Suntour SF-XCT első teleszkóp

10 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.8]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
  • Modellév: 2007 (frissítve: 2007.09.)
  • Listaár: 15.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




amitech avatar
5 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 0-500 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Ha eleget foglalkozol vele, akkor 80mm-ből 70mm-t kimozog, erős váll, tárcsaféket jól tűri...

Hátrány
...viszont, rengeteg törődést igényel, a szimeringek semmit sem érnek, a koszt be, a zsírt kiengedik, a porfestés (amit mindenki anodizálásnak hív tévesen) rögtön elkezd kopni, gyárilag gyenge kenés, ha le van lockolva akkor idegesítően zörög
Tapasztalat

Amikor megvettem eszméletlenül akadt és darabos volt, utána javult valamit, de még mindig nem mozgott rendesen. Visszavittem a boltba, fújtak bele egy kis olajos kenőanyagot, na attól teljesen beállt, mert még azt a kevés zsírt is lemosta, ami benne volt...A festés a becsúszóról csúnyán kopott, ezért 800-as és 1000-es vizes csiszolópapírral lecsiszoltam, utána políroztam. Az elasztomerből levágtam 1,5cm-t, többet nem érdemes, mert elasztomer nélkül sem mozgott többet, viszont a rugó könnyen kitért oldalirányba és nekiverődött a becsúszó belsejének, ezért kivenni sem érdemes. A rugó kapott egy nagy adag hagyományos gépzsírt, a becsúszókhoz ez nem jó, mert idővel tönkreteszi a műanyag alkatrészeket, oda Molykote EM 50L szilikonos gépzsírt tettem, bár nem vagyok biztos benne, hogy megérdemelte a 20.000Ft/kg-os zsírt a 10.000Ft-os teleszkóp...Az előfeszítés állító érdekes megoldás, alapból semmit sem ér, viszont ha a belső csúszófelület zsírzása után balra eltekered akadásig és utána tovább erőlteted kattanásig, akkor tudsz rajta 6-10 fordulatot tekerni (minden teljes fordulatnál kattan majd egyet) úgy már 0-2cm között tudod összenyomni a rugót és ér is elég sokat, kivenni úgy tudod, hogy jobbra tekered amíg kattanás után teljesen el nem akad és utána már az egész csavar kitekerhető (vagy hozzávaló szerszámmal, viszont a különböző fogók felejtősek, mert szétkenik a műanyagot). A becsúszókat letisztítani minden használat után érdemes és két-három használat után a szimering alatt is zsírozni kell bőségesen, egyrészt mert elkezd akadni, másrészt pedig, hogy a felesleges zsírral kihozza a szemetet a belsejéből, ami a rossz szimeringeknek köszönhetően könnyen letörölhető  a becsúszóról. De! Fontos, hogy zsírázás után először annyira összenyomd a teleszkópot, amennyire csak tudod, különben a zsír nem jut be rendesen és utána már nem is fog, mert kijön a szimeringeknél és fent is akad rajtuk...Összességében ha eleget foglalkozol vele akkor nem rossz szerkezet, de magamtól biztosan nem vennék mégegyszer...

Erre ajánlom
Kizárólag annak ajánlom, akinek még nem volt normális teleszkópja, különben nagy csalódás lesz, elsőnek viszont tökéletes.
Ennyiért vettem
Bringához adták
Csatolt képek
Suntour SF-XCT  2009 első teleszkóp
19 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour SF-XCT termékkel kapcsolatban: