Motorex Bike Grease 2000 egyéb cuccok

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
  • Modellév: 2011 (frissítve: 2011.06.)
  • Listaár: 2.000 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

Landser avatar
3 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2018, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Én csípem az állagát, de ha az ára elrettent valakit ,van alternatíva ahol a Motorex márkanevet nem kell megfizetni.


https://www.youtube.com/watch?v=c_qDHx6NETk

Itt lehet rendelni:
http://olajshopnet.hu/spd/SINTLEX_TOP2_PATRONOS_ZOLD/SINTLEX-TOP2-PATRONOS-0-4KG-ZOLD-ZSIR-CSEPPENESPON

Bár a képpel eltérően ez fog érkezni nem Divinol de, megnyugtatok mindenkit a tartalma ugyan az csak Magyarországon csomagoljál Sintlex néven.
http://sint.hu/product/sintlex-top-2-400-g/

Full ugyan az a fluorzöld nyálkás zsír mint a Motorex

A leírás önmagáért beszél

"Szupertartós, speciális szintetikus bázisú kenőzsír, rendkívüli adhéziós tulajdonságokkal. Különösen nehéz üzemi körülmények között működő építőipari -és mezőgazdasági gépek kenésére használatos. Jellemzői: abszolút vízállóság, kiváló víztaszítás"

 

 

 

Hátrány

Csak az ára.

10 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

rensis avatar
22 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, sima XC-sként
Előny
  • Remek állag
  • Pont jó kiszerelés
  • teljesen kizárja a vizet
Hátrány
  • Pofátlanul drága
Tapasztalat

Monoblokk cseréhez vettem, gondoltam, ha már csináljuk, akkor csináljuk rendesen. Nem mondom, hogy nem vált be, de ugyanezt negyed áron is tudta volna más termék, csak nem feltétlenül szexi takonyzöld színben.

Ennyiért vettem
2100
Csatolt képek
Motorex Bike Grease 2000 egyéb cuccok
4 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 97%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Minősége kifogástalan. Jobban bírja az igénybevételt, jobban ellenáll a víznek, mint a lítium bázisú kenőzsírok.

Hátrány

Szemérmetlenül sokat kérnek érte. Ára nincs arányban sem az alapanyagok beszerzési árával, sem a befektetett munkával, sem a termék használati értékével, de még az üzleti kockázattal sem. A gyártó ráadásul olyan tulajdonságokat is előnyként sorol fel, melyek a hasonló termékekre is jellemzők, csupán ott nem kapnak ekkora hangsúlyt.

Tapasztalat

Híve vagyok az új megoldásoknak és a kísérletezésnek, így aztán az elmúlt évben beszereztem egy tubussal ebből a zöld trutyiból. Első dolgom ilyenkor érzékszervek útján benyomásokat szerezni, azután az elméleti kérdéseket tisztázni, és csak végső soron a gyakorlatban is próbát tenni.

Szemre zöld, szagra és tapintásra kenőcs – a fülnek itt nem jut feladat –, az ízét meg el tudom képzelni.

Azután a kérdés, miből is áll? Ebben az esetben nem kell kiterjedt nyomozás: kalcium bázisú szappanból, ásványi olajból és adalékokból. Utóbbiak feladata az oxidáció és a korrózió megakadályozása, a tapadás elősegítése, a megfelelő állag beállítása stb. Ne vegye senki rossz néven, ha az illető anyagokat név szerint nem sorolom fel.

Állaga sűrűbb, mint a csapágyzsíroké, és a gyártó külön hangsúlyozza, hogy az elasztomert, műanyagot és gumit nem támadja meg. Nem csalás és nem ámítás, csakhogy ez így van a lítium bázisú zsírok esetében is. Ami pedig az állagot illeti, különböző sűrűségű zsírok kaphatók, a leglágyabbtól (olyanok mint egy sűrű olaj) a legkeményebbig (első látásra inkább viasznak tűnnek). Az más kérdés, hogy a boltok többnyire a csapágyak kenéséhez való lágy zsírokat kínálják.

A kalcium bázisú kenőzsír a nagy erőknek kitett, kedvezőtlen (nedves, párás, gyengén alkalikus vagy savas) körülmények között működő alkatrészek kenésére alkalmas. A bringa és részei többé-kevésbé megfelelnek az előbbi kívánalmaknak, nem vitás tehát, hogy a kalcium bázisú zsír kell nekünk. Tényleg nem vitás?

A kerékpáros általában lítium bázisú lágy kenőzsírokat használ. Ezek kenőképessége, terhelhetősége, hő-, víz- és vegyszerállósága a bringa esetében minden próbát kiáll. Akkor érdemes ennél tovább lépni, ha valaki a jónál is jobbat szeretne.

Mire idáig eljutottam, már tisztában voltam vele, hogy a Motorex kenőanyagával nem jártam jól. Megkaptam ugyan, amit a gyártó ígér, de ezen az áron nem érte meg. Megkentem vele a kormánycsapágyakat, az első és a hátsó kerékagy csapágyait, a nyeregcsövet. A teleszkópos villát nem szedtem szét, hogy a rugókat megzsírozzam. A járgányon máshová nem is igen kell zsír. Nos, így már nem olyan rossz, ekkora mennyiség még nem dönt anyagi romlásba. Maradt még a tubusban más alkalomra is. Minőségére, tartósságára igazán nem lehet panaszom: jól tartja magát, nem folyt ki a csapágyakból, a víz sem mosta ki. Némi por ragadt rá, de hát ez természetes. A megkent alkatrészek tökéletesen működnek.

Kalcium bázisú kenőzsírt kaphatunk 400 vagy 450 g kiszerelésben, 600–1500 Ft körüli áron is, csak éppen nem bringás boltokban kell szétnéznünk. A színüktől eltekintve ezek egyenértékűek a Motorex termékével, sőt a jobb, drágább fajták még kopásgátló (EP) adalékokat is tartalmaznak. Ezek az adalékok nagy terhelés alatt átveszik a kenőolaj szerepét: a súrlódás során keletkezett hő hatására reakcióba lépnek a fémekkel, felületükön igen vékony, súrlódást csökkentő védőréteget alkotnak. Ami az említett árakat illeti, igazán elviselhetőek. Ha valaki szeretne átnyergelni kalcium bázisú zsírra, ezekkel nem jár rosszul.

Figyelem: a különböző szappanokra épülő zsírok keverése nem kívánatos eredményekkel járhat!

Erre ajánlom

Senkit sem beszélek le róla, de magas ára miatt nem is ajánlom. Ha csak a nagyobb értéket képviselő, érzékenyebb, illetve az időjárás viszontagságainak jobban kitett alkatrészeket kenjük vele, jobban megéri, de így sem olcsó mulatság.

Ennyiért vettem
1800
29 olvasó 97%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

mosfet avatar
153 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Rendkívül tartós. Kellően sűrű, jó állagú. Jól megtapad a megkent felületen. Nagyon jó víztaszító tulajdonsággal bír.
Nem csak jól ken, de véd is – az alkatrészek öregedési, kopási és oxidációs ellenállását növeli.
Galvanikus oxidációra is!

Nem bántja a gumit/elasztomert, műanyagot, így az ilyen alkatrészeknél is alkalmazható (régi elasztometeres teleszkópok, szimeringek)

Hátrány

Az ára 120g/2000HUF

Élharcos Greenpeace-esek ne használják, mert100%-ban szintetikus

Tapasztalat

Fluoreszkáló sárgás-zöld színű, elég tömör, nagy sűrűségű zsír. Minden forgó  (kerékcsapágy, hagyományos kónuszos középrész, fejcsapágy)  statikus, menetes (nyeregcső, kazetta, középrész, fékbak, etc.) alkatrészhez ezt használom. Nagyon tartós; évente egyszer nagy szervízelek, de sokszor hozzá sem kell nyúlni a bezsírozott részekhez, csak ha nagyon beszennyeződött. Tökéletes a menetes részek zsírozására is, egyrészt nem fognak összeszorulni az alkatrészek (bármilyen csavaros alkatrész) - pl a beszorult, berohadt nyeregcső ismeretlen fogalommá tehető.
A hagyományos gépzsírnál hatékonyabb és tartósabb (állagát tekintve sűrűbb is). Nálam a normál gépzsír hamarabb koszolódott és nem tapadt meg úgy a felületeken, mint ez.
Ha valaki szerelt már hagyományos középrészt, az tudja, hogy a csapágygolyók behelyezése és csészében tartása mivel jár. Ez a zsír kellően jó állagú ahhoz, hogy bent tartsa.
(érdekességképen még a sűrű állagáról annyit, hogy - az amúgy nem hangos reteszeléséről híres - deore agyat egész elnémította.)
 

Erre ajánlom

Az olcsóbb gépekhez, alkatrészekhez (melyek minőségüknél fogva nem tudnak hosszú életűekké válni) nem ajánlom, mert ahhoz elég egy hagyományos gépzsír, komolyabb, tartósabb értékesebb holmikhoz viszont abszolút ajánlott.

Ennyiért vettem
1800
Csatolt képek
Motorex Bike Grease 2000  2008 egyéb cuccok
14 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
 
további információk:
  • Nagy víztaszító képességű és nyomásálló zsír, amely biztosítja a csapágyak, agyak és egyéb forgó, vagy nedvességre érzékeny alkatrészek kenését és korrózióvédelmét. * Elasztomereknél (teleszkópok), műanyag vagy gumi elemeknél is használható
  • 100 g (2 000 Ft)
  • 800 g (6 500 Ft)

Motorex logó

Motorex márka bemutatás

A Motorex (Bucher AG) svájci székhelyű vállalat, prémium kategóriás kenőanyagairól ismert. 1917-ben alapult meg elődje a Fritz Jenzer nevezetű cég, mely bőr és padlóápoló szereket gyártott és forgalmazott. Az ekkor még csak egy alkalmazottat foglalkoztató vállalatba 1920-ban szállt be Arnold Bucher. A cég azóta is Bucher utódainak irányítása alatt áll.

Első Motorex márkanév alatt forgalmazott kenő és vegyi anyagaik 1947-ben kerültek piacra. A cég termelése ekkor még csak 1hordó/nap volt. 1974-ben már évi 5.300.000 literes kapacitással bírt a gyár, 1978-ban pedig megjelent az első spray kiszerelésű kenőanyaguk. A cégnek 2001 óta amerikai és német leányvállalatai is vannak, 2011-ben pedig új gyár épült Svájcban, a tárolókapacitás pedig 8 millió literre nőtt.

A termelését a kezdetek óta töretlenül növelő Motorex termékei közt megtalálható minden, a kerékpár karbantartásához szükséges vegyianyag, beleértve a tisztítószereket (váz, alaktrész, fékfelület), kenőanyagokat (zsírok, különböző időjárási körülményekhez illő láncolajok), illetve fékfolyadékokat is.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Motorex Bike Grease 2000 termékkel kapcsolatban: