Suntour XCR LO első teleszkóp

64 vélemény véleményezd »
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[3.9]
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
[4.3]
  • Modellév: 2006 (frissítve: 2007.04.)
  • Listaár: 22.000 Ft

HASONLÓ első teleszkóp TERMÉKEK



1-15 (64 vélemény)
Rendezés

Satamas avatar
11 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 92%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2011, 6 hónapig, 1000-2000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

jól mozog melegben, könnyen indul meg, sarat még nem kapott de szerintem nem zavarná a Suntour XCR LO-t, 180-as hidraulikus tárcsafék csavarja kicsit, jó beállítócsavarok, működik az előfeszítés állítás is, lock-tól nem zár teljesen hanem bekeményedik (max 2cm-t mozog de azt is csak ha úgy hagytad ugratásnál), 100-ból 90-et mozog

Hátrány

nincs,

Tapasztalat

nehezebbeknek tuti, hogy puha ez a Suntour

szerk.: ahogy megjöttek a mínuszok egyre keményebb lett ez a Suntour. kiállva tekerésnél már nem pogózik. kicsit kotyog de igaz, hogy volt vele durvulás is. ezektől eltekintve még mindig jó teló

Erre ajánlom

xc, könnyű embereknek

13 olvasó 92%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

neorém avatar
10 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2013, 3 hónapig, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Nekem 80mm-es van és ezt nagyjából ki is mozogja. Vajpuhán jár az előfeszítő gomb

ér egy keveset. Benyomott állapotot is lehet rögzíteni a Speed Lock-al.

Felnifékem van ezért nem tudom mennyire csavarja.

Hátrány

A kereket ferdén fogadta, de lehet hogy ez nem a teló hibája.

Erre ajánlom

Inkább városba, igazi terepen nem próbáltam még. De lehet hogy nem is érdemes.

Ennyiért vettem
25000
Csatolt képek
Suntour XCR LO  2013 első teleszkóp
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Balika avatar
9 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2015, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Típus: Suntour XCR-32 LO-R 26 2015

  • A mozgása nagyon finom
  • 100mm-ből 80-at kimozog átlagosan
  • 180-as tárcsa nem csavarja, nagyobbat viszont nem mernék rárakni
  • nem kotyog
  • 32mm-es becsúszók
  • a korábbi modellekkel szemben már nem festettek a becsúszók
  • visszacsillapítás állítás, ami működik is
  • a lockout tökéletesen teszi a dolgát

UPDATE:

Egy kis tuning után simán kimozogja a teljes utat, ha nem többet koppanás nélkül! Vajpuha mozgással. Szervízben levágtak a lekkoppanásgátló gumiból úgy 4 centit, új olaj, zsírozás, takarítás és egy kis teflonspray. A végeredmény meghökkentő, mintha teljesen új telót kaptam volna vissza

Hátrány
  • hidegben megmerevedik és alig mozog (2-4cm)
  • műanyag gombok
Tapasztalat

A korábbi modellekkel szemben sokat fejlődött az XCR, nincsenek már meg az idegesítő hibái. Jóval masszívabb a kivitelezés, most már nem tűnik annyira gagyinak és végre a beállítócsavarok is teszik a dolgukat. Ha a műanyag alkatrészeket is elhagynák végre akkor tökéletes teleszkóp lenne a kategóriájában. 

Tuning után valami fenomenális csillapítás

Erre ajánlom

Arra amire való; XC, túra, városban járkálás. Aki panaszkodik, hogy törik, reped stb. meg, hogy nem bírja az ugrálást/durvulást annak mondanám, hogy NEM ARRA tervezték és nem is ajánlom, hogy arra használd!

Ennyiért vettem
26000
Csatolt képek
Suntour XCR LO  2015 első teleszkóp
Suntour XCR LO  2015 első teleszkóp
Suntour XCR LO  2015 első teleszkóp
11 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

sanzi89 avatar
32 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny
  • A mozgása egész finom, főleg ha néha az ember lekapja a lábakat, kitakarítja és bezsírozza kicsit. Hidegben (télen) nem használom a bringát, így nem tudom mennyire romlik a teljesítménye
  • Saras terepsen se használom, egy 1.95-ös Maxxis Ignitor van benne, még nem volt gond. De mondom, kb semmi sarat nem kapott
  • V fékkel használom, ezzel semmi gond nincs. Nagy tárcsa azonban biztos nem ajánlott rá
  • Kotyogást még nem tapasztaltam
  • Sűrű karbantartást nem igényel, évente egyszer leszeded a lábat, kitakarítod, bezsírozod. Ha nagy gondja van úgyse szerelhető, megy a kukába vagy méregdrágán alkatrész, ami szerintem nem ér meg
  • Van Lockout, lehet benyomott állapotban is rögzíteni, de nagyon nem használom
  • Az előfeszítést állító müanyag bigyó nem teljesen dísz, egy kicsit változtat a teló beülésén/finomságán, de ne várjunk azért sokat tőle
Hátrány
  • Elvileg 100mm-t mozog, gyakorlatilag nekem 80mm-t sikerül belőle kicsikarnom. Ahhoz pedig, hogy növeljem az utat egy speckó szerszám kell, ugyanis szét kell robbantani eléggé a villát
  • A becsúszó kb 2500 km után kezdett el kopni. Ebben biztos közrejátszott az is, hogy csak aszfalton vagy döngölt földutakon használtam túrázni, mivel másnak hamarabb jelentkezett ez a gond. Azonban mivel csak esztétika nagyon nem zavar
  • A lábakban műanyag persely van, ami ha kikopik akkor kotyog. Cserélni elvileg lehet, de nem tudom, hogy hol találnék hozzá alkatrészt
  • Rengeteg müűnyag! Felejtsék már el a műnyag alkatrészeket...
  • UPDATE: Nagyjából 10.000km asztalfos használat után a jobb becsúszó brutálisan megkopott. De nem a szabadon lévő része, hanem azon a két ponton, ahol a műanyag persellyel találkozik a lábban, a műanyag persely éle koptatta ki a becsúszót! Szerintem ez elég brutális hiba, pont az volna a lényege a műanyag perselynek, hogy az kopjon, mert puhább. Így egy csepp víztől tiszta rozsdás trutymó lesz a lábban minden, pedig a szimering még aránylag rendben van. Súlyos tervezési hiba, ami az összes XCM, XCT és XCR villát érinti, kivéve a 2013-mas XCR-eket, ott már elhagyták a műanyag perselyt - de érdekes, ugye?
Tapasztalat

Nem lenne ez rossz teleszkóp XC-re, de apró hülyeségekkel elrontják. Fogják ezt a teleszkópot, felejtsék el a müanyag perselyt, minden beállító legyen fém, szabványos eszközökkel (dugókulcs, villáskulcs, imbuszkulcs) legyen szerelhető és ténylegesen mozogja ki a 100mm-t mindenféle mókányolás nélkül. Részemről a Lockout-ot el is felejthetnék róla, de ha már van, elfér. 

Erre ajánlom

Csak túrázni, XC-re, de oda szerintem örök életű lenne, ha a fenti pár apró hibát kiküszöbölnék. 

Ennyiért vettem
Bicóhoz adták Epik 50 '10
Csatolt képek
Suntour XCR LO  2010 első teleszkóp
Suntour XCR LO  2010 első teleszkóp
17 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Vilmos23 avatar
376 vélemény
évi 4000-8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 4000-8000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

( SR suntour XCR LO magnézium alsóláb,olajpatron és speedlock)

Nagyon szép a kialakítása,jól néz ki nekem nagyon tetszik ami egy előny.

Súlya elég könnyű köszönhetően a magnézium alsólábnak,de ettől függetlenül nagyon merev és erősnek tűnik.

Rugóutja gyárilag 100mm ebből alattam 80mm-t ki is mozog simán(85kg).

Mozgása nem darabos szép egyenletes már pici terhelésre megindul a kicsike.

Visszaút is nagyon jó nem rug vissza.

Található rajta vfék és tárcsafék felfogatási lehetőség is ami szintén nem rossz szerintem.

Ez a "speedlock" dolog nagyon jó mert menet közben is könnyedén ráadható a lock illetve könnyen vissza is kapcsolható.

A rugó előfeszítés is elég normálisan müködik.

A becsúszók karbantartására műszerolajat vagy teflon sprayt ajánlom nagyon meghálálja a Suntour XCR.

Pár paraméter:

Alsó láb átmérő:39mm

Becsúszó átmérő:30mm

Nyakhossz:18,5cm (megjegyzés:csak 1 db 1cm-es hézagolóra volt szükség)

A-head-es kivitel

alsóláb és híd magnézium,becsúszó acél, váll aluminium.

tömeg:2100g

 

Hátrány

Hátránya hogy a becsúszón kopik a fekete szinezés illetve talán hidegben lomhábban mozog de még itt sem darabosan inkább csak felkeményedik.

Sajna a mosás hatására rengeteg víz tud bejutni a szimeringen és ez nem tesz jót a belsőségnek.

Tapasztalat

Már lassan 2éve tulajdonomban van a kicsike és közel 7000km-t használtam főként aszfalton de a földesút és a könnyű terep sem ismeretlen neki.Eddig meg vagyok vele elégedve,teszi a dolgát és nem tapasztaltam rendelleneséget de lassan kijár neki egy szervíz. Update: szervíz megtörtént 2013 szeptemberében.Szerencsére olcsón jutottam hozzá így nem panaszkodok hogy drága pénz volt,tehát elégedett vagyok az ár/teljesítményével.Megjártam vele a Balatont is.Az ottani kényelmetlen útviszonyokat is jól bírta.A rugóelőfeszítése és speedlockja még majdnem 2 év után is tökéletesen müködik.

Erre ajánlom

Túrákra szerintem elég jó lehet illetve városi kerékpározásra szerintem egy közepes hegy is belefér.

Ennyiért vettem
13000 használtan
Csatolt képek
Suntour XCR LO  2010 első teleszkóp
9 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

KecskemétRider avatar
10 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 1 évig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Főleg városban használom, és ott megállja a helyét az XCR LO. Könnyebb terepet még szivesen veszi, de a durvábbat már biztos nem hálálná meg. Nagyon sokat segít, azzal hogy simítgatja az úthibákat.

Hátrány

A 60 kg-om alatt a 100mm-ből 50-et mozog ki ideális körülmények között. Télen beáll és kb merev villa lesz belőle. De ezért ennyi az ára.

Elvileg lockolható, de már a kezdetektől fogva egyik csavar sem működött.

Erre ajánlom

Városi használatra ajánlom.

Ennyiért vettem
10.000 Ft
Csatolt képek
Suntour XCR LO  2012 első teleszkóp
3 olvasó 67%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

jose costa avatar
49 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 88%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2012, 3 hónapig, 2000-4000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

ha kiállok a nyeregből akkor kb 80 %ot kimozog a 80 kilómmal, de amúgy inkább én csak jobbára a kátyúk ellen vettem.

sztem szép a Suntour XCR LO vagy legalábbis nem csúnya...

állítócsavarok még bírják a tekergetést...

hja és télen is meglepően szépen mozog 0 -5 fok körül is...

Hátrány

hát szóval, sajnos 5-600 km után megjelentek a becsúszón az első olajcsíkok... pedig becsületesen ápolgattam minden használat után...

 

Tapasztalat

életem első telója, nem akartam drágát venni, de talán kellett volna...

kb 500 km után kezdte ereszteni az oil-t,még leélem kicsit aztán megnézem mit tud a rockshox.

ugratni, flikkflakkolni nem ajánlom kátyúk ellen megjárja.

Erre ajánlom

durvulni nem...

Ennyiért vettem
30000
Mért tömeg
2450 g
Csatolt képek
Suntour XCR LO  2012 első teleszkóp
suntour xcr lo
Suntour XCR LO  2012 első teleszkóp
téliteló
8 olvasó 88%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

veszigeri avatar
34 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 91%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, több mint 1 évig, 2000-4000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Hát talán az egyik fő előnye, hogy nagyon jól néz ki, a fekete becsúszók nagyon jól mutatnak.

  • Amikor még megvettem, nagyon jól mozgott a Suntour XCR LO, szinte minden nagyobb tekerés után megolajoztam műszerolajjal a becsúszókat,a szimeringeket.
  • A kormányról vezérelhető Lock-Out nagyon jól van megcsinálva. Ahogy emelkedőhöz érek, csak egy attintás, és már szinte mint egy merev villa. Ilyenkor marad talán 1-2mm mozgása, de ez nem baj.
  • A telóutat, az elején még az én pár kilóm alatt is szinte teljesen kimozogtam 2 év használat után, ez kb a felér csökkent, és a gyors rugózás, már már lomhává vált.
  • Én v fékkel használom, tehát, hogy mennyire csavarja a fék ezt a Suntour első teleszkópot arról nem tudok sokat mondani.
  • Sárférőhely van bőven amennyiben nem 2,5-ös gumival használod. Én 2,1 -essel használom, és így teljesen oké a hely.
  • Nekem még abszolút nem kezdett el kotyogósodni, és azt hogy a szimering mennyire jól tömít majd megmondják a szervízban, ha elviszem kipucoltatni, mert ott majd meglátszik, hogy milyen színű a benne lévő olaj.
Hátrány

A becsúszóról azért lassacskán elkezdett kopni a festék, de ez messziről nem látszik, mert a híd ami nagyon jól megformált eltakarja. 

 

Tapasztalat

Amikor lecseréltem a régi 5ezer Ft-os alap telót, akkor azt hittem, hogy ezzel nagyon jól járok, mert 32 helyett akciósan 22-ért kaptam meg. Az elején nagyon jól is funkcionált az XCR LO, de ahogy telt-múlt az idő egyre siralmasabb lett. Ha olvasod ezt a véleményt, és értesz a telókhoz kérlek írd meg, hogy miért lett ez a fent említett jelenség. Ha jöna a tél elviszem szerivízbe egy teljes kipucolásra olajcserére. Remélem ez megoldja a problémát, és ismét olyan lessz a mozgása mint újkorában.

 

Szerkesztve--->

Egy teljes kipucolás, szervízelés, olajcsere megoldotta a problémát!!

Idén nyár elején vittem teljes generál szervízre, és azóta mintha kicserélték volna!!

Érezhetően könyebben indul meg az XCR LO, és többet is mozog az útjából!

Azóta tökéletes:)

Erre ajánlom

Aki tudja, hogy hogy kell normálisan ápolni, karbantartani egy ilyet, annak valószínüleg nagyon sokáig bírni fogja.

Ha évi 1-szer elviszed, teljes generál szervízre, akkor nagyon jó lesz!

Ennyiért vettem
22.000Ft
Csatolt képek
Suntour XCR LO  2010 első teleszkóp
Suntour XCR LO  2010 első teleszkóp
Suntour XCR LO  2010 első teleszkóp
11 olvasó 91%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

NN avatar
8 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny

Nagyon finom mozgás! 80 kg-hoz megfelelő beülés kb 6.5 cm rugóút marad ha ráülök. Apró dolgokat is kimozog hangtalanul.

Lockout, 0 mm bemozgással. Legalábbis az enyémen mechanikus lock van.

Szinte mindenhol kapni keményebb vagy puhább rugót bele, valamint belül cserealkatrészeket.

100 mm-ből 80-ig mozog átlagosan a Suntour XCR LO, 90 mm-t durva ösvényeken szokott, a legvégén nem koppan. Hátul vajpuhán 80-at mozgó össztelósban van, pont jó. 

Vastag becsúszók, masszív felépítés.

160-as tárcsafék nem csavarja, 80 kg vagyok cuccal. Endozást is bírja (elsőkeréken gurulás).

Jó árban van ez a Suntour első teleszkóp!

Hátrány

Számomra csak látványbeli hátrányok vannak:

V-fék tüske is van rajta, bánom hogy nem csak tárcsafékes az XCR LO.

Matricázás buborékos.

Tapasztalat

Néhány arc Suntour teló véleményeknél kiakasztott, manualt olvasni kellene:

1. tilos lockolt állapotban terepezni vagy bármire rámenni ami nem tükörsima vagy nagyobb mint egy kavics, tehát aszfalton felfelére van kitalálva a lock, max murvás út, vagy döngölt ösvény. Tilos nagyon benyomott állapotban lockolni, enyém nem kormányról lockos úgyhogy még véletlenül sem tudom megcsinálni.

2. kötelező minden alkalom után tisztára törölni a becsúszókat.

3. kötelező 24 órányi biciklizési idő után TEFLONOS!! kenő-spray-el befújni a becsúszószárakat, nem szilikonos, nem varrógépolaj.

4. kötelező 100 órányi biciklizési idő után szervizelni, tehát teljesen szétszedni a telót, átzsírozni, nyomatékkulcs segítségével ellenőrizni a csavarokat, repedt/gyanús alkatrészeket cserélni, átnézni belül mindent majd újra összerakni. Tehát ha egész nyáron mész vele akkor ezt 3-4 alkalommal kell megcsinálni csak nyáron. Ha nem tudod megcsinálni otthon, akkor szaküzletben 1-2 ezer Ft/alkalom.

5. ezekután ugrás az első pontra és nem csak bebaszni full sárosan a sufniba a kerékpárt.

Erre ajánlom

Ösvényezés hazai hegyeinkben. Brutál XC ha mond valamit még ez a szó. Felfelé és lefelé is izomból, meredek ösvényen, kövek/gyökerek, patakok, roggyant fahidak, néha farönk átugrás (bunny hop).

Ennyiért vettem
20000
Csatolt képek
Suntour XCR LO  2009 első teleszkóp
22 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Umf Rider 14 avatar
20 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
[ az olvasók 89%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, 1000-2000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Csak elönye van!

  • Csoda szép mozgás!
  • Lockolhato,és mükszik is!
  • Szép!
  • Igénytelen!
  • Nem lötyög!
  • 203as tárcsát tul éli de inkább 185mm.
  • 100mm-böl 80et kimozog a Suntour XCR LO
  • Hangtalan nem sziszeg  és az olajnak se halatszik a hangja.
  • Na meg k*rva erös!
Hátrány

Maximum annyi hogy kopik a becsuszó,de ez a müködését nem zavarja.

Erre ajánlom

Ahova elég 100mm rugóut mindenhova....!!....

Ennyiért vettem
1 rs judyra cseréltem!
Csatolt képek
Suntour XCR LO  2009 első teleszkóp
9 olvasó 89%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Dabomb96 avatar
22 vélemény
évi több mint 8000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2009, több mint 1 évig, több mint 8000 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Nem kotyogósodott el 2 év után sem

Igénytelen egy villa az XCR LO

Lockaut

 

Hátrány

2 hónap után megkopik a becsúszó

Nem valami jó mozgás

Kinézete nem valami szép

Tapasztalat

Túlélt már pár brutál csőröst ugrást és kemény telet és bírta

Erre ajánlom

cc xc

Ennyiért vettem
25000
6 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Rider35 avatar
2 vélemény
évi 1000-2000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, sima XC-sként használtam
Előny
- Jól mozog (jó időben) -Olcsó -Egy kis Brunoxszal elég rendesen mozog télen nyáron ;) -Lock Out
Hátrány
-Elég nehéz ( könnyebbnek gondoltam) -a lock out elég fos -Csak az út felét mozogja ki hidegben -Kicsit nehéz vele firdulni
Tapasztalat
Összeségében nem rossz teló, de zúzásokra nem ajánlom, és vannak hátrányai, viszont puha és jól mozog.
Erre ajánlom
XC, hobbi dirt, DH-tam is vele, de nem volt túl jó élmény :/
Ennyiért vettem
15000 fitying
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

buldogatti1 avatar
57 vélemény
évi 0-1000 km-t teker
[ az olvasók 83%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: nincs megadva, kevesebb mint 1 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Marzocchi után szokatlan :D de nem nagyon rossz (túl puha), vegyük figyelembe nem egy 100e res villáról van szó

 

Hátrány

Az útját nem mozogja végig, hidegbe beáll, de befújom szilikon spray-el, visszaút nincs, túl puha még ha bekeményítem is de a lock-al ne próbálkozzatok sokat első durvább érkezésnél elreccsent és nem működik :(

 

Erre ajánlom

XC

Ennyiért vettem
olcsóba
Csatolt képek
Suntour XCR LO első teleszkóp
6 olvasó 83%-a szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Campagnolo1000 avatar
7 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
[ az olvasók 100%-a szerint ez egy hasznos vélemény ]
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2004, 3 hónapig, 0-500 km-en keresztül, DH/Freeride arcként használtam
Előny

Strapabíró.

Jól mozog, hidegben is.

Tárcsafék felfogatási lehetőség.

Nem csavarodik V-fékkel, se tárcsával.

Sok állítási lehetség.

Jó fényezés.

Hátrány

 

Hülye hang, de ez Suntouroknál családi szokás :)

Erre ajánlom

CC, város

Ennyiért vettem
cangával vettem
Csatolt képek
Suntour XCR LO  2004 első teleszkóp
SR Suntour XCR
4 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

Marci97 avatar
4 vélemény
évi 2000-4000 km-t teker
Teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Ár/teljesítmény:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Modellév: 2010, 3 hónapig, 500-1000 km-en keresztül, túrázgató/városi harcosként használtam
Előny

Első teleszkópom.Szépen mozog. Van rajta lock out( bár csak vállról kezelhető).Nem ad ki rossz hangokat. Jól néz ki.

Hátrány

Amióta használom nem tapasztaltam. Talán az alább említett lock out max. ,mert nekem a súly nem hátrány.

Erre ajánlom

Túra, gyenge terep.

Ennyiért vettem
Bicikliben volt.
Csatolt képek
Suntour XCR LO  2010 első teleszkóp
2 olvasó szerint ez hasznos vélemény!
Szerinted hasznos?

1-15 (64 vélemény)
Rendezés
Suntour logó

Suntour márka bemutatás

Az eredendően japán, később tajvani központú SR Suntour története egészen 1912-ig nyúlig vissza, ekkor kezdett szabadonfutók és fogaskerekek gyártásába a Maeda Iron Works Company.

1950-ben a cég bemutatta a saját váltóját, ami hasonlított az akkori francia riválisok (Huret, Simplex) váltóihoz. 1964-ben a SunTour feltalálta a ferde-paralelogrammás hátsó váltót. Olcsóbb volt, mint bármely riválisáé, teljesítményben viszont többet nyújtott, mivel egyedül ez volt képes terhelés alatt nagyobb fogaskerékre váltani. A szabadalom lejártakor a Shimano rögtön lecsapott a megoldásra. A pozícionált váltás 1969-es bemutatásával szintén megelőzte a Shimano-t. A kazettás agy feltalálása is egy a cég nagy ötletei közül.

A ’70-es évek elején a Shimano és a SunTour közösen látta el a fellendült amerikai piacot, viszont a SunTour nem rendelkezett komplett hajtásrendszerrel, hanem más márkákkal karöltve dolgozott- lemaradva ezáltal a komplett rendszereket kedvezményes áron kínáló Shimano-tól. A cég jelentősen olcsóbban kínálta termékeit, mint konkurensei, ezért sokan alsókategóriás gyártónak sorolták be. Megtetézve ezt néhány valóban félresikerült termékkel, a SunTour jó időre kiesett az élbolyból.

1987-től a Sakae Ringyo révén SR Suntour néven folytatja pályafutását a cég, azóta több tajvani és kínai gyárat is nyitva. 2005-ben bemutatják a Vboxx-ot, amely egy vázba integrált 9 sebességes hajtásrendszer. 2006-ban a találmány elhozza az ezüstérmet az Eurobike-ról.

Pár éve az SR Suntour elindította a Werx programot, melynek célja, hogy a versenyzőik ne csak használják a termékeiket, hanem aktívan részt is vegyenek a fejlesztésben, tapasztalataikat felhasználva. 2010-től az alumínium és a magnézium mellett a karbon is szerepel a felhasznált anyagok listáján. Az utóbbi években a Suntour termékei, főleg első teleszkópok, rohamos minőségi fejlődésnek indultak, ismét felhozva evvel a márkát a legnagyobb nevek szintjére.

1-2 (2 kérdés)

Kérdések Statisztika
Suntour XCR LO szimering
6 válasz
utolsó: 2014. okt.
Suntour XCR LO nehezen jön vissza, mi lehet a hiba?
9 válasz
utolsó: 2012. márc.
1-2 (2 kérdés)
Tedd fel technikai, beállítási, vagy vásárlási kérdésed bármely modellévű Suntour XCR LO termékkel kapcsolatban: