Suntour XCR LO első teleszkóp

64 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2006 (frissítve: 2007.04.)
  • Listaár: 22.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



31-45 (64 vélemény)
Rendezés

mohahuha avatar
27 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

ezelőtt 1 RST launchom volt a duplarugós fajta asszem(amelyik télen semmit se mozog és 2 egyforma állítóka van rajta)

-sokkal könnyebb, kb. 1 kilóval

-130as a rugóútja és 120at kimozog

-a beállítócsavar viszonylag normálisan kalibrálja a mozgást

Hátrány
a bal láb kicsit kotyog(fél éve használta haverom, kb csak tekert semmi zúzás,tehát nem értem miért... az rst fél év viszonylag durva használat mellett nem kotyogósodott ki, mongyuk télen nem mozgott semennyit szval elméletileg nem is kotyogósodhatott volna ki)
Tapasztalat
összeségében jobbnak tűnik mint a Launch, de majd meglátom
Erre ajánlom
xc, (én streetre fogom használni talán dirtre is, remélem bírni fogja)
Ennyiért vettem
cseréltem az RSTmre
10 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

kacy avatar
5 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny

nagyon finom mozgás
kimozogja a 85-öt 90-et szép kidolgozás
fekete becsúszók :D
magnézium papucs
gyorskiengedős befogó
cr-mo nyak
eleinte jó lock-out
nem kotyog

Hátrány
nekem 2 hét használat után egy kicsit idegesítő kattanás van a visszaútnál de jól mozog a lockout ahhogy csavargatom eggyáltalán nemfog eleinte fogott
sokat kell takarítani eddig ennyi
szerkesztés :télen -5 C°  ban a rugózása olyan mintha a lock outot félig lezártad volna be is megy meg nem is :D de nekem a lock eleve rossz tehát nemvmi jó
Erre ajánlom
xc cc max egy nagyon kezdő dirt/street de nagyon kezdő mert oda jutsz ahova én KATTOG :s
Ennyiért vettem
18000
6 olvasó 50%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

bighead avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
Az első pár hónapban még nem volt túl finom a mozgása, de aztán ahogy hozzászokott a dolgokhoz kezdett egyre jobb lenni. Én pedig annyira belejöttem az állítgatásba, hogy tönkre is ment az állító csavar. Végülis annyira nem bánom, mert sokat amúgysem számított, legalábbis nekem. 75 kiló vagyok és kb az első percektől kezdve stoppizgatok vele, van hogy 40-50es sebességről, ennek ellenére még mindig nem kotyogós.
Hátrány
Nem szereti a hideget, a vizet, a sarat... Az állító csavar kb fél év után tönkrement nálam. A szimmering elég rossz minőségű, bármit beenged, ami be akar menni. Kopik az anodizálás... de ez  csak látvány.
Tapasztalat
Eljutottam odáig, hogy szétszedtem a teleszkópot. Ez legalább könnyen ment, eléggé adja magát a dolog. Kitakarítottam, hát volt benne kosz rendesen. Arra is rá kellett döbbennem, hogy a becsúszók elég jól megkoptak :S Gondolkoztam azon, hogy vágok le az elasztomerből, de végül nem tettem meg és most örülök is neki :D bekentem szépen motorolajjal, itt ott zsírral aztán összeraktam. Most nagyon finom a mozgása, nincs olyan bucka amit ne követne le. Tetszik csak kár hogy nem lehet állítani, mondjuk egy állítócsavar hozzá kb 3000 lenne. Következő mutatvány hogy kicserélem majd a szimmeringeket, az már nem nagy mutatvány, igazábol már most meg akartam tenni, de nem jött meg a cucc... :D és nem bírtam magammal. Lehet kéne bele egy keményebb rugó...
Erre ajánlom
Elég jó mozgású teleszkóp, kezdőknek xc-re, városi hülyéskedésre teljesen jó.
Ennyiért vettem
bringában volt
9 olvasó 78%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

pepsyyy avatar
55 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
kezdésre marhajó lockolható, állítható előfeszítés, sok gomb mindenhol
Hátrány
cask hogy az összes gomb műanyag, ami fogyó eszköz! szal nem éri meg b*szogatni mert egyszer a kezünkbemaradhat :), ja!... és eltörtem a vállánál, szal ne durvulj vele, és persze kopik as becsuszo... :(
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Addy3 avatar
9 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 6 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nagyon finom a mozgáskultúrája szépen kimozog nagyobbb ugratókon 80 mm-t a 100ból. A hideg egy kicsit keményíti de ha visszaállítasz puhábra meg se érzed. A csillapítás nagyon jó a kisebb bukanókat meg se érzem.

Nagyobb gumi is elfér benne és mivel nekem kisebb van ezért a sár simán elmegy benne de szerintem nagyobbal is elmenne. A tárcsaféket meg se érzi nem csavarja. már 1000 kilómétert mentem vele (elég kegyetlenül) de nem kotyogósodik. Karbantartást különösebben nem igényelde ha letisztogatod és beolajozod biztos meghálálja. A csavarokkal nicsn semmi baj.

Hátrány
Nincs. Csak eleinte túl puhának tűnt de végül bekeményedett úgy hogy nincs gebasz.
Erre ajánlom
A hátuljára xc, cc-t irnak de szerintem kezdő (kicsit komolyabb) dh, freeride, dirtre simán lehet használni.
Ennyiért vettem
26000
5 olvasó 80%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

scotty avatar
36 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

2009.04.06.

- így 200km után bekopva nagyon finom lett a mozgása, 80kiló alatt a kis köveken is úgy megy át hogy alig érezni

- előfeszítés állítót szentem 1x kell beállítani aztán nem piszkálni, akkor nem fog se letörni se elromlani. A napsütéstől kétlem hogy bármi baja lenne :)

- a februári hidegben elég nehezen mozgott az tény, de 16 foktól teljesen tökéletes

- csillapításra nincs panaszom, patronoshoz képest teljesen szuper. és még az olajat sincs hol eleressze :)

- 160-as tárcsa van rajta, nagyon durva lejtőn érezni egy kis instabilitást a csavarodástól, de kezelhető

Hátrány

2009.04.06.

- tényleg 200km után a becsúszó 2/3-áról (azaz ahol a legtöbbet mozog) lekopott a fekete anodizálás, de igazából ez engem hullára nem érdekel.

ezen kívül egyenlőre semmi hiba, pedig hegyen megy és nincs kímélve. remote lockout is hibátlan.

Tapasztalat

2009.04.06.

Tényleg vicces, de igen jó "feature" a benyomott állapotban lockolás (kormányról elég könnyű megtenni), mászáskor le lehet tenni vagy 5-6 centivel az elejét ráadásul kimerevítve! Bár valszeg nem tesz jót neki úgyhogy nem is használom ha nem muszáj :)

 

2009.06.06. - update:

Nos tényleg nem szereti a benyomva lockolást, ilyenkor megcsinálja azt hogy kioldás után is lokkolva marad egy darabig, aztán egyszer csak gondol egyet és kiold :) Úgyhogy ezt inkább ne csináljátok.

 

Eddig 500km-t ment, ebből 450-et hegyeken. Na eddig bírtam ki hogy ne boncoljam fel a villát. A gyári zsír az valami átlátszó szilikonzsírra emlékeztető ragacsos sz*r. Természetesen az volt az első hogy ezt alaposan kitörölgettem mindenhonnan. A jobb lábban az "olajpatronra" az van írva "Danger! High pressure NITROGEN" :) Na most akkor olaj vagy nitrogén? Lehet hogy mindkettő, mindenesetre nem szedném szét. A bal lábban lévő rugón belül egy, a rugó kb 3/4 hosszának megfelelő elasztomer szerű kemény gumi cucc van. Ebből 5centit simán levágtam, bőven elég a fél rugónyi is, így tovább tart a rugó kisebb ellenállása, ergo többet tud kimozogni az útból. A nyomórúdon lévő felkoppanás gátló kis rugónál lévő távtartóból is kb. 2 centit levágtam, ezzel növelve a teló útját. Ezt kompenzálandó (és mivel amúgy is túl nagy volt a 2-3 centis beülés a 80 kilóm alatt) felül a rugó és az előfeszítés állító csavar közé betettem kb. 2,5-3 centis távtartót. Összeszerelés előtt mindenhol bőségesen bekentem olajjal hígított zsírral. Az eredmény: az eddigi 10centis max út helyett (amiből 8at mozgott ki, nem rosszul de azért nem is vajpuhán) jelenleg 12 centi a teljes út amiből 11et vajpuhán mozog ki, úgy hogy félig betekert előfeszítéssel 1,5 centis a beülés. Szóval aki egy kicsit is szeret bütykölni annak érdemes feljavítani ezt az amúgy sem rossz villát, főleg hogy hihetetlen egyszerű szerkezet és nagyon könnyű szerelni/karbantartani.

 

Továbbra is megérdemli a maximális 5-5 répát.

Erre ajánlom
XC,CC, túra, maraton.
Ennyiért vettem
23900
20 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

BOCAGE avatar
5 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Az árához képest egy igazán finom moz-

gásu teleszkópot kapunk.

A lock-out is egész jól müködik,jól csillapít.

Kategóriájában ez egy jó kis telszkóp.

Nem üt fel.

Szerintem egy normális tárcsafékkel(juci 5) is

használható.Én speciell ,v, fékkel tökéletesnek találtam.

Hátrány

A rugóerőfeszítő egy kicsit gyenge,de azért használható.

a becsuszók kb.:300km után elkezdenek szépen kopni.

Erre ajánlom

Városi közlekedésre(komfortfokozó),túrázásra,kezdő

ugri-bugris gyerekeknek.

Ennyiért vettem
19000
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dr Lecter avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 86%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
Olcsó és nem ráz.
Hátrány
3 hónap alatt még nem jött ki semmi. Való igaz, hogy a műanyag előfeszítő gomb napjai meg vannak számlálva. Bár nem csavargatom, de ha más nem, akkor a nyár nap fogja tönkre tenni.
Tapasztalat

Szóval Nekem RST Gila TNL-ről cserélték. Én csak azt tudom, hogy most van valami szerkezet, amire az első kerék van szerelve, ami a kocka és a keramit követ nem teszi rázóssá, ha a mozgáskorlátozottak miatt sűlyesztett járda szegélyen le és fel megyek csak a lejtőt, meg az emelkedőt veszem észre, Demszky leharcolt útjainak repedéseit alig érzékelem TÉLEN! és mindehhez 115 kiló vagyok.

Kedves kritikusok! Ha elolvassátok és komolyan veszitek a teló alján a sárga cetlin feltűntetetteket, sokáig meg fog felelni az ott leírtaknak. Az Qrva élet, hogy az erdő melletti 2-3 méteres ugratókon 2* biztos lemennék vele, aztán a pofám is összetörném nem csak a telót. 

Erre ajánlom
Budapesti aszfalton, járdákon és hidakon található terep akadályok lekűzdése, (sajnos van elég) erdei túrázgatás.
Ennyiért vettem
Becserélték RST-ről
7 olvasó 86%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vans kid avatar
60 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
Árértéke nagyon a toppon van. 18ezer-kapsz egy jó túra, xc villát. A mozgása nagyon finom, kihúzható 120mm-re.
Hátrány
Nekem egyetlen hátrány, hogy kopik a becsúszó és nem a legszebb látvány, na meg a matrcia se nagy durranás rajta
Tapasztalat

Nos szerintem nem ártana,ha egyes emberek megtanulnának olvasni! Rajta van, hogy xc, cc felhasználás, ámbár egyesek dirt-elnek vele és csodálkoznak, hogy eltörik és mondják hogy mekkora szar cucc. Ennek ellenére ha normálsian használod akkor meghálálja a cucc. Erről ennyit szal ne legyé büszke hogy ezt eltöröd dirt-ön, vegyé akk egy 10essel többé marzo dj-t azt törd el;)

Am 2. bringában Mali Viperben nagyon jó túrzni vele. Én szereten:)

Erre ajánlom
XC, maraton, cc semmi komolyabb !!
Ennyiért vettem
17900
7 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KristófDiRt avatar
9 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, csak kipróbáltam, dirt/street gyerekként
Előny

Finom mozgás

Kimozogja a 100mm

Jól állitható   

speed lock

nekem tetszik a formálya

sok a sárférőhely, iszonyat nagy gumi is bele megy

Hátrány

kopik a becsuszó de ez minden adonizált fémre igaz

a csavarok nem igazán biztatóak

kicsit puha de állitható... veszel bele másik rugot

a szimering nem a legjobb 

Erre ajánlom
XCMaratonCCTrekking
Ennyiért vettem
-
Csatolt képek
Suntour XCR LO  2008 első teleszkóp
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jaroslaw avatar
20 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2006, 6 hónapig, 4000-8000 km-en keresztül, versenyzőként használtam
Előny
mozgásával nem volt probléma,mozgott 100mm-ből kb. 80-at
Hátrány
nagyon nehéz, "Mennyi használat után kezdett kotyogósodni?":gyakorlatilag  új korában is,nagyon kényelmetlen lock-olva használni.
Tapasztalat
Én 2006-ban használtam,egy belépő szintű kerékpáron volt,de a súlya és az említett hátrányok miatt hamar cseréltem.
Erre ajánlom
átlagos XC használatra,versenyre semmiképp!
14 olvasó 79%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

tomika014 avatar
3 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 3 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, dirt/street gyerekként használtam
Előny
könnyű,olcsó,túrázni jó
Hátrány
gyenge,a becsúszóról nagyon kopik a festék,nekem eltört,szar a szimering,
Tapasztalat
nekem behorpadt a becsúszó és eltört
Erre ajánlom
nagyon enyhe dirt,cc,túra....
Ennyiért vettem
17 000
5 olvasó 60%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Bloo avatar
1 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2008, 1 évig, dirt/street gyerekként használtam
Előny

Sztem nagyon jó a mozgása, a 100ból nekem csak 88at sikerült kihozni belõle de még nem nyúltam bele, elég furcsán hangzik de sztem ha letekerd a rugót és kicsit bemozgatod hidegbe jobban mozog mint nagyon melegbe persze ha lefagy akkor nagyon be tud keményedni, lock out wan benne ami néha jó tud lenne egy éwe használom a 80 kilómmal nagyon kezdõ dirtre és bicórongálós streetre 6-8 fokos lépcsõket ugrottam wele és még csak nem is kotyogott pedig a wázam eltört...

Egy éwe wan meg és azóta nem lett kitakarítwa  és nem is wolt rá szükség...  De mostmár ráfér

Hátrány
becsúszón a festék iszonyúan kopik de ez csak a külsején wáltoztat attól még ugyanúgy mozod
Tapasztalat

Amire most használom arra tökéletes... 

Erre ajánlom
hiwatalosan XC-teló de ha jó darabot fogsz ki és ügyes wagy akkor laza dirt/street
Ennyiért vettem
20000
12 olvasó 75%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

egy a sok közül avatar
egy a sok közül
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
szép a mozgása, ára reális, lock out,....
Hátrány
nem igazán találtam, max h kopik a becsúszó
Tapasztalat
ha ugy nézzük h az RST Gila is ugyanennyibe kerül akk ez ezerszer jobban megéri!!! ez előtt rst gila-m volt de ez a teleszkóp megváltás hozzá képest pedig egy árkategóriában vannak. Elszoktam menni vele túrázni,xc-ni de enyhe dirt-ön is megállja a helyét
Erre ajánlom
akinek nincs sok pénze de normális telót akar:) XC, kezdő dirt-street
Ennyiért vettem
19000
13 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

marhalábszár xD avatar
marhalábszár xD
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2007, 6 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny
szép a mozgása, olcsó árkategóriás , 120mm-ből 110-et kimozog simán
Hátrány
szar rajta a matrica, kopik a becsúszója de mocskosolul és utána elég guszttustalanul néz ki
Tapasztalat
fél éves komolyabb cangázás után eléggé látszik h megvan viselve. most szeretném lecserélni, sztem ideiglenes telónak és kezdőknek tökéletes
Erre ajánlom
nevébe is bennevan---->XC
Ennyiért vettem
18ezer
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

31-45 (64 vélemény)
Rendezés
Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour XCR LO szimering
6 válasz
utolsó: 2014. okt.
Suntour XCR LO nehezen jön vissza, mi lehet a hiba?
9 válasz
utolsó: 2012. márc.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCR LO termékkel kapcsolatban: