Használtan vettem a Rock Shox Recon 351 U-Turn-t, hibátlan becsúszokkal, csillapítás oldal tetején olajfolyás (ja: Reba csillapítás van benne, állítható Floodgate szelep), out-of-the-box iszonyat finom megindulás, csak kicsit puha - 100 mm-re húzva kb 30 volt a SAG. Így beruháztam egy kemény rugóra, most már jó, nem koppan fel a végén. 1 hete kipucoltam, feltöltöttem. A folyamat:
- Rugóút 130 mm-re kihúz
- A visszaút állító csavar egy határozott mozdulattal kihúz (jobb láb alja)
- Imbusz csavarhúzóval 2-3 fordulat kiteker a lábak alján található csavarokat
- Gumikalapáccsal óvatosan megkocogtat (nem kell szétbarmolni a belét) mindkettő imbuszt
- Utána teljesen kicsavar mindkét imbusz, arra ügyelve, hogy a csavar lyukán ki fog folynii némi olaj)
- Így a láb eltávolítható (óvatosan, egyenletesen húzni)
- Langyos, enyhén szappanos vízben átmos, kitörli szép tisztára, és hagyja teljesen kiszáradni
- U-Turn kupak tetején imbusz kicsavar, kupak óvatosan leszed (közben a villa lehetőleg függőleges)
- Mágnessel a kupak alatt lévő 3 darab csapágy, és az alattuk lévő rugó kiszed, gondosan elrak
- Mostmár 24 mm-es dugókulccsal a rugó kicsavarható.
- Ha ez megvan, száraz, nem szöszölő ruhadarabbal a régi kenőanyagot el kell távolítani
- Utána újra lehet zsírozni ( én zsír + 5W-s Motorex kombóját ajánlom 70-75% zsír, a maradék olaj, jó homogénen elkever)
- A rugó "fészkét" is szépen alaposan kitakarítani, utána a frissen kent rugó vissza, a kis lyukakba a rugók, utána a csapágygolyók, rá a kupak, és kész!
- 1 mm-es imbusz floodgate kupak lecsavar, utána zégergyűrű leszed, és láss csodát 24 mm- es dugókulccsal kicsavar (ugyan úgy, mint a rugó oldali)
- Csavaró mozdulattal ki lehet húzni a "motion control" dolgot
- Régi olaj kiönt (lehetőleg ne az Anyaföldet szennyezzük)
- A helyére én 138 ml 5W-s Motorexet töltöttem bele
- Tipp: miközben öntjük az olajat, lassan mozgassuk a csillapító rudazatot fel- le
- Motion Control visszacsavar, előtte menet bezsíroz, utána örül
- A teló lába mindeközben teljesen kiszáradt, tiszta, enni lehetne belőle, vagy inni- kinek mi...
- A szimmeringek alatt vannak szivacskarikák, ezeket jó alaposan itassuk át olajjal, hadd legyen jó nedves
- Szimmering belső felét is olajozzuk (tapasztalatom szerint nincs olyan zsír, ami ne tapadna egy minimálisan - hisz ez az egyik funkciója)
-Először az egyik bacsúszó, utána a másik visszadug a lábba
- Majdnem teljesen visszahúz
- De csak annyira, hogy a nyomó- és csillapítórúd ne akadályozza a lábanként 15- 15 ml 5W-s olaj betöltését
- Ezek utánóvatosan teljesen vissza lehet tolni a lábat
- Láb aljába csavar becsavar, figyelve arra, hogy a csillapítás oldali csavarban átmenő furat található
Ennyi,
The End