Minden szempontból kifogástalan.
Nehéz belekötni: mondjuk karcolódik, ha keményebb tárggyal találkozik.
Anyaga anódosan oxidált alumíniumötvözet. Általában fekete színűre festik, de van ezüst színű darab is. A leggyakoribb átmérő 1 1/8 hüvelyk (28,6 mm), de létezik 1 hüvelyk (25,4 mm) átmérőjű távtartó is. A gyűrűk magassága is többféle: 2 mm, 2,5 mm, 3 mm, 5 mm, 10 mm, 15 mm, 20 mm. Bizonyos magasságú hézagolók csak elvétve kaphatók.
Érdemes egy gyártótól beszerezni a távtartókat, és nem csupán az eltérő feliratok miatt: különböző lehet a gyűrűk falvastagsága, és még a méretek sem tökéletesen azonosak.
Ha a villanyakat olyan rövidre vágják, hogy éppen csak a kormányszár felszerelésére marad hely, akkor nincsen szükség távtartókra. Így azonban alacsonyra kerül a kormány, ami a légellenállás szempontjából előnyös lehet, de különben nagyon kényelmetlen. Legtöbbször a villanyakat hosszabbra szabják, és ilyenkor szükség van egy vagy több hézagoló gyűrűre, hogy a csapágyazást össze lehessen fogni. El lehet helyezni a távtartókat a kormányszár alatt vagy fölött, és ezzel bizonyos mértékben változtatni a kormány magasságát.
Egyszer volt dolgom a hézagolókkal, amikor kormányszárat cseréltem. A villanyakat befogó rész a régi száron magasabb volt, ezért az újhoz kellett volna még egy 5 milliméteres gyűrű. Nem tetszett ez a megoldás, ezért inkább átrendeztem az egész szerelvényt: két alacsonyabb helyett egy magasabb távtartóval oldottam meg a hézagolást. Így szebben mutat, már csak azért is, mert az új és a régi gyűrűk nem illettek össze.
Hosszúra hagyott villanyakon szükséges távtartókat felszerelni, hogy a csapágyazást össze lehessen fogni. A kormány magasságát is lehet ezekkel a gyűrűkkel kis mértékben állítani.

