Suntour Axon D-RL első teleszkóp

13 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.0]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 30.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




Jonny avatar
27 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Remote lockout
Hátrány
Kis rugóút, nagy csillapítás, előfeszítés állításra érzéketlen
Tapasztalat
Tehát: a rugóút elvileg 80mm a gyártó szerint remote lockout-os példány esetén. Ebből tudtam mérni 60mm-t. Ha ráülök a gépre marad 40mm függetlenül attól hogy milyen előfeszítést állítok (fölösleges tekergetni, ja én kb. 70kg vagyok). Ez a 40mm még elég lenne ha rendesen mozogna de nem. Szinte semmilyen akadályt nem érzékel, főleg ha egymás után gyorsan jönnek (pl. köves út). Ha viszont felállok a nyeregből és kicsit a kormányra helyezem a súlyom marad kb. 10mm rugóút (előfeszítéstől függetlenül). Képzelhetitek mi van mikor egy erdei földúton száguldok lefelé a nyeregből kiállva, fékezve: teljesen mint egy merev vázas bringa, de akkor minek van rajt lockout? Azt sem mondhatnám hogy hidegben bringáztam vele, de lehet hogy a nyári kánikulában kicsit felolvadna. Most megpróbálok kezdeni valamit a csillapítással ha sikerül majd írok, de ha valaki tud valamilyen megoldást nyugodtan szóljon.
Erre ajánlom
Dísznek
12 olvasó 58%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour Axon D-Lo újjonan megéri 15 ezerért?
15 válasz
utolsó: 2013. jún.
Valaki ismeri a Suntour Durolux váltóját?
6 válasz
utolsó: 2012. nov.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Axon D-RL termékkel kapcsolatban: