Suntour SF-XCT első teleszkóp

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2007 (frissítve: 2007.09.)
  • Listaár: 15.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-10 (10 vélemény)
Rendezés

amitech avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ha eleget foglalkozol vele, akkor 80mm-ből 70mm-t kimozog, erős váll, tárcsaféket jól tűri...

Hátrány
...viszont, rengeteg törődést igényel, a szimeringek semmit sem érnek, a koszt be, a zsírt kiengedik, a porfestés (amit mindenki anodizálásnak hív tévesen) rögtön elkezd kopni, gyárilag gyenge kenés, ha le van lockolva akkor idegesítően zörög
Tapasztalat

Amikor megvettem eszméletlenül akadt és darabos volt, utána javult valamit, de még mindig nem mozgott rendesen. Visszavittem a boltba, fújtak bele egy kis olajos kenőanyagot, na attól teljesen beállt, mert még azt a kevés zsírt is lemosta, ami benne volt...A festés a becsúszóról csúnyán kopott, ezért 800-as és 1000-es vizes csiszolópapírral lecsiszoltam, utána políroztam. Az elasztomerből levágtam 1,5cm-t, többet nem érdemes, mert elasztomer nélkül sem mozgott többet, viszont a rugó könnyen kitért oldalirányba és nekiverődött a becsúszó belsejének, ezért kivenni sem érdemes. A rugó kapott egy nagy adag hagyományos gépzsírt, a becsúszókhoz ez nem jó, mert idővel tönkreteszi a műanyag alkatrészeket, oda Molykote EM 50L szilikonos gépzsírt tettem, bár nem vagyok biztos benne, hogy megérdemelte a 20.000Ft/kg-os zsírt a 10.000Ft-os teleszkóp...Az előfeszítés állító érdekes megoldás, alapból semmit sem ér, viszont ha a belső csúszófelület zsírzása után balra eltekered akadásig és utána tovább erőlteted kattanásig, akkor tudsz rajta 6-10 fordulatot tekerni (minden teljes fordulatnál kattan majd egyet) úgy már 0-2cm között tudod összenyomni a rugót és ér is elég sokat, kivenni úgy tudod, hogy jobbra tekered amíg kattanás után teljesen el nem akad és utána már az egész csavar kitekerhető (vagy hozzávaló szerszámmal, viszont a különböző fogók felejtősek, mert szétkenik a műanyagot). A becsúszókat letisztítani minden használat után érdemes és két-három használat után a szimering alatt is zsírozni kell bőségesen, egyrészt mert elkezd akadni, másrészt pedig, hogy a felesleges zsírral kihozza a szemetet a belsejéből, ami a rossz szimeringeknek köszönhetően könnyen letörölhető  a becsúszóról. De! Fontos, hogy zsírázás után először annyira összenyomd a teleszkópot, amennyire csak tudod, különben a zsír nem jut be rendesen és utána már nem is fog, mert kijön a szimeringeknél és fent is akad rajtuk...Összességében ha eleget foglalkozol vele akkor nem rossz szerkezet, de magamtól biztosan nem vennék mégegyszer...

Erre ajánlom
Kizárólag annak ajánlom, akinek még nem volt normális teleszkópja, különben nagy csalódás lesz, elsőnek viszont tökéletes.
Ennyiért vettem
Bringához adták
Csatolt képek
Suntour SF-XCT  2009 első teleszkóp
19 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Caprine Riider avatar
28 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Ahhoz képest, amilyen teleszkóp, mit ne mondjak, jól mozog. A lock aut az zár rendesen, meg nyit is, szóval arra nincs panasz. A 80 mm útból 70-et nekem vígan kimozog. Nem kotyog MÉG, de gondolom majd fog...:D

 

Hátrány
A baloldali állító csavar nulla.... mind anyagilag mind rendeltetés szerűleg. Állítani, semmit se állít, meg gyenge mint a gyufaszál. Kopik a festés, de nem vészes, még csak a gumiharang közelébe kopik. Nincs visszaút csillapítás. De hát ennyi pénzért ne várjunk Boxxert :D xD
Tapasztalat

Aránylag jó kis teleszkóp, tárcsafék konzol, lock aut.

Árához képest jó.. én azt mondom :)

Erre ajánlom
Hobbi célra egész jó, de versenyt ne vállalj ha élni akarsz :) xD
Ennyiért vettem
Bicón van
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

loach avatar
3 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Fokozatmentesen állítható,és zárható egy mozdulattal. Mozog rendesen, az erdőt jól viseli.
Hátrány
Nem igazán tudok hátrányára említeni semmit.
Erre ajánlom
Ha szeretsz erdőben tekerni, akkor szerintem ez egy teljesen jó ár/érték arányú teló. Nekem bejött. Versenyezni könnyen lehet, hogy kevés, ilyen szinten nem nyúztam. Egy éve van alattam 70-80kg között mozgok, soha nem volt vele gondom. Erdőben vagy teljesen zárva volt vagy teljesen nyitva, városban feles állásban használom.
Ennyiért vettem
a biciklin volt
4 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dump avatar
4 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Nyáron ha be van zsírózva és 30 fok van iggggen jól mozog. Egész merev, van benne 1000-1300Km, de nem kotyog még. (lekopogom) :P
Hátrány
Visszaútcsillapítás nulla, néha nagyobb bukkanóknál szinte ledob a bicaj... Az állítócsavar sztem dísznek van csak. A víztől pedig darabosan mozog.
Tapasztalat
Ha tönkremegy tuti nem veszek ugyanilyet a kecómba, nem mintha rossz villa lenne , de már 30 körül lehet kapni levegős és visszaútcsillapítás változtathatósággal rendelkező telót és azoknak még a becsúszoja is erősebb. Aki viszont kevesebb pénzt tud egy telóra költeni annak ár/teljesítmény arányban ez nagyon jó választás lehet.
Erre ajánlom

Túrázni.

Ennyiért vettem
kecóhoz volt
3 olvasó 33%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gecse Richárd avatar
28 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Abszolút jó a mozgása, nálam a 80mm-ből mindig kimozog 70-80mm-et ha szórakozok vele. Ha CC-zek vele akkor teljesen puhára állítom és akkor kimozog 40-50 mm-et. Az előfeszítés nem ér sokat, mert hiába állítom teljesen keményre, nem sok különbséget tapasztalok. Hidegben még nem próbáltam max +10 fokig. A csillapítása jó, a nagyob köveket alig érzem meg, de az útjibákat már igen. Terepen célszerű teljesen puhára állítani. Van rajata lock-out ami jól jőn ha úton  használod, vagy lejtőn felefele. Nekem jelenleg 2.00-ás gumi van benne ami renedesen elfér még marad jobb és bal oldalt min. 1cm. Én 1-2 hónap után véletelenül vettem észre hogy kotyog, de ez nem zavaró. Eddig kifogástalanúl működött de a múlt és ebben a hónapban összesen kétszer szedtem szét, mert biciklizés közben ekkapott az eső és belefolyt a víz. Ennek következtében beállt a teló. Eső után nem működött a loc-out. Elég igényes villa, a vizet és sarat nem nagyon szereti. A szétszerelése viszont egyszerű mert a villa is az. 

Hátrány

 Az elején elég nehezen ment. Tettem bele olajat be nem sokat ért. Miután szétszedtem és tettem a rugóba olajat, olyan volt, mintha kicseréltem volna a villát. Mivel CC villa mást nem igazán bír mint pl. az all-moutaint vagy a dirtöt, pedig én néha erre is használom, de nem nagyon szereti. A streetet szerencsére  ,,bírja", de bunny-nál lekoppan vagy bármilyen nagyobb ugratásnál. A szimeringjei elég szarok, házilag ki kellett pótóljam, mert nem zártak rendesen és ezért is folyt bele a víz. Sajnos  a 2. szétszadésnél sikerült letörnöm a villaszár bélésének tartófüleit, így azt is meg kellett oldanom. A beállítócsavarok minősége szerintem elég jó, csak elég nehéz használni őket, az előfeszítő gombot csak erölködve lehet csavarni, néha a lock-outot sem tudom elsőre elfordítani. Ha teljesen puhára van állítva, menet közben lehetetlen lockolni. Fel kell egy kicsit rántani az elejét,  csakis úgy lehetséges.Nekem pár hónap allatt lekopott az anodizálás, így mikor szétszedtem lecsiszoltam róla és így jobban néz ki.

Tapasztalat
Hát ez a villa jobb mint amilyen egy teskós bicikliben van , de lehetne jobb is.
Erre ajánlom
főleg CC-re (csak CC-re mert másra nem igazán jó), esetleg streetre
Ennyiért vettem
biciklivel (boltban 12000
Csatolt képek
Suntour SF-XCT  2008 első teleszkóp
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

gabika94 avatar
16 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
elég jó a mozgása,nekem ki mozogta az utat is,hát ebbe sajnos tornacipőtalpcsillapítás volt XD még a válla i egyész erős
Hátrány
nekem akkorát koppan kifele  talán 1 nagyon picit kotyogott is , na az állítókupak az nagyonszar én majdnem ottmaradtam mikor szememalá lőtt bár ez az én hibám mert nem dirtre lett tervezve de ha esztergáltacc bele 1 acélt az nemfog szembelőni és a mozgása is jólessz
Tapasztalat
egész jó lenne ha jobb kupak lenne benne +láb +lenne csilapitás
Erre ajánlom
hát gyenge dirt + krossz káuntri
Ennyiért vettem
10 000
Szerinted hasznos?

Molnár Tamás Koppány avatar
17 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, sima XC-sként használtam
Előny
Lekoppantani szinte lehetetlenség. Egész finoman mozog. Eléggé merev. Jó az ár-érték aránya.
Hátrány
Kicsivel több mint 6 hónapig használtam és kotyogni kezdett pedig semmi durvát nem csináltam vele csak bunnyhop-t, és cc-ztem vele.
Erre ajánlom
Aki szeretne egy olcsó és jó teleszkópot. Főleg CC-re
Ennyiért vettem
bicóval kaptam
3 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Theonlymac avatar
1 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Nagyon jól mozog, ha a minusz jel felé eltekered tövig akkor mindent nagyon jól csillapit! Továbbá könnyü és különösebb törödést nem igényel!
Hátrány
Ha nagyon durvul vele az ember akkor koppan picit kifelé ugy kb egy év után :D
Tapasztalat
Sajnos nem tudtam sokáig használni mert ellopták tölem bicajostul, a barátomtól vettem aki már egy évig használta és egy kona hoss down-ból szerelte ki. Nagyon meg voltam elégedve vele! Viszont akár hogy keresgélek, nem találtam azóta sem ilyen telót! Ha valaki tud légyszi irjon!!
Erre ajánlom
Aki nem akarja hogy kitörjön a csuklója hegyröl lefelé :)
Ennyiért vettem
10000
Csatolt képek
Suntour SF-XCT első teleszkóp
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Hermfer avatar
9 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • Olcsó
  • a szimeringjei elég jók, a zsírzásnál abszolult nem találtam benne sarat, port
  • a hideg nem nagyon változtatja meg a mozgását
Hátrány
  • 90 kilómmal sem mozogja ki a telóutat, cserébe még sose tudtam lekoppantani
  • hiányzik belőle nagyon a csillapítás
  • a keménységét abszolult nem módosítja az állítócsavar
  • ahogy öregszik egyre darabosabban mozog
Erre ajánlom
Túrázáshoz megfelelő választás.
Ennyiért vettem
Bicajjal vettem
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Krisztián avatar
Krisztián
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, kevesebb mint 1 hónapig, DH/Freeride arcként használtam
Előny
Jól mozog télen nem fagy be
Hátrány
nem tapasztaltam még
Tapasztalat
Szerintem jó teleszkóp
Erre ajánlom
Én speciel streetelni fogok vele. De kinek mire jó
Ennyiért vettem
bicoval gyütt vettem
5 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-10 (10 vélemény)
Rendezés
Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour SF-XCT termékkel kapcsolatban: