csoportban. Nagyjából két éve elsősorban Continental, illetve Schwalbe gumikkal hajtok, a Kenda (a bicajhoz ezt adták) többnyire tartalék. (Régebben voltak Rubena klasszikus tömlőim, újabban pedig defekt ellen védett Rubena belsőket próbálgatok, ez azonban a lényegen nem változtat.) A Kenda két ok miatt nem szerepel a szolgálatos gumik listáján: 1) Schwalbe belsőimtől akarok megszabadulni először, 2) a gumírozott a szelepházat nem kedvelem (nagyobb figyelmet igényelnek szerelésnél és pumpálásnál). Ettől függetlenül sokat nem henyéltek, két defekt között munkába kellett állniuk.
Belső gumi esetében, úgy hiszem, nemigen lehet defektállóságról beszélni. Ha egy tüske átjárta a külsőt, a tömlő aligha tud ellenállni. Anyagának vastagsága, rugalmassága számít valamit: vastagabb, rugalmasabb gumi jobban tartja a levegőt, s ha léket kap, a lyuknál kevésbé tágul, kevésbé ereszt. Számít még felületének minősége: ha jobban hozzá tud simulni a köpeny belsejéhez, a levegő kevésbé szökik belőle. A Kenda tömlő ebből a szempontból nagyon jó, volt már vele egy-két szerencsésebb defektem: a meglékelt gumi szerelés nélkül kitartott hazáig, igazán csak másnapra puhult meg.
Sokan azt tartják, hogy a defektek száma az anyag elöregedésével növekszik. Én ezt nem tapasztaltam. Öregebb belső valamivel kevésbé jól tartja a levegőt, különösen nagyobb nyomáson, ennyit mondhatok. Belsőim eddig nemigen bírták 8000–12000 kilométernél tovább, ami nálam 2–3 évet jelent. Előbb-utóbb formájukat vesztették a gyalázatosan sok folt miatt, s akkor meg kellett tőlük válnom. A defektek számának növekedésében inkább a külső gumi a ludas. Ahogy kopik a futófelület, egyre vékonyodik, egyre több tüske képes átütni.
A Kenda belsők minőségével, tartósságával elégedett vagyok. Szeretem őket, már csak azért is, mert szépen megragad rajtuk a folt. Jól tartják magukat, nincs jele, hogy öregednének, nem eresztik a levegőt. Valamiért a 4 bar fölötti nyomást nem szeretik, ezzel azonban nincsenek egyedül, a többi gyártmány is ilyesformán viselkedik. Rendszerint 4,5 barra pumpálom a gumikat, ezt a nyomást azonban csak pár napig tartják. Négy bar alatt már csak lassacskán eresztik a levegőt: 3–4 hét után is lehet még velük gurulni.
A végére hagytam egy összehasonlítást az általam kipróbált belsőkről. Az osztályozás évek tapasztalatán alapszik, de jócskán tartalmaz szubjektív elemeket. Az olvasó kedve szerint bírálhatja vagy megmosolyoghatja (mindenesetre gondolkodjon el rajta, mielőtt bármelyiket megteszi). Nem azért teszem közzé, mert el vagyok ragadtatva tőle, hanem mert valóságosabbnak, működőképesebbnek érzem, mint a fizikai mennyiségeken, számításokon alapuló rendszereket. Talán segítségére lehet azoknak, akiket a „specifikáció” nem győz meg. (Besorolás az 5 fokos XCode skála szerint.)
1. helyezett: Continental MTB 26 – A törekvő, de barátságos gumi.
Igényesség [5], tartósság [5], foltozhatóság [5], tapintás [5], menetes szelepház.
A gyártó igyekszik jót nyújtani; árai méltányosak.
2. helyezett: Kenda Tube – Az egyszerű és barátságos gumi.
Igényesség [4], tartósság [5], foltozhatóság [5], tapintás [5], gumírozott szelepház.
A gyártó igyekszik jót nyújtani; árai nagyon méltányosak.
3. helyezett: Schwalbe AV13 – A lélek nélküli „gépgumi”.
Igényesség [5], tartósság [5], foltozhatóság [5], tapintás [5], menetes szelepház.
A gyártó igényt tart az első helyezésre, de nem feltétlenül a minőség alapján; árai aránytalanul magasak.
4. helyezett: Rubena klasszikus – A sivár, műanyagszerű gumi (kihűlt lóbél képzik meg előttem, pedig nem is láttam még olyat).
Igényesség [4], tartósság [4], foltozhatóság [4], tapintás [4], gumírozott szelepház.
A gyártó igyekszik jót nyújtani, de még fel kell nőnie a feladathoz.
Kezdő és hobbikerékpárosoknak, túrázó és városi harcosoknak, sőt megkockáztatom, könnyű sporthoz is megfelelő.
Olcsó, jó, nyúlik
Defektet nem nagyon kapsz vele, vékony a fala ezért könnyű
Nem találtam semmit, bár én tartalákba hordom magammal
Ennyi pénzért bárhol bárkinek megéri
Bármire használhatod csak vigyél még eggyet
- minion és high rollerel használom és nagyon ritkán kapok defektet
- dh külsőbe is belemegy
- olcsó
- ha szakad és azzal lejövök a pályán akkor azt általában nem lehet befoltozni, mert szétvágja a felni
Maxxis Initorral soha nem jukadt ki pedig adtam neki rendesen midenféle terepen, az ignitor hamarabb elkopott :)
Máig meg van bár a garázsban tároslás közepedte kijkadt ,de az nem az ő hibája anyaga nem száradt ,nem repedt.
eszméletken nyomást is kibír beleraktam egy schwalbe big betty-be és felfújtam 6bárra de meg sem kottyant neki
nincs neki ennyiért
amire csak akarod
Olcsó.
Nem tudok ilyet.
A bringa eredeti "külsejével" (merida race 2.1) bizony kapott már defektet a Kenda belső, ahogy az a mellékelt ábrán is látható.
Ödönke, aki ugyanolyan külsőket használ, mint én, és aki nem bringázik többet nálam, ő valami Schwalbe belsőre esküszik. Főként a szelep miatt. És mikor ezt a Kendát vettem, le akart beszélni. Azt mondta, előbb bomlik meg a szelepnél, minthogy defektet kap. Nem hagytam magam, vettem ezt. Eredmény: Neki sokkal többször volt defektje a Schwalbe-val, mint nekem a Kendával és nem volt baj a szelepnél, tüskék gyilkoltak csak...
magától nem eresztet még le
sima normál szelep van benne
könnyen ragasztható és bírja is
nem a gagyi fajta a hegesztések bírják csak szúrt defektem volt még vele
úgy defektet kap mint a többi
bármire
Nagyon jó fajta belső jó és olcsó már kaptam bele egy pár defektet de foltozás után már mióta bírja és nem hasd szét a gumi a szelep is tökéletes
NINCSEN hátránya végülis nem is olyan nehéz sőt ez engem nem is foglakoztat.
Nagyon megéri!!!
terepezésre.
autó
presta
normál