Ütéseket kisimítja ez a RST első teleszkóp, ilyenkor jól teszi a dolgát, kíméli a kezeket, ahogy kell.
Pl: alacsonyított padkára 20-30 km/h-val felhajtva alig érezni vmit.
update: kotyogásnak még 2 év után sincs semmi jele! Szimmeringek még működnek, becsúszó még jó állapotban van: néhány karcolás csak, kopás nincs.
- Mégis csak van egy kb 6-8-10 mm SAG (lemértem kábel kötegelővel), csak azért hitette el velem, h nincs, mert összenyomva sem mozogja ki az apró úthibákat.
- Csillapítás hiányában visszaútkor hajlamos kopogni egy rázós úton, ezt azért nem érezni szerencsére.
- Hajlékony.
- update: a mínuszokban felkeményedik, ha áthűl a Capa T1-80. Nehezen indul meg a hidegben, jókora ellenállása lesz. Fura, mert a hűvösben (kb 0-10°C között) meg maximálisan finom, jobb, mint nyáron. Szerviznél ez is kiderül majd, h mi van benne...
Előzőleg szerkesztve 2011. nov. 22. Frissítések dőlt betűvel. Mióta elkezdett érdekelni sport szerűen az MTB-zés, azóta van némi fogalmam egy jó villáról és ez nem az. :) Három répából egyet leveszek, mivel azért jobbnak tartom az ipari hulladék Zoom-oknál és társainál, de köszönőviszonyban sincs még a valódi belépő kategóriával se. Egy tíz éves Rock Shox Judy többet ér használt áron, mint ez ugyanannyiért (lista áron) újonnan.
Egy neuzer tornadon cseréltem a gyári zoom villát, ehhez a bicajhoz jó választás volt.
(Tekintve, h a Zoom az iprai hulladék kategóriát képviseli.)
Én eddig kb 70mm-es mozgásra tudtam rábírni a 70 kilómmal. Legkisebb előfeszítéssel használom, az én súlyom alatt még így se mozog fölöslegesen (???), ideális keménységű, ha a kényelem a fontos (???) 8. V fékkel használom, sarat nem lát nálam a Capa T1-80.
A keménységével nincs probléma, bár így lassan két évesen már nehezen indul meg és akadozik a mozgása. Szerviz alkalmával az elasztomert kidobom belőle, vagy legalább félbevágom. Hetven pár kilóhoz túl merev a mozgása, lassan indul meg és az apró úthibákkal egyáltalán nem tud mit kezdeni. Amúgy azóta rájöttem, h beül egy hangyányit a súlyom alatt, csak azért hittem, h nem, mivel összenyomva sincs finom mozgása. Sőt, semmilyen mozgása sincs. Csak a nagy huplikra reagál.
Előfeszítés jól adagolható, bár nagyobb tartományt is el tudnék képzelni.
Szimmeringek teszik a dolgukat, bár elsőre megijedtem, mikor kihordták a zsírt a becsúszón. De mivel ez a jelenség egy-két hét után elmúlt, így gondolom csak a fölösleg jött ki belőle. Vagy csak porlehúzó van rajta, de a kenőanyagot semmi nem tartja bent? Szerviznél kiderül...
update: zavaró, h erősen hajlik az RST Capa T1-80 szára. Nem tudom, h ez konstrukciós hiba-e, vagy az ilyen "pici" villák mind ilyenek-e (igen, mindegyik "csirkelábú" villa ilyen), de nem érzem túl biztonságosnak, h a végénél - a kerékagynál - már ilyen 1 cm-es mozgásokat látni előre-hátra terepen. Részt vettem vele teljesítménytúrán, 30 km/h környékén már félve mentem vele, inkább csak 20-nál maradtam terepen (hozzá kell tenni, h bicaj egésze már félt alattam). Folyamatosan galamb táncolt a szára, félelmetes. :) Mondjuk azért törés ilyen terhelésen még ki van zárva (legyünk realisták, ezek az anyagok nem fognak eltörni önmagában egy rázós tereptől), de merevnek egyáltalán nem merev az RST Capa T1-80. Előbb utóbb a perselyezés meg fogja adni magát, ez nyílvánvaló. De remélem inkább utóbb. :)
update (korábbi szerkesztés 2013. jan. 7):
Ez a második tele a villának, lényegében már több mint két éve szolgál karbantartás nélkül.
Egy-két hete megjelentek az első rozsdafoltok így téli üzem során. Mire észrevettem, már szép pöttyös lett a becsúszószár. Más helyen nem látok rozsdát, alu váll nyilván nem reagál ezekre a hatásokra, a villaszárakat meg jótékonyan óvja a festés (a vastag retek alatt - azt hiszem ez a villa fekete volt még korábban. :D ) Cif súrolókrém gyönyörűen lehozta, de maradtak - csak közel látható - apró fekete gödröcskék. Gondoltam ennek fele se tréfa, kapott egy kis szilikon sprét a becsúszó (tavaszra betervezve a szervíz, már készenlétben van a lágy szilikonzsír). Ezután jött a meglepetés: ez a villa mozog! :D Mostantól egy-két hetente lekezelem majd szilikon sprével, úgy tűnik jót tesz neki. Per pillanat élvezem még a lágy megindulását, amíg hozzá nem szokom.
Szervíz után újabb frissítés lesz...
Városi közlekedés (télen-nyáron), hétvégi laza túra. Akcióval fogtam ki, ennyiért valószínűleg nem kapni jobbat. Eredeti árért azonban már biztos van választék. Főleg a használt piacon! :P 17k-ért apróról már lehet kapni igazi villát is.