- Kategóriától elvárható jó mozgás, elegendő, de még nem sok visszajelzést ad a talajról
- Csillapítás megfelelően tág határok közt állítható, lockout nem betonzár
- Megfelelő beállítással végig mozogja az útját, de sose koppant (továbbiak a leírásban)
- Különösen jól záró szimeringek
- Kategóriához képest nagy sárférőhely
- Mechás tárcsafék közepes tárcsával nem csavarja, elég merev
- Levegőt egyáltalán nem eresztette a szezonban
- Nyílt olajfürdős kenés
- 100-140 mm-ig állítható út a nyomórúdon levő szegecsek áthelyezésével, furatok adottak
- Fékhídban nincs bordázat, könnyű takarítani belőle a sarat
És akkor a feketeleves:
- Érezni, hogy csak ~1600 gramm, közel sem olyan merev, mint a korábbi villáim
- Belsejében mindenhol vékonyfalú, alu csövek, öntvények, nyomatékkulcs nélkül nem javasolt otthon hozzányúlni
- Nem megfelelő beállítás esetén jellegzetes levegős mozgás, rugós vagy dual aires villák nyomába sem érhet
- Gyakorlatilag csak az átlag súlyú riderek alatt fog szépen működni, mert a negatív rugót nem lehet előfeszíteni, csere macerás
- Nincs benne semmilyen gumibak a koppanás tompítására, bár nem sikerült szerencsére ezt elérni
Szóval én kicsit többet vártam ettől a villától. Korábban hosszabb ideig egy Tora SL-t nyúztam (meg déházgattam pár évet, avval nem is akarom összehasonlítani). Tény, hogy 70 dekával nehezebb az RS, de sokkal kevésbé rugalmas érzés volt vele menni. De az is igaz, hogy minőségi különbség így a lényegesen könnyebb irányítópulttal menni. Nem erőltetnék vele ugrálást, bár dörtösök használják előszeretettel. Viszont kategóriájában szerintem erős villa, próbáltam Mozgásvilág tesztnapon DT villás bringákat, hát azon megmosolyogtam, hogy mennyire hajlanak össze vissza, pedig azért vannak nálam jóval nagyobb riderek. És azok is ilyen 1500-1600 grammosak voltak.
Mozgásra én úgy állítottam be, hogy 25% legyen a statikus beülés (70 kiló vagyok kb.), evvel bringáztam át a nyári szezont, így utólag belegondolva sok volt, simán lehet 30-35% sag-ot hagyni, akkor sem koppan fel. Végül is progresszivitást lehet növelni, ha több olajat rakunk a légkamrába, így annak mérete csökken. Az egy elég erős marketing duma, hogy levegős, így mindenki magára tudja állítani... Új Foxoknál sokkal szebben mozog, azok még "levegősebb" hatásúak. De egy solo-aires Recon is már szerintem szebben mozog, Dual-Aires RS-ek meg pláne. Levegős X-Fusion villák is jó benyomást keltenek.
Pogózni még 30-35% sag-ra állítva sem pogózik vészesen, ezért simán elég a vállon levő lockout. Egy karral kevesebb.
0 fokban is szépen indul meg, nincs tapadás, nem érezni a hidegebb idő miatti puhulást.
Saját súlyától nem csúszik be a lábba teljesen szétszedve, de ezt mozgásnál, összerakva nem érezni, nem tapadós egyáltalán.
Sárférőhely tényleg elég, most ősztől tavaszig edzőguminak egy 2,35"-ös High Rollert használok, bőven van a sárnak hely.
Tetszik a lockout kupak, hogy 3 kis golyót feszítesz be egy horonyba a csavarokkal.
2014, nyár. Khmm. Majd ha a távoli jövőben olvassa ezt a véleményt valaki, akkor tudnia kell, hogy ennyi eső még nem esett soha Magyarországon, mint ezalatt a 3 hónap alatt. Dagonyázás mértékkel, de volt. Amikor nyár elején megvettem a villát, csináltam egy olajcserét, szeptemberben a "szezon" végén még egyet, abszolút tiszta volt az olaj, hagyom is kicsit ülepedni, nagy része simán felhasználható még szerintem. A levegős láb kenőolajából nem sok, de már észrevehető mértékben csökkent az olajmennyiség, érdemes tehát intenzív használat esetén félévente szétszedni, kitakarítani, olajat cserélni. Szimering az még szerintem natúr Fox, SKF szimeringekről olvastam, hogy új villákba már azt szerelik és jobban tömít. Ha sarat szednék ki a lábból, feltétlenül dokumentálom :D
És akkor a súlyspórolás... A csillapítás alján a menetes szár, amire mennek az anyák alul, az egy alu öntvény. Ebben ráadásul még egy furat is van. Egy visszacsapó szelep rugójának megvezető szára helyezkedik el ebben a furatban. Szóval egy alu M8x1 szár egy 3-4 mm-es furattal. Bár mérnök hallgató vagyok, de nem számoltam ki, hogy az előírt nyomatékkal mekkora feszültség jön ott ki, de ha józan ésszel végiggondoljuk, akkor az ott felesleges grammozás volt. Acélból is simán legyártható lett volna... Szóval sikerült túlhúzni az anyát és lenyíródott a szár. Nem egyedi eset, szóval tiszta a lelkiismeretem, nem én voltam túl erős, bőven találni neten alkatrészt keresgélő embereket ugyanebből a hibából adódóan. Ez eddig egyik villámnál se fordult elő, pedig volt egy pár és rendszeresen karban voltak tartva. Szóval nézzétek át a service manual-t különös tekintettel a meghúzási nyomatékokra. Amúgy sikerült orvosolni a dolgot egy M5 hernyócsavarral, mert lehetetlen ilyen kis alkatrészt normális áron beszerezni hozzá. A forgalmazó nagyon lassan szerez külföldről alkatrészt és csak úgy ad el, ha valamelyik viszonteladóval beküldöd egy olajcserére a villád potom 9000 pengőért. Meg akkor a huzavona, hogy mikor küldik vissza, kibe rakosgatni a villát csak ezért... Hát azt nem, köszönöm, Paul Lange, ez árukapcsolás, egy nem garanciális villánál ez nem szép dolog.
Igazából elvagyok evvel a villával, használtan szép állapotúak vannak már 50-60e Forintért, sokévesek és bírják a strapát, a hátrányban leírtak miatt nem fogok cserélni, hobbi cécézgetéshez, amatőr maratonozgatáshoz ideális villa. Amit kipróbálnék helyette egy régi Marzocchi Marathon Race/LR, az is teljesen nyíltfürdős és 3 légkamrába is lehet fújni levegőt, talán szebben mozog, csak ez már ritka, mint a fehér holló. Ár-érték a mostani árakhoz viszonyítva 3 répa, ha nem lenne most ez, akkor egy régebbi Rebát vadásznék 40-50e közt.
Szerintem profi xco/xcm versenyzéshez is megfelel. Hobbi cécézéshez, mindenes montizáshoz, egész napos túrázásokhoz nekem bejött.