Rock Shox Recon 351 U-Turn első teleszkóp

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.5]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 78.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




r00r1 avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny

- Iszonyat finom mozgás, szinte 0 erő a meginduláshoz

- Rugós

- 32mm-es becsúszók,180-as Magura Storm tárcsa egyáltalán nem csavarja 82 kg vagyok (előtte R7 volt, arra féltem menet közben lenézni - bár nem egy kategória)

- 100 mm-re állítva 94 mm-t kimozog kemény rugóval ez a Rock Shox első teleszkóp

Hátrány

- nem nagyon találtam hátrányt, max a súlya..de aki rugósat vesz...

Tapasztalat

Használtan vettem a Rock Shox Recon 351 U-Turn-t, hibátlan becsúszokkal, csillapítás oldal tetején olajfolyás (ja: Reba csillapítás van benne, állítható Floodgate szelep), out-of-the-box iszonyat finom megindulás, csak kicsit puha - 100 mm-re húzva kb 30 volt a SAG. Így beruháztam egy kemény rugóra, most már jó, nem koppan fel a végén. 1 hete kipucoltam, feltöltöttem. A folyamat:

- Rugóút 130 mm-re kihúz

- A visszaút állító csavar egy határozott mozdulattal kihúz (jobb láb alja)

- Imbusz csavarhúzóval 2-3 fordulat kiteker a lábak alján található csavarokat

- Gumikalapáccsal óvatosan megkocogtat (nem kell szétbarmolni a belét) mindkettő imbuszt

- Utána teljesen kicsavar mindkét imbusz, arra ügyelve, hogy a csavar lyukán ki fog folynii némi olaj)

- Így a láb eltávolítható (óvatosan, egyenletesen húzni)

- Langyos, enyhén szappanos vízben átmos, kitörli szép tisztára, és hagyja teljesen kiszáradni

- U-Turn kupak tetején imbusz kicsavar, kupak óvatosan leszed (közben a villa lehetőleg függőleges)

- Mágnessel a kupak alatt lévő 3 darab csapágy, és az alattuk lévő rugó kiszed, gondosan elrak

- Mostmár 24 mm-es dugókulccsal a rugó kicsavarható.

- Ha ez megvan, száraz, nem szöszölő ruhadarabbal a régi kenőanyagot el kell távolítani

- Utána újra lehet zsírozni ( én zsír + 5W-s Motorex kombóját ajánlom 70-75% zsír, a maradék olaj, jó homogénen elkever)

- A rugó "fészkét" is szépen alaposan kitakarítani, utána a frissen kent rugó vissza, a kis lyukakba a rugók, utána a csapágygolyók, rá a kupak, és kész!

- 1 mm-es imbusz floodgate kupak lecsavar, utána zégergyűrű leszed, és láss csodát 24 mm- es dugókulccsal kicsavar (ugyan úgy, mint a rugó oldali)

- Csavaró mozdulattal ki lehet húzni a "motion control" dolgot

- Régi olaj kiönt (lehetőleg ne az Anyaföldet szennyezzük)

- A helyére én 138 ml 5W-s Motorexet töltöttem bele

- Tipp: miközben öntjük az olajat, lassan mozgassuk a csillapító rudazatot fel- le

- Motion Control visszacsavar, előtte menet bezsíroz, utána örül

- A teló lába mindeközben teljesen kiszáradt, tiszta, enni lehetne belőle, vagy inni- kinek mi...

- A szimmeringek alatt vannak szivacskarikák, ezeket jó alaposan itassuk át olajjal, hadd legyen jó nedves

- Szimmering belső felét is olajozzuk (tapasztalatom szerint nincs olyan zsír, ami ne tapadna egy minimálisan - hisz ez az egyik funkciója)

-Először az egyik bacsúszó, utána a másik visszadug a lábba

- Majdnem teljesen visszahúz

- De csak annyira, hogy a nyomó- és csillapítórúd ne akadályozza a lábanként 15- 15 ml 5W-s olaj betöltését

- Ezek utánóvatosan teljesen vissza lehet tolni a lábat

- Láb aljába csavar becsavar, figyelve arra, hogy a csillapítás oldali csavarban átmenő furat található

Ennyi,

The End

 

 

Erre ajánlom

kihúzva Trail, talán AM, Xc-re nehéz, de jó! :)

Ennyiért vettem
43000
22 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

 
rugóút:

85-130 mm


 
rugózás:

acélrugó U-turn


 
csillapítás:

van (Motion Control)


 
becsúszószár átmérő (mm):

32


 
becsúszószár anyaga:

7000-es, alacsony súrlódású alumínium


 
külső szár:

magnézium


 
váll:

kovácsolt 6061 T6 alumínium


 
villanyak átmérő (coll):

1 1/8


 
villanyak anyaga:

alu


 
fék kompatibilitás:

tárcsafék


 
tengely:

normál (9mm)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

nincs


 
visszaút csillapítás:

van


 
rugóút hossz:

van (U-turn)


 
további beállítások:

külső kompresszió csillapítás


 
színválaszték:

fekete


tömeg:

2148


 
ajánlott felhasználás:
  • cross country

  • all mountain


 
további információk:

maximális rotor méret: 210 mm


Rock Shox logó

Rock Shox márka bemutatás

A RockShox-ot Steve Simons és Paul Turner alapította. Paul motorkerékpárversenyzéssel is foglalkozott, dolgozott a Honda csapatának, és kerékpározott is. Felfedezte, hogy egy teleszkópokkal ellátott motorkerékpár sokkal jobban uralható, mint a merevvillás kerékpárok. 1989-ben piacra dobta az első teleszkópos kerékpár villát.

1990-ben Ned Overend egy teleszkópos villával ellátott kerékpárral már meg is nyerte a Cross Country világbajnokságot, innentől megállíthatatlanul nő a cég sikere.

1994 szeptemberében a RockShox kihozza a Judy XC és Judy SL villákat a forradalmi olajpatronos csillapítás technológiával, melyet azóta is elterjedten használnak. RockShox a világvezető a design, gyártás és eladás területén a felsőkategóriás kerékpár-lengéscsillapító rendszerek terén. 1998-ban már 10 saját elsőteleszkópja és 3 hátsó tagja volt a piacon, Boxxer, Deluxe, Indy, Jett, Judy, Mag, Quadra, Ruby és SID néven.

A világ első teleszkópos villáját megalkotó cég 2002 óta a Sram tulajdonában van. Rugós és levegős első és hátsó teleszkópokat, lockout távvezérlőket és karbantartási kellékeket gyárt mtb és aszfaltra szánt kerékpárokhoz.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Rock Shox Recon 351 U-Turn termékkel kapcsolatban: