Suntour XCM első teleszkóp

107 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.7]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév: 2007 (frissítve: 2007.05.)
  • Listaár: 25.000 Ft

Suntour XCM eladó
Suntour XCM eladó, Budapest
18.000 Ft
új árához képest: -28%

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




rcs2003 avatar
78 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

-Igazán olcsó!

-Mozgása egyenletes, a vége felé felkeményedik. Újonnan nálam 7-8 centit mozgott ki, gyári állapotában nem sikerült felütni egyszer se.

-Az előfeszítést állító tekerentyűknek sokak szerint nincs hatása, szerintem van. A beülést lehet kicsit szabályozni.

-Rendszeres karbantartással sokáig tud szolgálni ->

-Egyszerű szerkezet, egyszerű karbantartás

-Egy ideig 180-as tárcsával használtam, Avid BB7 fékkel. Semmi gond nem volt vele.

 

Hátrány

-nagyon nehéz! a dupla spirálrugó azért nyomja a tömeget rendesen.

-a gyári egyszerű szimeringek nincsenek a helyzet magaslatán. Részletek a tapasztalatoknál.

-mindenféle csillapítás hiánya (az én SF13 DS-26-100 modellemnél) ->

-amikor kirúgja magát összenyomott állapotból a levegőben, nagyot szól :D

-nincs lockout (kivéve télen amikor megmered, akkor általános lockout van :D )

-keménységét, testsúlyodhoz való igazítását csak rugócserével tudod szabályozni.

-számomra elhanyagolható mértékben kotyognak a szárak a lábban, de már 3 éves ez a villa.

-téli fagyos hidegben beáll a villa, 0 cm mozgás. A túlhűlt műanyagperselyek megfogják a becsúszókat és gondolom az acélrugók is merevebbek ilyenkor. Ezt nem lehet kivédeni, a konstrukcióból fakad.

Tapasztalat

Nyugdíjaztam a kerékpáromról ezt a villát, így megírom a 3 éves használat alatt szerzett főbb tapasztalataimat. :)

Úgy vettem észre hogy ezek a villák általában 80kg-os személyre vannak belőve. Aki könnyebb, annak nem fog mozogni, aki nehezebb, annak túl puha lesz.

Tuning tipp 1: ha szeretnéd hogy mind a 10cm-t ki tudja mozogni alattad, nincs más dolgod mint szétszedni a villát, és az egyik lábban van egy gumi rúd a rugóba bedugva. Ez az elasztomer szabályozza a felkeményedést a rugóút vége felé haladva. Mindössze annyi a teendő hogy le kell rövidítened 1-2-3cm-rel ezt a rudat. Fontos hogy egyszerre csak kicsit vágj belőle és mindig szereld össze, próbáld ki milyen lesz utána. Én kb 2 centit vágtam belőle és így kimozogja a teljes rugóútját úgy hogy normál használattal nem tudom felütni teljesen.

Tuning tipp 2: a gyári szimeringek hajlamosak beengedni a vizet, koszt. Ha nem szeretnéd hogy tele menjen szutyokkal, húzz a becsúszószárakra egy méretre szabott vastagabb belső gumit. Bár hülyén néz ki, azonban működik. Ehhez ugyan szét kell egyszer szerelni a villát de gyerekjáték. Ha már szétszedted, zsírozd is meg jól a belvilágát :)

Tuning tipp 3: a szimeringeket szorító körbe fűzött spirálrugó elgyengülhet, szétszedésnél véletlenül kinyúlhat, így kukaéretté válik. Házilagos megoldásként nálam most épp egy rézvezetékkel van körbehúzva a szimering, fogóval összetekerve. Használható még erősebb megfelelő méretű gumigyűrű is, de ehhez is szét kell egyszer szerelni a villát. Fontos hogy túl szoros ne legyen.

Sajnos valamennyi vizet mindig be fog engedni a tömítés mert mivel egyszerű műanyagperselyben mozognak a  becsúszók, muszáj egy kis játékteret hagyni nekik. Ebből ered a villa enyhe kotyogása is. Bőséges zsírozással minimálisra csökkenthető az esetleges vízkár.

Sokáig maradhat az embernek hű társa ez a villa, ha tudatában van annak hogy mire való és karban tartja. Nem tudom megérteni azokat akik dirtre, ugrándozásra használják és panaszkodnak rá hogy nem bírja. Ez a hozzáállás káros. Egyszerűen nem erre való ez a villa.

Aki nem akar házituninggal vacakolni, legalább évente cserélje a perselyeket és a szimeringeket újra. Pár ezer Ft, de meghálálja a befektetést.

Erre ajánlom

Könnyű XC, egyszerű terepezgetés.

Ennyiért vettem
bringával kaptam
Mért tömeg
2640 g
Csatolt képek
Suntour XCM  2013 első teleszkóp
2017 júliusában
Suntour XCM  2013 első teleszkóp
2017 júliusában
28 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-9 (9 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour XCM olajossá alakítása?
11 válasz
utolsó: 2017. okt.
Suntour XCM cseréje jobb teleszkópra
19 válasz
utolsó: 2015. dec.
Suntour XCM szétszedése, szimering cseréje, karbantartása
3 válasz
utolsó: 2014. dec.
Suntour XCM kotyog. javítható?
3 válasz
utolsó: 2014. dec.
Suntour XCM szétszedés?
1 válasz
utolsó: 2014. feb.
Suntour XCM, és az összes többi rugós miért áll be hidegben?
7 válasz
utolsó: 2014. dec.
Milyen időközönként kell kitisztítani a Suntour XCM-et?
6 válasz
utolsó: 2013. máj.
Melyik az erősebb: suntour xcm vagy rst launch?
17 válasz
utolsó: 2013. okt.
Suntour XCM szimering csere, milyen való bele?
8 válasz
utolsó: 2012. okt.
1-9 (9 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCM termékkel kapcsolatban: