Eléggé tartós. Jól megmarad benne a levegő. Szépen foltozható. A szelepház menetes (a dupla falú kerékabroncsok többségéhez kényelmes ilyet használni).
Teljesítményéhez viszonyítva drága. Eléggé vaskos (ha valakinek számít a súly).
Bár elfogult vagyok vele szemben, minősége, tartóssága kivívta elismerésemet. Anyaga rugalmas, felülete sima. Eléggé vastag falú, a levegőt lassacskán ereszti, és defekt esetén is jobban tömíti a léket, mint egy vékony falú tömlő. Cserébe persze nehéz egy kicsit, bár engem az ilyesmi nem zavar. A nagyobb (4 bar fölötti) nyomás nemigen tetszik neki, pár nap után még terhelés nélkül is visszaereszt kicsit, de azután 2–3 hétig is „eláll” benne a levegő. Levegőtartó képessége persze romlik az öregedéssel. Hozzá kell tennem, hogy nálam csak nagy ritkán áll a bringa, próbálom a tömlőnyomást is nagyjából azonos szinten tartani, ezért elég gyakran pumpálok. A széles (2,10”) köpenyekhez a 3,5 bar körüli nyomás, különösen hosszabb utakra, már kevés nekem. Vastag oldalfalú köpenyeket használok nagy nyomáson (no meg óvatos is vagyok), ezért a felütéses defektet csak hírből ismerem. Hasadt, szétdurrant gumival találkoztam, de nem saját tapasztalat okán. Ami pedig a szúrt defekteket illeti: több helyen is taglaltam, a tömlő nem sokat tehet. Ha a köpeny léket kap, rendesen a belső is megadja magát.
Két ilyen Schwalbe belsőt nyúztam az elmúlt években, az egyik nemrég múlt ki. A szelepház környékén keletkezett valami bibi: nem javítható. Az utolsó mohikán egyelőre jól van, ámbár neki sem sok esélye van, hogy megérje a tisztes öregkort. Nyolcezer kilométernél többet nemigen gurult nálam belső. Legtöbbjük ennél tovább is bírná, de folt hátán folt tömlőkkel nem szeretek közlekedni: az agyonragasztott, formáját vesztett belső nem fut valami jól.
Nemigen volt bajom vele, mégsem tudtam megszeretni ezt a fajta tömlőt. Az én értékelésem szerint alulmarad a Continetallal szemben, sőt a Kenda is megszorongatja. Nehéz lenne megfogalmazni, mi nem tetszik, mert a színvonalát kifogás nem érheti. Sokáig törtem a fejem, aztán rájöttem. Nem arról van szó, hogy gyengén teljesít, inkább csak nem nyújtja azt a többletet, amit az áráért elvárnék. Ezen kívül a Continental vagy a Kenda éppen a hazai (mármint magyar) viszonyokra van szabva, a Schwalbe lélektelen precizitása, kifinomultsága viszont nem ide való. A nyugat- és közép-európai denaturált, dezodorált utakon bizonyára a legjobbat nyújtja, a magyarországi út- és terepviszonyok között azonban sínylődik, nem tudja a formáját hozni.
Jól terhelhető, szinte mindent tud, ezért jóformán minden feladatra befogható. Versenyeken, szélsőséges körülmények között természetesen ne számítsunk rá, mert nem oda való. Városi használatra, jó minőségű utakon, tökéletes. Túrákhoz is eszményi lenne, de hol találunk neki való utakat? Terepen nem érdemes ilyet használni: egyrészt túl drága és kényes, másrészt (ne feledje senki, hogy részrehajló vagyok) alulmarad a Continentallal és a Kendával szemben. Ez a kettő terepen valahogy jobban otthon érzi magát, és én is jobban érzem magam a társaságukban.