Motorex Bike Grease 2000 egyéb cuccok

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.06.)
  • Listaár: 2.000 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Minősége kifogástalan. Jobban bírja az igénybevételt, jobban ellenáll a víznek, mint a lítium bázisú kenőzsírok.

Hátrány

Szemérmetlenül sokat kérnek érte. Ára nincs arányban sem az alapanyagok beszerzési árával, sem a befektetett munkával, sem a termék használati értékével, de még az üzleti kockázattal sem. A gyártó ráadásul olyan tulajdonságokat is előnyként sorol fel, melyek a hasonló termékekre is jellemzők, csupán ott nem kapnak ekkora hangsúlyt.

Tapasztalat

Híve vagyok az új megoldásoknak és a kísérletezésnek, így aztán az elmúlt évben beszereztem egy tubussal ebből a zöld trutyiból. Első dolgom ilyenkor érzékszervek útján benyomásokat szerezni, azután az elméleti kérdéseket tisztázni, és csak végső soron a gyakorlatban is próbát tenni.

Szemre zöld, szagra és tapintásra kenőcs – a fülnek itt nem jut feladat –, az ízét meg el tudom képzelni.

Azután a kérdés, miből is áll? Ebben az esetben nem kell kiterjedt nyomozás: kalcium bázisú szappanból, ásványi olajból és adalékokból. Utóbbiak feladata az oxidáció és a korrózió megakadályozása, a tapadás elősegítése, a megfelelő állag beállítása stb. Ne vegye senki rossz néven, ha az illető anyagokat név szerint nem sorolom fel.

Állaga sűrűbb, mint a csapágyzsíroké, és a gyártó külön hangsúlyozza, hogy az elasztomert, műanyagot és gumit nem támadja meg. Nem csalás és nem ámítás, csakhogy ez így van a lítium bázisú zsírok esetében is. Ami pedig az állagot illeti, különböző sűrűségű zsírok kaphatók, a leglágyabbtól (olyanok mint egy sűrű olaj) a legkeményebbig (első látásra inkább viasznak tűnnek). Az más kérdés, hogy a boltok többnyire a csapágyak kenéséhez való lágy zsírokat kínálják.

A kalcium bázisú kenőzsír a nagy erőknek kitett, kedvezőtlen (nedves, párás, gyengén alkalikus vagy savas) körülmények között működő alkatrészek kenésére alkalmas. A bringa és részei többé-kevésbé megfelelnek az előbbi kívánalmaknak, nem vitás tehát, hogy a kalcium bázisú zsír kell nekünk. Tényleg nem vitás?

A kerékpáros általában lítium bázisú lágy kenőzsírokat használ. Ezek kenőképessége, terhelhetősége, hő-, víz- és vegyszerállósága a bringa esetében minden próbát kiáll. Akkor érdemes ennél tovább lépni, ha valaki a jónál is jobbat szeretne.

Mire idáig eljutottam, már tisztában voltam vele, hogy a Motorex kenőanyagával nem jártam jól. Megkaptam ugyan, amit a gyártó ígér, de ezen az áron nem érte meg. Megkentem vele a kormánycsapágyakat, az első és a hátsó kerékagy csapágyait, a nyeregcsövet. A teleszkópos villát nem szedtem szét, hogy a rugókat megzsírozzam. A járgányon máshová nem is igen kell zsír. Nos, így már nem olyan rossz, ekkora mennyiség még nem dönt anyagi romlásba. Maradt még a tubusban más alkalomra is. Minőségére, tartósságára igazán nem lehet panaszom: jól tartja magát, nem folyt ki a csapágyakból, a víz sem mosta ki. Némi por ragadt rá, de hát ez természetes. A megkent alkatrészek tökéletesen működnek.

Kalcium bázisú kenőzsírt kaphatunk 400 vagy 450 g kiszerelésben, 600–1500 Ft körüli áron is, csak éppen nem bringás boltokban kell szétnéznünk. A színüktől eltekintve ezek egyenértékűek a Motorex termékével, sőt a jobb, drágább fajták még kopásgátló (EP) adalékokat is tartalmaznak. Ezek az adalékok nagy terhelés alatt átveszik a kenőolaj szerepét: a súrlódás során keletkezett hő hatására reakcióba lépnek a fémekkel, felületükön igen vékony, súrlódást csökkentő védőréteget alkotnak. Ami az említett árakat illeti, igazán elviselhetőek. Ha valaki szeretne átnyergelni kalcium bázisú zsírra, ezekkel nem jár rosszul.

Figyelem: a különböző szappanokra épülő zsírok keverése nem kívánatos eredményekkel járhat!

Erre ajánlom

Senkit sem beszélek le róla, de magas ára miatt nem is ajánlom. Ha csak a nagyobb értéket képviselő, érzékenyebb, illetve az időjárás viszontagságainak jobban kitett alkatrészeket kenjük vele, jobban megéri, de így sem olcsó mulatság.

Ennyiért vettem
1800
31 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
további információk:
  • Nagy víztaszító képességű és nyomásálló zsír, amely biztosítja a csapágyak, agyak és egyéb forgó, vagy nedvességre érzékeny alkatrészek kenését és korrózióvédelmét. * Elasztomereknél (teleszkópok), műanyag vagy gumi elemeknél is használható
  • 100 g (2 000 Ft)
  • 800 g (6 500 Ft)

Motorex logó

Motorex márka bemutatás

A Motorex (Bucher AG) svájci székhelyű vállalat, prémium kategóriás kenőanyagairól ismert. 1917-ben alapult meg elődje a Fritz Jenzer nevezetű cég, mely bőr és padlóápoló szereket gyártott és forgalmazott. Az ekkor még csak egy alkalmazottat foglalkoztató vállalatba 1920-ban szállt be Arnold Bucher. A cég azóta is Bucher utódainak irányítása alatt áll.

Első Motorex márkanév alatt forgalmazott kenő és vegyi anyagaik 1947-ben kerültek piacra. A cég termelése ekkor még csak 1hordó/nap volt. 1974-ben már évi 5.300.000 literes kapacitással bírt a gyár, 1978-ban pedig megjelent az első spray kiszerelésű kenőanyaguk. A cégnek 2001 óta amerikai és német leányvállalatai is vannak, 2011-ben pedig új gyár épült Svájcban, a tárolókapacitás pedig 8 millió literre nőtt.

A termelését a kezdetek óta töretlenül növelő Motorex termékei közt megtalálható minden, a kerékpár karbantartásához szükséges vegyianyag, beleértve a tisztítószereket (váz, alaktrész, fékfelület), kenőanyagokat (zsírok, különböző időjárási körülményekhez illő láncolajok), illetve fékfolyadékokat is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Motorex Bike Grease 2000 termékkel kapcsolatban: