MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás egyéb cuccok

19 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.1]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[2.7]
  • Modellév: 2012 (frissítve: 2012.10.)
  • Listaár: 235 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, több mint 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó, hogy van ilyen lehetőség is.

Hátrány

Rajkint idézve: Valami van, de nem az igazi.

Tapasztalat

Az elmúlt két évben – elveim ellenében, ám időnek szűkében – a kényelmes pedálozás helyett egyszer-kétszer a vonatozást választottam. A Velencei-tóhoz utaztam néhány alkalommal, s a Tisza mellé.

 

A Velencei-tó irányába kényelmesebb utazni. A vonatok többsége alacsony padlós, a kétkerekűt könnyebb ki-be tologatni. Helyből, kikötési lehetőségből is több van, de ha nagyobb a forgalom, nyomban kiderül, hogy ez igencsak kevés. Csúcsidőben a kerékpáros nehezen talál magának és gépének helyett, s bizonyosan útjában lesz az utazóközönségnek. Kerékpárosoknak és nem kerékpárosoknak egyaránt.

 

A keleti országrészben a fővonalakon közlekedő szerelvények kocsijainak ajtaja jobbára szűk, a padló magas, s a tyúklétrára emlékeztető lépcsőkön tornamutatványnak is beillik a fel- és leszállás. Gondot jelent a gép elhelyezése is. Ha nincs külön kerékpárszállító kocsi, nagyobb forgalom esetén elkerülhetetlenül útjában leszünk más utasoknak. Jobb a helyzet, ha horogra akaszthatjuk a járgányt. Csomagokkal felszerelt kerékpár esetén azonban ez többnyire nem egyszerű feladat.

 

Külön kerékpárszállító kocsiban kedélyesebb az utazás. Több a hely, s többnyire kerékpárunkat sem kell fellógatni. A hágcsózást azonban itt sem lehet elkerülni.

 

Mellékvonalakon, ha nem a munkahelyükre vagy onnan hazafelé utazók tömege közé csöppenünk, aránylag kényelmes utazni. Bár a kocsik padlója magas, az ajtók rendszerint valamivel szélesebbek, ennélfogva könnyebben feltornázhatjuk magunkat és kétkerekű járművünket.

 

Elektromos kerékpárral – segítség nélkül – nem vágnék neki az utazásnak. Alacsony padlós vonatra – elképzelem – az ember fia feltaszigálja valahogy segédmotoros járművét, ostromlétrán azonban aligha képes e mutatványra külső erők igénybevétele nélkül.

 

Az utazóközönség általában elnéző jóindulattal kezeli a kerékpárost. Nem örülnek, ha a járgánnyal eltorlaszoljuk az utat stb., de a többség megértően viselkedik. Hallottam ugyan méltatlankodást, kínos jeleneteknek azonban nem voltam tanúja. A jegykezelő sem akadékoskodik, legalábbis magam ilyet nem tapasztaltam. Sőt! Egyszer a Vasutak egyik jeles alkalmazottja segített a leszállásnál. Bár nem feltétlenül kellett volna. (Ennek ellenére sikerült leszállnom.)

 

Úgy általában nem kényelmes, nem öröm kerékpárral vonaton utazni, bár nekem nem is jelentett különösebb gondot. Hozzá kell tennem, hogy csak néhányszor, és egy esetet kivéve nem csúcsidőben szálltam vonatra. Ha valaki, helyzetéből adódóan, kénytelen a leginkább nyűgös időszakokban utazni, nyilván nem osztja álláspontomat.

 

Amikor a vonatokat tervezték, a kerékpárosokra nem gondoltak. Következésképpen kétkerekűvel gondot jelent a fel- és leszállás, a jármű elhelyezése stb. S vélhetően a jövőben sem javul lényegesen a helyzet, hiszen a kerékpárosok – bizonyos időszakokat kivéve – csak jelentéktelen részét képezik az utazóközönségnek. Ezért – gondolom én, nem is érdemes rájuk a vasúttársaságnak túl sokat áldozni. Ha valaki ritkán veszi igénybe kétkerekűjével a vasutat, aligha fájlalja. Könnyen él, ki kevéssel beéri.

Erre ajánlom

Szükséghelyzetben – műszaki hiba, pocsék időjárás stb. –, s akkor, ha szorongat az idő. Magam részéről szívesebben utazom nyeregben.

8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
további információk:

Kerékpár viteldíj:

  • 5-50 km: 235 Ft
  • 51-60 km: 280 Ft
  • 61-70 km: 325 Ft
  • 71-80 km: 375 Ft
  • 81-90 km: 420 Ft
  • 91-100 km: 465 Ft
  • 101-120 km: 550 Ft
  • 121-140 km: 630 Ft
  • 141-160 km: 710 Ft
  • 161-180 km: 785 Ft
  • 181-200 km: 855 Ft
  • 201-220 km: 925 Ft
  • 221-240 km: 990 Ft
  • 241-260 km: 1050 Ft
  • 261-280 km: 1110 Ft
  • 281-300 km: 1170 Ft
  • 301-350 km: 1290 Ft
  • 351-400 km: 1400 Ft
  • 401-450 km: 1490 Ft
  • 451-500 km: 1550 Ft
  • 500+ km: 1600 Ft

Kedvezményes kerékpáros túrajegyek:

  • Vonattal és kerékpárral a legtöbben a Balaton partjára, a Tisza-tóhoz és a Fertő tóhoz utaznak, így az utasigényeknek megfelelve a vasúttársaság kedvezményes, 400 forintos kerékpáros túrajegyeket vezetett be, ezek a Balaton kerékpárjegy, Tisza-tavi kerékpárjegy és a Fertő tavi kerékpárjegy. A kerékpáros túrajegyek előnye, hogy az ország bármely területéről elindulva, a megtett távolságtól függetlenül, egységesen, 400 forintért vásárolhatók meg, ha az utas a három tó valamelyikéhez kirándul, akár hétvégén, akár hétköznap.

  • A kerékpáros túrajegy érvénytartamán belül korlátlan számú kerékpárszállítást biztosít (oda és vissza irányban is) az érintett vasútvonalon. Az utasnak természetesen a megfelelő menetjeggyel rendelkeznie kell. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy például Nyíregyházáról a Balatonhoz utazva, a menetjegy mellé a Balaton kerékpárjegyet megvásárolva nemcsak a tóhoz lehet eljutni és a biciklit elszállítani, hanem ugyanezen a napon a balatoni állomások, megállóhelyek között utazva már nem kell újabb kerékpárjegyet váltani, csupán az adott útra érvényes menetjeggyel kell rendelkezni. A túrajegyek természetesen vissza irányba is megválthatóak, tehát a Balatontól Nyíregyházára utazva is igénybevehető a 400 forintos kerékpárjegy.

Kerékpárszállítás a távolsági viszonylatokon:

  • Balaton környéki vonalak

  • A Balaton északi és déli partján a kerékpárszállításra igénybevehető vonatok menetrendjéről – a "kerékpárszállítással" opció bejelölésével – a www.mav-start.hu oldalon található menetrendkeresőből tájékozódhat.

  • Kunszentmiklós-Tass – Kelebia

  • A vonalon közlekedő belföldi vonatok nagy részén kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi (vezérlőkocsi) közlekedik, melyben egyszerre 12 db kerékpár szállítható.

  • Tisza-tó

  • A vonaton kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi (vezérlőkocsi) közlekedik, melyben egyszerre 12 db kerékpár szállítható. A menetrendben *-gal jelöltük azokat a vonatokat, amelyeken csak 4 db kerékpár szállítható.

  • Szeged

  • Budapest – Szeged – Budapest között közlekedő InterCity vonatokon (ún. hibrid IC-n, amely InterCity és gyorsvonat is egyben) szállítható kerékpár. A vonaton a gyorsvonati vasúti kocsik mellett található kerékpárszállító szakasszal ellátott kocsi, melyben egyszerre 16 db kerékpár szállítható. Helyjegyváltás akkor szükséges, ha az InterCity részben kíván helyet foglalni, egyéb esetben csak menetjegyre és kerékpárjegyre van szükség.

  • Pécs, Miskolc, Nyíregyháza, Debrecen

  • Budapest – Pécs – Budapest és Budapest – Miskolc – Nyíregyháza – Debrecen –Budapest felé is az InterCity vonatok egy részén kerékpárszállító kocsik közlekednek. * A közlekedő kerékpáros kocsi nem InterCity minőségű, de korlátozott a kerékpáros helyek száma (8 db), ezért oda kerékpárhelyjegyet is kell váltani, amely díjmentes. (Azaz az utasnak összesen négy jeggyel kell rendelkeznie: a menetjegyen és helyjegyen túl a kerékpárjeggyel és a kerékpárhely-helyjeggyel. Az utas ülőhelye a kerékpárszállító kocsi utasok részére kialakított szakaszában biztosított.)


Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű MÁV-Start Zrt. Kerékpárszállítás termékkel kapcsolatban: