Suntour Axon D-RL első teleszkóp

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 30.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-13 (13 vélemény)
Rendezés

jkoti02 avatar
31 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Suntour Axon D-LO:

  • A mozgása nagyon finom. Volt szerencsém kipróbálni ezalatt az egy hónap alatt mióta megvan rázós, kavicsos terepen, földúton, macskaköves úton. Kellemes, finom a mozgása. Előszőr túl puhának találtam a rugót a testsúlyomhoz (100 kg), mert sokat beült, de ha nem a kormányra nehézkedem, akkor ez miatt a "puhaság" miatt nagy sebességnél is csillapít minden úthibát, rázkódást. De szerintem a rugó kisebb testsúlyhoz való, lehetséges hogy egyszer keményebbre cserélem, majd kitapasztalom. Ez a szép mozgás persze meleg időjárása vonatkozik, majd télen jön az update.
  • A telóutat bejárja rendesen, ha csillapítás nélkül használom akkor le is koppan.
  • Csillapít. Olajos csillapítás van benne, ami nagyon finoman, fokozatmentesen állítható a lockout kapcsolóval. Csillapítja a visszautat is. Az olaj miatt kiváncsi leszek, télen hogy fog szuperálni.... Ha bedermed akkor majd próbálkozok hígabb olajjal.
  • Lock out: A csillapítást állító tekerentyűt teljesen elzárva lockolod a villát. Ekkor kb 10-15 mm-t mozog. Nagy segítség sima úton, kiállva hajtva a bringát, nem a rugóztatásra megy el az energiám. Ami hatalmas előny és nem sok teleszkóp tudja, hogy lenyomott állapotban is elzárható. Ekkor semennyit nem mozog. Előnyös mászáskor. Persze a lock a villában jobb oldalon történik, hosszútávon nem tesz jót neki a lockolt használat.
  • Szimmering jól tömít. Egyik képen látszik is, milyen szépen lehúzza a koszt. Jártam már a Dunában is a "vassal", nem ment bele víz (mondjuk nem volt szétszedve azóta, de olyan mint előtte volt, és semmi vízre utaló hangja nincs).
  • V-fék merevítője (fékhíd) elől van és merevebb is mint az előző Suntour telómon. Terveztem, hogy az új teleszkóppal együtt beruházok egy fékmerevítőre, de mostmár fölöslegesnek tartom.
Hátrány
  • Rúgó előfeszítés...hát tekergethettem oda-vissza nekem ugyanolyan volt. Talán keményebb rugónál érezhető lenne egy minimális különbség, de csak minimális, mert teljesen betekerve is nagyon keveset nyom a rugón...Olcsó villák betegsége, nem is vártam el tőle, hogy működni fog, így legalább nem csalódtam. Ráadásul egy műanyag bisz-baszt kell tekergetni, ha sokat piszkálnám el is törne egy idő után.
  • Minden felirat, logó matricázva van, ráadásul a matricák nagyon könnyen lejönnek. Szép kinézete van a telónak egyébként, ezeket igazán ráfesthették volna.
Tapasztalat

A Suntour Axon D-RL egy finom mozgású, olajos csillapítású teleszkóp. A csillapítás a 0-tól a lock out-ig nagyon finoman hangolható, oda-vissza út csillapítva van, nem akar szétugrani a villa visszaútkor. A rugó előfeszítő sajnos olyan mint a legtöbb alsókategóriás telón. Fentebb leírtam mindent, nagy sárról nem tudok nyilatkozni velem nem látott, nem is fog olyat, tárcsafékkel szintén ez a helyzet, v-fék párti vagyok :) 

Erre ajánlom

A durvább ugra-bugrát nem tudom, hogy bírná, amúgy minden.

Ennyiért vettem
26000 ft
Csatolt képek
Suntour Axon D-RL első teleszkóp
Suntour Axon D-RL első teleszkóp
Suntour Axon D-RL első teleszkóp
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bayerkrisztián avatar
9 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

nekem Dl-O-m van csak nem találtam meg

  • a hőmérséklet nem igazán hatja meg
  • nagyon finom a Suntour Axon D-RL mozgása
  • zárt lock mellett is mozog 1 centit
  • a lockot osszenyomva is lehet zárni , ilyenkor nem mozog semmit
  • a lock kapcsolóval fokozatmentesen lehet állítani a keménységet (lomhaságot)
  • az erőfeszítésállító jól működik
  • 120mm-ből 80-100-at mozog
  • az első pár centit könnyen morogja, ezért gyors tempónál is jól csillapít
Hátrány
  • gagyi matricák
  • nem elég merev
  • müanyag állítócsavarok
  • amúgy semmi
Tapasztalat

DH-ra használom mert nincs sok pénzem, és eddig jól bírja ez a Suntour első teleszkóp.

Max a merevségével vannak gondok amit már említettem, mert csak 30-as becsúszója van 

Erre ajánlom

cc, túrák, NEM DH

Ennyiért vettem
20000
Csatolt képek
Suntour Axon D-RL első teleszkóp
szétszedve
Suntour Axon D-RL első teleszkóp
szétszedve
Suntour Axon D-RL első teleszkóp
6 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

xedos97 avatar
22 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Olyan 20 km/h-ig kellemesen csillapít.
  • Teló utat szépen mozogja ez a Suntour első teleszkóp.
  • A becsúszón az adonizált réteg nem kopik.
  • Lockout-ja csodálatosan működik, erős: úgy 0,5-1cm-t mozog, ami jól is jön. Emelkedőn nyeregből kiállva óriási segítség!
  • Gyűrűi jól tömítenek, minden kosz-por kívül marad, amit tekerések után le lehet törölni.
  • Az előfeszítés állítója jó minőségű, határozott dupla kattanásokkal jelez állítás közben - úgy vettem észre, hogy működik is - nem csak dísz.
  • Masszív, nagyon jó minőségű anyagokból van gyártva.
Hátrány
  • 20 km/h felett a  hirtelen érkező akadályokat nem érzékeli ; vagy csak kevésbé csillapítja.
  • Visszaút csillapítása gyenge az Axon D-RL-nek.
Tapasztalat
  • Elégedett vagyok vele, úgy gondolom amennyiért újonnan hozzá jutottam, jól jártam vele.
  • Már sajnos nem kapható!
  • 42000 Ft-ról volt leárazva ebike-on, 17990-ra, nem akartam ott hagyni. Több mint 1 hónapot vártam az érkezésére, mert Ők is csak nehezen tudták megszerezni.
  • Egy XCM V3-HLO lett volna a másik választásom helyette, nem tudom sajnos, hogy az milyen lett volna ehhez képest, viszont anyagminőségben biztos az Axon jobb, és még remote-lockout-os is!
Erre ajánlom
  • XC, terep-túra, városi használat.
Ennyiért vettem
17.990 Ft.
Mért tömeg
2200 g
Csatolt képek
Suntour Axon D-RL első teleszkóp
Suntour Axon D-RL első teleszkóp
11 olvasó 73%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Krupcheck avatar
91 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Axon D-RL vagy RL-D, nem tudom melyik típus, olajos csillapítású.

Szépen kirugózza a 80mm-t a Suntour Axon D-RL, ennyi normális XC-re, városi szaladgálásra bőven elég. Kőkemény a lockout (de kb 1,5centit kimozog ami jól jön) és lenyomott állapotban is rögzíthető, ilyenkor semmit nem mozog, és lecsökken a villa magassága is- hegynek föl, állva tekerve igencsak értékeltem. Baromi jól is néz ki, sokkal komolyabbnak látszik, mint amennyibe kerül- és komolyabban is viselkedik! Árkategóriájában nagyon jó a 30mm-es becsúszó, és a fekete anodizálás sem kopott meg az eddigi 2 évem (kb. 8000km) alatt. Nagyon szépen csillapít, nem pattog el, mint a sima tekercsrugósok. Semmi baj nem volt, de egyévesen elvittem olajcserére, azt mondták egyszerű a szerekezete és kevés olaj kell bele. Azt hiszem 700 Ft-ból úsztam meg.

Hátrány

A gyönyörű krómhatású fényezés elég puha, és ha valami meggyűri, rögtön kilátszik a fekete alapozó.

Update: Komolyabb zúzások során hajlamos elfogyni a rugóút, és elkezd rázni, mint egy merevvilla. A visszaútcsillaptást nem találták el.

Tapasztalat

Eredetileg J4est akartam venni, de nem bántam meg, hogy a hasonló árú Axont választottam. Sokkal szebben mozog, és bár a rugóút kisebb, a becsúszók sokkal vastagabbak- ergo tartósabbnak igérkezik. Egyesek szerint semmit nem ér az előfeszítés állítás- nos én is ezt hittem, de aztán rájöttem, hogy nem csak addig lehet tekerni a kupakot, amíg meg nem akad, hanem ezen nyugodtan túl lehet tekerni, és még egy jó pár kattanásig lehet csavargatni. Persze lehet, hogy másoknál nem ezen észrevételezés hiánya volt a hiba, de lényeg, hogy az enyém korrektül működik.

Erre ajánlom
CC-re kiváló.
Ennyiért vettem
28000
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pali avatar
pali
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Axon D-LO (nem d-rl) csak láttam hogy más is ide irta ELőnye a massziv felépítés, szerintem jól is néz ki, nekem strapabírónak tűnik majdnem egy év után is, kb egy hónapja megpróbáltam szétszedni, de nem tudtam széthúzni valamiért..., lehet hogy én voltam béna. egyébként csak a kiváncsiság vezérelt. Felütni képtelenség, ha terepen használod, akkor cirka 70mm-t mozog, de én már mozgattam ki belőle nyolcvankettőt is, de akkor direkt bántottam :) ahidegben természetesen keméynebb, mivel hogy az elasztomer gumi keményebb-->nem is mozog annyit. Csillapitás van benne, de ugye nem állitható, Viszont azzal hogy a lock-out kar fokozatosan állitható, jócskán lomhává lehet tenni a mozgását, és ez néha napján előny tud lenni, aztán ha teljesen eltekered, akkor is tud mozogni még 1 cmet kb ami szerintem szintén egy jó dolog. Az előfeszírő csavar bizonyos esetekben el tud romlani (nem lehet forgatni)- egy suntour xcr-en láttam ilyet, de annak ui. a tekerője. A lock out kupak alsó része alu, igy a kicsavargatástól nem kopik el olyan hamar, a teteje meg műanyag. Mivel rugós igy nem igényel komolyabb karbantartást
Hátrány
Mivel nem levegős igy a kisebb dolgokra egyáltalán nem érzékeny, nem nagyon akar mozogni, de ahol igazán fontos a mozgása ott kitesz magáért
Tapasztalat
mit irjak ide maikor már mindent leirtam?
Erre ajánlom
Xc, maraton, turázgatás, ha nem tudsz montizni, akkor sem tudod tönkretenni
Ennyiért vettem
20000
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Siver Ákos avatar
Siver Ákos
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Olcsó,könnyű,jól néz ki
Hátrány
Télen nem mükszik igazán de vÉgül is levegős mit várok:)
Tapasztalat
nekem kicsit ereszt de van pumpám! 4-5 bar körül mükszik jó szerintem(65 kg-s rider alatt)
Erre ajánlom
cc
4 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pipe avatar
pipe
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Szép a járása, igaz lassu, mert nitrogén-palackos lockout van benne,és sztem ettől olyasmi mintha olajos lenne,pedig nem az!
Hátrány
sokat beül alapból a teló (5cm), ja meg nekem fél év után szeplős lett a becsúszószáram, mint a manituknál szokott lennni!
Tapasztalat
én csak 2db Rst GillaPlusT5;T6hoz tudom hasonlitani,és ez sokkal jobb náluk,és egy MarzoMzComphoz,ami pedig jobbnála,mert erősseb a rugózása,mivel nem 1db hanem 2db rugo+elosztomer van benne!
Erre ajánlom
xc,street,dirt,túra,kezdőknek,kis sulyúaknak
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

nymthehavoc avatar
nymthehavoc
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 4000-8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
szép, stabil, nem hintázik, nagyon olcso.
Hátrány
kicsi csillapita´s, nem nagy értékek között lehet beállitani
Tapasztalat
én ismertem ezt a telot mielött vettem egyet a bringámra ugyhogy nem okozott meglepetést a relative kicsi csillapitása. ez egy jo xc teleszkop, nem mama kedvencei számára. ha azt várod hogy kimozogja az ut egyenetlenségeit akkor ez nem neked valo.
Erre ajánlom
ha nem félsz attol hogy néhány kavicson valo átmenést "elnyel" a telod,viszont a komolyabb helyzetekben nem ütközik csontig akkor neked is bejön ez.
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Makii avatar
Makii
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Szeretem :))
Hátrány
Néha nem szeretem :))
Tapasztalat
Nah, szétszedve, megzsirozva megjavul, ennél többre nincs szüksége, még a régebbi(lásd lejjebb) dolgok is megjavultak, mondjuk ki is ürült a zsiirosbödön..:))
Erre ajánlom
egyértelműen XC
4 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Makii avatar
Makii
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Már leirtam régebben+ jó a lockout rajta
Hátrány
alig csillapit, rugóút nem marad, ha belefexel, max 2 centi, az meg szart se ér, olyan mintha koppanna, oszt még ott van fent 2 centi szárazon a 10bő. Egyébként még ez a legkedvesebb teló. Ez még birja, nem ugy, mint a Manitou...
Tapasztalat
Hosszabb használat után előjöttek a hátrányok is, de akkoris ez a legszebb teló, amit eddig használtam, a Manitou-m bűn randa volt, meg elbaszódott(el is adtam):))). Na meg ez olcsó is volt, csak 20 ropi vol ujonnan, mig a Manitou vagy 60(használtan). 1 évig csak kibirja, oszt visszatérek az indiánokhoz.
4 olvasó 25%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Makii avatar
Makii
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Szép. Massziv. Viszonylag könnyű. Jól mozog. stb.
Hátrány
A 10 centiből kimozog max. 7et. Budi tekerő(időtől fögg). stb.
Tapasztalat
Stal szerintem töük jó cucc, főleg hogy 20000ér szereztem ujonnan a 2005öst.
Erre ajánlom
lightos cosscountryra
2 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

retro avatar
retro
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 500-1000 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Jol, szépen mozog.Főleg, hogy nekem ez a 3. villám 3hét alatt, mivel egy rst gilla plus t6, és t5 öst már kinyirtam.Árban is jo, a lókáút is correct benne. Ára: 32500,- Ft, sulyát meg passzolom. Nekem idáig bejöttt, birja az 2méter magasból való ugrabugrát(azért ennyi mert még kezdőke vok ugymond ebben a sportágban) :) .
Hátrány
Csak annyi,hogy amikor felülök a bicómra (UMF hardy3-as), akkor a rugóútból kb 2 cm becsúszik, mert anyira finom a járása az elején.Amugy minden ok vele.
Tapasztalat
Egyszerűen beleszerlemesedtem a két rst után. Most ez van, birja amig birja. Plusz kérdés: olajos vagy zsíros?
Erre ajánlom
Hát szerintem csak ilyen kezdő manuszoknak egy őrültségre a vadonban, na meg a bombatölcséreseknek, csak vigyázzatok a fákkal!!!! :) (Póstelek)
2 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Jonny avatar
27 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Remote lockout
Hátrány
Kis rugóút, nagy csillapítás, előfeszítés állításra érzéketlen
Tapasztalat
Tehát: a rugóút elvileg 80mm a gyártó szerint remote lockout-os példány esetén. Ebből tudtam mérni 60mm-t. Ha ráülök a gépre marad 40mm függetlenül attól hogy milyen előfeszítést állítok (fölösleges tekergetni, ja én kb. 70kg vagyok). Ez a 40mm még elég lenne ha rendesen mozogna de nem. Szinte semmilyen akadályt nem érzékel, főleg ha egymás után gyorsan jönnek (pl. köves út). Ha viszont felállok a nyeregből és kicsit a kormányra helyezem a súlyom marad kb. 10mm rugóút (előfeszítéstől függetlenül). Képzelhetitek mi van mikor egy erdei földúton száguldok lefelé a nyeregből kiállva, fékezve: teljesen mint egy merev vázas bringa, de akkor minek van rajt lockout? Azt sem mondhatnám hogy hidegben bringáztam vele, de lehet hogy a nyári kánikulában kicsit felolvadna. Most megpróbálok kezdeni valamit a csillapítással ha sikerül majd írok, de ha valaki tud valamilyen megoldást nyugodtan szóljon.
Erre ajánlom
Dísznek
12 olvasó 58%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-13 (13 vélemény)
Rendezés
Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour Axon D-Lo újjonan megéri 15 ezerért?
15 válasz
utolsó: 2013. jún.
Valaki ismeri a Suntour Durolux váltóját?
6 válasz
utolsó: 2012. nov.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Axon D-RL termékkel kapcsolatban: