Suntour Axon D-RL első teleszkóp

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 30.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




bayerkrisztián avatar
9 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

nekem Dl-O-m van csak nem találtam meg

  • a hőmérséklet nem igazán hatja meg
  • nagyon finom a Suntour Axon D-RL mozgása
  • zárt lock mellett is mozog 1 centit
  • a lockot osszenyomva is lehet zárni , ilyenkor nem mozog semmit
  • a lock kapcsolóval fokozatmentesen lehet állítani a keménységet (lomhaságot)
  • az erőfeszítésállító jól működik
  • 120mm-ből 80-100-at mozog
  • az első pár centit könnyen morogja, ezért gyors tempónál is jól csillapít
Hátrány
  • gagyi matricák
  • nem elég merev
  • müanyag állítócsavarok
  • amúgy semmi
Tapasztalat

DH-ra használom mert nincs sok pénzem, és eddig jól bírja ez a Suntour első teleszkóp.

Max a merevségével vannak gondok amit már említettem, mert csak 30-as becsúszója van 

Erre ajánlom

cc, túrák, NEM DH

Ennyiért vettem
20000
Csatolt képek
Suntour Axon D-RL első teleszkóp
szétszedve
Suntour Axon D-RL első teleszkóp
szétszedve
Suntour Axon D-RL első teleszkóp
6 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour Axon D-Lo újjonan megéri 15 ezerért?
15 válasz
utolsó: 2013. jún.
Valaki ismeri a Suntour Durolux váltóját?
6 válasz
utolsó: 2012. nov.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Axon D-RL termékkel kapcsolatban: