Suntour XCP 75 első teleszkóp

24 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.6]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.1]
  • Modellév:
    2006
    (frissítve: 2007.03.)
  • Listaár: 17.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




sutam avatar
6 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, 6 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Érdekes, nekem eddig semmi bajom nem volt vele - igaz, nem vagyok egy durvolós fajta.
Masszív, nem kotyog, igaz hogy szimmeringcserélt, de már áztam el vele (nem is egyszer), és eddig még nem kívánta a tisztítást. Vannak olyan buckák, amiket "szépen" kimozog. Most, télen sem lett belőle merevvilla.
Hátrány
Nehéz, elég kicsi a valós rugóútja (3 - 4 cm) az elaszto miatt, a keménységet próbáltam állítani rajta, de nemigen éreztem hatását.
Tapasztalat
Nekem eddig műszakilag tökéletes, hozzá sem kellett nyúlnom. Mozogni mozog, amíg el nem éri az elasztot. Szerintem le fogok vágni majd belőle.  Teljesen nem dolgozza ki az egyenetlenségeket, igazából csak csillapít, elviselhetővé teszi az egyébként elviselhetetlen helyeket. Ugratni én nem ugrattam vele, csak sógorom, ő mondjuk nem is kicsit.., arra már túl puha volt.
Erre ajánlom
Kezdőknek, kevésbé durva terepen, ha ezzel kaptad. Venni nem tudom érdemes-e, én akkor már inkább rágyűjtenék valami picit komolyabbra. Ugratni semmiképpen sem (max kicsit, ha nincs levágva az elasztóból).
Ennyiért vettem
bringával adták
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCP 75 termékkel kapcsolatban: