MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás egyéb cuccok

19 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2.7]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.10.)
  • Listaár: 235 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK




pranksta avatar
41 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • már az is előny, hogy egyáltalán van :)
  • a Balatonhoz, a Fertő-tóhoz és a Tisza-tóhoz van túrajegy, ami  - bárhonnan utazol - megvehető 420 forintért
  • az autómentes napon ingyenes
Hátrány
  • sokszor kevés a hely, néha egyáltalán nincs
  • kiszámíthatatlan, hogy mikor mennyit késnek a vonatok, nehéz előre tervezni
  • csúcsidőn kívül szörnyű a menetrend (Érd felső - Budapest között minden óra 31 és 38)
  • mindennapi használatra nagyon drága, gyakorlatilag csak akkor érné meg, ha mindig biciklivel járnék BP-re, így nem kellene BKV és Volánbusz bérletet is vennem
Tapasztalat

az tök jó, hogy minden vonatra fel lehet tenni a biciklit, a probléma ott kezdődik, hogy sok vonaton nincs hely. van, hogy alkapból nincs dedikált bicikliszállító, ilyenkor elvileg az utolsó kocsiba kell szállni, nade amikor van, akkor meg legtöbbször az elején (bár ebben sem konzekvens a MÁV..), így az ember ott keresi, aztán rohanhat hátra, ha nincs. persze fölszállni nem szabad a biciklire a peronon..

persze amikor van marhavagon bicikliszállító kocsi, akkor még mindig könnyen előfordulhat, hogy nincs a kampón (amire a keréknél fogva fölakasztható a bicikli) semmi védőhuzat, vagy hogy nem lehet becsukni a vagon ajtaját. ha a kinyitás nem működik, az a kisebbik baj, ugyanis olyan magasan van a lépcső nélküli ajtó, hogy még mindig könnyebb a gyalogos helyen fölszállni és áttolni a bicikliseknek fenntartott félkocsinyi ülőhelyen ülő utazóközönség között áttolni a biciklit

 

aztán van a piros Siemens vonat, amin az űrkabin wc mellé lehet elvileg lekötni a bicót. ami egyrészt azért nagyon jó, mert eleve tök szűk a hely, másrészt azért, mert itt ugye lehajtható ülőhelyek vannak, amit csúcsforgalomban senki nem fog átadni, én meg pingpongozhatok bicóval a két ajtó között

 

biztos túl sokat akarok, de szerintem ilyen feltételek mellett vagy ingyenesnek kellene lennie a kerékpárszállításnak, vagy ugyanzért az árért legalább ne kelljen személyjegyet is venni. eleve kevés a hely, de az sincs biztosítva (se karbantartva), a késésekről pedig inkább ne is beszéljünk..

Erre ajánlom

ha egy nagyobb utazásra magaddal vinnéd a biciklidet is.

napi használatra csak akkor, ha annyira ki tudod használni, hogy egyéb tömegközlekedésre nem kell költened (mondjuk ha a BKV ésszerűbben lenne megoldva, akkor ez is kisebb probléma lenne, de az már más téma..)

Ennyiért vettem
235 a jegy, 3200 a bérlet (20 km)
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
további információk:

Kerékpár viteldíj:

  • 5-50 km: 235 Ft
  • 51-60 km: 280 Ft
  • 61-70 km: 325 Ft
  • 71-80 km: 375 Ft
  • 81-90 km: 420 Ft
  • 91-100 km: 465 Ft
  • 101-120 km: 550 Ft
  • 121-140 km: 630 Ft
  • 141-160 km: 710 Ft
  • 161-180 km: 785 Ft
  • 181-200 km: 855 Ft
  • 201-220 km: 925 Ft
  • 221-240 km: 990 Ft
  • 241-260 km: 1050 Ft
  • 261-280 km: 1110 Ft
  • 281-300 km: 1170 Ft
  • 301-350 km: 1290 Ft
  • 351-400 km: 1400 Ft
  • 401-450 km: 1490 Ft
  • 451-500 km: 1550 Ft
  • 500+ km: 1600 Ft

Kedvezményes kerékpáros túrajegyek:

  • Vonattal és kerékpárral a legtöbben a Balaton partjára, a Tisza-tóhoz és a Fertő tóhoz utaznak, így az utasigényeknek megfelelve a vasúttársaság kedvezményes, 400 forintos kerékpáros túrajegyeket vezetett be, ezek a Balaton kerékpárjegy, Tisza-tavi kerékpárjegy és a Fertő tavi kerékpárjegy. A kerékpáros túrajegyek előnye, hogy az ország bármely területéről elindulva, a megtett távolságtól függetlenül, egységesen, 400 forintért vásárolhatók meg, ha az utas a három tó valamelyikéhez kirándul, akár hétvégén, akár hétköznap.

  • A kerékpáros túrajegy érvénytartamán belül korlátlan számú kerékpárszállítást biztosít (oda és vissza irányban is) az érintett vasútvonalon. Az utasnak természetesen a megfelelő menetjeggyel rendelkeznie kell. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy például Nyíregyházáról a Balatonhoz utazva, a menetjegy mellé a Balaton kerékpárjegyet megvásárolva nemcsak a tóhoz lehet eljutni és a biciklit elszállítani, hanem ugyanezen a napon a balatoni állomások, megállóhelyek között utazva már nem kell újabb kerékpárjegyet váltani, csupán az adott útra érvényes menetjeggyel kell rendelkezni. A túrajegyek természetesen vissza irányba is megválthatóak, tehát a Balatontól Nyíregyházára utazva is igénybevehető a 400 forintos kerékpárjegy.

Kerékpárszállítás a távolsági viszonylatokon:

  • Balaton környéki vonalak

  • A Balaton északi és déli partján a kerékpárszállításra igénybevehető vonatok menetrendjéről – a "kerékpárszállítással" opció bejelölésével – a www.mav-start.hu oldalon található menetrendkeresőből tájékozódhat.

  • Kunszentmiklós-Tass – Kelebia

  • A vonalon közlekedő belföldi vonatok nagy részén kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi (vezérlőkocsi) közlekedik, melyben egyszerre 12 db kerékpár szállítható.

  • Tisza-tó

  • A vonaton kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi (vezérlőkocsi) közlekedik, melyben egyszerre 12 db kerékpár szállítható. A menetrendben *-gal jelöltük azokat a vonatokat, amelyeken csak 4 db kerékpár szállítható.

  • Szeged

  • Budapest – Szeged – Budapest között közlekedő InterCity vonatokon (ún. hibrid IC-n, amely InterCity és gyorsvonat is egyben) szállítható kerékpár. A vonaton a gyorsvonati vasúti kocsik mellett található kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi, melyben egyszerre 16 db kerékpár szállítható. Helyjegyváltás akkor szükséges, ha az InterCity részben kíván helyet foglalni, egyéb esetben csak menetjegyre és kerékpárjegyre van szükség.

  • Pécs, Miskolc, Nyíregyháza, Debrecen

  • Budapest – Pécs – Budapest és Budapest – Miskolc – Nyíregyháza – Debrecen –Budapest felé is az InterCity vonatok egy részén kerékpárszállító kocsik közlekednek. * A közlekedő kerékpáros kocsi nem InterCity minőségű, de korlátozott a kerékpáros helyek száma (8 db), ezért oda kerékpárhelyjegyet is kell váltani, amely díjmentes. (Azaz az utasnak összesen négy jeggyel kell rendelkeznie: a menetjegyen és helyjegyen túl a kerékpárjeggyel és a kerékpárhely-helyjeggyel. Az utas ülőhelye a kerékpárszállító kocsi utasok részére kialakított szakaszában biztosított.)


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás termékkel kapcsolatban: