Marzocchi Shiver DC duplavállas teleszkóp

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2005
    (frissítve: 2007.05.)
  • Listaár: 360.000 Ft

Használt Marzocchi Shiver DC eladó
180.000 Ft
új árához képest: -50%

HASONLÓ duplavállas teleszkóp TERMÉKEK




KBalazs avatar
23 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Az egyik személyes kedvencem ez a villa, gyakorlatilag szinte csak pozitívumai vannak.
Az usd rendszer, a közvetlenül történő persely olajzás és a minimális ellenállású csillapításoknak köszönhetően a mozgásába lehetetlen belekötni. Észrevehetetlen megindulást követően az egész rugóút aktívan kihasználható, a megfelelő rugó előfeszítés beállítását követően, néha gyakorlatilag észre sem veszi az ember az akadályt amin épp áthaladt.
Felütni ugyan nem lehetetlen de a 190 mm út ellenére nagyon ritka esemény. A visszaút csillapítás és a rugó előfeszítés állítása lehetséges rajta, aminél többre elég ritkán van szüksége az emberek döntő többségének, tehát nincs túlbonyolítva, ez is előnynek mondható. Külső behatásra nem érzékenyebb mint bármelyik másik típus, a sár és víz is inkább lefelé mint bele felé csurog. Régebben még gondoltak a vásárlókra és a piacon megszokott, már szabványban lévő közönséges méretű szimeringekkel látták el, így kb bármelyik csapágyboltban beszerezhetőek ezek ( még most is! ), a tömítettséggel így nincs gond.
A menetteljesítményt egyedül a villa csavarodása befolyásolhatja, mivel a fék és egyáltalán néha még a kormányzás is elcsavarja, de inkább csak a fejekben lehet ez hátráltató tényező mivel ha nem figyel ezekre az ember, jószerivel meg sem érzi menet közben. Jó hír viszont hogy iszonyat merev a két váll, így nem mászik el semerre a kerék komolyabban, és elég hajlékony ahhoz a szerkezet ,hogy kibírja ezeket a behatásokat, tehát ez nem hibaforrás.
Jó pont továbbá a már már nevetségesen egyszerű felépítés. Nem nagyon lehet eltéveszteni szervizeléskor az alkatrészek helyét és rendeltetését, így egy kevésbé tapasztalt rider is meg tudja oldani a dolgot (kellő odafigyelés mellett). A benne lévő belsőség gyakran túl van misztifikálva, viszont azt a jellegzetesen szép mozgást pont az egyszerűsége miatt tudja produkálni. Jobban nem megyek bele a belső felépítésébe, ha valakit érdekel, elmagyarázom külön. Csak az alsó és a felső két csavart kell kicsavarni és szét is jött a villa. 20 perc alatt meg lehet oldani egy olajcserét, amit érdemes is mert sajnos az egyszerű felépítményből kifolyólag adódik a probléma hogy nagyon lassan de folyamatosan koptatja szét saját magát. Ez az olajban lévő alumínium szemcsék megjelenésében érhető tetten, ezek viszont eszik a perselyeket, a becsúszókat és úgy mindent bent. 2-3 havonta azért érdemes cserélgetni rendszeres használat mellett (nem kell feltétlen mindig új olaj, ülepíteni is lehet). 
A becsúszókba én nem tudok belekötni, és a perselyezésbe sem, érződik rajtuk a minőség>mennyiség politika. A legrégebbi típusok már 4 éve elérték a 10 éves kort és vígan futnak, szinte hibátlannak mondható bevonattal, alig-alig megkopva. A színükre (ami mostanában szempont) nem lehet panasz, az olajzöld anodizált felületet nem nagyon tudják űberelni azóta sem. Persely viszont kicsit nehezen, de még mindig beszerezhető hozzá innen-onnan, ami azért nagyszerű, tekintve hogy pl. egy 2009-es boxxerhez már kimondottan nehéz egy szettet felhajtani. Nem mintha olyan gyakran cserélgetni kéne őket.
A kontrollálási lehetőségek (tekerő gombok), örökölték az előző marzó villákban megszokottak formáját. A visszaút tekerője kicsit furcsa, kicsit idétlen de így szeretjük, és azért körömmel még jól eltekerhető, bár néha kellemetlen állítani, főleg kesztyűben. A rugó előfeszítés gombja sokkal felhasználóbarátabb, bár lehetne egy egész kicsit nagyobb.
Az újabb verziókon látható légtelenítő csavar is, ami néha nagyon jól jön mert hajlamos a villa teleszívni magát levegővel amitől elkezd keményedni, de így pillanatok alatt orvosolható ez.
A küllemre és a kivitelezés általános minőségére sem lehet panasz, ahogy az anyagválasztásra sem. Gyönyörű, erős és tartós is, mi mást akarhat még az ember.
A legrégebbi fajta marzós integrált stucni rögzítést alkalmazták rajta ami negatívum lenne, hiszen mára csak a boxxer típusú terjedt el, de pont hogy ellenkezőleg, elég hosszú csavarokkal és önzárós anyákkal kiválóan rögzíthető rá néhány típusú boxxer int. stucni.
Nekem nagyon tetszik az eredeti int. stucnija.

Hátrány

A súlya sajnos elég jelentős. Anno nem volt ez szempont (lásd: super monster, tomac magnum, santa cruz super 8, stb.) viszont mára már, a 2.7 kg-os rugós villák korában labdába sem rúghat ezen téren az újoncokkal. Viszont, egyedi átalakításokkal a 3 kg-ot is meg lehet célozni a telóval ami már eléggé elfogadható.
A becsúszó védők... se nem szépek, se nem rögzülnek megfelelően, mindenki elhagyja őket, de még csak beszerezni újakat (vagy bontott használtat) is egy rémálom. A bal oldalin lévő fékcsővezető sem az igazi sajnos. De legalább egy szép matricázással fel lehet dobni őket.
Szerintem tehettek volna bele felemás csillapításrendszert is, a két egyforma helyett amiket így kénytelen a felhasználó egyformára behangolni minden esetben. Igaz akkor még nem volt sem rc2 sem egyéb utána kijött rendszer.
Rettenetes drága volt újonnan, infláció kompenzálva, mint a mostani villák többsége körülbelül.
Ha tehetném sem valószínű hogy kifizetnék egy teleszkópért egy 600.000 forint körüli összeget, és régen sem tettem volna, akármennyire is szeretem őket. Mostanában valamiért elkezdtek drágulni a használtak is, lehet az eszmei érték miatt.

Tapasztalat

Nem lehet ráunni, csak úgy ahogy nem szeretni sem.  Egy modern vázban, egy modern matricaszettel meg nem mondja az ember hogy egy legalább 10 éves villát lát. A súlya és a belsőség is modernizálható. Ha kihajítja a rugókat belőle az ember, bekerül egy levegős rugózó elem a másik oldalra pedig egy csupasz (rugó nélküli) csillapítóegység az említett 3 kiló nem elérhetetlen.
Nagy kár hogy megszüntették a gyártását, de még nagyobb hogy nem adtak ki modernizált változatot valamikor később, hiszen azóta már a sokadik csődközeli helyzetből húzta volna ki a típus (szerintem) egy maga is a márkát. Bár aki behatóbban ismeri a témát tudja hogy dvo emerald néven pontosan ezt kapja, de azért az mégsem az igazi. Egészen egyedülálló élmény a vele való veretés, mindenkinek (pláne akik gyakori szidalmazásaikkal bírálják a márkát) ki kéne próbálnia, legalább egyszer. Két típusát is próbáltam, a 2001-es dh-t és a normál verziót 2003-as évjáratban. Ugyan külsőre lehet eltérés de belül és menetteljesítményre is ugyan az a kettő.

Erre ajánlom

Ugyan van magas felső válla is "freeride" hoz, de én mindenképp csak és kizárólag downhillre ajánlanám, a súlya, a mérete és mozgásvilága szempontjából is. Freeride-ra inkább levegős belsőséggel lenne való.

Ennyiért vettem
70000
Csatolt képek
Marzocchi Shiver DC  2005 duplavállas teleszkóp
Specilazied Big Hit 2010-el
Marzocchi Shiver DC  2005 duplavállas teleszkóp
2011 Zumbi F-44 ti-be építve
Marzocchi Shiver DC  2005 duplavállas teleszkóp
Egyedi belsőséggel
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Marzocchi logó

Marzocchi márka bemutatás

Az olasz motorsport örökségébe olyan nevek tartoznak mint a Ferrari, Lamborghini, Ducati, vagy akár a Marzocchi. A céget 1949-ben hozta létre Stefano and Guglielmo Marzocchi.

A fivérek karrierjüket a Ducati-nál kezdték mint tervezők, de hamar rájöttek, hogy saját útjukat szeretnék járni. A komplett motorkerékpárok tervezése és gyártása után úgy döntöttek, hogy a hidraulikus csillapítások készítése lesz a cég jövője. Az ’50-es évek végén a gyártó olyan márkák beszállítója volt, mint a Ducati, BMW, Cagiva, KTM vagy az Aprilia.

A ’80-as évek végén felvirágzott a hegyikerékpárok piaca. A vásárlóknak igénye támadt az első és hátsó teleszkópokra. Ennek hatására 1989-ben a Marzocchi is bemutatta első teleszkópos villájának prototípusát. A piac fejlődésével a Marzó termékei is fejlődtek, 1995-ben megérkezett a Bomber széria.

2008-ban a cég az autóalkatrészeket gyártó amerikai Tenneco csoport tulajdonába került, és neve Tenneco Marzocchi-ra változott. „Új cég, új kihívás, új kilátások, változatlan küldetés.”

A cég kínálatában egyaránt találhatóak trekking, cross country, all mountain, freeride, dh és dirt jump villák és rugóstagok is, többféle ár és tudásszinten.