Olvassatok el korabbi bejegyzesemet, amit akkor irtam amikor hasznalni kezdtem.
Nekem belso visszacsilli nelkuli verzio van.
(Irta itt vki neki pl a jobb szarban van vmi imbusz allitasi lehetoseg erre tehat letezik csillis)
Szetszedtem mar az osszes darabjara nekem nincsen benne imbusz sem mas, perfekt azonos a 2 szar tartalma azt kiveve, h cs egy oldalt van rugo ami zavar egyszer szerzek bele 2 egyformat es emiatt talan puhabbakat is kene valasztanom.
Nembaj a suru olajjal tokeletes a visszaut is.
Ez a telo ujonnan egy fosnak tunt.
Eloszor leirom az akkori negativ tapasztalataimat majd a megoldast.
Most 6 eve hasznalom es megtanultam, hogy a belso csilli elemein akkora lyukak vannak, hogy egy teherautoval is at lehetne hajtani kozottuk.
(Ami nagyon fontos! Most eloszor latok a bal szaron zsirt es olajat, pedig latni fogod miken ment keresztul es meeg nem csereltem szimeringet.)
Baszki es eddig birta a szimering, azert ez nem semmi csak most gondolok bele.
Sehogy sem tudtam megelegedni vele.
Ha finoman mozgott, beult a Drop Off Triple (sagolt, de erotlenul)
Ha nem ult be de mozgott idetlen levegos kemenysege lett a levego elofeszitestol.
Ha szinte jo volt, akkor is bekoppant 40! psi legnyomas mellett 60 cm-es betonrampatol.
Ha sok levegot tomtem bele egy lepcsosorba valo beleugras
2m szintkulonbsegnel ugy megutotte a csuklomat, hogy nem akartam megegyet ugrani.
Picit akadozva mozgott.
(A hig olajat kispricceli a szelep ha leengedsz a levegobol, de a surut nem)
Osszessegeben veve sajnaltam, hogy ezt valasztottam, mert amikor megvettem kezemben volt a 200 penz es 70e ert ez csalogatott a 170 uttal (akciosan) ami alig 30-al kevesebb volt mint amit minimum akartam. (Elozo tapasztalataimbol ugy tunt legalabb annyi kell, hogy ne kopizzon es puha tudjon lenni, de szerettem volna igazabol a 250-et elerni amit ma mar tudok, hogy sajna csak a nehez villak tudnak.)
Itt jegyeznem meg, hogy a villa (duplavallas letere) 3020 gramm korul mozog es en lehagytam a gumibakokat, mert szeretek nagyobbat forditani a kormanyon utcai hasznalatnal. Helyette gumibelsobol csovet huztam a becsuszok vall kozotti szakaszara. Valmint kesobbi atalakitaskor elhagytam az elofeszito alu cso hasznalatat is ugyhogy enyem sulya most kb. 2800 gramm korul lehet.
Sokan mondtaak, hogy be kell jaratni.
Lofaszt!
Gyarilag nincsen benne telozsir! (legalabbis nekem nem volt)
Ettol megszunik az akadozas es gyonyoruen mozog.
Mig megtudtam, h kell bele jo sok mindent kiprobaltam.
Pl. kulonbozo folyadekokat, meeg a vizet is :), meg mindent ami hig.
Egy alkalommal olyan anyagot is tettem bele ami elkezdte megenni az alu csilli reszek feluletet :)
(Ezt amiatt irom, mert baja nem lett es ma is jo a villa!!)
Szoval jatszottam en mindennel, hogy hogyan lehetne rabirni a mozgas mellett puha, de eros csillire.
Nekem mondjuk egyreszt betonperem leugrasra kell ahol fuggoben csapodsz be es ugy kell levennie, hogy ne erezzek semit. Masodreszt terepen is jol jon ez a csilli.
Megoldas a kovetkezo uton lett a mozgas es csilli problemakra:
Semi meeg a 30-as olaj sem nyujt elegdendo csillit,
csak es kizarolag minimum 80-as!!
(Benzinkuton is lehet kapni)
KB. 150 millilitert hasznalok most szarankent, de lehet, hogy annal is kevesebbet (?) nem emlekszek, arra viszont igen, hogy 200 fole nem volt jo menni semmilyen folyadekkal.
80-as olajjal olyasmi mint egy kompresszios villa.
Kell melle minimalis legnyomas ugy kb. 5 psi nemtudok mit mondani, mert kb. 3-4 milimetert mozdul fel a mutato a nullarol es akkorra mar megvan a csilli es a komressziv hatas is.
Ha kicsit tobbet adok neki (nevezzuk 10 psi-nek:) akkor a nyeregbol kiallva es ratamaszkodva sem rogyik meg a villa, viszont ha rarugozok vagy barmi jon ami mondjuk 3-5 cm magas akkor az szepen bemozditja.
En alltalaban max 1.20-1.40 m-rol szoktam ugrani betorrampakrol betonra es ugy vesz le, hogy a csuklom semit sem erez a becsapodasbol.
Ez akkor is igy van ha kisebb legnyomast hagyok neki, de akkor bemozdul a villa ugy, hogy vagy megall az utolso centi korul vagy kicsit koppan, viszont az olaj miatt ezt nem neveznem koppanasnak, mert nem erzed csak mintha finoman guminak menne pedig a zarodasi sebesseg ilyenkor nagy.
Es igy 80-as olajjal van neki egy olyan fajta visszarugasa is ami azelott sehogyan sem volt, olyan mintha a rugo ereje jobban linearisabban ervenyesulne.
En nem szeretem puhan hasznalni egyszeruen ellentmondast latok a finom mozgas es a durva hasznalat kozott.
Tovabba tul puha telo mellett mindig azt tapasztalom, hogy megcsuszik a kerek ha rablokkolok ami utcan funny de nagy sebessegnel nem mindig jo ugye.
Kapott ez mar mindenfele csorost,
padkat (15! cm-eset is probakeppen beleengedtem viszonylag gyors sebessegen :)
24-es doubletrack 36 kullo ( DT 4 kereszt :) es 2.6-os Duro wildlife felig laposra engedett gumi mellett. (Megjegyzendo h egy icipici nyolcas sem lett a kerekben.)
Es nagy csodalkozasomra ez a telo a mai napig birt mindent.
TOVABBRA IS ILYN VILLAM LESZ! :)