- már az is előny, hogy egyáltalán van :)
- a Balatonhoz, a Fertő-tóhoz és a Tisza-tóhoz van túrajegy, ami - bárhonnan utazol - megvehető 420 forintért
- az autómentes napon ingyenes
- sokszor kevés a hely, néha egyáltalán nincs
- kiszámíthatatlan, hogy mikor mennyit késnek a vonatok, nehéz előre tervezni
- csúcsidőn kívül szörnyű a menetrend (Érd felső - Budapest között minden óra 31 és 38)
- mindennapi használatra nagyon drága, gyakorlatilag csak akkor érné meg, ha mindig biciklivel járnék BP-re, így nem kellene BKV és Volánbusz bérletet is vennem
az tök jó, hogy minden vonatra fel lehet tenni a biciklit, a probléma ott kezdődik, hogy sok vonaton nincs hely. van, hogy alkapból nincs dedikált bicikliszállító, ilyenkor elvileg az utolsó kocsiba kell szállni, nade amikor van, akkor meg legtöbbször az elején (bár ebben sem konzekvens a MÁV..), így az ember ott keresi, aztán rohanhat hátra, ha nincs. persze fölszállni nem szabad a biciklire a peronon..
persze amikor van marhavagon bicikliszállító kocsi, akkor még mindig könnyen előfordulhat, hogy nincs a kampón (amire a keréknél fogva fölakasztható a bicikli) semmi védőhuzat, vagy hogy nem lehet becsukni a vagon ajtaját. ha a kinyitás nem működik, az a kisebbik baj, ugyanis olyan magasan van a lépcső nélküli ajtó, hogy még mindig könnyebb a gyalogos helyen fölszállni és áttolni a bicikliseknek fenntartott félkocsinyi ülőhelyen ülő utazóközönség között áttolni a biciklit
aztán van a piros Siemens vonat, amin az űrkabin wc mellé lehet elvileg lekötni a bicót. ami egyrészt azért nagyon jó, mert eleve tök szűk a hely, másrészt azért, mert itt ugye lehajtható ülőhelyek vannak, amit csúcsforgalomban senki nem fog átadni, én meg pingpongozhatok bicóval a két ajtó között
biztos túl sokat akarok, de szerintem ilyen feltételek mellett vagy ingyenesnek kellene lennie a kerékpárszállításnak, vagy ugyanzért az árért legalább ne kelljen személyjegyet is venni. eleve kevés a hely, de az sincs biztosítva (se karbantartva), a késésekről pedig inkább ne is beszéljünk..
ha egy nagyobb utazásra magaddal vinnéd a biciklidet is.
napi használatra csak akkor, ha annyira ki tudod használni, hogy egyéb tömegközlekedésre nem kell költened (mondjuk ha a BKV ésszerűbben lenne megoldva, akkor ez is kisebb probléma lenne, de az már más téma..)

