Marzocchi Shiver DC duplavállas teleszkóp

11 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév:
    2005
    (frissítve: 2007.05.)
  • Listaár: 360.000 Ft

Használt Marzocchi Shiver DC eladó
180.000 Ft
új árához képest: -50%

HASONLÓ duplavállas teleszkóp TERMÉKEK



1-11 (11 vélemény)
Rendezés

szacsi72 avatar
5 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-Legenda. Egy ilyen teleszkópot az emberek már azért tartanak, amiért te megveszel egy régi autót. A feeling. Nekem a 2003-as modell van. és még mindig hibátlan:
-Strapabíró, erős, igénytelen. Arra tervezték, hogy legyen.
-A mai napig lehet bele alkatrészeket találni. A szimering az pl. sima 35-ös, minden boltban találni!
-Rohadt jó néz ki. Nem?!:)
-Az egyik legfinomabb teleszkóp, ami valaha készült!
-Régi régi, de lehet tuningolni, nagyon egyszerűen, ugyanis jó 'buta' belül. Csak példaként: minden egyéb változtatás nélkül kicserélheted a két rúgót egy 35mm-es Boxxer-ra, vagy beleerőszakolhatsz egy RC2X-et. 

Hátrány

-Régi. Hiába, azért a villám elmúlt 13 évében változtak a dolgok:
-Nem lehet túl sok mindent állítgatni rajta gyárilag, ami fontos lenne, a bottom-out, mert könnyen elfogy benne az út!
-A súlya. Ami egyébként modokkal könnyen faragható, de 3.8kg, azért egy Boxxer után érezhető! Többet nem megy ki az orra...
-Fordított villa, ezért kicsit több olajat kér, és többet is enged.
-A tengely nagyon szarul van megoldva, kínzás kereket rakni bele, ha nincs fejjel lefelé, de még akkor sem egyszerű!

Tapasztalat

3 répák: Ha egy 2016-os FOX 40 az 5, akkor ez nem lesz annyi, be kell látni :)
Ár/érték: itthon egy 12-es RC ára, külföldön Team, WC. Hiába, be kell látni, azért az többet tud. Én azért inkább maradok ennél :)

Erre ajánlom

-Aki szereti a biciklis kultúrát, nem akar a villa miatt aggódni, és szeret freeridozni. De, azt úgy nagyon. 
Modell év 2003. Hülye TB nem engedi megadni.

Ennyiért vettem
Csere RS BoXXeR RC
Mért tömeg
3820 g
Csatolt képek
Marzocchi Shiver DC duplavállas teleszkóp
Gyárilag.
Marzocchi Shiver DC duplavállas teleszkóp
Marzocchi Shiver DC duplavállas teleszkóp
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rozsnyaid avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

-Iszonyat jó mozgás, soha nem próbáltam még ilyen jó mozgású telót

-manapság már ahhoz képest, hogy mit tud, nagyon olcsón hozzá lehet jutni

-kedvenc teleszkópom. :)

-végére kellően felkeményedik, így számomra, a 60 kilómmal lehetetlen lekoppintani

-203-mas tárcsa avi J3-mal egyátalán nem csavarta

-egy tél erejéig használtam, de ha télen, hidegben ilyen jó benyomást tett bennem, hogy mozoghat melegben? :)

-Becsúszó bevonata tartós, 2000 évjárat van nekem, a 16 év alatt minimálisan kopott meg a becsúszó

-igénytelen

-állítások érezhetőek

-egy idő után tetején engedi az olajat, de ezt könnyen meg lehet oldani házilag is

-erős, robosztus megjelenés

-35-ös becsúszók

-BRUTÁÁÁLIIIS. :D

Hátrány

-Tipikus marzo "hiba":súly. Persze ez engem nem tántorít vissza

-ezen az évjáraton (2000) nem volt becsúszóvédő, utólag se lehet rakni rá, így azért féltettem rendesen a becsúszókat

-olajat nem árt gyakran cserélni (nem hiba, de valamit kell írni ide is)

Tapasztalat

Aki teheti, próbálja ki, igazi old school DH romboló, mindenen átmegy, garantált az összehasonlíthatatlan shiver mozgás, kedvenc teleszkópom, hidegen-melegen jól mozog, nagyon könnyen indul. Súlyt meg lehet szokni, de ahhoz képest, hogy 888-ak is vannak 3,5 kilók, az én shiverem a maga 4 kilójával még egész baráti.

Erre ajánlom

DH, egyértelműen

Ennyiért vettem
Pofátlanul olcsón. ;)
Mért tömeg
3998 g
Csatolt képek
Marzocchi Shiver DC duplavállas teleszkóp
A vaddisznó! :)
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KBalazs avatar
23 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Az egyik személyes kedvencem ez a villa, gyakorlatilag szinte csak pozitívumai vannak.
Az usd rendszer, a közvetlenül történő persely olajzás és a minimális ellenállású csillapításoknak köszönhetően a mozgásába lehetetlen belekötni. Észrevehetetlen megindulást követően az egész rugóút aktívan kihasználható, a megfelelő rugó előfeszítés beállítását követően, néha gyakorlatilag észre sem veszi az ember az akadályt amin épp áthaladt.
Felütni ugyan nem lehetetlen de a 190 mm út ellenére nagyon ritka esemény. A visszaút csillapítás és a rugó előfeszítés állítása lehetséges rajta, aminél többre elég ritkán van szüksége az emberek döntő többségének, tehát nincs túlbonyolítva, ez is előnynek mondható. Külső behatásra nem érzékenyebb mint bármelyik másik típus, a sár és víz is inkább lefelé mint bele felé csurog. Régebben még gondoltak a vásárlókra és a piacon megszokott, már szabványban lévő közönséges méretű szimeringekkel látták el, így kb bármelyik csapágyboltban beszerezhetőek ezek ( még most is! ), a tömítettséggel így nincs gond.
A menetteljesítményt egyedül a villa csavarodása befolyásolhatja, mivel a fék és egyáltalán néha még a kormányzás is elcsavarja, de inkább csak a fejekben lehet ez hátráltató tényező mivel ha nem figyel ezekre az ember, jószerivel meg sem érzi menet közben. Jó hír viszont hogy iszonyat merev a két váll, így nem mászik el semerre a kerék komolyabban, és elég hajlékony ahhoz a szerkezet ,hogy kibírja ezeket a behatásokat, tehát ez nem hibaforrás.
Jó pont továbbá a már már nevetségesen egyszerű felépítés. Nem nagyon lehet eltéveszteni szervizeléskor az alkatrészek helyét és rendeltetését, így egy kevésbé tapasztalt rider is meg tudja oldani a dolgot (kellő odafigyelés mellett). A benne lévő belsőség gyakran túl van misztifikálva, viszont azt a jellegzetesen szép mozgást pont az egyszerűsége miatt tudja produkálni. Jobban nem megyek bele a belső felépítésébe, ha valakit érdekel, elmagyarázom külön. Csak az alsó és a felső két csavart kell kicsavarni és szét is jött a villa. 20 perc alatt meg lehet oldani egy olajcserét, amit érdemes is mert sajnos az egyszerű felépítményből kifolyólag adódik a probléma hogy nagyon lassan de folyamatosan koptatja szét saját magát. Ez az olajban lévő alumínium szemcsék megjelenésében érhető tetten, ezek viszont eszik a perselyeket, a becsúszókat és úgy mindent bent. 2-3 havonta azért érdemes cserélgetni rendszeres használat mellett (nem kell feltétlen mindig új olaj, ülepíteni is lehet). 
A becsúszókba én nem tudok belekötni, és a perselyezésbe sem, érződik rajtuk a minőség>mennyiség politika. A legrégebbi típusok már 4 éve elérték a 10 éves kort és vígan futnak, szinte hibátlannak mondható bevonattal, alig-alig megkopva. A színükre (ami mostanában szempont) nem lehet panasz, az olajzöld anodizált felületet nem nagyon tudják űberelni azóta sem. Persely viszont kicsit nehezen, de még mindig beszerezhető hozzá innen-onnan, ami azért nagyszerű, tekintve hogy pl. egy 2009-es boxxerhez már kimondottan nehéz egy szettet felhajtani. Nem mintha olyan gyakran cserélgetni kéne őket.
A kontrollálási lehetőségek (tekerő gombok), örökölték az előző marzó villákban megszokottak formáját. A visszaút tekerője kicsit furcsa, kicsit idétlen de így szeretjük, és azért körömmel még jól eltekerhető, bár néha kellemetlen állítani, főleg kesztyűben. A rugó előfeszítés gombja sokkal felhasználóbarátabb, bár lehetne egy egész kicsit nagyobb.
Az újabb verziókon látható légtelenítő csavar is, ami néha nagyon jól jön mert hajlamos a villa teleszívni magát levegővel amitől elkezd keményedni, de így pillanatok alatt orvosolható ez.
A küllemre és a kivitelezés általános minőségére sem lehet panasz, ahogy az anyagválasztásra sem. Gyönyörű, erős és tartós is, mi mást akarhat még az ember.
A legrégebbi fajta marzós integrált stucni rögzítést alkalmazták rajta ami negatívum lenne, hiszen mára csak a boxxer típusú terjedt el, de pont hogy ellenkezőleg, elég hosszú csavarokkal és önzárós anyákkal kiválóan rögzíthető rá néhány típusú boxxer int. stucni.
Nekem nagyon tetszik az eredeti int. stucnija.

Hátrány

A súlya sajnos elég jelentős. Anno nem volt ez szempont (lásd: super monster, tomac magnum, santa cruz super 8, stb.) viszont mára már, a 2.7 kg-os rugós villák korában labdába sem rúghat ezen téren az újoncokkal. Viszont, egyedi átalakításokkal a 3 kg-ot is meg lehet célozni a telóval ami már eléggé elfogadható.
A becsúszó védők... se nem szépek, se nem rögzülnek megfelelően, mindenki elhagyja őket, de még csak beszerezni újakat (vagy bontott használtat) is egy rémálom. A bal oldalin lévő fékcsővezető sem az igazi sajnos. De legalább egy szép matricázással fel lehet dobni őket.
Szerintem tehettek volna bele felemás csillapításrendszert is, a két egyforma helyett amiket így kénytelen a felhasználó egyformára behangolni minden esetben. Igaz akkor még nem volt sem rc2 sem egyéb utána kijött rendszer.
Rettenetes drága volt újonnan, infláció kompenzálva, mint a mostani villák többsége körülbelül.
Ha tehetném sem valószínű hogy kifizetnék egy teleszkópért egy 600.000 forint körüli összeget, és régen sem tettem volna, akármennyire is szeretem őket. Mostanában valamiért elkezdtek drágulni a használtak is, lehet az eszmei érték miatt.

Tapasztalat

Nem lehet ráunni, csak úgy ahogy nem szeretni sem.  Egy modern vázban, egy modern matricaszettel meg nem mondja az ember hogy egy legalább 10 éves villát lát. A súlya és a belsőség is modernizálható. Ha kihajítja a rugókat belőle az ember, bekerül egy levegős rugózó elem a másik oldalra pedig egy csupasz (rugó nélküli) csillapítóegység az említett 3 kiló nem elérhetetlen.
Nagy kár hogy megszüntették a gyártását, de még nagyobb hogy nem adtak ki modernizált változatot valamikor később, hiszen azóta már a sokadik csődközeli helyzetből húzta volna ki a típus (szerintem) egy maga is a márkát. Bár aki behatóbban ismeri a témát tudja hogy dvo emerald néven pontosan ezt kapja, de azért az mégsem az igazi. Egészen egyedülálló élmény a vele való veretés, mindenkinek (pláne akik gyakori szidalmazásaikkal bírálják a márkát) ki kéne próbálnia, legalább egyszer. Két típusát is próbáltam, a 2001-es dh-t és a normál verziót 2003-as évjáratban. Ugyan külsőre lehet eltérés de belül és menetteljesítményre is ugyan az a kettő.

Erre ajánlom

Ugyan van magas felső válla is "freeride" hoz, de én mindenképp csak és kizárólag downhillre ajánlanám, a súlya, a mérete és mozgásvilága szempontjából is. Freeride-ra inkább levegős belsőséggel lenne való.

Ennyiért vettem
70000
Csatolt képek
Marzocchi Shiver DC  2005 duplavállas teleszkóp
Specilazied Big Hit 2010-el
Marzocchi Shiver DC  2005 duplavállas teleszkóp
2011 Zumbi F-44 ti-be építve
Marzocchi Shiver DC  2005 duplavállas teleszkóp
Egyedi belsőséggel
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gondi avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Hát kezdeném azzal hogy elég olcsón hozzájutottam a bolti átrhoz képest.

A mozgása az valami eszméletlen.mivel usd rendszerű nem koppan be, a végére felkeményedik a rugóút.alattam szerintem még nem mozogta ki a 190mm-t.motocross cartridge csillapitás.massziv darab amit nehezen lehet meggyilkolni.sokan mondják hogy túl nehéz de engem nem zavar.a tulajdonságai ezt kompenzálják.ha egy nagyobbat kell bunnyzni akkor sem gáz mert csak bele kell pumpálni az elejét és már kint is van elég magasan. 

Hátrány
a becsúszóvédő nem a legjobb de ezen kivül semmi.
Tapasztalat

Nos.ezzel nekem egy álom teljesedett be ugyani 4év után sikerült megszereznem.iszonyatosan durva.könnyen szervizelhető.

mérete tömege és a bele tuszkolt anyag miatt nehéz megölni.

a 125cc-s cross enduromba is marzocchi villa van.nos annyit a shiverről hogy már szedtem szét mind a kettőt.dettó ugyan az mind a kettő csak a moci villája nem 190et moccan hanem 300at meg minden kétszer akkora benne.tényleg motocross cardridge.minden tulajdonsága állitható tág határokon belül.szerintem megéri a pénzét mert ilyen minősége ilyen áron(használtan) nemigen kapni.bátran meg lehet vásárolni használtan mert ebben az országban nem kaphat annyit hogy sok legyen neki kivéve ha valaki telibe kab egy fát vele 50-60al de az mindent megöl még egy monstert is. 

Erre ajánlom

dh,fr

mivel erre is való és még csak véletlenül se cc-re meg túrára mert ugye ez rá is van irva. 

Ennyiért vettem
90.000-
16 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Riska avatar
Riska
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nagyon preciz és finom mozgás.szinte sz öszes típusú marzocchim volt már,de ez viszi a pálmát!A fék egyáltalán nem csavarja!!!(Gustav M)Preciz,könyen szerelhető!Nagyon jó mert egyáltalán nem lehet felütni(progressiv rugozás)! Nagyon sokat bír!
Hátrány
Nincs az égata földön semmi!Talán a teleszkópbecsuszó védö lehetne igényesebb(minőségileg)!
Tapasztalat
Az USD villák közül sztem a legjobb!Nekem a monsternél is jobban bejött!Nagyon szeretem!
Erre ajánlom
Hát inkább freeride mint DH mert kicsit nehézkes a súlya!Inkább taopasztaltab kerékpárosnak,mert az tudja kontrolálni a kerékpárt!(mert lefele ezzel a teloval a gépet nagyon meglehet engedni)
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Loky avatar
45 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, csak kipróbáltam, varacskosdisznóként
Előny
USD mozgás, Jó anyagból van, USD-s létére szép nagyot moccan, nem csavarja a tárcsa/aki aztmondja mégis, videózza le és küldje el!/ Agyonállítható. Piros-Fekete színben állati vadítóan néz ki. !IGAZI MARZO!
Hátrány
Azért az mégiscsak 190 mm, ár/mint mindig/
Tapasztalat
Igazi kultuszdarab akárcsak a Supermonster...
Erre ajánlom
FR, DH, talán még dirt. Jah nem! Arra ott van a kistesója az SC
Ennyiért vettem
-
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

THE WENSON RIDER avatar
THE WENSON RIDER
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, csak kipróbáltam, DH/Freeride arcként
Előny
szép,alulról mozog ezáltal szebb puhább mozgást biztosít!190mm rugóút:háát elég szép hogy kimozog 190 mm ert(nem tartom lehetetlennek hogy 200mm ert van kint és nem mozog ki többet)a spilcem ugye 130 az mozog aztán kimozgott belőle 135 őt:)
Hátrány
nem állítható az út feljebb:)állítólag csavarja a tárcsa(ez nemigaz)
Tapasztalat
az 1. szólóhoz:slick gumit és bikepositive agyat??te beteg vagy barátom!!csepelbe??? ez cross teló te állat nem trekking!!
Erre ajánlom
DH,FR,motocross pálya,enduro racing:Dyeah!
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

ork avatar
ork
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
nagyon szépen mozog nem nagyon ért neki a hideg...(a mostani reggeleken) elpusztíthatalannak tartom....
Hátrány
miről beszélsz??
Tapasztalat
szerintem jobbann megéri egy ilyet venni mint egy doradot..... az is nagyon jó talán jobb mint ez, de nem hinném hogy 150e-vel ez nincs teljesen 300e a dorado meg 450 felett van....ugyan annyit mozognak becsúszójuk ugyan akkora... mind a 2 nagy márka és laulról mozog.... sztem ez bőven megfelel dh-zni... a maradék 150-e ből meg vegyél hajtókart, stucnit rugóstagot vagy amit akarsz...... és akkor kicsit előrébb leszel mintha doradot vettél volna... és az semmivell sem jobb mint ez... uho vegyé ilyet vvegyé ilyet vegyé ilyet vegyé ilyet
Erre ajánlom
atom dh fr és amire akarod.....
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KrooBazoo avatar
KrooBazoo
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
minden!!!vajpuha,minőségi kidolgozás,kis karbantartási igény
Hátrány
picit nehéz
Tapasztalat
ha komolyan DHzol és ennek megfelelően nem vagy gramm mániás,akkor neked találták ki ha az vagy akkor is inkább Junior T-t vegyél,mint Boxxert:)
Erre ajánlom
csak DH
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

robifiu avatar
robifiu
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, csak kipróbáltam, varacskosdisznóként
Tapasztalat
csak egyszer probaltam egy Santacruz V10-ben. ez a villa egy alom!! vajpuhan mozog. az elso sracot viszont nem ertem.. vesz 360ert egy villat de ahoz bikepositive kereket es slick gumit?? valami nem stimmel..
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

behringer avatar
behringer
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2003, csak kipróbáltam, DH/Freeride arcként
Előny
minden, ami benne van
Hátrány
az ára megy fölfelé
Tapasztalat
nem tudom de ez a előző vélemény kicsit fájt.. miaz hogy csopperosít egy trekking vázat?? normális vagy? szerinted mire való ez?!! leugrani 10méterről egy santa cruz V10-el... neked pontosan az eresté 280 kell nem egy shiver dc... ehh de ha csak hülyéskedtél, akkor vicces volt, ha nem akkor elmebeteg...
Erre ajánlom
klassen-t utánzó emberkéknek
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-11 (11 vélemény)
Rendezés
Marzocchi logó

Marzocchi márka bemutatás

Az olasz motorsport örökségébe olyan nevek tartoznak mint a Ferrari, Lamborghini, Ducati, vagy akár a Marzocchi. A céget 1949-ben hozta létre Stefano and Guglielmo Marzocchi.

A fivérek karrierjüket a Ducati-nál kezdték mint tervezők, de hamar rájöttek, hogy saját útjukat szeretnék járni. A komplett motorkerékpárok tervezése és gyártása után úgy döntöttek, hogy a hidraulikus csillapítások készítése lesz a cég jövője. Az ’50-es évek végén a gyártó olyan márkák beszállítója volt, mint a Ducati, BMW, Cagiva, KTM vagy az Aprilia.

A ’80-as évek végén felvirágzott a hegyikerékpárok piaca. A vásárlóknak igénye támadt az első és hátsó teleszkópokra. Ennek hatására 1989-ben a Marzocchi is bemutatta első teleszkópos villájának prototípusát. A piac fejlődésével a Marzó termékei is fejlődtek, 1995-ben megérkezett a Bomber széria.

2008-ban a cég az autóalkatrészeket gyártó amerikai Tenneco csoport tulajdonába került, és neve Tenneco Marzocchi-ra változott. „Új cég, új kihívás, új kilátások, változatlan küldetés.”

A cég kínálatában egyaránt találhatóak trekking, cross country, all mountain, freeride, dh és dirt jump villák és rugóstagok is, többféle ár és tudásszinten.