MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás egyéb cuccok

19 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2.7]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.10.)
  • Listaár: 235 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK




Zoltán-san avatar
26 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Általában elmondható hogy távolabb eső kerékpáros célpontok megközelítésére használható.

Hátrány

Zsúfoltság esetén a kalauznak bármikor jogában van az utazást a kerékpárostól megtagadni és épp itt van a probléma, lásd később.

Tapasztalat

Ha nem is sokszor, de már egy párszor igénybe vettem ezt a lehetőséget is és mindig odaértem a végcélhoz. Ez igaz volt egészen idén július 4.-ig.

Röviden a történet: Egy igen kellemes velencei-tavi túra után úgy döntöttem hogy nem tekerek vissza Ráckevére, hanem felülök szépen a vonatra és elmegyek vele Bp. Déli-pu.-ig. Kápolnásnyéknél kiderült hogy a vonat a biztosítóberendezés hibája miatt bizonytalan ideig nem megy tovább. Ez volt a kisebbik probléma.

A jegyellenőr azt javasolta hogy akinek jó szálljon át egy másik vonatra, melynek a végállomása Kőbánya Felső volt. Ez a vonat zsúfolásig tele volt, melynek az igazi hátrányát Tárnokon tapasztaltam meg amikor is a kalauz több kerékpáros utast, beleértve jómagamat is, zsúfoltságra hivatkozva már nem engedett visszaszállni a vonatra (pechemre az én oldalamon lehetett csak fel-leszállni). Az esetet megírtam a vasúttársaságnak, de még várok a válaszra.

Tisztában vagyok azzal hogy erre a társaságnak joga van, sőt még logikus lépésnek is tartom, mivel legalább a kerékpárosnak van saját járműve a gyalogos utassal ellentétben. Nem tudom hogy számíthatok-e arra hogy legalább a menetjegy árát részben visszatérítik, de nem is ez a legfontosabb. Mivel senki sem biztosított arról hogy ha nem is indítanak mentesítő vonatot de legalább a következőre feljutok, így többedmagammal a 6-os főúton, majd kerékpárúton szépen hazatekertem. Tehát a legfőbb probléma az hogy egy bizonytalan szolgáltatásra nem lehet építeni.

 

Update 2014-08-30:

 

Kb. 2 héttel a panaszom elküldése után válaszoltak, amelyben kérték hogy küldjem be a vonatjegyeket, melyeket én be is küldtem az általuk megadott címre. Hozzávetőlegesen 2 héttel ezután megkaptam a végleges választ is.

Elismerték hogy a vasúti biztosítóberendezés hibája miatt jelentős késések voltak a vonatközlekedésben azon a bizonyos júl. 4-i napon. Azt is megerősítették hogy zsúfoltság esetén a jegyellenőrök az utasok biztonsága érdekében megtagadhatják az utazást a kerékpárosoktól. Ez eddig nem volt újdonság számomra. Amit ezután írtak azt valahogy sehogy sem tudom összekapcsolni az én esetemmel, ugyanis ha jól értettem akkor a belső szabályzatuk szerint ilyenkor nincs lehetőség a menetjegy árának a visszatérítésére, mivel 10 percet meghaladó késés esetén az utasnak joga van lemondani az utazást melyet a jegyellenőrrel vagy pedig az adott állomáson tartózkodó illetékessel kell igazoltatni, majd ezután lehet igényelni a menetjegy árának a visszatérítését a vasúttársaságnál.

Ezt azért nem értem, mivel nem látszott más megoldás (és a jegyellenőr is ezt javasolta) egy másik vonatra szálltam át, tehát eszem ágában sem volt az utazást lemondani, másrészt ha én a szabályzatuk szerint járok el akkor eléggé valószínű hogy a vonatjegyeket le kellett volna adnom, majd újat vásárolni és felszállni arra a vonatra melyre ugyanúgy nem engedtek volna visszaszállni. Ha a feltételezésem helyes akkor valószínűleg jól tettem hogy a veszteglő vonaton dolgozó kalauzra hallgattam. Mindezek ellenére a vasúttársaság méltányossági okokból a jegy árához legközelebb eső összegben (felfelé kerekítve) utazási utalványokat küldött nekem, melyeket 1 évig lehet felhasználni.

 

2014-09-09:

 

Remélhetőleg a következő pár mondattal sikerül lezárni ezt a történetet. Az utalványokat szó nélkül elfogadták, úgyhogy bicajoztam egy jót a Börzsönyben. Bízom benne hogy több ilyen kellemetlenségem nem lesz.

 

Erre ajánlom

Szűkségmegoldásnak például ha valami okból kénytelen vagy rövidíteni.

16 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
további információk:

Kerékpár viteldíj:

  • 5-50 km: 235 Ft
  • 51-60 km: 280 Ft
  • 61-70 km: 325 Ft
  • 71-80 km: 375 Ft
  • 81-90 km: 420 Ft
  • 91-100 km: 465 Ft
  • 101-120 km: 550 Ft
  • 121-140 km: 630 Ft
  • 141-160 km: 710 Ft
  • 161-180 km: 785 Ft
  • 181-200 km: 855 Ft
  • 201-220 km: 925 Ft
  • 221-240 km: 990 Ft
  • 241-260 km: 1050 Ft
  • 261-280 km: 1110 Ft
  • 281-300 km: 1170 Ft
  • 301-350 km: 1290 Ft
  • 351-400 km: 1400 Ft
  • 401-450 km: 1490 Ft
  • 451-500 km: 1550 Ft
  • 500+ km: 1600 Ft

Kedvezményes kerékpáros túrajegyek:

  • Vonattal és kerékpárral a legtöbben a Balaton partjára, a Tisza-tóhoz és a Fertő tóhoz utaznak, így az utasigényeknek megfelelve a vasúttársaság kedvezményes, 400 forintos kerékpáros túrajegyeket vezetett be, ezek a Balaton kerékpárjegy, Tisza-tavi kerékpárjegy és a Fertő tavi kerékpárjegy. A kerékpáros túrajegyek előnye, hogy az ország bármely területéről elindulva, a megtett távolságtól függetlenül, egységesen, 400 forintért vásárolhatók meg, ha az utas a három tó valamelyikéhez kirándul, akár hétvégén, akár hétköznap.

  • A kerékpáros túrajegy érvénytartamán belül korlátlan számú kerékpárszállítást biztosít (oda és vissza irányban is) az érintett vasútvonalon. Az utasnak természetesen a megfelelő menetjeggyel rendelkeznie kell. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy például Nyíregyházáról a Balatonhoz utazva, a menetjegy mellé a Balaton kerékpárjegyet megvásárolva nemcsak a tóhoz lehet eljutni és a biciklit elszállítani, hanem ugyanezen a napon a balatoni állomások, megállóhelyek között utazva már nem kell újabb kerékpárjegyet váltani, csupán az adott útra érvényes menetjeggyel kell rendelkezni. A túrajegyek természetesen vissza irányba is megválthatóak, tehát a Balatontól Nyíregyházára utazva is igénybevehető a 400 forintos kerékpárjegy.

Kerékpárszállítás a távolsági viszonylatokon:

  • Balaton környéki vonalak

  • A Balaton északi és déli partján a kerékpárszállításra igénybevehető vonatok menetrendjéről – a "kerékpárszállítással" opció bejelölésével – a www.mav-start.hu oldalon található menetrendkeresőből tájékozódhat.

  • Kunszentmiklós-Tass – Kelebia

  • A vonalon közlekedő belföldi vonatok nagy részén kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi (vezérlőkocsi) közlekedik, melyben egyszerre 12 db kerékpár szállítható.

  • Tisza-tó

  • A vonaton kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi (vezérlőkocsi) közlekedik, melyben egyszerre 12 db kerékpár szállítható. A menetrendben *-gal jelöltük azokat a vonatokat, amelyeken csak 4 db kerékpár szállítható.

  • Szeged

  • Budapest – Szeged – Budapest között közlekedő InterCity vonatokon (ún. hibrid IC-n, amely InterCity és gyorsvonat is egyben) szállítható kerékpár. A vonaton a gyorsvonati vasúti kocsik mellett található kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi, melyben egyszerre 16 db kerékpár szállítható. Helyjegyváltás akkor szükséges, ha az InterCity részben kíván helyet foglalni, egyéb esetben csak menetjegyre és kerékpárjegyre van szükség.

  • Pécs, Miskolc, Nyíregyháza, Debrecen

  • Budapest – Pécs – Budapest és Budapest – Miskolc – Nyíregyháza – Debrecen –Budapest felé is az InterCity vonatok egy részén kerékpárszállító kocsik közlekednek. * A közlekedő kerékpáros kocsi nem InterCity minőségű, de korlátozott a kerékpáros helyek száma (8 db), ezért oda kerékpárhelyjegyet is kell váltani, amely díjmentes. (Azaz az utasnak összesen négy jeggyel kell rendelkeznie: a menetjegyen és helyjegyen túl a kerékpárjeggyel és a kerékpárhely-helyjeggyel. Az utas ülőhelye a kerékpárszállító kocsi utasok részére kialakított szakaszában biztosított.)


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás termékkel kapcsolatban: