-Igazán olcsó!
-Mozgása egyenletes, a vége felé felkeményedik. Újonnan nálam 7-8 centit mozgott ki, gyári állapotában nem sikerült felütni egyszer se.
-Az előfeszítést állító tekerentyűknek sokak szerint nincs hatása, szerintem van. A beülést lehet kicsit szabályozni.
-Rendszeres karbantartással sokáig tud szolgálni ->
-Egyszerű szerkezet, egyszerű karbantartás
-Egy ideig 180-as tárcsával használtam, Avid BB7 fékkel. Semmi gond nem volt vele.
-nagyon nehéz! a dupla spirálrugó azért nyomja a tömeget rendesen.
-a gyári egyszerű szimeringek nincsenek a helyzet magaslatán. Részletek a tapasztalatoknál.
-mindenféle csillapítás hiánya (az én SF13 DS-26-100 modellemnél) ->
-amikor kirúgja magát összenyomott állapotból a levegőben, nagyot szól :D
-nincs lockout (kivéve télen amikor megmered, akkor általános lockout van :D )
-keménységét, testsúlyodhoz való igazítását csak rugócserével tudod szabályozni.
-számomra elhanyagolható mértékben kotyognak a szárak a lábban, de már 3 éves ez a villa.
-téli fagyos hidegben beáll a villa, 0 cm mozgás. A túlhűlt műanyagperselyek megfogják a becsúszókat és gondolom az acélrugók is merevebbek ilyenkor. Ezt nem lehet kivédeni, a konstrukcióból fakad.
Nyugdíjaztam a kerékpáromról ezt a villát, így megírom a 3 éves használat alatt szerzett főbb tapasztalataimat. :)
Úgy vettem észre hogy ezek a villák általában 80kg-os személyre vannak belőve. Aki könnyebb, annak nem fog mozogni, aki nehezebb, annak túl puha lesz.
Tuning tipp 1: ha szeretnéd hogy mind a 10cm-t ki tudja mozogni alattad, nincs más dolgod mint szétszedni a villát, és az egyik lábban van egy gumi rúd a rugóba bedugva. Ez az elasztomer szabályozza a felkeményedést a rugóút vége felé haladva. Mindössze annyi a teendő hogy le kell rövidítened 1-2-3cm-rel ezt a rudat. Fontos hogy egyszerre csak kicsit vágj belőle és mindig szereld össze, próbáld ki milyen lesz utána. Én kb 2 centit vágtam belőle és így kimozogja a teljes rugóútját úgy hogy normál használattal nem tudom felütni teljesen.
Tuning tipp 2: a gyári szimeringek hajlamosak beengedni a vizet, koszt. Ha nem szeretnéd hogy tele menjen szutyokkal, húzz a becsúszószárakra egy méretre szabott vastagabb belső gumit. Bár hülyén néz ki, azonban működik. Ehhez ugyan szét kell egyszer szerelni a villát de gyerekjáték. Ha már szétszedted, zsírozd is meg jól a belvilágát :)
Tuning tipp 3: a szimeringeket szorító körbe fűzött spirálrugó elgyengülhet, szétszedésnél véletlenül kinyúlhat, így kukaéretté válik. Házilagos megoldásként nálam most épp egy rézvezetékkel van körbehúzva a szimering, fogóval összetekerve. Használható még erősebb megfelelő méretű gumigyűrű is, de ehhez is szét kell egyszer szerelni a villát. Fontos hogy túl szoros ne legyen.
Sajnos valamennyi vizet mindig be fog engedni a tömítés mert mivel egyszerű műanyagperselyben mozognak a becsúszók, muszáj egy kis játékteret hagyni nekik. Ebből ered a villa enyhe kotyogása is. Bőséges zsírozással minimálisra csökkenthető az esetleges vízkár.
Sokáig maradhat az embernek hű társa ez a villa, ha tudatában van annak hogy mire való és karban tartja. Nem tudom megérteni azokat akik dirtre, ugrándozásra használják és panaszkodnak rá hogy nem bírja. Ez a hozzáállás káros. Egyszerűen nem erre való ez a villa.
Aki nem akar házituninggal vacakolni, legalább évente cserélje a perselyeket és a szimeringeket újra. Pár ezer Ft, de meghálálja a befektetést.
Könnyű XC, egyszerű terepezgetés.