ezelőtt 1 RST launchom volt a duplarugós fajta asszem(amelyik télen semmit se mozog és 2 egyforma állítóka van rajta)
-sokkal könnyebb, kb. 1 kilóval
-130as a rugóútja és 120at kimozog
-a beállítócsavar viszonylag normálisan kalibrálja a mozgást
ezelőtt 1 RST launchom volt a duplarugós fajta asszem(amelyik télen semmit se mozog és 2 egyforma állítóka van rajta)
-sokkal könnyebb, kb. 1 kilóval
-130as a rugóútja és 120at kimozog
-a beállítócsavar viszonylag normálisan kalibrálja a mozgást
nagyon finom mozgás
kimozogja a 85-öt 90-et szép kidolgozás
fekete becsúszók :D
magnézium papucs
gyorskiengedős befogó
cr-mo nyak
eleinte jó lock-out
nem kotyog
Nagyon finom a mozgáskultúrája szépen kimozog nagyobbb ugratókon 80 mm-t a 100ból. A hideg egy kicsit keményíti de ha visszaállítasz puhábra meg se érzed. A csillapítás nagyon jó a kisebb bukanókat meg se érzem.
Nagyobb gumi is elfér benne és mivel nekem kisebb van ezért a sár simán elmegy benne de szerintem nagyobbal is elmenne. A tárcsaféket meg se érzi nem csavarja. már 1000 kilómétert mentem vele (elég kegyetlenül) de nem kotyogósodik. Karbantartást különösebben nem igényelde ha letisztogatod és beolajozod biztos meghálálja. A csavarokkal nicsn semmi baj.
2009.04.06.
- így 200km után bekopva nagyon finom lett a mozgása, 80kiló alatt a kis köveken is úgy megy át hogy alig érezni
- előfeszítés állítót szentem 1x kell beállítani aztán nem piszkálni, akkor nem fog se letörni se elromlani. A napsütéstől kétlem hogy bármi baja lenne :)
- a februári hidegben elég nehezen mozgott az tény, de 16 foktól teljesen tökéletes
- csillapításra nincs panaszom, patronoshoz képest teljesen szuper. és még az olajat sincs hol eleressze :)
- 160-as tárcsa van rajta, nagyon durva lejtőn érezni egy kis instabilitást a csavarodástól, de kezelhető
2009.04.06.
- tényleg 200km után a becsúszó 2/3-áról (azaz ahol a legtöbbet mozog) lekopott a fekete anodizálás, de igazából ez engem hullára nem érdekel.
ezen kívül egyenlőre semmi hiba, pedig hegyen megy és nincs kímélve. remote lockout is hibátlan.
2009.04.06.
Tényleg vicces, de igen jó "feature" a benyomott állapotban lockolás (kormányról elég könnyű megtenni), mászáskor le lehet tenni vagy 5-6 centivel az elejét ráadásul kimerevítve! Bár valszeg nem tesz jót neki úgyhogy nem is használom ha nem muszáj :)
2009.06.06. - update:
Nos tényleg nem szereti a benyomva lockolást, ilyenkor megcsinálja azt hogy kioldás után is lokkolva marad egy darabig, aztán egyszer csak gondol egyet és kiold :) Úgyhogy ezt inkább ne csináljátok.
Eddig 500km-t ment, ebből 450-et hegyeken. Na eddig bírtam ki hogy ne boncoljam fel a villát. A gyári zsír az valami átlátszó szilikonzsírra emlékeztető ragacsos sz*r. Természetesen az volt az első hogy ezt alaposan kitörölgettem mindenhonnan. A jobb lábban az "olajpatronra" az van írva "Danger! High pressure NITROGEN" :) Na most akkor olaj vagy nitrogén? Lehet hogy mindkettő, mindenesetre nem szedném szét. A bal lábban lévő rugón belül egy, a rugó kb 3/4 hosszának megfelelő elasztomer szerű kemény gumi cucc van. Ebből 5centit simán levágtam, bőven elég a fél rugónyi is, így tovább tart a rugó kisebb ellenállása, ergo többet tud kimozogni az útból. A nyomórúdon lévő felkoppanás gátló kis rugónál lévő távtartóból is kb. 2 centit levágtam, ezzel növelve a teló útját. Ezt kompenzálandó (és mivel amúgy is túl nagy volt a 2-3 centis beülés a 80 kilóm alatt) felül a rugó és az előfeszítés állító csavar közé betettem kb. 2,5-3 centis távtartót. Összeszerelés előtt mindenhol bőségesen bekentem olajjal hígított zsírral. Az eredmény: az eddigi 10centis max út helyett (amiből 8at mozgott ki, nem rosszul de azért nem is vajpuhán) jelenleg 12 centi a teljes út amiből 11et vajpuhán mozog ki, úgy hogy félig betekert előfeszítéssel 1,5 centis a beülés. Szóval aki egy kicsit is szeret bütykölni annak érdemes feljavítani ezt az amúgy sem rossz villát, főleg hogy hihetetlen egyszerű szerkezet és nagyon könnyű szerelni/karbantartani.
Továbbra is megérdemli a maximális 5-5 répát.
Az árához képest egy igazán finom moz-
gásu teleszkópot kapunk.
A lock-out is egész jól müködik,jól csillapít.
Kategóriájában ez egy jó kis telszkóp.
Nem üt fel.
Szerintem egy normális tárcsafékkel(juci 5) is
használható.Én speciell ,v, fékkel tökéletesnek találtam.
A rugóerőfeszítő egy kicsit gyenge,de azért használható.
a becsuszók kb.:300km után elkezdenek szépen kopni.
Városi közlekedésre(komfortfokozó),túrázásra,kezdő
ugri-bugris gyerekeknek.
Szóval Nekem RST Gila TNL-ről cserélték. Én csak azt tudom, hogy most van valami szerkezet, amire az első kerék van szerelve, ami a kocka és a keramit követ nem teszi rázóssá, ha a mozgáskorlátozottak miatt sűlyesztett járda szegélyen le és fel megyek csak a lejtőt, meg az emelkedőt veszem észre, Demszky leharcolt útjainak repedéseit alig érzékelem TÉLEN! és mindehhez 115 kiló vagyok.
Kedves kritikusok! Ha elolvassátok és komolyan veszitek a teló alján a sárga cetlin feltűntetetteket, sokáig meg fog felelni az ott leírtaknak. Az Qrva élet, hogy az erdő melletti 2-3 méteres ugratókon 2* biztos lemennék vele, aztán a pofám is összetörném nem csak a telót.
Nos szerintem nem ártana,ha egyes emberek megtanulnának olvasni! Rajta van, hogy xc, cc felhasználás, ámbár egyesek dirt-elnek vele és csodálkoznak, hogy eltörik és mondják hogy mekkora szar cucc. Ennek ellenére ha normálsian használod akkor meghálálja a cucc. Erről ennyit szal ne legyé büszke hogy ezt eltöröd dirt-ön, vegyé akk egy 10essel többé marzo dj-t azt törd el;)
Am 2. bringában Mali Viperben nagyon jó túrzni vele. Én szereten:)
Finom mozgás
Kimozogja a 100mm
Jól állitható
speed lock
nekem tetszik a formálya
sok a sárférőhely, iszonyat nagy gumi is bele megy
kopik a becsuszó de ez minden adonizált fémre igaz
a csavarok nem igazán biztatóak
kicsit puha de állitható... veszel bele másik rugot
a szimering nem a legjobb
Sztem nagyon jó a mozgása, a 100ból nekem csak 88at sikerült kihozni belõle de még nem nyúltam bele, elég furcsán hangzik de sztem ha letekerd a rugót és kicsit bemozgatod hidegbe jobban mozog mint nagyon melegbe persze ha lefagy akkor nagyon be tud keményedni, lock out wan benne ami néha jó tud lenne egy éwe használom a 80 kilómmal nagyon kezdõ dirtre és bicórongálós streetre 6-8 fokos lépcsõket ugrottam wele és még csak nem is kotyogott pedig a wázam eltört...
Egy éwe wan meg és azóta nem lett kitakarítwa és nem is wolt rá szükség... De mostmár ráfér
Amire most használom arra tökéletes...
Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.
1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.
A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.
1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.
Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.
Kérdések | Statisztika |
---|---|
Suntour XCR LO szimering |
6 válasz
utolsó: 2014. okt.
|
Suntour XCR LO nehezen jön vissza, mi lehet a hiba? |
9 válasz
utolsó: 2012. márc.
|