Marzocchi MXC első teleszkóp

8 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 50.000 Ft

Használt Marzocchi MXC eladó
27.000 Ft
új árához képest: -46%

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-8 (8 vélemény)
Rendezés

borjuhh avatar
24 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2001, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon szépen mozog a Marzocchi MXC

gyári szimmering van benne , még nem engedi az olajat ,se levegőt 

szépen szörcsög :)

olaj csillapítás

kétoldali levegő ráfújás

egyszerű felépítés , könnyű szétszedni ,összerakni

 

Hátrány

nincs 

Tapasztalat

125 mm-re van kihúzva ,így nagyon kényelmes , 2001 es évjárat de még mindig szép :)

 

Erre ajánlom

xc 

Ennyiért vettem
15000
Csatolt képek
Marzocchi MXC  2001 első teleszkóp
Marzocchi MXC  2001 első teleszkóp
Szerinted hasznos?

Ghosty avatar
Ghosty
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Jol mozog, bar a rugout veget nem tudtam kihozni belole. Talan jo is, mert nem utottem meg fel. 1 bar nyomasnal sem koppant meg fel, bar eleg konnyu vagyok :) Olajat, levegot nem ereszt. A gyari bevonat a becsuszo szarakon nagyon jol birja a dagonyazast. Bar a csillapitast belulrol lehet allitani, en csak akkor masztam bele, amikor megvettem.
Hátrány
Oldalmerevseg nulla. Rugalmas. Tarcsaval meg sem mernem probalni. Nehezen melegszik be. Szörcsög, mint a vadallat (bar nem akarok vele osonkodni :) ).
Tapasztalat
5000Km utan cserelni kell az olajat, porlehuzo gyuruket. Ha meresz vagy, otthon nekieshetsz, de en nem birtam vele. Azoknak ajanlanam, akik egyszeruen szeretnek tekerni. Igy nem lesz akadaly elottuk barhol is jarnak.
Erre ajánlom
Maratonra, xc-re jo lenne, de oda tul nagy. Maratonra kivalo. Szolid tekeresekre inkabbjavaslom. Amolyan altalanos felhasznalasra tokeletes. Kis felfele, kis lefele, kis ugra-bugra. Az ara jelzi, mennyire "kemeny" felhasznalasra terveztek. Szovala csak finoman banjatok vele!
Szerinted hasznos?

zagyvalosz avatar
zagyvalosz
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
-Szépen mozgott, a gyári csillapítás a legtöbb esetben számomra tökéletes...volt. -Szervízigénye elhanyagolható, minimális levegőt eresztett el, olajat is csak a cseréknél láttam. -Kotyogása elhanyagolható (3 év, csak a porlehúzókat cseréltettem)
Hátrány
-Rugalmas, pedig csak V-fékkel használom és "csak" 75 kg vagyok. -A negatív levegőkamra hiánya a legnagyobb hátránya: nehezen indul meg.
Tapasztalat
Az egyik maratonon (2004) elszállt a csillapítás és az utolsó 10 km-en hangosan "pengett" ahogy visszarúgott(az olajat ekkor sem engedte!). Azóta 3 szervízben járt, de nem tudták jól belőni: a csillapítás elmegy, viszont iszonyat progresszív lett és a 10 cm-ből kb 6-7-et mozog ki azokon az ösvényeken is, ahol korábban majd lekoppant. Levegő nyomás, olaj mennyiség és viszkozitás a gyári paramétereknek (és a korábban használtaknak) megfelelő, "belül" mindent rendben találtak ( a maraton után "hardveresen is ápgrédelni" kellett a csillapítást...eredeti Marzo alkatrészekkel...ingem-gatyám ráment:)). Mondatm, hogy milyen szép piros:)?
Erre ajánlom
Túrázásra/"nem-baj-ha-hátul-tekerek-csak-sör-legyen" maratonozásra szerintem egy reális alternatíva....lenne, ha újra úgy mozogna, mint kezdetben.
Szerinted hasznos?

cheeseghost avatar
cheeseghost
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Nagyon jol mozog. alacsony 60Kg-os sulyom alatt is ki tudom mozgatni a 100mm-t belole. Pl. ugra-bugra eseten :) imadom a mozgasat. Levegot 1 ev alatt sem enged egy picit sem. Felutni meg nem sikerult. Tapasztalataim alapjan szerintem normalis a sulya.
Hátrány
oldalmerevsege szinte nulla. kanyarban ugralva vele, kicsit kopognak az alkatreszek, amikor egymashoz utodnek. az olaj szörcsög benne eleg hanosan. :) de ezek szerintem mind aprosagok. Normalis hasznalat eseten is van egy kis hajlekonysaga, ezert arcsafekkel nem ajanlanam.
Tapasztalat
Ha a merevsege jobb lenne, vitrinben tartanam :)
Erre ajánlom
Mindenkinek, aki nem tarcsafeket hasznal. Hegyre fel nem tul kellemes a 100mm miatt :)
Szerinted hasznos?

Davegyerek avatar
Davegyerek
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 6 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Gyönyörűen mozog. Levegősben még nem láttam jobbat. Nálam 100milcsit teljesen kimozogta, csak a vége progresszív nagyon.
Hátrány
Kemény felhasználáshoz, tárcsafékhez túl hajlékony.
Tapasztalat
Nagyon jó villa! Nagyon sépen mozog, de nagyon rugalmas volt a 84 kilóm alatt... Lájtos felhasználásra (semmi downhill vagy ugrató) szerintem keresve se találsz jobbat. (ezért a pézért)
Erre ajánlom
túrázni, maratonra szerintem nagyon jó, mert nagyon finoman mozog és könnyű is. Ryan Leech ezzel kever...
Szerinted hasznos?

ericcartmen avatar
ericcartmen
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Először is szépen néz ki. :) 100mm az útja, ebből nekem jelenleg csak kb 60-70mm-t rugózik ki, de ez csak beállítás kérdése. Levegős rendszerű, de egyáltalán nem enged nekem levegőt. Nyílt olajfürdős csillapítása van (SSV), ami elég pöpecül működik. Van egy lock-outos verziója is, az az ECC jelzésű, ami kicsit húzósabb árban, kb 80e ft.
Hátrány
Sajna csak belülről állítható egy imbuszkulccsal a csillapítás, tehát szét kell szedni a telót. Az én ~85kg-ommal 60-70 mm-t mozog csak ki, de ezen lehet állítani még.
Tapasztalat
Használtan vettem 35e Ft-ért, de át kellett festetni, mert az előző tulaj nagyon összeb*szta a festést. Ki lehet fogni elég olcsón használtan, csak meg kell nézni, és át kell gondolni rendesen hogy mit veszel! Eddig nagyon meg vagyok vele elégedve, remélem ez nem is fog változni.
Erre ajánlom
Szerintem bárkinek, aki szeret túrázni, vagy maratonokra járni.
Szerinted hasznos?

kovrob avatar
kovrob
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
A 100mm útból 85-öt simán kimozog, könnyű és úgy néz ki, hogy 4 hónap alatt nem engedett el egy gramm levegőt sem. A csillapítása Marzocchiék standardja (SSV), istenien működik, és nagyon széles határok között állítható. Vásárolhatsz hozzá utólagosan hegyzárat!(ECC)
Hátrány
A csillapítás "csak" belülről állítható, de ha egyszer jól beállítod magadnak, akkor hibátlan, és én egyetlen terepen sem éreztem, hogy módosítani kellene. A becsúszószárak szabadok, sarasodnak porosodnak, de kb 2000 km alatt egy grammot sem karcolódtak. Mondják, hogy lehetne merevebb, de én a 80 kilómmal sem érzem hogy nyeklene.
Tapasztalat
Ne ijedj meg, ha a boltban összenyomod és úgy érzed nem indul meg könnyen. Ez így működik kb. 10-20 le-fel-ig, de utána... beépítve egy-két perc kell neki hogy magához térjen, innentől majdnem hogy vajpuhán mozog. A progresszivitást tudod befolyásolni az olaj felett lévő levegő mennyiségével, de ez már tuning... Hónapokat gondolkoztam rajta, hogy melyik telót válasszam, úgy érzem jól döntöttem, bátran ajánlom mindenkinek. Én V-fékkel használom, így a sár szempontjából nekem a fék a szűk keresztmetszet, nem a híd mérete. Az ára, a hasonló minőségi kategóriatársakhoz képest (RS, Manitou...) kedvezőbb!
Erre ajánlom
A paraméterei alapján XC, ill. maraton a világa ahol elemében érzi magát.
Szerinted hasznos?

MaD avatar
MaD
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 3 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
100mm út, könnyű, merev, bát nem tárcsával használom, finom mozgás, marzocchi csillapítás, nem tudom felütni, stb.
Hátrány
kissé fura, amíg be nem járatod, de utána... belső csillapítás állítás, bár ezt elég 1x...
Tapasztalat
Abszolút jól viselkedik, kellően progresszív a rugózása. A legkisebb gyökerektől a nagyobb "sziklákig" mindent megeszik. Kis nyomással működik, azért mozog szépen, és nem ereszti a levegőt.
Erre ajánlom
tuti kis XC villa, de bírja a keményebb csapatást is
Szerinted hasznos?

1-8 (8 vélemény)
Rendezés
Marzocchi logó

Marzocchi márka bemutatás

Az olasz motorsport örökségébe olyan nevek tartoznak mint a Ferrari, Lamborghini, Ducati, vagy akár a Marzocchi. A céget 1949-ben hozta létre Stefano and Guglielmo Marzocchi.

A fivérek karrierjüket a Ducati-nál kezdték mint tervezők, de hamar rájöttek, hogy saját útjukat szeretnék járni. A komplett motorkerékpárok tervezése és gyártása után úgy döntöttek, hogy a hidraulikus csillapítások készítése lesz a cég jövője. Az ’50-es évek végén a gyártó olyan márkák beszállítója volt, mint a Ducati, BMW, Cagiva, KTM vagy az Aprilia.

A ’80-as évek végén felvirágzott a hegyikerékpárok piaca. A vásárlóknak igénye támadt az első és hátsó teleszkópokra. Ennek hatására 1989-ben a Marzocchi is bemutatta első teleszkópos villájának prototípusát. A piac fejlődésével a Marzó termékei is fejlődtek, 1995-ben megérkezett a Bomber széria.

2008-ban a cég az autóalkatrészeket gyártó amerikai Tenneco csoport tulajdonába került, és neve Tenneco Marzocchi-ra változott. „Új cég, új kihívás, új kilátások, változatlan küldetés.”

A cég kínálatában egyaránt találhatóak trekking, cross country, all mountain, freeride, dh és dirt jump villák és rugóstagok is, többféle ár és tudásszinten.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Marzocchi MXC termékkel kapcsolatban: