Rema Tip-Top tömlőfolt egyéb cuccok

20 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2011.08.)
  • Listaár: 200 Ft

HASONLÓ egyéb cuccok TERMÉKEK




XCode avatar
171 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Jó a minősége! Ha egész dobozzal (netán kartonszámra) vásárolunk, biztosan nem fogyunk ki belőle jó ideig. Elláthatjuk a szomszédokat, szerencsétlen, defekt által sújtott sorstársainkat, és még bőven marad nekünk is. Csoda ez, mint az a bizonyos misztérium két hallal, öt árpakenyérrel.

Hátrány

Változó a minősége! Két különböző sorozatból származó doboz tartalma nem tökéletesen azonos: valamelyest különbözik a folt anyaga, illetve a műanyag védőfólia anyaga, a színek stb. Az átlátszó műanyag többnyire igen nehezen távolítható el a foltról. Ha csak módjával vásárolunk, hamar elfogy, ellenben ha túlbecsüljük az igényeket, vagy kevésbé buzgón foltozunk, dédunokáink is ellesznek a maradék készleteken. Gyűjtögetése káros szenvedéllyé fokozódhat. Gátlástalanul sokat kérnek érte.

Tapasztalat

Elképzelni sem tudom, hogy az ismerős kis dobozkák – némi ragacs, ráspolyos lemezke, néhány folt, köztük egy nagyobb, kerekített négyszögletű – miféle igények kielégítését célozzák. Ahány kerekezőt csak ismerek, mind azt panaszolja, hogy jóval előbb fogy el a folt, mintsem végére érne a tubusnyi katyvasznak. No és a nagy folt? Ismerek egy atyafit: ő kettőbe vágja… Habár felütéses defekt esetén szükség lehet ekkora méretre. Egyszer én is rászorultam: a köpenyen ütött kisebb léket fedtem be vele a belső oldalon.

Eljött a nap, amikor elegem lett a tucatnyi üres dobozkából, maradék ragasztókból és egyebekből. Foltot akarok, de sokat! Az eladó csodálkozva pislogott, sőt vissza is kérdezett: tényleg egész dobozzal, száz darabot? Erre gyorsan kértem még 10 darab műanyag szelepvédő sapkát is. (Hitemre, így történt!) Itt van előttem a kis doboz. Az idő múlása (meg a szereléstől szutykos kezem) nyomokat hagyott rajta, és – már majdnem üres!

Van ebből a jóféle foltból többféle méretű is. A legkisebb 16, a közepes 25 mm átmérőjű, a legnagyobb pedig már nem is kerek, hanem kerekített téglalap alakú, 50×25 mm méretű. De ez még nem a Kánaán: motorkerékpárok, személygépkocsik és munkagépek (valamint mohó bringások) számára készülnek óriási, függőpecsét nagyságú FOLTOK!

Van belőlük pirosas szegélyű, fekete szegélyű. Arra gondolnánk, hogy ez valamiféle minőségre utaló jegy, esetleg nemek szerinti megkülönböztetés, de nem így van: a piros jobban mutat, a fekete meg kevésbé feltűnő. (Ha a belső napvilágra kerül, számít az ilyesmi!) A leírás szerint a foltok több rétegűek, és csakugyan: alul lapos, puhább, ragadósabb, többnyire világos színű a folt, felül pedig kissé domborított, fekete. Más szóval a széle vékonyabb, és a közepe felé finoman vastagszik. Hogy a duplán fogazott szegély mire való, pontosan nem tudom. Talán jobban ragad ettől a díszítéstől? Az alsó felületet alumínium, a felső réteget átlátszó műanyag fólia védi.

Huszonöt milliméteres foltocskákat vettem. Hogy miért? Szúrt defektekhez éppenséggel a kisebb is megtenné, de kell egy kis biztonság, ha nem találnám el tökéletes pontossággal a likat. Hurkásabb terepjáró belsőnél amúgy sem sokat számít, ha a folt nagyobbacska.

A gumiragasztás a tea vagy a vízipipa élvezetéhez hasonló szertartás. Következésképpen nem lehet elkapkodni. Ha nem követjük az egyes lépéseket előíró rendet, nem nyújt maradandó élményt. Első lépésként meg kell tisztítani a lék környékét a szennyeződésektől. Erre való kellék a ráspolyos lemezke vagy a csiszolópapír. Második lépésként be kell kenni a megtisztított felületet gumioldattal. Harmadik lépés: várni türelmesen, mígnem a nyúlós ragacsból elpárolog az oldószer. Fel lehet tenni a foltot idő előtt is, de a legerősebb, legbiztosabb kötést oldószer nélkül kapjuk. A lapos, alumínium fóliával védett oldal kerüljön a belsőre, persze fólia nélkül. Negyedik lépés: alaposan lenyomkodjuk a foltot, majd óvatosan lehúzzuk róla (ha tudjuk) az átlátszó műanyag fóliát is.

Erre ajánlom

Bringásoknak minden mennyiségben, tömlő foltozására. A kisebb méret vékonyabb belsőhöz illik, de jó testesebbhez is, a nagyobb folt viszont virsligumira nem az igazi. A kerekített téglalap alakú folt szúrásos esetekhez csak szükségből jó! Nagyobb lékek – többnyire felütés vagy anyaghiba miatt –, ez a szakterülete. Alkalmas még a köpenyen ütött kisebb rések foltozására is: ez esetben belsőleg (de nem a belsőre) kell alkalmazni.

Ennyiért vettem
150
Csatolt képek
Rema Tip-Top tömlőfolt  2009 egyéb cuccok
Csendélet I
Rema Tip-Top tömlőfolt  2009 egyéb cuccok
Csendélet II
10 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
további információk:
  • Kerékpár- motorkerékpár-, autó-, és más járműtömlő javításához

  • A dupla fogazású TIP TOP tömlőfoltok kiemelkedően jó tapadást és 100%-os vulkanizációt biztosítanak

  • Többrétegű, lépcsőzetes felépítésű, ennek köszönhetően a tömlő és a folt között egyenletes lesz a nyúláskiegyenlítés, a javított rész körül pedig nem keletkezik kiemelkedő perem

Kerékpártömlőkhöz ajánlott foltok:

  • Tömlőfolt F0, 16 mm, kör alakú
  • Tömlőfolt F1, 25 mm, kör alakú
  • Tömlőfolt F2, 50×25 mm, ovális alakú
  • Tömlőfolt 0, 30 mm, kör alakú
  • Tömlőfolt 1, 35 mm, kör alakú

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rema Tip-Top tömlőfolt termékkel kapcsolatban: