Marzocchi 55 R első teleszkóp

49 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév:
    2013
    (frissítve: 2013.03.)
  • Listaár: 77.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




ekioner avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Két ilyen villát használtam, és használok most is.

Elsősorban az 55R-ről írok 2008ból. Nagyon szépen és okosan megtervezett villa, nagyon jó mozgással... feltéve ha igényesen karbantartják. A becsúszók, a villahíd és a váll nagyon masszívak, merevek bármilyen körülmény közt. A villautat 2cm híján végig kimozogta durvább szinten, és ezután nem ment tönkre a patron. Hidegben senkinek sem ajánlom hogy használja mert szétmegy a szimmering a patronban és ha nem elnéző a forgalmazó mehet az egész a kukába. Kis tuning kell a levegős szár meneténél hogy teljesen ne engedje el a levegőt, különben 2-3 hét alatt elszökik teljesen. A tengely felfogatás pedig egyszerűen isteni... a lehető legjobb gyorszár a piacon, nekem nem engedte sohasem kotyogni a kereket, és hosszabb túra alkalmával sem lazul vissza. 

55RC: Ez már a rugós kivitel és sokkal biztosabb a mozgása az 55R-nél. Igaz hogy ez már 140mm-es hosszon maximum 85mm-t mozog, de a visszaút patron sokkal többet bír mint az elődje... biztos átdologzták (ugyanolyan Suntour...) A mozgása kicsit akadozik, de ez már egy rugós villa, mi mást vár az ember. Annyiban jobb még hogy a visszaút állító műanyag kupak nem olyan nagy és nem ér bele a vázba szerencsére (a másiknál le kellett reszelgetni...)  Sokkal jobb a geometriája is(a levegős szár mandínerekben rugdosott össze-vissza.

Hátrány
Sajnos hiába Marzo, a Suntour Patron miatt kétszer küldtem vissza a nagykerbe az 55R-t. Másodjára nem is csináltak neki semmit, a becsúszón lévő kisebb karcra fogták hogy beáll a teleszkóp. Fogyasztóvédelemig üldöztem de hiába... Sajnos street/dirt használaton ez a 160as út nem kíméli se a vázat se a villát. Egy év után megadta magát a váll és majdnem teljesen átrepedt. (Most arra várok hátha találok olyan alu hegesztőt, és olyan ipari kemencét ahol vissza lehet majd hevíteni a cuccost.) 55RC: Ez a kisebb rugóút már nagyobb előny, csak alig mozog, lassan indul meg a csuklóm majd kitörik nagyobb szinten. Sajnos lassan úgy tűnik hogy ez a villaváll is kezd elrepedni.
Tapasztalat
Inkább ez mint egy Pike, vagy egy kis progresszív Argyle. Az 55RC nem tud semmit, és nem is romlik el.
Erre ajánlom
Streetre egyáltalán nem, félcsövezni meg pláne nem. Dirtre, az 55R-t még talán DH-ra is, azt nagyon éltem vele. A jó ár/érték arány miatt bárkinek ajánlom.
Ennyiért vettem
54ezer HUF
11 olvasó 73%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
rugóút:

160 mm


 
rugózás:

tekercsrugó


 
becsúszószár átmérő (mm):

35


 
becsúszószár anyaga:

Anodizált alumínium


 
külső szár:

alu


 
váll:

alu


 
villanyak átmérő (coll):

1 1/8"


 
villanyak anyaga:

alu


 
fék kompatibilitás:

Tárcsafék (PM, max. 203 mm)


 
tengely:

átütő (QR20)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van (levegőnyomás állítás)


 
visszaút csillapítás:

van


 
lock-out:

nincs


 
színválaszték:

fekete


 
ajánlott felhasználás:
  • Cross Country
  • Trail
  • 4X
  • Enduro

Marzocchi logó

Marzocchi márka bemutatás

Az olasz motorsport örökségébe olyan nevek tartoznak mint a Ferrari, Lamborghini, Ducati, vagy akár a Marzocchi. A céget 1949-ben hozta létre Stefano and Guglielmo Marzocchi.

A fivérek karrierjüket a Ducati-nál kezdték mint tervezők, de hamar rájöttek, hogy saját útjukat szeretnék járni. A komplett motorkerékpárok tervezése és gyártása után úgy döntöttek, hogy a hidraulikus csillapítások készítése lesz a cég jövője. Az ’50-es évek végén a gyártó olyan márkák beszállítója volt, mint a Ducati, BMW, Cagiva, KTM vagy az Aprilia.

A ’80-as évek végén felvirágzott a hegyikerékpárok piaca. A vásárlóknak igénye támadt az első és hátsó teleszkópokra. Ennek hatására 1989-ben a Marzocchi is bemutatta első teleszkópos villájának prototípusát. A piac fejlődésével a Marzó termékei is fejlődtek, 1995-ben megérkezett a Bomber széria.

2008-ban a cég az autóalkatrészeket gyártó amerikai Tenneco csoport tulajdonába került, és neve Tenneco Marzocchi-ra változott. „Új cég, új kihívás, új kilátások, változatlan küldetés.”

A cég kínálatában egyaránt találhatóak trekking, cross country, all mountain, freeride, dh és dirt jump villák és rugóstagok is, többféle ár és tudásszinten.

1-15 (41 kérdés)

Kérdések Statisztika
Marzocchi xc 500 hogyan működik?
2 válasz
utolsó: 2015. aug.
Marzocchi 55 R?
3 válasz
utolsó: 2016. okt.
Marzocchi 55 R visszaút kupakot hogy lehet leszedni?
2 válasz
utolsó: 2014. júl.
Marzocchi 55 R vásárlás??
2 válasz
utolsó: 2014. márc.
Marzocchi 55 R kapható tapered, vagy 1,5-ös nyakkal?
3 válasz
utolsó: 2014. feb.
Marzocchi 55 R olajcsere után miért jön lassabban vissza?
28 válasz
utolsó: 2013. aug.
Mit tegyek ha a Marzocchi 55 R-em ereszti a levegőt?
5 válasz
utolsó: 2013. aug.
Marzocchi 55 R-nek hány deci olaj kell ?
2 válasz
utolsó: 2013. máj.
Marzocchi 55 R nagyobb súlyhoz jó-e?
8 válasz
utolsó: 2015. jún.
UMF Slope -ba marzo 55r -milyen kormánycsapággyal?
1 válasz
utolsó: 2013. ápr.
UMF Hardy 4 és marzocchi 55r(160mm) bírná a váz?
5 válasz
utolsó: 2013. márc.
Marzocchi 55 R Persely tágulás?
2 válasz
utolsó: 2013. feb.
Marzocchi 55 R-en hogyan lehet keménységet állítani?
12 válasz
utolsó: 2012. dec.
Marzocchi 55 R hogyan tudom visszaalakítani 160 mm-esre?
10 válasz
utolsó: 2012. nov.
Dartmoor Hornet-be bele megy 160mm-es villa, pl. Marzocchi 55R?
6 válasz
utolsó: 2012. aug.
1-15 (41 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Marzocchi 55 R termékkel kapcsolatban: