Marzocchi Z1 Freeride III első teleszkóp
- Modellév: 2005
- Listaár: 115.000 Ft
mozgása mint egy álom majdnem az egész útját kimozogja pont annyi marad h ne koppanjon, a régi modeltől ismert tipikus marzós, szörcsögős hang ami szerintem nagyon jó, nagyon merev nagyon erős
egyszóval:állat
szerintem ennek a telónak nincs hátránya nagyon pöpec egy teló
67kilo vagyok, és a kék rugo nekem kicsit kemény,
rendes marzo, ha teheted vegyél ilyet, szerintem a 06 os model a legjobb /legprecízebb!
finom puha mozgás, elején lineáris kb 12 centiig majd felkeményedik, csak végső esetben koppan.
könnyű, 2 rugóval 2,3-2,4 kiló körül.
én 1 rugóval használom egy rugó 2-300 gramm szal az én villám így 1 rugóval 2 kiló körül van! na jó legyen 2,2 :D
az hogy nem állítható sokminden rajta, csak levegőráfújás sal a keménység, meg olaj viszkozitásával a visszaút
de mivel így kb tökéletesen mozog így nincs is szükség többre.
én egy 55R helyett vettem a villát, ideiglenesnek terveztem amíg nem javítják meg az 55ömet. a villa rendkívül pozitív csalódás volt már az első méterek után, igazi marzocchi teló, egy falavelet kimozog, be tudtam jól lőni a 60 kilóm alá. ez a villa legfőképpen a kisebb méretű fullykban a legideálisabb, bár most nekem bighit fsr-ben van. ebebn sajnos kicsi egy kicsit ez a teló:( szal tervbe van véve majd egy nagyobb villa. az én 60 kilóm alatt mint említettem elég ha 1 rugót használok, és így sincs igazán sok levegő benne, de mégis csak angy ritkán koppan ha pl másfél méterről ugrok síkra( mivel nem célom tönkrevágni a bicót nem is csinálok ilyet, nem vagyok hülye) a mozgásról annyit hogy az 55R-nél klasszisokkal jobban mozog, valamint a domainnél is, sőt pár totem-et is próbáltam meg boxxereket is a z1 után és egyáltalán nem volt a totem se meggyőző ez után(bár lehet azt csak be kellene lőni) de gyakorlatilag így a teló egy kis 66-os, kb úgy mozog. mindenkinek ajánlom ezt a villát, a dropoffnál sokkal jobb, messze nem ugyanaz mégha ugyanúgy is néznek ki szinte. én dh-ra használom, eddig bírja kifoogástalanul, és ha nem lenne kicsi a vázba, az életben nem adnám el, de így most gyűjtök egy 66-ra ami jobban passzol a bighitbe.
tényleg csak ajánlani tudom, messze a legjobb 150es villa., de 110re is le lehet csökkenteni az útját tehát akár dirtbicóba is jó. egy pike-nél 100x jobb, mert kb ugyanabban a súlyban van, viszont erősebb és jobban mozog, na meg tartósabb is.
Az olasz motorsport örökségébe olyan nevek tartoznak mint a Ferrari, Lamborghini, Ducati, vagy akár a Marzocchi. A céget 1949-ben hozta létre Stefano and Guglielmo Marzocchi.
A fivérek karrierjüket a Ducati-nál kezdték mint tervezők, de hamar rájöttek, hogy saját útjukat szeretnék járni. A komplett motorkerékpárok tervezése és gyártása után úgy döntöttek, hogy a hidraulikus csillapítások készítése lesz a cég jövője. Az ’50-es évek végén a gyártó olyan márkák beszállítója volt, mint a Ducati, BMW, Cagiva, KTM vagy az Aprilia.
A ’80-as évek végén felvirágzott a hegyikerékpárok piaca. A vásárlóknak igénye támadt az első és hátsó teleszkópokra. Ennek hatására 1989-ben a Marzocchi is bemutatta első teleszkópos villájának prototípusát. A piac fejlődésével a Marzó termékei is fejlődtek, 1995-ben megérkezett a Bomber széria.
2008-ban a cég az autóalkatrészeket gyártó amerikai Tenneco csoport tulajdonába került, és neve Tenneco Marzocchi-ra változott. „Új cég, új kihívás, új kilátások, változatlan küldetés.”
A cég kínálatában egyaránt találhatóak trekking, cross country, all mountain, freeride, dh és dirt jump villák és rugóstagok is, többféle ár és tudásszinten.