Magellan Scutum DH/FR össztelós váz

9 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2006 (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 114.000 Ft

HASONLÓ DH/FR össztelós váz TERMÉKEK



1-9 (9 vélemény)
Rendezés

eszla avatar
2 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Erős szép hegesztések

Kitűnő geometria kanyarban és a levegőben is. Festés jó minőségű nem pattog le

Strapabíró váz a Magellan scutum!

Hátrány

Maximum 200mm-es tagot fogad (ez nekem nem hátrány de másnak lehet hogy az)

Tapasztalat

Elsőfully vázam és imádom! Freeride-ra használom és nagyon megvagyok vele elégedve.

200mm-es Fox vanila r taggal használom amikor beleraktam a tagot nagyon furcsa állása lett a bringának kicsit féltem hogy hogyan is fog viselkedni terepen. Kellemes csalódás ért amikor először próbáltam ki, a levegőben tökéletesen stabil volt és ugyanígy viselkedett kanyarokban is.

Hallottam már hogy törtek ilyet. Hát nekem még nem sikerült, remélem nem is fog.

Egyszóval ha jó bicót akarsz de nincs sok pénzed vegyél ilyet!:)

Erre ajánlom

FR,Downhill,Enduro.

Ennyiért vettem
40000(tag nélkül)
Csatolt képek
Magellan Scutum  2006 DH/FR össztelós váz
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bose401 avatar
53 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyon jó! Mióta megvan imádom! Erős masszív váz a Scutum,nagyon megvagyok vele elégedve. Hátsó felfüggesztési pontok mind csapágyazottak könnyen mozognak. Mostanra (2012.06.13. tól)  egy DT EX200 levegős tag van benne amivel szintén megvagyok elégedve. Teszi a dolgát gyönyörűen.

  • Így lassan egy év elteltével sem tudok rosszat mondani róla! 
  • Kanyarodni nagyon jól lehet vele
  • Ha kikeményíted a farát akkor akármilyen emelkedőn felmegy a Magellan Scutum, csak legyen benned szufla kitekerni
  • Maga a váz masszív erős bár nem mértem de nem lehet valami nehéz
  • Könnyen szétszedhető generálozható
  • Az előző gazdája kb 3 évig használta(asszem) én lassan 1 év és a csapágyazásnak semmi baja( bár ne is legyen, kicsit drága lenne bele a csapágy készlet)
Hátrány
  • A bowdentartók a felsőcsövön vannak elhelyezve és nekem a hátsó fékcső már  kidörzsölték a festést :/
  • Ez nem a Scutum váz hibája de elég drága hozzá a csapágy készlet(bár még nem kellett cserélni)
Tapasztalat

Vegyétek vigyétek! Nagyon jó kis enduro gép építhető belőle.

 

2012.08.05. A váz csapágy cseréjén gondolkozom, mert bal oldalt mintha kicsivel  nehezebben mozogna a váz. Végeztem egy kis felmérést, hogy mennyibe kerülne. Íme: a teljes csapágyszett SKF-el számolva 21 eft+ posta, és ez még a közép árkategória.EZO csapágy szett jóval olcsóbb, (8300ft) de jóval silányabb minőségű is, mint az svéd gyártmányú, mélyhornyú golyós csapágyak(SKF). Létezik 8000ft/db!!! áron is csapágy a vázba de az már szerintem pazarlás egy ilyen kategóriájú vázba. Hamár cserélem minőségire cserélem de azért nem ilyenre. Nekem Megteszi az SKF is. Ahhoz ,hogy cseréld a  csapágyakat, kell egy csapágykihúzó is ami nem minden bokorban terem, Egerben legalábbis nem. (egyébként NORMÁLIS szakszervízben fellelhető ez a célszerszám) Ha meg nincs egyáltalán kéznél ilyen ketyere, vagy esztergáltatsz egyet, vagy veszel. Előbbi olcsóbb ha magad csinálod de egyébként a szerszám cca. 12 eft.

 

Ezzel csak arra szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy mielőtt megveszed a vázat, nézesd át egy profi szerelővel, hogy minden csapágy frankó e benne. Nekem szerencsém volt,mert normális tagtól vettem a vázat és nem volt benne gány a csapágyszett, de ha már le van lakva idő előtt nagy költségekbe is verheted magad.

Erre ajánlom

Bármire. Én  annak használom ami rá is van írva :)

Ennyiért vettem
68000
Csatolt képek
Magellan Scutum  2006 DH/FR össztelós váz
Magellan Scutum  2006 DH/FR össztelós váz
Magellan Scutum  2006 DH/FR össztelós váz
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sovjetgyerek avatar
135 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Igazán igénytelen s erős váz, 3 pozicióban állítható rugóstag (100mm-125mm-150mm út)
félintegrált kormánycsapággyal van szerelve , ez nekem csak azért előny mert ez a kedvencem.
a gyári manitou tag amilyen egyszerű és igénytelen egy szerkezet annyira sokoldalú is , soha nem fogja cserben hagyni a gazdáját!
Jól bírja a csavarásokat ez a Magellan össztelós váz , nem tekeredik meg nagyon a váz s a hátsó háromszöget nem csavarja a tárcsa. Vastag csőfal jellemzi a váz minden pontján.

Hátrány

Sajnos az is van , a váz a forgáspontoknál idővel kissé megnyúlik , de minimális mértékben kb 1tized mm-t ,de már azt is érezni , csapágy cserével megoldható a probléma.
Irdatlan nehéz egy szörnyeteg :D
elég csúnyácska a Magellan Scutum... de kinek mi :D

Tapasztalat

a bringa barátomé , de nem 1szer mentem már vele.

Erre ajánlom

Enduro

Csatolt képek
Magellan Scutum DH/FR össztelós váz
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Télapó avatar
9 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Ültem már fullcarbon speci össztelóson, mondraker durhamon, stumpjumperen, gyakorlatilag mindenen, de egyikre sem cserélném el a Magellan Scutum-ot. 

Amilyen furcsa kicsit elsőre szemre a geója (valljuk be nem a legszebb váz, bár nekem egyre jobban tetszik :D) annyira sokoldalú. Én nem szoktam használni az útállítást hátul, 150-en van, azzal megyek mindenhol, felmész vele az everestre is ha van benned power :D. Dirtre is baromi jó a Scutum, lehet arra össze kéne húzni hátul, mert egyre nagyobb fejeseket ugrok vele, de sokkal stabilabban lehet vele ugrani mint egy merevvel. 

Jó vastag falú a váz, ez a súlyán meg is látszik, de nem kell csicska grammániás xc-snek lenni 

Az alap manitou tag sztem teljesen passzol ehhez az igénytelen, strapabíró, egyszerű vázhoz, soha nem fog cserbenhagyni. Itt is max a súly lehet hátrány.

Hegesztések jók, hátulja masszív, bírja a csavargatás, whipelést. Monoblokk is jó helyen van, ha lekoppanna is a tag, maradna közte s a föld között vagy 15-20 cm (speci sx trail asszem majdnem leér).

Egyszóval egy örök darab mindenes gép építhető belőle, 150-el hátul és 160-al elöl enduro, ha meg állítható villád van, akk összehúzod, és lesz egy xc vagy dirt keród. Én domain 318-al használom, nagyon hasznos az útállítás. 16 kg körül lehet most az egész bringa.

Ja és nem utolsó sorban az ára. Idővel ha lesz pénzem biztos beújítok vmi nicolai félét, amiről majd kiderül, h ugyan azt tudja, mint ez a Magellan Scutum, csak 400 ropival drágábban...

 

Hátrány

Egy van neki sajnos, mégpedig az, hogy a lengőkarban a csavarnak szánt lyuk egy kicsit kinyúlik (0.3 mm-t nagyjából, nem vészes, csak kicsit idegesít a kotyogás). Ezt én 2 db csapággyal orvosoltam, most már semmi baja a Scutum-nak. Csapágyat egyszerű csapágybótba' vehetsz, 1400 ft a 2, 8 mm belül, és 14 asszem kívül az átmérője.

Tapasztalat

Ha tehetném, vennék még 10 db-ot belőle, ezért az árért bárkinek megéri. Múltkor nagy megdöbbenésemre megtudtam, h van viatnámban és tajvanon egy astro engineering nevű gyár, ahol ezt, és mellette pl umf duncant, giant gloryt, canyon torque-t, és hasonló neves vázakat gyártanak még ma is (legfeljebb egy két kisebb eltéréssel). Ja és nem a duncant másolják, hanem az umf  veszi innen, aztán adja tovább átfestve a vázat. Érdemes csemegézni az oldalon, van 11 féle am vázuk, meg sok ismerős darab, mint az említettek, vagy pl a jól ismert vega dh. Itt a link: http://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CFAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.astroeng.com.tw%2F&ei=dBnuT9nfH-Tj4QTui9nODQ&usg=AFQjCNELnwdKBldbg1OVlnfQwBdhxznKBQ&sig2=ikDFAzKeI91WG5nUbZJvXw

Csak azt nem tudom, h hol lehetne tőlük vásárolni. Írtam nekik, de nemigen reagáltak eddig.

Erre ajánlom

Enduro, Dirt, Fr, Am, (grammániások szúrják ki egy pillanatra a szemüket) Xc.

Ennyiért vettem
nesquikben volt
Mért tömeg
3500 g
Csatolt képek
Magellan Scutum  2005 DH/FR össztelós váz
12 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Don Pepe avatar
50 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, kevesebb mint 1 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Életem elsö Am-Trail kategóriájú váza, Magellan név alatt forgalmazott , de taiwani Astro gyártmány, jó néhány márkanév alatt megtalálható, tehát rossz nem lehet, gondoltam, és tényleg nem az:)

Mostmár, hogy egy hónapja járok vele, és intenziven teszteltem, majdnem minden körülmények között, kiismertem.Volt városban, köves úton, poros száraz földúton, fücsomós agyontaposott legelön, Tokaj szikláin, és szük gyökeres ösvenyein,aszfaltúton hegyre fel, hegyröl le.

A váz csak 17es méretben készült , nagyjábol jó a méretezés, ám a nyeregvázcsö kicsit lehetne hosszabb.

Korrekt csöprofilok, jó falvastagság, egyenletes hegesztések,átgondolt tervezés, több anyag van benne a kelleténél, füleg a papucsokban,ám az ára baráti, merevsége jó.

Az elsö háromszög kellöen merev,meggyözö nyeregvázcsö, és a felsöcsö merevitése, az alsócsö, fejcsö találkozásához is jutott.

8 csapágyas, 4 forgáspontos,szimetrikus , fsr szerü hátsó része van, egészen fékfüggetlen,a csapágyak szabvány méretüek, jó nagyok, könnyen cserélhetöek, piros pont.

A hátsó háromszög oldalirányba kicsit csavarodik,kiállva  hajtáskor, meg brutális fékezéskor, de elviselhetö mértékben.Pár törésröl hallottam, de ki tudja mire, és hogy használták:)

A monoblokk 200as taggal 34 centi magasan van, de legalább 20 25 centis sziklákon se koppan a 42es tányér.

A tengelytáv kicsi, 1139 mili, 150es állásban, 140es teloval szerintem 68 69 fok körül lehet a fejcsöszög, egy kanyarbajnok, csiki csuki pályákon nagyon komoly, de 40 fölött lefelé eléggé ideges lesz, még nagyobb kompresszió beállitással is.talán 160asvillával komolyabb lejtözés is bevállalható, és laposabbá válik a fejcsöszöge.

A lengökaron 3 lyuk található a tag rögzitésére, 100, 125 és 150 milit mozog, bár a 100as állást én kihagytam volna, semmi értelme egy ilyen komoly vázat 12 centi alatti mozgással büntetni.

A geoja olyan univerzális, lockolt taggal, és 95re összehuzott Pike-al még a komolyabb emelkedökön sem emelgette az orrát, nem mozogja el a hajtási energiát,elég merev.Lejtözéskor baratságos,elég semlegesen viselkedik, mozgását az általam probáltak közül a 2007-es Bighithez tudnám hasonlitani, 50%-ig kb lineáris, utánna kezd fokozatosan keményedni, pont jo.

X fusion RC lockolhato taggal használom, picit nagyobb nyomáson, hogy ne koppanjon, vagy fölöslegesen ne mozogjon túl sokat,de minden terepviszonyhoz jol belöhetö.

A festés elég jó minöségü, a matricák lakk alatt vannak, nem túl fantáziadús a metálszürke sima citromsárga matricával, de 2007ben még elfogadható volt:)

A kábelszemek felül vannak, jó helyen, egyedül a nyeregcsö elöttieket tettem volna oldalra,mert komolyabb mozgáskor a hatsó fék vezeték, és a hátsó váltókábel beleér a nyeregcsöbilincsbe, ám az megoldható.

Hátrány

Kicsit talán nehéz, nem porfestett, amugy semmi különös

Tapasztalat

Egy jól megtervezett, nem agyonbonyolitott, jó mozgású, kanyarkirály mindenes vázrol beszélünk,épithetö belöle könnyü am gep is(13-14 kiló) vagy freeride gép, masszivabb cuccokkal.

Erre ajánlom

Am,nehezsúlyuaknak 120as állásban xc, lightos enduro, freeride.

Mért tömeg
3200 g
Csatolt képek
Magellan Scutum  2007 DH/FR össztelós váz
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Csaplár Gergő avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Elég masszív,nem csavarodik. Magassága pont megfelelő,ide magyarba jobb nem kell... :P Geomatriája is kiváló,talán egy picit lehetne alacsonyabb a hátulja,de így is kiváló...
Hátrány
Nem tudok hátrányt mondani.... Nekem nem volt vele bajom soha...
Tapasztalat

Nekem egy Manitou Stanco Flow-al van szerelve,hátul 24-es kerék,elöl 26-os. Szerintem így a legjobb. Nem lehet megölni....

Azoknak a 60 kilós egyéneknek üzenném,akik már törtek ilyet,h nekem a 80 kilómmal nem sikerült eltörnöm,pedig eléggé próbáratettem.... Lehet nem a vázban kellene keresni a hibát.... Ezzel nem akarok megbántani senkit,csak minden bringát másképp kell használni,és ezt meg kell tanulni.... :D

Erre ajánlom
Főleg DH-ra és Freeride-ra ajánlom....
Ennyiért vettem
ezt inkább hagyjuk... :P
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Tóth Kázmér avatar
Tóth Kázmér
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Kinézetre, mozgásra jó! Geometriája jó. Nagyon szerettem. Egy levegős taggal a legjobb! (Fox DHX Air 5.0, Fox Float RP3 . . .) Nekem Fox Float RP3 volt benne!
Hátrány
Nincs! (Nem volt meg sokáig)! :D
Tapasztalat
Én 4 napig használtam és a hátsó háromszögön a forgáspont fölötti heggesztés fölött kb. 1cm-rel kettétörtt. Garanciával kicserélték. A barátomnak ugyanott törött el csak neki 1,5 hónap alatt. :D
Erre ajánlom
Mindenre jó! :D
Ennyiért vettem
110000
6 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Alexandrosz avatar
Alexandrosz
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Én dhx 5.0-val használom 200as szemtávúval. És 66kg vok, nekem mindenre jó ez a váz letörésekre, dh-ra, bármire. Mo.-ra tökéletes. Nagyon jó geometriája van. ÚJ vélemény: Már 1,5 éve használom, és ugrottam már vele 5méteres letörést is, aminek kulcscsontörés lett a vége, de a bicó sértetlen maradt. Sztem nem a legszebb, de erős, vastagabb a vázfala mint a stinkynek...kopogtaással meg lehet nézni. Heggesztések is jók, szépek.
Hátrány
Gyári metel tag nagyon gyász, alattam szétment, ráadásul már amikor kihoztam a vázat, a persely, ami a tagot tartja kotyogott. De dhx-hoz lett esztergáltatva, úgy pöpec.
Tapasztalat
Sztem dhx-al jobb mint egy stinky.
Erre ajánlom
dh/freeride, bármire
Ennyiért vettem
114000
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Clafrood avatar
Clafrood
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 3 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Jo geometria, szep heggesztesek egesz jo festes es ugy szerintem szep vaz, nagyon jol megy benne szerintem a Metel R tag is ha a lengokarba legbelul van teve, csak kell hozza tomeg is ami meginditja (en 78 kg vagyok) . Mindenre jo a vaz szerintem.
Hátrány
Haat hatranya az keves,talan mi nekem nem teccik a rosz helyen vezetett bowdenezes, lehetne egy picivel nagyobb a lengokar, de igy is jo, es kitalalhattak volna jobban is a valto papucsot, most XC valtot hasznalok (Deore) es nagyon csattog , mert beleer a vazba, szoal ehez a vazhoz csak nagyon eross rugos, rovid kanalas es ugy amugy oszessegeben rovid valtot lehet tenni. Most hajtok 1 Tiagra-ra.
Tapasztalat
JO, nagyon jo, a kona Coiler tutti alatta van, de lehet meg a stinkyt is veri, foleg ha kicsereled a rugostagot egy olyanra ami a stinkyben van.
Erre ajánlom
Brutalkodni, baromkodni hegyen le, ugralni meg hegyen fel is ha van lockoutod es megfelelo hajtomu :) Ne epp single speed-el legyen ellatva es jo lesz.
Ennyiért vettem
114900
19 olvasó 63%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-9 (9 vélemény)
Rendezés

Magellan márka bemutatás

A CSEKE Zrt-t két család alapította 1990-ben Apostagon. A Csere és Kele családnevek összevonásából jött létre a CSEKE név.

A cég Bt-ként kezdte meg, az akkor még kiskereskedelmi tevékenyégét egy dunaújvárosi kerékpárüzletben. 1991-től áttért a nagykereskedelmi tevékenységre, majd 1997-ben a Bt. Rt-vé alakult.

A 90-es évek második felétől a CSEKE Zrt. a hazai kerékpár-nagykereskedelemben piacvezető szerepet tölt be. A cég mintegy száz főt foglalkoztat budapesti és apostagi kereskedelmi telephelyein. A céghez kizárólagosan kötődő alvállalkozók biztosítják a gyártási hátteret.

Termékeiket elsősorban mintatermünkön és terítőhálózatunkon keresztül, a szakkereskedések számára értékesítjük. Fokozatosan fejlődik export tevékenységünk elsősorban Szlovákiában, Romániában és Ukrajnában erősítjük piaci jelenlétünket.

Kezdetektől fogva kiemelt figyelmet fordítottunk a gyerekek, mozgáskorlátozottak, sportközösségek, és alapítványok támogatására.

Versenysportolóink a Magellan Team (MTB) tagjai, akik országos és nemzetközi viszonylatban már eddig is kimagasló eredményeket értek el mind a Cross Country (CC), és a Down Hill (DH), mind a Dual Slalom (DS) versenyágakban.

1-3 (3 kérdés)

Kérdések Statisztika
Magellan Scutum vázba milyen csapágyak kellenek?
3 válasz
utolsó: 2013. feb.
Magellan Scutum-on hogyan állítsam be az első váltót?
4 válasz
utolsó: 2012. júl.
Magellan Scutum-ba belemenne egy Marzocchi Bomber 888 RVC?
5 válasz
utolsó: 2011. dec.
1-3 (3 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Magellan Scutum termékkel kapcsolatban: