Az egyik személyes kedvencem ez a villa, gyakorlatilag szinte csak pozitívumai vannak.
Az usd rendszer, a közvetlenül történő persely olajzás és a minimális ellenállású csillapításoknak köszönhetően a mozgásába lehetetlen belekötni. Észrevehetetlen megindulást követően az egész rugóút aktívan kihasználható, a megfelelő rugó előfeszítés beállítását követően, néha gyakorlatilag észre sem veszi az ember az akadályt amin épp áthaladt.
Felütni ugyan nem lehetetlen de a 190 mm út ellenére nagyon ritka esemény. A visszaút csillapítás és a rugó előfeszítés állítása lehetséges rajta, aminél többre elég ritkán van szüksége az emberek döntő többségének, tehát nincs túlbonyolítva, ez is előnynek mondható. Külső behatásra nem érzékenyebb mint bármelyik másik típus, a sár és víz is inkább lefelé mint bele felé csurog. Régebben még gondoltak a vásárlókra és a piacon megszokott, már szabványban lévő közönséges méretű szimeringekkel látták el, így kb bármelyik csapágyboltban beszerezhetőek ezek ( még most is! ), a tömítettséggel így nincs gond.
A menetteljesítményt egyedül a villa csavarodása befolyásolhatja, mivel a fék és egyáltalán néha még a kormányzás is elcsavarja, de inkább csak a fejekben lehet ez hátráltató tényező mivel ha nem figyel ezekre az ember, jószerivel meg sem érzi menet közben. Jó hír viszont hogy iszonyat merev a két váll, így nem mászik el semerre a kerék komolyabban, és elég hajlékony ahhoz a szerkezet ,hogy kibírja ezeket a behatásokat, tehát ez nem hibaforrás.
Jó pont továbbá a már már nevetségesen egyszerű felépítés. Nem nagyon lehet eltéveszteni szervizeléskor az alkatrészek helyét és rendeltetését, így egy kevésbé tapasztalt rider is meg tudja oldani a dolgot (kellő odafigyelés mellett). A benne lévő belsőség gyakran túl van misztifikálva, viszont azt a jellegzetesen szép mozgást pont az egyszerűsége miatt tudja produkálni. Jobban nem megyek bele a belső felépítésébe, ha valakit érdekel, elmagyarázom külön. Csak az alsó és a felső két csavart kell kicsavarni és szét is jött a villa. 20 perc alatt meg lehet oldani egy olajcserét, amit érdemes is mert sajnos az egyszerű felépítményből kifolyólag adódik a probléma hogy nagyon lassan de folyamatosan koptatja szét saját magát. Ez az olajban lévő alumínium szemcsék megjelenésében érhető tetten, ezek viszont eszik a perselyeket, a becsúszókat és úgy mindent bent. 2-3 havonta azért érdemes cserélgetni rendszeres használat mellett (nem kell feltétlen mindig új olaj, ülepíteni is lehet).
A becsúszókba én nem tudok belekötni, és a perselyezésbe sem, érződik rajtuk a minőség>mennyiség politika. A legrégebbi típusok már 4 éve elérték a 10 éves kort és vígan futnak, szinte hibátlannak mondható bevonattal, alig-alig megkopva. A színükre (ami mostanában szempont) nem lehet panasz, az olajzöld anodizált felületet nem nagyon tudják űberelni azóta sem. Persely viszont kicsit nehezen, de még mindig beszerezhető hozzá innen-onnan, ami azért nagyszerű, tekintve hogy pl. egy 2009-es boxxerhez már kimondottan nehéz egy szettet felhajtani. Nem mintha olyan gyakran cserélgetni kéne őket.
A kontrollálási lehetőségek (tekerő gombok), örökölték az előző marzó villákban megszokottak formáját. A visszaút tekerője kicsit furcsa, kicsit idétlen de így szeretjük, és azért körömmel még jól eltekerhető, bár néha kellemetlen állítani, főleg kesztyűben. A rugó előfeszítés gombja sokkal felhasználóbarátabb, bár lehetne egy egész kicsit nagyobb.
Az újabb verziókon látható légtelenítő csavar is, ami néha nagyon jól jön mert hajlamos a villa teleszívni magát levegővel amitől elkezd keményedni, de így pillanatok alatt orvosolható ez.
A küllemre és a kivitelezés általános minőségére sem lehet panasz, ahogy az anyagválasztásra sem. Gyönyörű, erős és tartós is, mi mást akarhat még az ember.
A legrégebbi fajta marzós integrált stucni rögzítést alkalmazták rajta ami negatívum lenne, hiszen mára csak a boxxer típusú terjedt el, de pont hogy ellenkezőleg, elég hosszú csavarokkal és önzárós anyákkal kiválóan rögzíthető rá néhány típusú boxxer int. stucni.
Nekem nagyon tetszik az eredeti int. stucnija.