Suntour Epicon RLD első teleszkóp

5 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.8]
  • Modellév: 2010 (frissítve: 2010.04.)
  • Listaár: 57.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-5 (5 vélemény)
Rendezés

Pjotr8008 avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2014, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny

Könnyű,

Olcsó,

Igénytelen (bár még nem néztem bele),

Fehér a váll is,

Nem kopik,

Hőmérséklettől függetlenül szépen mozog.

Nem engedi a levegőt,

Tartós matricák.

Hátrány

A visszaút csillapítás lehetne kicsit határozottabb, 

A márka "imidzse" (ez nem hiszem, hogy óriási mínusz)!

 

Tapasztalat

Egy XCM-ről váltottam EPICON-ra és hát össze sem hasonlítható a kettő (persze nem is egy kategória, valamint működési elv). Ez már tényleg a csillapító kategória, nem holmi villaszerű képződmény! 32-es becsúszóval nem igazán nyeklik-nyaklik, valamint a felületkezelésnek hála nem is kopik az. 180-as tárcsával nem érzek torzulást rajta, A levegős rúgózásnak köszönhetően még amatőr érzéssel is érezhető a súlybeli fogyás (elvileg 1650g). Egy kipróbált FOX 32-höz képes a visszaút csillapítás lehetne kicsit érezhetőbb, de ez nem fedi a háromszoros bekerülési értéket! A remote kar tökéletesen működik (véleményem szerint még jobban is mint a FOX-on). Ez a villa optimális ár/érték aránnyal rendelkezik szerintem! Normális gumisnál fel lehet fújni 8-9 bar-ra ami átlagos embernek elég, benzinkúton szinte esélytelen, javasolt a telópumpa, bár sűrűn nincs rá szükség!

Erre ajánlom

Az állítható rúgóút miatt DH kivételével bármire!

Ennyiért vettem
60000
Csatolt képek
Suntour Epicon RLD  2014 első teleszkóp
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

TheBird avatar
6 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, sima XC-sként használtam
Előny
  • becsúszószárak és a villanyak felületkezelése nagyon jó, tartós
  • teflon (PTFE) becsúszóperselyek szintén nagyon jó minőségben
  • könnyű (nem vagyok grammhuszár, de így is feltűnően kis súlyú)
  • könnyen szervizelhető, de nem túl szervizigényes (már bontható olajpatronnal van szerelve)
  • könnyen állítható, jól eltalált visszaút-csillapítás
  • gyártják átütőtengelyes verzióban is
  • (nekem még) nem koppan fel (a spirálrugó tengelyének alján gumi puffer található)
  • könnyen állítható a rugóút (80-100-120-140) és 140-re kinyomva is elég merev
  • (nekem még) nem csavarodik, bár csak 160-as tárcsával használom
  • szép, egységes, nehezen kopó festés
  • gyönyörűen kimozogja a legtöbb egyenetlenséget és jó beállítás mellett a megindulással sincs gondja
Hátrány
  • gyári szimmeringek túl kemények
  • műanyag lockout mechanizmus
  • műanyag rugótámasz (vagymi ... ezt tudjuk tologatni a rugó tengelyén, hogy változtassuk a rugóutat)
  • a visszaút-csillapítás szárának az aljából kispórolták a csavaros záróelemet (felül ugyan tartja eléggé a menet és összerakva biztosan nem fog kalimpálni nekünk a patron, de ez a plusz stabilitás nem ártott volna senkinek, ha már ott a menet a szárban)
Tapasztalat

Zsír által van kenve a rendszer. Én lítium bázisú csapágyszírt használtam a kenés frissítésére. Évek óta ezt használom mert nagyon jól viseli a hőingadozást, nem bántja a gumit és a műanyagokat illetve kiváló kenést biztosít.

A visszaút-csillapításban nem éreztem, hogy olajat kellene cserélnem így nem is tettem. Tökéletesen teszi a dolgát 1 év után is bontás nélkül.

A rugóutat nagyon egyszerűen tudjuk állítani részleges szétszerelést követően egy hasított acél rugósstift ki majd visszaütésével.

Ár/érték arányában nagyon jó választás.

Erre ajánlom

Odafigyeléssel és ésszel szinte mindenre. Kemény DH persze nem annyira.

Ennyiért vettem
"bringával jött"
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Hankó Dávid avatar
10 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
  • Az előző villámhoz képest egy álom az Epicon RLD még így is, hogy hozzám képest keményre van fújva
  • 100mm/95mm -5 fokban is!
  • A sárral szépen megbírkózik van elég hely 2.25 gumiknál is.
  • Mivel csak tárcsafék rögzítéses villát vettem így gondolom nem szabadna neki csavarnia de csak 160mm tárcsák vannak fent.
  • Sokan mondják h milyen rosszak a baállítócsavarok de úgy vagyok vele, hogy 1x kell belállítani és nem kell hozzá piszkálni és minden rendben lesz.
  • Sajnos ez a villa eléggé szereti ha törődnek vele!
  • Nagyon jo a hozzá járó Poplock kar.
  • 1670g
  • Már a 2013 verzió 32mm szárakkal van
Hátrány
  • Még nem tapasztaltam
Tapasztalat

Ezzel a villával bátran elmerek menni bárhova persze az ésszerű felhasználásnál. Az előző villám egy Duro volt sajnos voltak vele gondjaim (belassult, nem mozgott normálisan, kopott a becsúszó) de az Epicon RLD össze sem hasonlítható vele.

Szerintem tud ugyan olyan teljesítményt nyújtani mint egy Rock Shox de jóval kevesebb pénzért!

Erre ajánlom

Mindenkinek amire kitalálták marathon, all mountain 

Ennyiért vettem
55000
Mért tömeg
1670 g
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Zurko avatar
27 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, csak kipróbáltam, dirt/street gyerekként
Előny

- Nagyon jo a mozgása.
- Erősnek mondható.
- Fék nem csavarja.
- Sokall erősseb szerintem mint egy Duro.
- Festés elég erős nem könnyen lehet leütni.
- Állitása nagyonjo.
 

Hátrány

Suntour.
hazai forgalmazás gyenge.
 

Erre ajánlom

Amire gyártották .

Ennyiért vettem
----
Mért tömeg
2000 g
Csatolt képek
Suntour Epicon RLD  2010 első teleszkóp
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

freeride69x avatar
154 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-2010-es új konstrukció

-fehér színű(még a váll is)

-nincs benne műanyag alkatrész(kivétel a légkamra dugója)

-állítható rugóút 100-120-140mm

-Speed Remote lock out(lezárható)

-lock out kar jár hozzá(német bike magazin által tesztelve:legjobb kar)

-hidegre nem reagál(Motorex-Manitou Prep m zsír ajánlott)

-tárcsafék nem csavarja

-levegőt nem ereszti

-bal oldalon rugó/légkamra

-jobb oldalon olajpatron(zárható)

-lezárt állapotba is mozog egy minimálisat

-gyönyörű festés,jó matricázás

-kiváló mozgás

Hátrány

-gyatra hazai forgalmazás és szervíz-és garanciális háttér

-olajpatron(?)

-itthon a duplájába kerül mint ahogy meg tudod venni az e-öbölbe

-kicsit karbantartás igényesebb a többi telóhoz képest

Tapasztalat

Vásárlás után szétszedtem,gyári zsírt kimostam.

Utána jó alaposan bekentem Motorex-Manitou Prep-M zsírral,szimmeringekhez szilikonzsírt raktam,majd jön a lényeg:mindkét lábba alulról töltöttem 15ml 10W-s telóólajat.

Eredmény:vajpuha mozgás!

Soha nem veszek dupla áron Rock Shox-ot,meg tripla áron Fox telót!

Erre ajánlom
Freeride-al bezárólag mindenkinek.
Ennyiért vettem
43000
Csatolt képek
Suntour Epicon RLD  2010 első teleszkóp
42 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-5 (5 vélemény)
Rendezés
 
rugóút:
  • 80 mm

  • 100 mm

  • 120 mm

  • 140 mm


 
rugózás:

levegő+olaj


 
csillapítás:

van (olaj)


 
becsúszószár anyaga:

alu


 
külső szár:

magnézium


 
váll:

alu


 
villanyak átmérő (coll):
  • 1 1/8

  • kúpos 1.5-1 1/8


 
fék kompatibilitás:

tárcsafék


 
tengely:
  • normál (9mm)

  • átütő (15mm-es Q-Loc tengely)


Beállítási lehetőségek

 
előfeszítés:

van


 
visszaút csillapítás:

van


 
rugóút hossz:

nincs


 
lock-out:

van


 
színválaszték:
  • fekete

  • fehér


 
ajánlott felhasználás:
  • cross country

  • all mountain


 
további információk:
  • maximális rotor méret: 185 mm

  • kapható 29" változatban is


Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-3 (3 kérdés)

Kérdések Statisztika
Rock Shox Reba RL vagy Suntour Epikon RL X2Air 100 vagy Recon????
3 válasz
utolsó: 2013. okt.
Rock Shox Recon SL vagy Suntour Epicon RLD?
39 válasz
utolsó: 2014. jún.
Állítható a rugóút a Suntour Epicon RLD-n?
1 válasz
utolsó: 2011. nov.
1-3 (3 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour Epicon RLD termékkel kapcsolatban: