Suntour XCP75-DJ első teleszkóp

53 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2005
  • Listaár: 25.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK




skater avatar
skater
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, csak kipróbáltam, DH/Freeride arcként
Előny
amire tervezték arra nagyon jó. Jól mozog, kimozogja a 120-at. igénytelen. jól néz ki.
Hátrány
ha arra használod amire készítették akkor semmi. talán hogy köpi az olajat mint minden sountor teló. meg ha durvulsz vele, akkor legelőszőr ki fog hajlani a nyaka. Meg ne rakj rá tárcsát, max valami 160-asat de ne barmold.
Tapasztalat
na tehát...már irtam véleményt csak nem jeleníti meg. a lányeg, hogy ez egy XC-re tervezett teleszkóp, ahogyan a nevében is benne van. (csak nemtudom mit keres utána a dj) ha nem durvulsz vele akor eléggé sokáig birja majd. igánytelen tehát nem kell vele sokat foglalkozni, de azért nem is kéne elhanyagolni. Amugy szép teleszkóp és a sountor Duro után talán az egyik legjobb teleszkopja a gyártónak. elvileg csak tárcsás változatban lehet kapni és ha nagyon muszály talán valami 160-as tárcsát raksz rá valami enyhe féktestel. NEM VALÓ a következőkre: DH, freeride, 4X, dirtjump, street, elvetemült extreme felhasználásra. ha ugrálni akarsz és sountort akarsz akkor pakolj rá még egy kicsit és vegyél Duro-t.
Erre ajánlom
XC-erdőzés-földutak-hegyi és egyébb túrákra.
Ennyiért vettem
nemtom
Szerinted hasznos?

Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCP75-DJ termékkel kapcsolatban: