Suntour XCP-D első teleszkóp

4 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.2]
  • Modellév: 2002
  • Listaár: 30.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-4 (4 vélemény)
Rendezés

apafej avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, hétvégi/jóidős bringásként használtam
Előny

Még mindig ezt használom, kb. 10000 km van benne.

A mozgásán olajcserével finomítottam továbbá kivettem az elasztomert a rugó belsejéből. Így teljesen kimozogja a 80 mm-t. Már nem kotyog, lásd lentebb :)

Hátrány

Többszöri szétszerelés, zsírozás összeszerelés után elkezdett kotyogni a becsúszószárt vezető műanyag persely a lábban. Használat közben a perselyek mindig felcsúsztak a becsúszószárra, így az egész teló nagyon kotyogott. Javítás: beregasztottam a perselyeket a lábba. Azóta nincs gond vele. :)

Tapasztalat

MZ COMp ??? Ne viccelj már Dave. Az egy alap teló, még csillapítás sincs benne. Max. annyi az előnye, hogy jobban néz ki. (Akkor inkább a Manitou Axel Elite, bár az is kicsit nehezebb, mint ez.)

Mióta megvettem, valóban láttam akciósan jobb telókat is, hasonló áron, De nem bántam meg, hogy akkor ezt választottam.

A későbbi kiadások nagyobb telóúttal és vastagabb becsószóval készültek, emiatt nehezebbek is lettek.

Erre ajánlom
túra, maraton, enyhe cc
Ennyiért vettem
30000
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Gomba avatar
Gomba
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2005, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
12cmt rugozik,fekete ami királyul néz ki,erős
Hátrány
nincs
Tapasztalat
aki cc re használja az gondolkodjon egy kicsit....12cmes rugouttal ugrálhatsz vele mert birja és egyáltalán nem baj hogy suntour!!
Erre ajánlom
dirt!freeride enyhe dh
1 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dave avatar
Dave
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, csak kipróbáltam, 0-500 km-en keresztül, varacskosdisznóként használtam
Előny
Viszonlyag jó mozgás...tlán az ár
Hátrány
Suntour...
Tapasztalat
p ezt nem mondanám.30000-ért kapsz egy MZ COMp-ot ami 1000x jobb....szal nemtom honan vetetd ezt a hülyeséget.. peace
Erre ajánlom
enyhe xc,cc
1 olvasó szerint ez NEM hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

apafej avatar
2 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2002, 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Olcsó. Szépen mozog. Olaj csillapításos, ami nem állítható, de a gyári olajjal nekem OK. Állítható előfeszítés, gumi harmonika, CrMo becsúszó, Mg láb stb. Karbantartást nem igényel, legfeljebb évente egyszer kell átnézni, ha kell olajat cserélni.
Hátrány
Lehetne könnyebb is (2009g-80mm, 2100g-100mm). Kicsit kemény, a 85 kg súlyommal szinte a legpuhább beállítással használom. Mászásnál kicsit pogózik. A csillapítás csak olajcserével állítható.
Tapasztalat
Nekem bejött. Egy év terephasználat után - 3000 km - még nem kotyog. Ezért az árért nem kapsz jobbat.
Erre ajánlom
70 kg felett túra, maraton, hobby XC
6 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-4 (4 vélemény)
Rendezés
Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCP-D termékkel kapcsolatban: