Rock Shox Dart 3 első teleszkóp

45 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.4]
  • Modellév:
    2010
    (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 32.500 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




Titus avatar
17 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

A telepszkóp a párom bringájában van így jómagam csak időnként próbálom ki a telót, illetve szervizelem azt.

Alapvetően a Dart3-as egy belépő szintű teleszkóp, nem tól vastag becsúszó szárakkal, de ennek ellenére elég merev tud maradni. Használtuk V fékkel is illetve most 160-as tárcsa van rajta, hidrás XT-vel és ez még nem csavarja szét. Piros pont azért, hogy nem IS felfogatás van a tárcsafékhez. (figyelem a gyártó elvben max. 160-as tárcsát javasol hozzá, tehát ez eleve belövi, hogy kb. mire is jó a teló)

A teló útja 100 mm, ebből eddig kb. 70-et sikerült előhozni az én súlyommal. A mozgása egyébként elég tűrhető, olyan mint egy jobb rugósvilláé, hiszen végső soron ez is az :) 

Karbantartás. Azt javaslom, hogy ha új a telód akkor azért ha pedig használt akkor azt szedd szét. :) Tapasztalatból mondom, hogy gyárilag nagyon kevés és nagyon kétes minőségű olaj van benne. A lábakat is érdemes jól kimosni mert volt benne kosz bőven. Ha megfelelősen le van zsírozva és megkapja a kellő mennyiségű olajat akkor igen lényeges minőségi változás lesz tapasztalható.

A lock-ja kormányról vezérlehető, ami jó dolog, de így utólag azt mondom, hogy több ezer Ft plussz pénzt nem ér meg az a darab bowden meg a műanyag kapcsoló.

 

Hátrány

A villa tetején a műanyag zárókupakok. Hát....eleve az, hogy műanyag! :(

Ezért szerelésnél csak óvatosan és ésszel! Összerakásnál a menetet zsírozni!

Írták, hogy a visszaút csillapító műanyagja eltörik?! Ezt nem igazán tudom, hogy miként sikerül összehozni de ez inkább user hiba.... Rendszeresen meg kell mozgatni a kart jobbra - balra, hogy bent a villában a szelep is mozogjon illetve ne pont a végállásban hagyjátok, hanem kicsit mindíg beljebb.

A rugó csattog a szárban, nem árt kicsit berhelni emiatt illetve az előfeszítés tekerentyű is inkább a vicc kategóriája.

A szinte új villa lábaiban nem volt olaj illetve a csillapításban is kevesebb volt. A szimeringnél nincs szivacs gyűrű és a szimmering se tűnik egy örök darabnak.

Erre ajánlom

Túrázgatás, lightos XC nem túl súlyos ridereknek.

Ennyiért vettem
20000
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
rugóút:
  • 80 mm

  • 100 mm

  • 120 mm


 
rugózás:

tekercsrugó


 
csillapítás:

van (TurnKey Lockout)


 
becsúszószár átmérő (mm):

28


 
becsúszószár anyaga:

4130 Crmo acél


 
külső szár:

alu


 
váll:

kovácsolt 6061 T6 alumínium


 
villanyak átmérő (coll):

1,1/8


 
villanyak anyaga:

acél


 
fék kompatibilitás:
  • v-fék

  • tárcsafék (post mount)


 
tengely:

normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van


 
visszaút csillapítás:

van


 
rugóút hossz:

nincs


 
lock-out:

opcionális (Pushloc, Poploc)


 
színválaszték:
  • fekete

  • fehér


tömeg:

2223


 
ajánlott felhasználás:
  • cross country

  • all mountain


 
további információk:

maximális rotor méret: 160 mm


Rock Shox logó

Rock Shox márka bemutatás

A RockShox-ot Steve Simons és Paul Turner alapította. Paul motorkerékpárversenyzéssel is foglalkozott, dolgozott a Honda csapatának, és kerékpározott is. Felfedezte, hogy egy teleszkópokkal ellátott motorkerékpár sokkal jobban uralható, mint a merevvillás kerékpárok. 1989-ben piacra dobta az első teleszkópos kerékpár villát.

1990-ben Ned Overend egy teleszkópos villával ellátott kerékpárral már meg is nyerte a Cross Country világbajnokságot, innentől megállíthatatlanul nő a cég sikere.

1994 szeptemberében a RockShox kihozza a Judy XC és Judy SL villákat a forradalmi olajpatronos csillapítás technológiával, melyet azóta is elterjedten használnak. RockShox a világvezető a design, gyártás és eladás területén a felsőkategóriás kerékpár-lengéscsillapító rendszerek terén. 1998-ban már 10 saját elsőteleszkópja és 3 hátsó tagja volt a piacon, Boxxer, Deluxe, Indy, Jett, Judy, Mag, Quadra, Ruby és SID néven.

A világ első teleszkópos villáját megalkotó cég 2002 óta a Sram tulajdonában van. Rugós és levegős első és hátsó teleszkópokat, lockout távvezérlőket és karbantartási kellékeket gyárt mtb és aszfaltra szánt kerékpárokhoz.

1-9 (9 kérdés)

Kérdések Statisztika
Rock Shox Dart 3
1 válasz
utolsó: 2017. júl.
Rock Shox Dart 3-ban miért kopoghat a rugó?
3 válasz
utolsó: 2013. máj.
Rock Shox Dart 3 villanyakról keresek képet
2 válasz
utolsó: 2013. márc.
Kijött a Lockout, mit tehetnénk a Rock Shox Dart 3-s villával?
18 válasz
utolsó: 2012. szept.
Kellys Viper SF-be Dart3 vagy más villa 30ezerig, mit ajánlatok?
7 válasz
utolsó: 2012. jún.
Miért indul meg nehezen a berugózás Rock Shox Dart 3-nál?
17 válasz
utolsó: 2021. jún.
Hogy lehet kitisztítani a Rock Shox Dart 3 telót?
10 válasz
utolsó: 2011. ápr.
össze lehet e tenni egy dart 3ast egy rst capa t7 lábával???:D
6 válasz
utolsó: 2012. szept.
Melyiket vegyem XC-re: Rock Shox Dart 3 vagy RST First?
9 válasz
utolsó: 2011. feb.
1-9 (9 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rock Shox Dart 3 termékkel kapcsolatban: