Suntour XCP-D első teleszkóp

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 30.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




apafej avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny

Még mindig ezt használom, kb. 10000 km van benne.

A mozgásán olajcserével finomítottam továbbá kivettem az elasztomert a rugó belsejéből. Így teljesen kimozogja a 80 mm-t. Már nem kotyog, lásd lentebb :)

Hátrány

Többszöri szétszerelés, zsírozás összeszerelés után elkezdett kotyogni a becsúszószárt vezető műanyag persely a lábban. Használat közben a perselyek mindig felcsúsztak a becsúszószárra, így az egész teló nagyon kotyogott. Javítás: beregasztottam a perselyeket a lábba. Azóta nincs gond vele. :)

Tapasztalat

MZ COMp ??? Ne viccelj már Dave. Az egy alap teló, még csillapítás sincs benne. Max. annyi az előnye, hogy jobban néz ki. (Akkor inkább a Manitou Axel Elite, bár az is kicsit nehezebb, mint ez.)

Mióta megvettem, valóban láttam akciósan jobb telókat is, hasonló áron, De nem bántam meg, hogy akkor ezt választottam.

A későbbi kiadások nagyobb telóúttal és vastagabb becsószóval készültek, emiatt nehezebbek is lettek.

Erre ajánlom
túra, maraton, enyhe cc
Ennyiért vettem
30000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCP-D termékkel kapcsolatban: