Suntour Axon D-RL első teleszkóp

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 30.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




jkoti02 avatar
31 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Suntour Axon D-LO:

  • A mozgása nagyon finom. Volt szerencsém kipróbálni ezalatt az egy hónap alatt mióta megvan rázós, kavicsos terepen, földúton, macskaköves úton. Kellemes, finom a mozgása. Előszőr túl puhának találtam a rugót a testsúlyomhoz (100 kg), mert sokat beült, de ha nem a kormányra nehézkedem, akkor ez miatt a "puhaság" miatt nagy sebességnél is csillapít minden úthibát, rázkódást. De szerintem a rugó kisebb testsúlyhoz való, lehetséges hogy egyszer keményebbre cserélem, majd kitapasztalom. Ez a szép mozgás persze meleg időjárása vonatkozik, majd télen jön az update.
  • A telóutat bejárja rendesen, ha csillapítás nélkül használom akkor le is koppan.
  • Csillapít. Olajos csillapítás van benne, ami nagyon finoman, fokozatmentesen állítható a lockout kapcsolóval. Csillapítja a visszautat is. Az olaj miatt kiváncsi leszek, télen hogy fog szuperálni.... Ha bedermed akkor majd próbálkozok hígabb olajjal.
  • Lock out: A csillapítást állító tekerentyűt teljesen elzárva lockolod a villát. Ekkor kb 10-15 mm-t mozog. Nagy segítség sima úton, kiállva hajtva a bringát, nem a rugóztatásra megy el az energiám. Ami hatalmas előny és nem sok teleszkóp tudja, hogy lenyomott állapotban is elzárható. Ekkor semennyit nem mozog. Előnyös mászáskor. Persze a lock a villában jobb oldalon történik, hosszútávon nem tesz jót neki a lockolt használat.
  • Szimmering jól tömít. Egyik képen látszik is, milyen szépen lehúzza a koszt. Jártam már a Dunában is a "vassal", nem ment bele víz (mondjuk nem volt szétszedve azóta, de olyan mint előtte volt, és semmi vízre utaló hangja nincs).
  • V-fék merevítője (fékhíd) elől van és merevebb is mint az előző Suntour telómon. Terveztem, hogy az új teleszkóppal együtt beruházok egy fékmerevítőre, de mostmár fölöslegesnek tartom.
Hátrány
  • Rúgó előfeszítés...hát tekergethettem oda-vissza nekem ugyanolyan volt. Talán keményebb rugónál érezhető lenne egy minimális különbség, de csak minimális, mert teljesen betekerve is nagyon keveset nyom a rugón...Olcsó villák betegsége, nem is vártam el tőle, hogy működni fog, így legalább nem csalódtam. Ráadásul egy műanyag bisz-baszt kell tekergetni, ha sokat piszkálnám el is törne egy idő után.
  • Minden felirat, logó matricázva van, ráadásul a matricák nagyon könnyen lejönnek. Szép kinézete van a telónak egyébként, ezeket igazán ráfesthették volna.
Tapasztalat

A Suntour Axon D-RL egy finom mozgású, olajos csillapítású teleszkóp. A csillapítás a 0-tól a lock out-ig nagyon finoman hangolható, oda-vissza út csillapítva van, nem akar szétugrani a villa visszaútkor. A rugó előfeszítő sajnos olyan mint a legtöbb alsókategóriás telón. Fentebb leírtam mindent, nagy sárról nem tudok nyilatkozni velem nem látott, nem is fog olyat, tárcsafékkel szintén ez a helyzet, v-fék párti vagyok :) 

Erre ajánlom

A durvább ugra-bugrát nem tudom, hogy bírná, amúgy minden.

Ennyiért vettem
26000 ft
Csatolt képek
Suntour Axon D-RL első teleszkóp
Suntour Axon D-RL első teleszkóp
Suntour Axon D-RL első teleszkóp
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour Axon D-Lo újjonan megéri 15 ezerért?
15 válasz
utolsó: 2013. jún.
Valaki ismeri a Suntour Durolux váltóját?
6 válasz
utolsó: 2012. nov.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Axon D-RL termékkel kapcsolatban: