MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás egyéb cuccok

19 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2.7]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.10.)
  • Listaár: 235 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK



1-15 (19 vélemény)
Rendezés

Zoltán-san avatar
26 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2020, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ha a lakóhelyedtől távol esik a túra útvonala, akkor a kerékpárszállítás megoldható.

Hátrány

A cég képtelen felnőni az igényekhez és bunkókat is megtűrnek, akik ráadásul utasokkal is foglalkoznak.

Tapasztalat

Alább idézem az ügyfélszolgálatnak küldött levelem, még választ nem kaptam rá, mivel múlt Ápr. 3-i az eset:

Tisztelt MÁV-Start ZRt!

2020 április 3-án a 7:50 - kor Oroszlányba tartó személyvonaton történt meg velem a következő:
Reggel 7:30 előtt értem ki a Déli-pályaudvarra, ahol szerettem volna jegyet vásárolni magamnak ill. a kerékpárom részére. Az egyik ott tartózkodó Máv dolgozó arról tájékoztatott hogy csak a kalauznál tudok jegyet venni, ráadásul az összes ott található jegyautomata képernyője teljesen sötét volt és az egyiket kipróbálva se kép, se hang. Mivel nagyon úgy nézett ki hogy teljesen el volt kordonozva az összes belföldi jegypénztár elhittem hogy az információ igaz.

A vonaton odalépett hozzám a kalauz, akitől szerettem volna Környe állomásig megvenni a szűkséges jegyeket.
Először a kalauz udvariatlan hangnemben, általánosítva kérdőre vont hogy "maguk nem szoktak jegyet venni?"
Udvariasan elmondtam neki a problémámat mire jött a következő udvariatlan kérdés: "Hülyének néz?"
Ennek ellenére látszólag sikerült a nyugalmamat megőriznem közölte hogy az informatikai rendszer karbantartása csak 20:30-kor kezdődik, majd elvonult. Kicsit később visszatért és kioktató hangnemben közölte velem hogy a jegy okostelefonra is letölthető lett volna 10% kedvezménnyel, majd otthagyott anélkül hogy leszállított, ill. megbüntetett volna. Egyébként eljutottam Környéig mindenféle retorzió nélkül!

Több kérdés merült fel bennem, amelyet a fent említett okok miatt a kalauzzal nem volt kedvem tisztázni:

- Mióta elvárás az hogy csupán ezért drága és gyorsan elavuló okostelefonokra költsek?
- Ha szerinte én lógni akartam a vonaton, akkor miért nem intézkedett?
- Milyen jogon enged meg egy kalauz magának ilyen bánásmódot egy normálisan viselkedő utassal szemben?
- Ilyenkor miért nem lehet a vonaton jegyet venni?

Végül:

Bízom benne hogy Önök alaposan kivizsgálják ezt a felháborító esetet és a kollégájukkal szemben a legkeményebb eszközökkel járnak el, valamint őszintén remélem hogy soha többet nem kényszerülök ilyen üzenetek megírására.

Segítségüket és közbenjárásukat előre is nagyon köszönöm!

Tisztelettel!

Tokos Zoltán

 

Íme a válaszlevél!

 

Tisztelt Tokos Zoltán!                                            

 

Köszönettel vettük a Társaságunk részére megküldött elektronikus levelét. Megkeresésével kapcsolatosan az alábbiakról tájékoztatjuk:

 

Őszinte sajnálatunkat fejezzük, ki a jelzett utazás során tapasztalt kellemetlenségek miatt, melyért szíves elnézését kérjük.

 

Biztosítani szeretnénk, hogy Társaságunk a kulturált kiszolgálás és utazási feltételek megteremtésére törekszik, ezért a hasonló nehézségek előfordulásának megakadályozása érdekében észrevételét az érintett szervezeti egységünk részére továbbítottuk a történtek vizsgálata, és a szükséges intézkedések megtételére.

 

A megélt kellemetlenség miatt ismételten elnézését kérve, bízunk benne, hogy a megkeresése óta eltelt időben már nem tapasztalt hasonló problémát és elégedetten vette igénybe szolgáltatásainkat.

 

Jobbító szándékú megkeresését, értékes észrevételét köszönjük. Ügyfélszolgálatunk nevében kellemes húsvéti ünnepeket és jó egészséget kívánunk Önnek és minden kedves Hozzátartozójának!

 

 

Üdvözlettel:

 

Nagyné Aczél Rózsa

ügyfélszolgálati szakelőadó

 

MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt.

Ügyfélszolgálat

 

Erre ajánlom

Ide még nem írnék semmit, mivel még nem ismerem a a cég hozzáállását a panaszomhoz.

2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó, hogy van ilyen lehetőség is.

Hátrány

Rajkint idézve: Valami van, de nem az igazi.

Tapasztalat

Az elmúlt két évben – elveim ellenében, ám időnek szűkében – a kényelmes pedálozás helyett egyszer-kétszer a vonatozást választottam. A Velencei-tóhoz utaztam néhány alkalommal, s a Tisza mellé.

 

A Velencei-tó irányába kényelmesebb utazni. A vonatok többsége alacsony padlós, a kétkerekűt könnyebb ki-be tologatni. Helyből, kikötési lehetőségből is több van, de ha nagyobb a forgalom, nyomban kiderül, hogy ez igencsak kevés. Csúcsidőben a kerékpáros nehezen talál magának és gépének helyett, s bizonyosan útjában lesz az utazóközönségnek. Kerékpárosoknak és nem kerékpárosoknak egyaránt.

 

A keleti országrészben a fővonalakon közlekedő szerelvények kocsijainak ajtaja jobbára szűk, a padló magas, s a tyúklétrára emlékeztető lépcsőkön tornamutatványnak is beillik a fel- és leszállás. Gondot jelent a gép elhelyezése is. Ha nincs külön kerékpárszállító kocsi, nagyobb forgalom esetén elkerülhetetlenül útjában leszünk más utasoknak. Jobb a helyzet, ha horogra akaszthatjuk a járgányt. Csomagokkal felszerelt kerékpár esetén azonban ez többnyire nem egyszerű feladat.

 

Külön kerékpárszállító kocsiban kedélyesebb az utazás. Több a hely, s többnyire kerékpárunkat sem kell fellógatni. A hágcsózást azonban itt sem lehet elkerülni.

 

Mellékvonalakon, ha nem a munkahelyükre vagy onnan hazafelé utazók tömege közé csöppenünk, aránylag kényelmes utazni. Bár a kocsik padlója magas, az ajtók rendszerint valamivel szélesebbek, ennélfogva könnyebben feltornázhatjuk magunkat és kétkerekű járművünket.

 

Elektromos kerékpárral – segítség nélkül – nem vágnék neki az utazásnak. Alacsony padlós vonatra – elképzelem – az ember fia feltaszigálja valahogy segédmotoros járművét, ostromlétrán azonban aligha képes e mutatványra külső erők igénybevétele nélkül.

 

Az utazóközönség általában elnéző jóindulattal kezeli a kerékpárost. Nem örülnek, ha a járgánnyal eltorlaszoljuk az utat stb., de a többség megértően viselkedik. Hallottam ugyan méltatlankodást, kínos jeleneteknek azonban nem voltam tanúja. A jegykezelő sem akadékoskodik, legalábbis magam ilyet nem tapasztaltam. Sőt! Egyszer a Vasutak egyik jeles alkalmazottja segített a leszállásnál. Bár nem feltétlenül kellett volna. (Ennek ellenére sikerült leszállnom.)

 

Úgy általában nem kényelmes, nem öröm kerékpárral vonaton utazni, bár nekem nem is jelentett különösebb gondot. Hozzá kell tennem, hogy csak néhányszor, és egy esetet kivéve nem csúcsidőben szálltam vonatra. Ha valaki, helyzetéből adódóan, kénytelen a leginkább nyűgös időszakokban utazni, nyilván nem osztja álláspontomat.

 

Amikor a vonatokat tervezték, a kerékpárosokra nem gondoltak. Következésképpen kétkerekűvel gondot jelent a fel- és leszállás, a jármű elhelyezése stb. S vélhetően a jövőben sem javul lényegesen a helyzet, hiszen a kerékpárosok – bizonyos időszakokat kivéve – csak jelentéktelen részét képezik az utazóközönségnek. Ezért – gondolom én, nem is érdemes rájuk a vasúttársaságnak túl sokat áldozni. Ha valaki ritkán veszi igénybe kétkerekűjével a vasutat, aligha fájlalja. Könnyen él, ki kevéssel beéri.

Erre ajánlom

Szükséghelyzetben – műszaki hiba, pocsék időjárás stb. –, s akkor, ha szorongat az idő. Magam részéről szívesebben utazom nyeregben.

8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Mperor avatar
19 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ha nagyon nincs más ez lehet kènyszer megoldás.

Hátrány

IC-n nincs... 3 óra helyett utazhatsz 5 órát, de legalább drágán.

Tapasztalat

Sok használnák, ha normálisan kihasználható lenne ès nem csak max gyorsvonaton. Aminek már a neve is vicces mert közel sem gyors. 

Sajnos a Magyar vasút a sok sok beletolt pènz ellenère is nagyon alacsony szinten szolgáltat.

Erre ajánlom

Ha nincs más!

3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

szucszoli89 avatar
149 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

A másod osztályú régebbi vonatokon (amelyiknél már nem kézzel kell kinyitni az ajtót), ahol a vagonnal egybe van építve a fülke, ott nagyon jó a kerékpártárolás, mert fel lehet akasztani a bringákat egymás mellé többet is, ami nagyon helytakarékos.

Hátrány

Igazából nem találok szavakat a MÁV és az új FLIRT vonatokat megtervező emberek pofátlan hazudozására, ami szerintük alkalmas kerékpár tárolásra:
Nem!
A WC-knél a felhajtható ülések nem kerékpártárolók! 
És azt, hogy ide-ode kimatricáznak néhány kerékpárt látható ikont, attól az még nem fog Harry Potter varázspálcájának legyintésével átalakulni rendes kerékpártárolóvá, ami nem abból áll kérem, hogy letámasztom a bringát a vonat belső oldalának, és ezzel el van intézve a "kerékpártárolás" és persze a vonaton közlekedők akadályozása!

Tapasztalat

Nem fair, hogy csak 3 km-t kell menjek, mégis 5 km-es jegyet kell vennem a bringámnak!

Csatolt képek
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2011 egyéb cuccok
ez helyes kerékpártárolási forma vonaton
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2011 egyéb cuccok
ezen annyire nem látszik a hely
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

TheUnknownX avatar
106 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

- ha nincs más és vonattal haza tudsz jutni, legalább bringát is tudsz magaddal vinni.

- talán már elindult valami, de az nagyon kevés

Hátrány

- csak hátránya van kb

- kevés hely

- drágállom a kerékpárjegy árát

- nem minden vonaton lehet szállítani

- a legjobb amikor van 1 perced felszállni, nem tudod hol lesz a kerékpárszállító vagon, és még ráadásul vagy 6 méterre kell felküszködnöd a cajgát (Itt köszönném meg a már vonaton lévő bringásoknak és nem bringásoknak a segítséget, eddig mindig jött valaki ha voltak a vagonon)

- kaller kb. 10-ből 1-szer ha segít fel vagy leszállásnál

Tapasztalat

Régóta vonatozom, sok helyre is. Alapvetően szeretném, ha nem olyan lenne amilyen. Sátoraljaújhely - Budapest, Budapest - Balaton járatokon szoktam megfordulni a leggyakrabban. Kész katasztrófa.

A Saújhely-Budapest vonalon általában vagy az a verzió van amit a wc-k helyén alakítottak ki, vagy a vonat elején, vagy végén lehet ugye szállítani. Nem is igen emlékszem, hogy küldtek volna valaha egy teljes kocsit és ez ugye kb max 4 kerékpárt jelent. Intercityről ne is álmodjak. Megy egy pénteken meg vasárnap aztán hello. Persze ez is megérne egy misét, mivelhogy erre a távra - értsd közvetlen IC Saújhelyből Pestre - elővárosi vonatot küldenek. Amit itt Budapesten élveznek nap mint nap az ingázók azt É. Keletre eladják, mint fasza IC. Hát gratulálok.

A balatoni vonatozásokról inkább nem írnék, szerintem a legtöbben átélték azt, hogy nem férnek már fel a vonatra, mert gyönyörű napsütéses időben csak egy kerékpárszállító vagont küldenek.

A legjobb dolog: amikor alig van időd felszállni, és nincs nyitva az ajtó, csak a vagon elején a sima szűk gyalogos felszálló.

Erre ajánlom

Hát nem ajánlanám senkinek, de sajnos valahogy csak el kell jutni A-ból B-be, így a kényszer nagy úr.

7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rvlaca avatar
20 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, csak kipróbáltam, túrázgató/városi harcosként
Előny

Flirt motorvonat Tata-Győr:

Örülök, h egyáltalán van ilyen szolgáltatás

Van hely a bringatárolásra

Tiszta halk szerelvények

Osztrák motorvonat Győr-Bécs

A Flirt bringatárolási lehetőség jobban tetszik, mint az osztrákon.

Hátrány

Menetrend

Ár

Belső elrendezés, hely kicsi a bringáknak, 4. nem fért el, wc ajtó előtt van a kialakított bringahely

Tapasztalat

Tata-Bécs vonalon próbáltam ki. Menetrend elég jó.

Jegyár - oda-vissza 3 napos jegyért egyáltalán nem sok.

Flirt motorvonat - kifejezetten tetszik, még él bennem a régi középiskolás vonatos élmény a koszos, büdös, füstös kocsikról, ez ahhoz képest álom. 

Kerékpárok elhelyezése - a bringás részt jelző piktogram a vonat oldalán kicsi, az érkező vonat oldalán nehéz észrevenni. Süllyesztett padló, beemelés egyszerű. A kocsi elrendezése kaotikus. 4-en mentünk, nem fértünk el. Ráadásul a budi ajtaja erre nyílik, az egymásnak kilicset adó nyugdíjas utasok budihasználata nekünk zavaró volt. Bringát a lehajtható ülés biztonsági övével rögzítettem. Az utazás csendes, komfortos volt. 

Győri és Bruck átszállással lehet a bécsi Hauptbahnhofra jutni, elsőre macerás, de nekünk zökkenőmentes volt az átszállás. Borzasztó tahó MÁV alkalmazottak az állomásokon, segítőkészség kritikán aluli, a kalauzok viszont a többihez képest normálisak voltak.

Erre ajánlom

Végül is leszámítva a tahó mávosokat a győri pályaudvaron, meg voltam elégedve az utazási lehetőséggel, hosszú túrák indilópontjára eljutásra ajánlott!

8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zoltán-san avatar
26 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Általában elmondható hogy távolabb eső kerékpáros célpontok megközelítésére használható.

Hátrány

Zsúfoltság esetén a kalauznak bármikor jogában van az utazást a kerékpárostól megtagadni és épp itt van a probléma, lásd később.

Tapasztalat

Ha nem is sokszor, de már egy párszor igénybe vettem ezt a lehetőséget is és mindig odaértem a végcélhoz. Ez igaz volt egészen idén július 4.-ig.

Röviden a történet: Egy igen kellemes velencei-tavi túra után úgy döntöttem hogy nem tekerek vissza Ráckevére, hanem felülök szépen a vonatra és elmegyek vele Bp. Déli-pu.-ig. Kápolnásnyéknél kiderült hogy a vonat a biztosítóberendezés hibája miatt bizonytalan ideig nem megy tovább. Ez volt a kisebbik probléma.

A jegyellenőr azt javasolta hogy akinek jó szálljon át egy másik vonatra, melynek a végállomása Kőbánya Felső volt. Ez a vonat zsúfolásig tele volt, melynek az igazi hátrányát Tárnokon tapasztaltam meg amikor is a kalauz több kerékpáros utast, beleértve jómagamat is, zsúfoltságra hivatkozva már nem engedett visszaszállni a vonatra (pechemre az én oldalamon lehetett csak fel-leszállni). Az esetet megírtam a vasúttársaságnak, de még várok a válaszra.

Tisztában vagyok azzal hogy erre a társaságnak joga van, sőt még logikus lépésnek is tartom, mivel legalább a kerékpárosnak van saját járműve a gyalogos utassal ellentétben. Nem tudom hogy számíthatok-e arra hogy legalább a menetjegy árát részben visszatérítik, de nem is ez a legfontosabb. Mivel senki sem biztosított arról hogy ha nem is indítanak mentesítő vonatot de legalább a következőre feljutok, így többedmagammal a 6-os főúton, majd kerékpárúton szépen hazatekertem. Tehát a legfőbb probléma az hogy egy bizonytalan szolgáltatásra nem lehet építeni.

 

Update 2014-08-30:

 

Kb. 2 héttel a panaszom elküldése után válaszoltak, amelyben kérték hogy küldjem be a vonatjegyeket, melyeket én be is küldtem az általuk megadott címre. Hozzávetőlegesen 2 héttel ezután megkaptam a végleges választ is.

Elismerték hogy a vasúti biztosítóberendezés hibája miatt jelentős késések voltak a vonatközlekedésben azon a bizonyos júl. 4-i napon. Azt is megerősítették hogy zsúfoltság esetén a jegyellenőrök az utasok biztonsága érdekében megtagadhatják az utazást a kerékpárosoktól. Ez eddig nem volt újdonság számomra. Amit ezután írtak azt valahogy sehogy sem tudom összekapcsolni az én esetemmel, ugyanis ha jól értettem akkor a belső szabályzatuk szerint ilyenkor nincs lehetőség a menetjegy árának a visszatérítésére, mivel 10 percet meghaladó késés esetén az utasnak joga van lemondani az utazást melyet a jegyellenőrrel vagy pedig az adott állomáson tartózkodó illetékessel kell igazoltatni, majd ezután lehet igényelni a menetjegy árának a visszatérítését a vasúttársaságnál.

Ezt azért nem értem, mivel nem látszott más megoldás (és a jegyellenőr is ezt javasolta) egy másik vonatra szálltam át, tehát eszem ágában sem volt az utazást lemondani, másrészt ha én a szabályzatuk szerint járok el akkor eléggé valószínű hogy a vonatjegyeket le kellett volna adnom, majd újat vásárolni és felszállni arra a vonatra melyre ugyanúgy nem engedtek volna visszaszállni. Ha a feltételezésem helyes akkor valószínűleg jól tettem hogy a veszteglő vonaton dolgozó kalauzra hallgattam. Mindezek ellenére a vasúttársaság méltányossági okokból a jegy árához legközelebb eső összegben (felfelé kerekítve) utazási utalványokat küldött nekem, melyeket 1 évig lehet felhasználni.

 

2014-09-09:

 

Remélhetőleg a következő pár mondattal sikerül lezárni ezt a történetet. Az utalványokat szó nélkül elfogadták, úgyhogy bicajoztam egy jót a Börzsönyben. Bízom benne hogy több ilyen kellemetlenségem nem lesz.

 

Erre ajánlom

Szűkségmegoldásnak például ha valami okból kénytelen vagy rövidíteni.

16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Iceberg avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nagyobb távolságokra lévő, kerékpáros szempontból érdekes helyre eljuthatsz rövid idő alatt.

Hátrány

Drága: bár maga a jegy csak 250 Ft, ez akkor is ennyi ha 1 kilométert vagy 60-at utaztatod a bicajt.Persze ehhez hozzájön a személyjegy és esetlegesen a gyorsvonati pótdíj. Mindenhol azt a propagandát halljuk, hogy éljünk zöldebben, tegyük le az autót,üljünk bicajra.Ok,számoljunk. A vonatjegy helyi viszonylatban 30 km + bicaj 1 e Ft. Oda-vissza 2 e Ft. Autóval ugyanezt a távolságot 1500 Ft-ból megteszem, és nem vagyok időponthoz kötve. Ugyanezen verzió bérlettel+bicaj 30 e Ft/hó. Gondolkodtam,hogy kerékpár+vonattal járok be dolgozni, de egyszerűen nem éri meg.

Körülményes fel-le szállás, igen korlátozott férőhely.

 

Tapasztalat

Több vonalon élek a kerékpár szállítási lehetőséggel és elég vegyesek a tapasztalataim.

Az opció,hogy bringát vonaton vigyünk nagyon jó.

A körülmények néha kaotikusak az ár pedig magas.

A Hatvan-Budapesti elővárosi vonal új Flirt vonatai egészen jók, alacsony padlósak, könnyű a fel-leszállás és ha nincs sok utas, viszonylag könnyű a wc melletti kerékpáros részen helyet találni és klimatizált is.A régebbi tipusú BD poggyász kocsiban elférsz és nincs tömeg, az akasztókon szokott gumi lenni, bár én jobban szeretem a közelemben tudni a bicajt:) Ugyanez vonatkozik a Siemens motorvonataira is, Budapest-Kiskunfélegyháza vonalon,annyi különbséggel, hogy iszonyatosan lassú a tempó.A legnegatívabb tapasztalat a Vác-Budapest Nyugati vonalon közlekedő BDMpee szerelvénnyel volt, ahol összesen 4 kerékpár szállítására alkalmas hely lett kialakítva és az is egyben az utas szállító résszel,amit persze elfoglalnak így esélytelen a bicajt berakni,csak a peronon szenvedsz és rakosgatod a kerékpárt jobbra balra, hogy az utasok le tudjanak szállni.Ráadásul nem jelöli semmi a kerékpár szállítás helyét, így elsőre fogalmad sincs hova szállj...(első kocsi)

Véleményem szerint ha a kerékpáros utas válthatna 33%-os kedvezményes jegyet és hagynák a fenébe ezt a kerékpár szállítási díjat, jelentős mértékben megnőne az érdeklődés és reális alternatíva lehetne az autóval szemben.

Erre ajánlom

Ha szakad az eső. Meg persze ha le akarsz ugrani a Balatonra bicajozni. napi munkába járásra drága és körülményes.

12 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

geotigris9 avatar
25 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, brutálfutárként használtam
Előny

Ha nincs más alternatíva, de ez legalább van!

 

Hátrány

Drága!

Körülményes!

Időhöz az az menetrendhez kötött használata!

Helyhez kötött!

A vonatok általában késnek! (Saját tapasztalat amikor a leg jobban sietnél szinte biztos!)

Tapasztalat

Jó pár évet ingázgattam már MÁV szolgáltatás által, bringával csak elvétve.

Általában defekt kapcsán szokott elő kerülni ez a haza jutási alternatíva vagy egyéb kerékpár meghibásodása kapcsán, esetleg megváltozott időjárás miatt(hőmérséklet, szakadó eső). Csak ott jöhet szóba ahol van vonatközlekedés!(Saját tapasztalat, ha defekt ér az tuti két állomás közötti részen történik pont középen, hogy mind1 merre indulsz a távolság egyforma gyalog ... - Szeretek veszélyesen élni ezért nem minden esetben viszek magammal defekt elhárítására alkalmas kelékeket! :D ) Egyébként nem értem miért kell még a sima jegyen felül ami elég drága + kerékpárjegyet váltani?? Mert ugye bár aki pl. egy vagy több bazi nagy táskát visz az nem fizet érte + összeget(ha a hej hiány miatt van) vagy gördeszkát, görkorcsolyát, rollert ... ami színtén funkcióját tekintve azonos a kerékpárral .... de ez a +jegy is csak pénzlehúzás ..ami nem viszi előrébb a "zöld" közlekedést, de ez csak az én véleményem. 

Pozitívum a MÁV -l azért, hogy van erre lehetőség, de nem minden vonaton és nem minden esetben. Ha tömeg van csúcs idő akkor nagyon meg szívtad szinte lehetetlen fel ill. leszállni. 

A teljesítménynél azért is adok 3 répát mer pl. buszon vagy villamoson már nem szállíthatsz kerékpárt! És igen a-b állomásra azért el visz! Valamint a sok vonat típus szerint is eltérő minőségben és darabszámban lehtséges a kerékpár szállítás! Hátrány még, hogy ha egy állomást mész akkor is ugyan annyi a jegy ára mint ha pl. 5 állomást mész.  

Erre ajánlom

Csak nagy távolságra el jutni x helyre amerre jár a vonat! - Hogy onnan haza tekerj!

Csatolt képek
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2013 egyéb cuccok
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2013 egyéb cuccok
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2013 egyéb cuccok
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Timer avatar
26 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Baráti társasággal kifejezetten jó. Arra jó, amire van, elvigyen A-ból B-be bringával együtt.

Hátrány

Nem mindenhova lehet bringával menni MÁV-val. Drága a kerékpár szállítása. Nem túl jó a minősége a vonatoknak.

Tapasztalat

Túl lehet élni.

Erre ajánlom

Annak ajánlom, aki kicsit odébb akar tekerni az otthonától.

Csatolt képek
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2013 egyéb cuccok
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sanyiiiii avatar
39 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, virsli gumis/oútisként használtam
Előny

Fogjuk rá hogy tiszta

Hátrány

-Drága a jegy, főleg akkor ha nincs hova rakni a bringát
-késnek állandóan(15-20 percnél is több)
-bunkók a kallerek ("hozzászolás"-részbe leírva)
-régi vonatokra nehéz felrakni a bringát ,már ha van megfelelő kocsi
-télen hideg van rajtuk - nyáron meleg
-ülőhely kevés van (bringa tároló mellé is lehetne rakni)
 

Tapasztalat

Egyszer volt hogy egy srác véressen felszállt bringával a vonatra és utána a kaller elkezdett vele kötekedni hogy mért nem vett jegyet a vegyes voltba (nálunk ezen a helyen kötelező venni). Elkergedtük hogy mi a fenét képzel már. Én meg úgy jártam egyszer hogy egy kedves ember a sok virágját a vagonba lévő brigatároló alá berakta lazán, szóval foghattam végig meg össze vissza rakosgattam, hogy elférjen a többi ember. Ezek után jött a számomra "legkedvesebb" ember a kaller mind két kezemmel fogtam a bringát, pénz a táskámba, azt kitalálja hogy én most vegyek jegyet úgy hogy még a bringatárolót se használhatom. Az ember elképesztőek hogy viselkednek egymással néha.

Erre ajánlom

Bátor embereknek vagy azoknak akiknek nincs más lehetőségük

4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gyuladaniel94 avatar
38 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 94%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • a Balatonra kedvezményesen lehet kerékpárt szállítani
  • gyors
  • tiszta
  • néha van kerékpárszállító kocsi, de inkább csak nyáron
  • BZ motorkocsi pótkocsijában tágas hely van
Hátrány
  • szinte soha sincs kerékpár szállító kocsi
  • pénzt kérnek a kerékpár szállításáért
  • normál kocsira nehéz felrakni a bringát úgy, hogy ne sérüljön
  • állni kell a bringa mellett, ha nem akarjuk, hogy piszkálják
Tapasztalat

Mostanában vonatozással fejeződött be egy-két túrám, mert valamelyik túratársam mindig túlbecsülte saját képességeit. Amíg csak szimpla utasként utaztam MÁV-al, addig pozitív volt a véleményem róla, de most, hogy néhányszor bringát kellett szállítanom, megváltozott a véleményem. Az árakat eddig is irreálisan magasnak tartottam, de egyszerű utasként legalább megkapjuk azt, amiért fizetünk. Bringával viszont egészen más a helyzet, mert még a bicikliért is külön fizetni kell, de cserébe általában semmit nem kapunk. Már annak is örülhetünk, hogyha van Bzmot pótkocsi az összeállításban, mert arra egyszerű felvinni a bringát, és hely is van, ahonnan rá lehet látni, és fogni is lehet. Sajnos a fővonalakon ritkán találkozhatunk ilyen típusú kocsival, olyankor általában a normál személyvagonok keskeny ajtaján kell begyömöszölni a biciklit, ami idegtépő tud lenni, főleg ha túratáska is van fent. Ilyenkor vagy a legelső kocsi elejébe, vagy a leghátsó kocsi hátuljába kell fevinni a biciklit, hogy ne legyen útban senkinek, persze ha tömve van a vonat, akkor az szívás. Előfordul néha egy-két felújított személyvagon, aminek a hátuljában található néhány kerékpár függesztőkampó, de általában nincs rajta semmiféle védő gumi, vagy szivacsborítás, ezért nem árt, ha előre készülünk valamivel, amit rá tudunk húzni, különben a felnink bánja, és a keletkezett kárt senki nem fogja nekünk megtéríteni. Ha a kalauz erőszakoskodik, hogy mindenképpen oda kell akasztani(velem már volt ilyen), akkor meg kell tőle kérdezni, hogy akkor fizeti-e az új kereket. Én inkább nem akasztottam fel, hanem feláldoztam a szereléshez használatos gumikesztyűimet, és hozzákötöttem a fékkarokat a kormányhoz, hogy ne tudjon gurgulászni a bringa. Én eddig Miskolc-Füzesabony, és Miskolc-Kál között próbáltam kerékpárt szállítani, ami igencsak fővonalnak mondható(80-as), de egyszer sem volt az összeállításban olyan kocsi, amibe könnyen be lehetne rakni a bringákat. A kisebb vonalakon, mint például Kisköre-Kál, és Eger-Füzesabony, nagyobb szerencsével jártam, mert a Bzmot nevű kis járgány pótkocsijára(amin nincs vezetőállás) könnyű felpakolni. Érdekesség, hogy a Miskolc és Kazincbarcika között közlekedő szerelvény mindig jó kis kerékpárszállítós vezérlőkocsival ingázik, mert mint tudjuk, Kazincbarcikára nap, mint nap özönlenek a rerékpáros turisták, biztos a gyártelepet mennek körültekerni, meg firss levegőt szívni:) Összességében nagyon elégedetlen vagyok ezzel a szolgáltatással, és nem is értem, hogy miért kell még fizetni is érte. Részemről én soha többé nem fogom ezt használni. Nyaraláskor is inkább a Suzukival visszük a bringát, mert árban ugyanannyiból jön ki(5,4-et eszik), és még festék is marad a bringán, sokkal stresszmentesebb az utazás.

Erre ajánlom

Senkinek, semmire! Esetleg ha valahol kukázol egy bringát, és haza akarod vinni valahogy.

Ennyiért vettem
550Ft/120Km
Csatolt képek
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2013 egyéb cuccok
Nincs túl sok hely
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2013 egyéb cuccok
Siralmas
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2013 egyéb cuccok
16 olvasó 94%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tubu avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Pontos

Kényelmes

Hátrány

Nem tapasztaltam

Tapasztalat

Először vittem vonaton biciklit, de minden nagyon jól ment. Jegypénztáros néni megnézte, hogy van-e bicajos kocsi; a vonat (IC) percre pontosan érkezett/indult; gumis akasztó a gépnek; tiszta, csendes, hűtött ülőhely nekem (egy szlovák kocsi lehetett); és a végén még a kalauz segített levenni a bringát. Debrecenből Tokajba mentem, sima volt az út.

Szlovák kocsin volt egy  újság, kedvencem a (gondolom) mozi rovatban: Matta Demona :-)

Erre ajánlom

Túrázáshoz

Ennyiért vettem
2280 Ft
Csatolt képek
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás egyéb cuccok
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pranksta avatar
41 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • már az is előny, hogy egyáltalán van :)
  • a Balatonhoz, a Fertő-tóhoz és a Tisza-tóhoz van túrajegy, ami  - bárhonnan utazol - megvehető 420 forintért
  • az autómentes napon ingyenes
Hátrány
  • sokszor kevés a hely, néha egyáltalán nincs
  • kiszámíthatatlan, hogy mikor mennyit késnek a vonatok, nehéz előre tervezni
  • csúcsidőn kívül szörnyű a menetrend (Érd felső - Budapest között minden óra 31 és 38)
  • mindennapi használatra nagyon drága, gyakorlatilag csak akkor érné meg, ha mindig biciklivel járnék BP-re, így nem kellene BKV és Volánbusz bérletet is vennem
Tapasztalat

az tök jó, hogy minden vonatra fel lehet tenni a biciklit, a probléma ott kezdődik, hogy sok vonaton nincs hely. van, hogy alkapból nincs dedikált bicikliszállító, ilyenkor elvileg az utolsó kocsiba kell szállni, nade amikor van, akkor meg legtöbbször az elején (bár ebben sem konzekvens a MÁV..), így az ember ott keresi, aztán rohanhat hátra, ha nincs. persze fölszállni nem szabad a biciklire a peronon..

persze amikor van marhavagon bicikliszállító kocsi, akkor még mindig könnyen előfordulhat, hogy nincs a kampón (amire a keréknél fogva fölakasztható a bicikli) semmi védőhuzat, vagy hogy nem lehet becsukni a vagon ajtaját. ha a kinyitás nem működik, az a kisebbik baj, ugyanis olyan magasan van a lépcső nélküli ajtó, hogy még mindig könnyebb a gyalogos helyen fölszállni és áttolni a bicikliseknek fenntartott félkocsinyi ülőhelyen ülő utazóközönség között áttolni a biciklit

 

aztán van a piros Siemens vonat, amin az űrkabin wc mellé lehet elvileg lekötni a bicót. ami egyrészt azért nagyon jó, mert eleve tök szűk a hely, másrészt azért, mert itt ugye lehajtható ülőhelyek vannak, amit csúcsforgalomban senki nem fog átadni, én meg pingpongozhatok bicóval a két ajtó között

 

biztos túl sokat akarok, de szerintem ilyen feltételek mellett vagy ingyenesnek kellene lennie a kerékpárszállításnak, vagy ugyanzért az árért legalább ne kelljen személyjegyet is venni. eleve kevés a hely, de az sincs biztosítva (se karbantartva), a késésekről pedig inkább ne is beszéljünk..

Erre ajánlom

ha egy nagyobb utazásra magaddal vinnéd a biciklidet is.

napi használatra csak akkor, ha annyira ki tudod használni, hogy egyéb tömegközlekedésre nem kell költened (mondjuk ha a BKV ésszerűbben lenne megoldva, akkor ez is kisebb probléma lenne, de az már más téma..)

Ennyiért vettem
235 a jegy, 3200 a bérlet (20 km)
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kbmpi avatar
143 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, virsli gumis/oútisként használtam
Előny
  • Szinte bárhová bármikor eljuttathatod a kerékpárt.
  • IC-n van külön kocsi, ahova föl lehet akasztani.
Hátrány
  • Külön kerékpárszállító vagon kizárólag intercityn van mostanában, ott sem mindegyiken.
  • Sokszor össze-vissza variálják a "tizes számú kerékpárszállító kocsi" helyét, néha az első, néha az utolsó kocsi.
  • Személyvonaton nagyon kompromisszumos a szállítás, csak az első kocsi elején vagy az utolsó kocsi végén a peronon, ráadásul rendesen ki kell támasztani-le kell rögzíteni, hogy ne borulgasson össze-vissza a kecske.
  • IC-n fellógatva vigyázni kell, ahogy "imbolyog" a bicaj a kampón, a váltókanál folyton bele-bele ér a székek alján levő tartóba.. óvatosan, fragilis..
Tapasztalat

Elég gyakran igénybe veszem a szolgáltatást, szinte kétheti-háromheti rendszerességgel.

Szerintem az árak abszolút tolerálható kategóriát képeznek, nem olcsó, de nem is drága, ellenben a szolgáltatás színvonala hagy kívánnivalót maga után, főleg személyvonaton.

Kezdetnek egy személyvonatra föltenni a kerékpárt nehéz. Egy jó országútit könnyű, de ott meg a festést-vázat félted annyira, hogy ne próbálkozz egyedül. Ellenben MINDIG van, aki segít feladni a bicajt, így általában nem okoz problémát. Intercityre könnyű fölpattanni, alacsony a lépcső, ergonomikusan széles az ajtó, ott nincs probléma a termék följuttatásával.

Cityn a kampók gumírozottak, így nem fog sérülni az értékes Campagnolo felni, nem fog kopni a matrica. A kerékpárszállító kocsi viszonylag tágas és kényelmes utazási lehetőségeket biztosít.

Vigyázni kell, ha személyvonaton utazol, MINDEN MOZDÍTHATÓT rögzíts (kerék) az eltávolítható dolgokat (lámpa, nyereg..) meg szedd le.. Szerencsére nekem egy lecke elég volt, egy frissen fölszerelt kínai ledes világítást loptak le, hála az égnek annyira friss volt a lámpa, hogy még elem sem volt benne . : -) (százikában kapható ledes kerékpárlámpa, akkor 650 ft volt, de ennyi lecke elég volt, s soha nem hagyok semmi mozdíthatót szabadon)

 

Szóval bátran ajánlom a szolgáltatást, de a kocsit NE FELEDJÉTEK IDŐBEN LEFOGLALNI, akár telefonon keresztül. Átjuttatja a bicajt az országon, tűrhető áron.

Erre ajánlom

Kerékpárt szállítani.. Kempinget is, az meg díjmentes..

Csatolt képek
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2012 egyéb cuccok
váltókanálhajlítás by máv
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2012 egyéb cuccok
falra
MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás  2012 egyéb cuccok
... komolyan vigyázni kell, !
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (19 vélemény)
Rendezés
 
további információk:

Kerékpár viteldíj:

  • 5-50 km: 235 Ft
  • 51-60 km: 280 Ft
  • 61-70 km: 325 Ft
  • 71-80 km: 375 Ft
  • 81-90 km: 420 Ft
  • 91-100 km: 465 Ft
  • 101-120 km: 550 Ft
  • 121-140 km: 630 Ft
  • 141-160 km: 710 Ft
  • 161-180 km: 785 Ft
  • 181-200 km: 855 Ft
  • 201-220 km: 925 Ft
  • 221-240 km: 990 Ft
  • 241-260 km: 1050 Ft
  • 261-280 km: 1110 Ft
  • 281-300 km: 1170 Ft
  • 301-350 km: 1290 Ft
  • 351-400 km: 1400 Ft
  • 401-450 km: 1490 Ft
  • 451-500 km: 1550 Ft
  • 500+ km: 1600 Ft

Kedvezményes kerékpáros túrajegyek:

  • Vonattal és kerékpárral a legtöbben a Balaton partjára, a Tisza-tóhoz és a Fertő tóhoz utaznak, így az utasigényeknek megfelelve a vasúttársaság kedvezményes, 400 forintos kerékpáros túrajegyeket vezetett be, ezek a Balaton kerékpárjegy, Tisza-tavi kerékpárjegy és a Fertő tavi kerékpárjegy. A kerékpáros túrajegyek előnye, hogy az ország bármely területéről elindulva, a megtett távolságtól függetlenül, egységesen, 400 forintért vásárolhatók meg, ha az utas a három tó valamelyikéhez kirándul, akár hétvégén, akár hétköznap.

  • A kerékpáros túrajegy érvénytartamán belül korlátlan számú kerékpárszállítást biztosít (oda és vissza irányban is) az érintett vasútvonalon. Az utasnak természetesen a megfelelő menetjeggyel rendelkeznie kell. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy például Nyíregyházáról a Balatonhoz utazva, a menetjegy mellé a Balaton kerékpárjegyet megvásárolva nemcsak a tóhoz lehet eljutni és a biciklit elszállítani, hanem ugyanezen a napon a balatoni állomások, megállóhelyek között utazva már nem kell újabb kerékpárjegyet váltani, csupán az adott útra érvényes menetjeggyel kell rendelkezni. A túrajegyek természetesen vissza irányba is megválthatóak, tehát a Balatontól Nyíregyházára utazva is igénybevehető a 400 forintos kerékpárjegy.

Kerékpárszállítás a távolsági viszonylatokon:

  • Balaton környéki vonalak

  • A Balaton északi és déli partján a kerékpárszállításra igénybevehető vonatok menetrendjéről – a "kerékpárszállítással" opció bejelölésével – a www.mav-start.hu oldalon található menetrendkeresőből tájékozódhat.

  • Kunszentmiklós-Tass – Kelebia

  • A vonalon közlekedő belföldi vonatok nagy részén kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi (vezérlőkocsi) közlekedik, melyben egyszerre 12 db kerékpár szállítható.

  • Tisza-tó

  • A vonaton kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi (vezérlőkocsi) közlekedik, melyben egyszerre 12 db kerékpár szállítható. A menetrendben *-gal jelöltük azokat a vonatokat, amelyeken csak 4 db kerékpár szállítható.

  • Szeged

  • Budapest – Szeged – Budapest között közlekedő InterCity vonatokon (ún. hibrid IC-n, amely InterCity és gyorsvonat is egyben) szállítható kerékpár. A vonaton a gyorsvonati vasúti kocsik mellett található kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi, melyben egyszerre 16 db kerékpár szállítható. Helyjegyváltás akkor szükséges, ha az InterCity részben kíván helyet foglalni, egyéb esetben csak menetjegyre és kerékpárjegyre van szükség.

  • Pécs, Miskolc, Nyíregyháza, Debrecen

  • Budapest – Pécs – Budapest és Budapest – Miskolc – Nyíregyháza – Debrecen –Budapest felé is az InterCity vonatok egy részén kerékpárszállító kocsik közlekednek. * A közlekedő kerékpáros kocsi nem InterCity minőségű, de korlátozott a kerékpáros helyek száma (8 db), ezért oda kerékpárhelyjegyet is kell váltani, amely díjmentes. (Azaz az utasnak összesen négy jeggyel kell rendelkeznie: a menetjegyen és helyjegyen túl a kerékpárjeggyel és a kerékpárhely-helyjeggyel. Az utas ülőhelye a kerékpárszállító kocsi utasok részére kialakított szakaszában biztosított.)


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás termékkel kapcsolatban: