Életem elsö Am-Trail kategóriájú váza, Magellan név alatt forgalmazott , de taiwani Astro gyártmány, jó néhány márkanév alatt megtalálható, tehát rossz nem lehet, gondoltam, és tényleg nem az:)
Mostmár, hogy egy hónapja járok vele, és intenziven teszteltem, majdnem minden körülmények között, kiismertem.Volt városban, köves úton, poros száraz földúton, fücsomós agyontaposott legelön, Tokaj szikláin, és szük gyökeres ösvenyein,aszfaltúton hegyre fel, hegyröl le.
A váz csak 17es méretben készült , nagyjábol jó a méretezés, ám a nyeregvázcsö kicsit lehetne hosszabb.
Korrekt csöprofilok, jó falvastagság, egyenletes hegesztések,átgondolt tervezés, több anyag van benne a kelleténél, füleg a papucsokban,ám az ára baráti, merevsége jó.
Az elsö háromszög kellöen merev,meggyözö nyeregvázcsö, és a felsöcsö merevitése, az alsócsö, fejcsö találkozásához is jutott.
8 csapágyas, 4 forgáspontos,szimetrikus , fsr szerü hátsó része van, egészen fékfüggetlen,a csapágyak szabvány méretüek, jó nagyok, könnyen cserélhetöek, piros pont.
A hátsó háromszög oldalirányba kicsit csavarodik,kiállva hajtáskor, meg brutális fékezéskor, de elviselhetö mértékben.Pár törésröl hallottam, de ki tudja mire, és hogy használták:)
A monoblokk 200as taggal 34 centi magasan van, de legalább 20 25 centis sziklákon se koppan a 42es tányér.
A tengelytáv kicsi, 1139 mili, 150es állásban, 140es teloval szerintem 68 69 fok körül lehet a fejcsöszög, egy kanyarbajnok, csiki csuki pályákon nagyon komoly, de 40 fölött lefelé eléggé ideges lesz, még nagyobb kompresszió beállitással is.talán 160asvillával komolyabb lejtözés is bevállalható, és laposabbá válik a fejcsöszöge.
A lengökaron 3 lyuk található a tag rögzitésére, 100, 125 és 150 milit mozog, bár a 100as állást én kihagytam volna, semmi értelme egy ilyen komoly vázat 12 centi alatti mozgással büntetni.
A geoja olyan univerzális, lockolt taggal, és 95re összehuzott Pike-al még a komolyabb emelkedökön sem emelgette az orrát, nem mozogja el a hajtási energiát,elég merev.Lejtözéskor baratságos,elég semlegesen viselkedik, mozgását az általam probáltak közül a 2007-es Bighithez tudnám hasonlitani, 50%-ig kb lineáris, utánna kezd fokozatosan keményedni, pont jo.
X fusion RC lockolhato taggal használom, picit nagyobb nyomáson, hogy ne koppanjon, vagy fölöslegesen ne mozogjon túl sokat,de minden terepviszonyhoz jol belöhetö.
A festés elég jó minöségü, a matricák lakk alatt vannak, nem túl fantáziadús a metálszürke sima citromsárga matricával, de 2007ben még elfogadható volt:)
A kábelszemek felül vannak, jó helyen, egyedül a nyeregcsö elöttieket tettem volna oldalra,mert komolyabb mozgáskor a hatsó fék vezeték, és a hátsó váltókábel beleér a nyeregcsöbilincsbe, ám az megoldható.