Suntour SF-XCT első teleszkóp

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2007 (frissítve: 2007.09.)
  • Listaár: 15.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




Gecse Richárd avatar
28 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Abszolút jó a mozgása, nálam a 80mm-ből mindig kimozog 70-80mm-et ha szórakozok vele. Ha CC-zek vele akkor teljesen puhára állítom és akkor kimozog 40-50 mm-et. Az előfeszítés nem ér sokat, mert hiába állítom teljesen keményre, nem sok különbséget tapasztalok. Hidegben még nem próbáltam max +10 fokig. A csillapítása jó, a nagyob köveket alig érzem meg, de az útjibákat már igen. Terepen célszerű teljesen puhára állítani. Van rajata lock-out ami jól jőn ha úton  használod, vagy lejtőn felefele. Nekem jelenleg 2.00-ás gumi van benne ami renedesen elfér még marad jobb és bal oldalt min. 1cm. Én 1-2 hónap után véletelenül vettem észre hogy kotyog, de ez nem zavaró. Eddig kifogástalanúl működött de a múlt és ebben a hónapban összesen kétszer szedtem szét, mert biciklizés közben ekkapott az eső és belefolyt a víz. Ennek következtében beállt a teló. Eső után nem működött a loc-out. Elég igényes villa, a vizet és sarat nem nagyon szereti. A szétszerelése viszont egyszerű mert a villa is az. 

Hátrány

 Az elején elég nehezen ment. Tettem bele olajat be nem sokat ért. Miután szétszedtem és tettem a rugóba olajat, olyan volt, mintha kicseréltem volna a villát. Mivel CC villa mást nem igazán bír mint pl. az all-moutaint vagy a dirtöt, pedig én néha erre is használom, de nem nagyon szereti. A streetet szerencsére  ,,bírja", de bunny-nál lekoppan vagy bármilyen nagyobb ugratásnál. A szimeringjei elég szarok, házilag ki kellett pótóljam, mert nem zártak rendesen és ezért is folyt bele a víz. Sajnos  a 2. szétszadésnél sikerült letörnöm a villaszár bélésének tartófüleit, így azt is meg kellett oldanom. A beállítócsavarok minősége szerintem elég jó, csak elég nehéz használni őket, az előfeszítő gombot csak erölködve lehet csavarni, néha a lock-outot sem tudom elsőre elfordítani. Ha teljesen puhára van állítva, menet közben lehetetlen lockolni. Fel kell egy kicsit rántani az elejét,  csakis úgy lehetséges.Nekem pár hónap allatt lekopott az anodizálás, így mikor szétszedtem lecsiszoltam róla és így jobban néz ki.

Tapasztalat
Hát ez a villa jobb mint amilyen egy teskós bicikliben van , de lehetne jobb is.
Erre ajánlom
főleg CC-re (csak CC-re mert másra nem igazán jó), esetleg streetre
Ennyiért vettem
biciklivel (boltban 12000
Csatolt képek
Suntour SF-XCT  2008 első teleszkóp
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour SF-XCT termékkel kapcsolatban: