MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás egyéb cuccok

19 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2.7]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.10.)
  • Listaár: 235 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK




gyuladaniel94 avatar
38 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • a Balatonra kedvezményesen lehet kerékpárt szállítani
  • gyors
  • tiszta
  • néha van kerékpárszállító kocsi, de inkább csak nyáron
  • BZ motorkocsi pótkocsijában tágas hely van
Hátrány
  • szinte soha sincs kerékpár szállító kocsi
  • pénzt kérnek a kerékpár szállításáért
  • normál kocsira nehéz felrakni a bringát úgy, hogy ne sérüljön
  • állni kell a bringa mellett, ha nem akarjuk, hogy piszkálják
Tapasztalat

Mostanában vonatozással fejeződött be egy-két túrám, mert valamelyik túratársam mindig túlbecsülte saját képességeit. Amíg csak szimpla utasként utaztam MÁV-al, addig pozitív volt a véleményem róla, de most, hogy néhányszor bringát kellett szállítanom, megváltozott a véleményem. Az árakat eddig is irreálisan magasnak tartottam, de egyszerű utasként legalább megkapjuk azt, amiért fizetünk. Bringával viszont egészen más a helyzet, mert még a bicikliért is külön fizetni kell, de cserébe általában semmit nem kapunk. Már annak is örülhetünk, hogyha van Bzmot pótkocsi az összeállításban, mert arra egyszerű felvinni a bringát, és hely is van, ahonnan rá lehet látni, és fogni is lehet. Sajnos a fővonalakon ritkán találkozhatunk ilyen típusú kocsival, olyankor általában a normál személyvagonok keskeny ajtaján kell begyömöszölni a biciklit, ami idegtépő tud lenni, főleg ha túratáska is van fent. Ilyenkor vagy a legelső kocsi elejébe, vagy a leghátsó kocsi hátuljába kell fevinni a biciklit, hogy ne legyen útban senkinek, persze ha tömve van a vonat, akkor az szívás. Előfordul néha egy-két felújított személyvagon, aminek a hátuljában található néhány kerékpár függesztőkampó, de általában nincs rajta semmiféle védő gumi, vagy szivacsborítás, ezért nem árt, ha előre készülünk valamivel, amit rá tudunk húzni, különben a felnink bánja, és a keletkezett kárt senki nem fogja nekünk megtéríteni. Ha a kalauz erőszakoskodik, hogy mindenképpen oda kell akasztani(velem már volt ilyen), akkor meg kell tőle kérdezni, hogy akkor fizeti-e az új kereket. Én inkább nem akasztottam fel, hanem feláldoztam a szereléshez használatos gumikesztyűimet, és hozzákötöttem a fékkarokat a kormányhoz, hogy ne tudjon gurgulászni a bringa. Én eddig Miskolc-Füzesabony, és Miskolc-Kál között próbáltam kerékpárt szállítani, ami igencsak fővonalnak mondható(80-as), de egyszer sem volt az összeállításban olyan kocsi, amibe könnyen be lehetne rakni a bringákat. A kisebb vonalakon, mint például Kisköre-Kál, és Eger-Füzesabony, nagyobb szerencsével jártam, mert a Bzmot nevű kis járgány pótkocsijára(amin nincs vezetőállás) könnyű felpakolni. Érdekesség, hogy a Miskolc és Kazincbarcika között közlekedő szerelvény mindig jó kis kerékpárszállítós vezérlőkocsival ingázik, mert mint tudjuk, Kazincbarcikára nap, mint nap özönlenek a rerékpáros turisták, biztos a gyártelepet mennek körültekerni, meg firss levegőt szívni:) Összességében nagyon elégedetlen vagyok ezzel a szolgáltatással, és nem is értem, hogy miért kell még fizetni is érte. Részemről én soha többé nem fogom ezt használni. Nyaraláskor is inkább a Suzukival visszük a bringát, mert árban ugyanannyiból jön ki(5,4-et eszik), és még festék is marad a bringán, sokkal stresszmentesebb az utazás.

Erre ajánlom

Senkinek, semmire! Esetleg ha valahol kukázol egy bringát, és haza akarod vinni valahogy.

Ennyiért vettem
550Ft/120Km
Csatolt képek
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2013 egyéb cuccok
Nincs túl sok hely
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2013 egyéb cuccok
Siralmas
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2013 egyéb cuccok
16 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
további információk:

Kerékpár viteldíj:

  • 5-50 km: 235 Ft
  • 51-60 km: 280 Ft
  • 61-70 km: 325 Ft
  • 71-80 km: 375 Ft
  • 81-90 km: 420 Ft
  • 91-100 km: 465 Ft
  • 101-120 km: 550 Ft
  • 121-140 km: 630 Ft
  • 141-160 km: 710 Ft
  • 161-180 km: 785 Ft
  • 181-200 km: 855 Ft
  • 201-220 km: 925 Ft
  • 221-240 km: 990 Ft
  • 241-260 km: 1050 Ft
  • 261-280 km: 1110 Ft
  • 281-300 km: 1170 Ft
  • 301-350 km: 1290 Ft
  • 351-400 km: 1400 Ft
  • 401-450 km: 1490 Ft
  • 451-500 km: 1550 Ft
  • 500+ km: 1600 Ft

Kedvezményes kerékpáros túrajegyek:

  • Vonattal és kerékpárral a legtöbben a Balaton partjára, a Tisza-tóhoz és a Fertő tóhoz utaznak, így az utasigényeknek megfelelve a vasúttársaság kedvezményes, 400 forintos kerékpáros túrajegyeket vezetett be, ezek a Balaton kerékpárjegy, Tisza-tavi kerékpárjegy és a Fertő tavi kerékpárjegy. A kerékpáros túrajegyek előnye, hogy az ország bármely területéről elindulva, a megtett távolságtól függetlenül, egységesen, 400 forintért vásárolhatók meg, ha az utas a három tó valamelyikéhez kirándul, akár hétvégén, akár hétköznap.

  • A kerékpáros túrajegy érvénytartamán belül korlátlan számú kerékpárszállítást biztosít (oda és vissza irányban is) az érintett vasútvonalon. Az utasnak természetesen a megfelelő menetjeggyel rendelkeznie kell. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy például Nyíregyházáról a Balatonhoz utazva, a menetjegy mellé a Balaton kerékpárjegyet megvásárolva nemcsak a tóhoz lehet eljutni és a biciklit elszállítani, hanem ugyanezen a napon a balatoni állomások, megállóhelyek között utazva már nem kell újabb kerékpárjegyet váltani, csupán az adott útra érvényes menetjeggyel kell rendelkezni. A túrajegyek természetesen vissza irányba is megválthatóak, tehát a Balatontól Nyíregyházára utazva is igénybevehető a 400 forintos kerékpárjegy.

Kerékpárszállítás a távolsági viszonylatokon:

  • Balaton környéki vonalak

  • A Balaton északi és déli partján a kerékpárszállításra igénybevehető vonatok menetrendjéről – a "kerékpárszállítással" opció bejelölésével – a www.mav-start.hu oldalon található menetrendkeresőből tájékozódhat.

  • Kunszentmiklós-Tass – Kelebia

  • A vonalon közlekedő belföldi vonatok nagy részén kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi (vezérlőkocsi) közlekedik, melyben egyszerre 12 db kerékpár szállítható.

  • Tisza-tó

  • A vonaton kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi (vezérlőkocsi) közlekedik, melyben egyszerre 12 db kerékpár szállítható. A menetrendben *-gal jelöltük azokat a vonatokat, amelyeken csak 4 db kerékpár szállítható.

  • Szeged

  • Budapest – Szeged – Budapest között közlekedő InterCity vonatokon (ún. hibrid IC-n, amely InterCity és gyorsvonat is egyben) szállítható kerékpár. A vonaton a gyorsvonati vasúti kocsik mellett található kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi, melyben egyszerre 16 db kerékpár szállítható. Helyjegyváltás akkor szükséges, ha az InterCity részben kíván helyet foglalni, egyéb esetben csak menetjegyre és kerékpárjegyre van szükség.

  • Pécs, Miskolc, Nyíregyháza, Debrecen

  • Budapest – Pécs – Budapest és Budapest – Miskolc – Nyíregyháza – Debrecen –Budapest felé is az InterCity vonatok egy részén kerékpárszállító kocsik közlekednek. * A közlekedő kerékpáros kocsi nem InterCity minőségű, de korlátozott a kerékpáros helyek száma (8 db), ezért oda kerékpárhelyjegyet is kell váltani, amely díjmentes. (Azaz az utasnak összesen négy jeggyel kell rendelkeznie: a menetjegyen és helyjegyen túl a kerékpárjeggyel és a kerékpárhely-helyjeggyel. Az utas ülőhelye a kerékpárszállító kocsi utasok részére kialakított szakaszában biztosított.)


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás termékkel kapcsolatban: