Schwalbe AV13 belső gumi

7 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.07.)
  • Listaár: 1.400 Ft

HASONLÓ belső gumi TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Eléggé tartós. Jól megmarad benne a levegő. Szépen foltozható. A szelepház menetes (a dupla falú kerékabroncsok többségéhez kényelmes ilyet használni).

Hátrány

Teljesítményéhez viszonyítva drága. Eléggé vaskos (ha valakinek számít a súly).

Tapasztalat

Bár elfogult vagyok vele szemben, minősége, tartóssága kivívta elismerésemet. Anyaga rugalmas, felülete sima. Eléggé vastag falú, a levegőt lassacskán ereszti, és defekt esetén is jobban tömíti a léket, mint egy vékony falú tömlő. Cserébe persze nehéz egy kicsit, bár engem az ilyesmi nem zavar. A nagyobb (4 bar fölötti) nyomás nemigen tetszik neki, pár nap után még terhelés nélkül is visszaereszt kicsit, de azután 2–3 hétig is „eláll” benne a levegő. Levegőtartó képessége persze romlik az öregedéssel. Hozzá kell tennem, hogy nálam csak nagy ritkán áll a bringa, próbálom a tömlőnyomást is nagyjából azonos szinten tartani, ezért elég gyakran pumpálok. A széles (2,10”) köpenyekhez a 3,5 bar körüli nyomás, különösen hosszabb utakra, már kevés nekem. Vastag oldalfalú köpenyeket használok nagy nyomáson (no meg óvatos is vagyok), ezért a felütéses defektet csak hírből ismerem. Hasadt, szétdurrant gumival találkoztam, de nem saját tapasztalat okán. Ami pedig a szúrt defekteket illeti: több helyen is taglaltam, a tömlő nem sokat tehet. Ha a köpeny léket kap, rendesen a belső is megadja magát.

Két ilyen Schwalbe belsőt nyúztam az elmúlt években, az egyik nemrég múlt ki. A szelepház környékén keletkezett valami bibi: nem javítható. Az utolsó mohikán egyelőre jól van, ámbár neki sem sok esélye van, hogy megérje a tisztes öregkort. Nyolcezer kilométernél többet nemigen gurult nálam belső. Legtöbbjük ennél tovább is bírná, de folt hátán folt tömlőkkel nem szeretek közlekedni: az agyonragasztott, formáját vesztett belső nem fut valami jól.

Nemigen volt bajom vele, mégsem tudtam megszeretni ezt a fajta tömlőt. Az én értékelésem szerint alulmarad a Continetallal szemben, sőt a Kenda is megszorongatja. Nehéz lenne megfogalmazni, mi nem tetszik, mert a színvonalát kifogás nem érheti. Sokáig törtem a fejem, aztán rájöttem. Nem arról van szó, hogy gyengén teljesít, inkább csak nem nyújtja azt a többletet, amit az áráért elvárnék. Ezen kívül a Continental vagy a Kenda éppen a hazai (mármint magyar) viszonyokra van szabva, a Schwalbe lélektelen precizitása, kifinomultsága viszont nem ide való. A nyugat- és közép-európai denaturált, dezodorált utakon bizonyára a legjobbat nyújtja, a magyarországi út- és terepviszonyok között azonban sínylődik, nem tudja a formáját hozni.

Erre ajánlom

Jól terhelhető, szinte mindent tud, ezért jóformán minden feladatra befogható. Versenyeken, szélsőséges körülmények között természetesen ne számítsunk rá, mert nem oda való. Városi használatra, jó minőségű utakon, tökéletes. Túrákhoz is eszményi lenne, de hol találunk neki való utakat? Terepen nem érdemes ilyet használni: egyrészt túl drága és kényes, másrészt (ne feledje senki, hogy részrehajló vagyok) alulmarad a Continentallal és a Kendával szemben. Ez a kettő terepen valahogy jobban otthon érzi magát, és én is jobban érzem magam a társaságukban.

Ennyiért vettem
1500
Csatolt képek
Schwalbe AV13  2010 belső gumi
Az utolsó
Schwalbe AV13  2010 belső gumi
Fecske
Schwalbe AV13  2010 belső gumi
emlékére
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
méret:
  • 26x1,50"
  • 26x1,75"
  • 26x2,00"
  • 26x2,10"
  • 26x2,25"
  • 26x2,35"
  • 26x2,50"

 
szeleptípus:

Autó


 
tömeg (g):

190 (26x1,50")


Schwalbe logó

Schwalbe márka bemutatás

A Schwalbe név mögött álló Bohle cég 1922 óta él, és azóta is családi vállalkozásként működik, jelenleg a harmadik generációval az élen. Az abroncsok termelése Indonéziában történik, a koreai Hung-A gumigyárral partnerségben, a központ pedig Németországban található.

A Schwalbe kerékpárgumijai a világon mindenhol megtalálhatóak, az USA-tól Ausztrálián és Japánon át Dél-Afrikáig, ráadásul Európában piacvezető a márka.

Mi lehet ennek az oka? Az egyik: Fanatizmus a gumigyártás iránt. A Schwalbe teljes mértékben a kerékpárgumikra koncentrál, ami mellett pár éve kerekes székekhez is kínálnak gumit. A másik: A gyártó gumijai nem kaphatóak akárhol, csakis és kizárólag szaküzletekben. A cég álláspontja szerint a segítség a gumiválasztáshoz és a jó kiszolgálás alapszükséglet, ezt a két tényezőt pedig csak a szaküzletek tudják megadni.

A gyár termékeinek egyik erőssége a Puncture Protection defektvédelem, mely az alapmodelleknél egy átszúrás elleni gumibetétet jelent, mely akár egy rajzszöggel is megbirkózik, a komolyabb modelleknél pedig egy speciális, vékony, könnyű, de átszúrhatatlan betétet a gumi szerkezetében. A márka minden belsőgumija 24 órás nyomástartási vizsgálaton esik át, mielőtt a polcokra kerülne.

A Schwalbe jelentése fecske, mely Koreában a szerencse jelképe, a cég számára pedig azt jelképezi, hogy a kerékpározás egy csodálatos formája a személyes helyváltoztatásnak: gyors, könnyű, természet közeli, barátságos és ingyenes.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Schwalbe AV13 termékkel kapcsolatban: